Muutto kauemmaksi anopin takia...??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tai älyäiskö se häipyä häiriköimästä, jos ottaisit imurin ja alkaisit siivoamaan? Sohimaan just sen tuolin alta jolla anoppi istuu? Vielä jos olis oikein kovaääninen imuri, ettei kuulis sen puheitakaan :D

Noin mä tekisin. Imuria voi vielä vinguttaa sillain, että imuroi sukan siihen suulakkeen suulle ja pitää paikoillaan, niin pitää pahaa meteliä. Pumpulit vaan omiin korviin... :D

Osanottoni ap, en sietäisi tuommoista käytöstä yhtään. Minun kotini on nimenomaan minun enkä sietäisi ollenkaan sitä, että joku pitää tätä paikkana, jonne on oikeus tulla kun huvittaa.

[QUOTE="vieras ap";27180194]Minä taas rakastan sen verran omaa rauhaa, etten vaan yksinkertaisesti voi sietää moista. Itse en mene kellekään kylään (edes omille vanhemmilleni) ilmoittamatta.

Minusta vain kuuluu hyviin tapoihin KYSYÄ, sopiiko ihmisille, että tullaan kylään.
Noloa poukota sisään ilmoittamatta. .[/QUOTE]

Juuri näin.
Mun mielestä yksityisyyttä pitää kunniottaa sen verran että tarkistaa sopiiko tulla / mennä.
Mä en näe mitään hienoa tai ylevää siinä, et ovet on auki kaikelle kansalle yötä päivää.

Ap:na juttelisin anopin kanssa ja on kyllä tosi lapsellista loukkaantua siitä, jos ei ole aina tervetullut.

Mä tulisin ihan varmasti hulluksi sun tilanteessa. Mutta en mä keksi mitään muuta ratkaisua kuin sanoa anopille suoraan, joka kerta kun se tulee, että ei saa tulla ilmoittamatta. Sano aina, että sulla on jotain muuta tekemistä: siivoamista, leipomista, runojenkirjoittamista, nukkumista... Etkä päästä sisälle. Joka kerta teet ton saman, niin joskus se oppii. Toi tilanne on semmonen, että joko sinä jätät sanomatta ja kärsit loppuelämäsi. Taii sitten otat oman tilasi.

Milllaissa väleissä sä oot toisen miniän kanssa? Entä jos kertoisit sille, mitä mieltä olet anopin vierailuista. Niin se osais laittaa omaan arvoonsa anopin motkotukset susta, jos niitä tulee.

Ap, tiedän sun tunteen... :D Ja just se tunne kun oot saanu ovet lukkoon, ikkunaverhot kiinni, lapsen nukkumaan, karkit kulhoon ja töllön auki... TADAA ikkunaan koputellaan, jos ei ensimmäiseen ikkunaan kukaan tule niin mennään toiseen ikkunaan koputtelemaan... :D jne.
Ja mummeliisalle tiedoksi, olen sosiaalinen ja en tykkäisi pitää ovia lukossa, meille voi tulla ilman ilmoittamatta... Mutta raja kulkee siinä kun ollaan tultu toimittamaan ei mitään jo viidettä kertaa saman päivän aikana. Ja joskushan ihmisen on saatava olla vaan ja möllöttää. Tai ainakin mun tarvii saada kerta viikkoon se 30min-1h sellasta aikaa ettei mulle puhu kukaan kummin kaiman anopin tyttären serkun pojan vatsavaivoista

Mummeliisa: kannattaako täällä mainostaa, ettei teidän ovi oo koskaan lukossa? Teidän koti lienee helppo löytää kaiken kertomasi tiedon jälkeen. Mä ainakin varoisin varkaita vähän...

[QUOTE="coppola";27180851]Milllaissa väleissä sä oot toisen miniän kanssa? Entä jos kertoisit sille, mitä mieltä olet anopin vierailuista. Niin se osais laittaa omaan arvoonsa anopin motkotukset susta, jos niitä tulee.[/QUOTE]

Saattaa jopa olla yhtä suivaantunut anopin käynteihin kuin ap.

