Muuttuuko pettäjä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "viivi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"viivi"

Vieras
Mitä luulette, jos mies on edellisessä suhteessa pettänyt monta kertaa, niin voiko hän silti kunnostautua seuraavan naisen kanssa? Jos hän itse uskoo, että pettämisen syy oli exässä, ei rakastanut tarpeeksi..?

Tuoko arki tullessaan vanhat temput?

Itse en tällaiseen mieheen luottaisi, joka ei kanna mitään vastuuta omista teoistaan.

*Jos hän itse uskoo, että pettämisen syy oli exässä, ei rakastanut tarpeeksi..?*

No siis mä näen niin, että pettäminen johtuu jostain tunnevammasta. tarvii todistaa itselleen, että kelpaa muillekin, jos oma kumppani sattuis jättämään -siis heikko itsetunto.
Tai on joskus tullu niin satutetuksi suhteessa, että pettää varmudenvuoksi ennen kuin toinen ehtii -no kappas, taas heikko itsetunto.
Jonkunlaista omistamisen tarpeeseen ja menettämisen pelkoon liittyvää peliä se on.
Todellinen oman elämänsä läpikäynti ja pelkojensa kohtaaminen vie sen pettämisen tarpeen pois. Kun tulee itseluottamusta niin, ettei enää tarvi pelätä satutetuksi tulemista, voi keskittyä siihen olemassa olevaan suhteeseen eikä tarvi miettiä, miten varoiksi pelastaa itsensä kriisiltä, joka ehkä joskus voi tulla.
Mä siis näen, että kyllä ihminen voi kasvaa niin, ettei enää petä, mutta se ei tapahdu ihan toteamalla että "exän vika, että mun tartti sitä pettää" vaan pitä löytää se oma heikon itsetunon syy, joka pettämiseen ajoi. Se pelko, jota paetakseen petti.

Voi muuttua. Lähisuvussa muutama suhde saanut alkunsa pettämisellä ja nykyiset suhteet ovat kestäneet vuosikymmeniä. Tai sanotaanko, että pettäjän olosuhde on muuttunut sellaiseksi, ettei pettämistä ole tarvittu?

Jos ajatellaan tilastojen valossa, noin 50 % kummastakin sukupuolesta pettää... onko muka 50 % ihmisistä jotain palstan narsistisikoja? Eivät, vaan tavallisia ihmisiä.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mä voisin antaa tilaisuuden.. Ehkä. Jos edellinen suhde on ollut ihan hanurista niin sitten voi olla mahdollista, ettei enää petä. Mut se ois sit todellakin kerrasta poikki.

Riippuu niin tilanteista, ihmisistä ja ympäristöstä... kaikki eivät muutu tai edes eivät halua muuttua. Jos asiaa ei ole käsitellyt jo vanhassa suhteessa, se tulee eteen uudessa. pettämiseen voi johtaa niin moni asia, muttä lähinnä henkilä jonka on vaikea sanoa ei yleensäkin ja on muiden vietävissä, on todennäköisimmin vaikea päästä eroon tavoistaan. Vaatii luonteen lujuutta ja omaa päätöstä asiasta, ettei hairahdu vieraisiin. Jokaisella tulee ihastumisia ja tilaisuuksia matkanvarrella, mutta eri asia on meneekä siihen mukaan!

minä voin naisena vastata. Olen pettänyt kaikki edellisiä poikaystäviäni useita kertoja mutta nykyistäni en iki maailmassa pettäisi. Meillä on kaksi yhteistä lasta, seksiä enemmän kuin tarpeeksi joka myös toimii. Oma mies miellyttää silmää, eikä ole minulle itsestään selvyys vaan antaa myös vähän haastetta. Hänellä on myös erittäin kookas penis, joka on aina merkannut minulle todella paljon, saan siitä suorastaan hirveet kiksit kun saan kosketella hänen ison kesäkurpitsan kokoista elintään näin suoraansanottuna. Itse olen aina saanut paljon huomiota vastakkaiselta sukupuolelta ulkonäköni ja kroppani vuoksi joten tilaisuus tehnyt "varkaan" (pettäjän) kun kotona ei asiat ole olleet hyvin ja suhteet jo loppumetreillä.. Joten, voi(n) muuttua, kun haluan ja nyt sitä haluan.

Itse olen seurustellut kaksi kertaa, 5kk ja 8v. Molemmissa olen pettänyt, pidemmässä suhteessa useita kertoja. Nyt olen ollut vuoden sinkkuna ja käynyt asioita läpi. Olen tullut tulokseen, että minulla on vakavia ongelmia läheisyyden kanssa. En kykene normaaliin läheisyyteen parisuhteessa ja siksi olen hakenut tarvitsemaani läheisyyttä pettämällä. Pettäessä ei ole ollut "pelkoa" siitä, että pitäisi lähentyä oikeasti. On vain voinut ottaa sen ilon siitä ja jatkaa matkaa. Parisuhteessa minulla on tavallaan joku kuori päällä, jonka voin pettäessä heittää hetkeksi syrjään, koska tiedän ettei minun tarvitse paljastaa itseäni pysyvästi. Vaikeaa... Nyt olenkin päättänyt elää yksin, koska en halua loukata enää yhtäkään miestä. :(

[QUOTE="vieras";24558760]Oletko kuullut sellaisesta kuin rakastuminen. Kaikki voivat muuttua kun SE oikea osuus kohdalle.

t.Ikuinen optimisti[/QUOTE]

Toivottavasti et törmää alkoholistiin...

Yhteistyössä