Ap, tiedän sun tunteen... :D Ja just se tunne kun oot saanu ovet lukkoon, ikkunaverhot kiinni, lapsen nukkumaan, karkit kulhoon ja töllön auki... TADAA ikkunaan koputellaan, jos ei ensimmäiseen ikkunaan kukaan tule niin mennään toiseen ikkunaan koputtelemaan... :D jne.
Ja mummeliisalle tiedoksi, olen sosiaalinen ja en tykkäisi pitää ovia lukossa, meille voi tulla ilman ilmoittamatta... Mutta raja kulkee siinä kun ollaan tultu toimittamaan ei mitään jo viidettä kertaa saman päivän aikana. Ja joskushan ihmisen on saatava olla vaan ja möllöttää. Tai ainakin mun tarvii saada kerta viikkoon se 30min-1h sellasta aikaa ettei mulle puhu kukaan kummin kaiman anopin tyttären serkun pojan vatsavaivoista

Jeps.
Eri ihmisten kanssa eri käytäntötavat.
Itselläni ei ole historiassa "Suuria Tunkeutujia", vain niitä epähuomioijia.
Silti olen kasvanut "tunkeutumisvammaiseksi" eli esim. hakeassni pojanpoikaa kerhoon en osaa mennä sisälle aamukahville, VAIKKA kutsutaan.
Mielestäni varhain aamulla koti kuuluu saman-katon-alla-elävälle-perheelle, ei äidille, mummille&anopille.

:)

Mummeliisa: kannattaako täällä mainostaa, ettei teidän ovi oo koskaan lukossa? Teidän koti lienee helppo löytää kaiken kertomasi tiedon jälkeen. Mä ainakin varoisin varkaita vähän...

Heh.
Tönön yksi perusominaisuuksista on se, ettei se ole koskaan tyhjä.
Lukitut ovet eivät estä patologisia ryöstäjiä (koirat ja kahjo ex-poliisi-naapuri ehkä voivatkin estää) mutta ns. tavallisilla varkailla ei lie asiaa tännepäin.

Tää on taas näitä perinteisiä palstaketjuja, mikään muiden antama vaihtoehto ei sovi ap:lle. Jos kerran anopille ei voi sanoa asiasta, eikä voi olla huomioimatta sitä kun se on kylässä, eikä voi harrastaa seksiä, että se ei enää tulisi kylään eikä mitään muutakaan mitä moni täällä on ehdottanut niin ei kai se sitten muu auta kuin muuttaa. Tosin vähintään toiselle puolelle Suomea tai muuten se on edelleen joka päivä siellä ovella.

Jeps.
Eri ihmisten kanssa eri käytäntötavat.
Itselläni ei ole historiassa "Suuria Tunkeutujia", vain niitä epähuomioijia.
Silti olen kasvanut "tunkeutumisvammaiseksi" eli esim. hakeassni pojanpoikaa kerhoon en osaa mennä sisälle aamukahville, VAIKKA kutsutaan.
Mielestäni varhain aamulla koti kuuluu saman-katon-alla-elävälle-perheelle, ei äidille, mummille&anopille.

Se on hienoa, sillä minulla on sama periaate. En toki kiellä jos meille tullaan aamulla käymään, mutta olisi kiva että jos vaikka viesti laitettaisiin että sopisiko kohat tulla aamukahville vai oletteko vielä aamupuuhissa...
(esim eilen amulla 8.00 yöpaidat päällä oltiin, niin isovanhemmat tulivat katsomaan aamutervehdykselle ja kahville)
Ja ensimmäiseen vuoteen se ei ehkä niinkään häirinnyt kun olen suvusta jossa mummoa ei mummoksi saanut sanoa eikä sukua nähty kuin hautajaisissa kun käteltiin. Mutta kyllä se sitten ajan kanssa on alkanut toisinaan korpeamaan sisintä.

[QUOTE="vieras";27180960]Tää on taas näitä perinteisiä palstaketjuja, mikään muiden antama vaihtoehto ei sovi ap:lle. Jos kerran anopille ei voi sanoa asiasta, eikä voi olla huomioimatta sitä kun se on kylässä, eikä voi harrastaa seksiä, että se ei enää tulisi kylään eikä mitään muutakaan mitä moni täällä on ehdottanut niin ei kai se sitten muu auta kuin muuttaa. Tosin vähintään toiselle puolelle Suomea tai muuten se on edelleen joka päivä siellä ovella.[/QUOTE]

Ehkei tää kuitenkaan oo ihan tavallinen "mulle ei kelpaa mikään ratkaisu" -palstaketju. Ap:n ongelma on se, ettei se halua loukata anoppia, vaikka anoppi loukkaa sitä joka päivä. Ap:n pitää "vain" päästä kiltteydestä yli, ja siihen sitä täällä kannustetaan. Keino millä ap lopettaa anopin vierailut on oikeastaan ihan samantekevä :)

[QUOTE="vieras";27180960]Tää on taas näitä perinteisiä palstaketjuja, mikään muiden antama vaihtoehto ei sovi ap:lle. Jos kerran anopille ei voi sanoa asiasta, eikä voi olla huomioimatta sitä kun se on kylässä, eikä voi harrastaa seksiä, että se ei enää tulisi kylään eikä mitään muutakaan mitä moni täällä on ehdottanut niin ei kai se sitten muu auta kuin muuttaa. Tosin vähintään toiselle puolelle Suomea tai muuten se on edelleen joka päivä siellä ovella.[/QUOTE]

No hyvänen aika. Miksi ap:n pitäisi ottaa joku täällä annettu neuvo onkeensa? Joskus pitää vaan saada päästää höyryjä ulos.

Hankala tilanne. : / Entäs jos kokeilet tätä: Soita anopille ENNEN kuin se ehtii teille ja pyydä sitä tulemaan kylään - ja samalla auttamaan jossakin raskaassa ja tympeässä hommassa (voi olla ihan mitä vaan ikkunan pesusta karjalanpiirakoiden leivontaan: jotain, mität tiedät anoppisi inhoavan). Alkuun voi olla innoissaan kun saa olla tärkeä, mutta kun monta kertaa viikossa, viikosta toiseen toistat, niin tadaa: Ihme on, ellei anopilla ala olla tärkeitä menoja niin, ettei millään enää ehdi tulemaan.Tai pahimmassakin tapauksessa sulla vaan on anopin kanssa sama tilanne kuin ennenkin - mutta suursiivous tehtynä vintistä kellariin ja pakastin täynnä herkkuja. :)

[QUOTE="Mei";27180186]Meillä samanalista,vaikka välimatkaa on melkein 30 kilsaa.lapset eivät voi olla edes ulkona kun pelkään milloin anoppi kaahaa pihaan!
Meilläkin varmaan muutto tulossa,sikäli harmi että miehen työapikalle on vain alle 10 kilsaa..Mutta kotihommia ei saa tehdyksi kun anoppi kyläilee päivittäin,lapsen läksytkin jäävät välillä tekemättä kun menee ihan villiksi mummon paikalla ollessa...Ei välitä lasten nukkumaanmenoajoista,saattaa tulla vielä klo 22 kylään.....Jos ovi on lukossa,hakkaa jopa puoli tuntia ovea että on pakko avata.Vaikka oltaisi nukkumassa...

Vit*ttaa!!!!!!!! Mulla jää oma yritys hoitamatta jne......Sanomisesta ei ole mitään hyötyä.[/QUOTE]

Miten ihmeessä te annatte anoppinne hyppiä tuolla tavalla? Jos minulla olisi tuollainen anoppi, jolle ei menisi sana perille, niin kävelisin poliisiasemalle kertomaan kotirauhanhäirinnästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;27181197:
Mä en oikeasti ymmärrä sitä, että muiden ihmisten koteihin paukahdetaan milloin huvittaa.

En minäkään ymmärrä. Mutta toisilla ihmisillä ei näytä olevan ymmärrystä ihmisten reviireistä. :(

En minäkään ymmärrä. Mutta toisilla ihmisillä ei näytä olevan ymmärrystä ihmisten reviireistä. :(

Näin on. Joskus olen palstaltakin lukenut, kun jotkut harmittelevat, että eivät voi nykyisin käydä muiden kotirauhaa häiritsemässä. Musta on aika itsekästä kuvitella, että muut ihmiset istuvat kodeissaan peukaloitaan pyörittämässä ja vain odottavat, milloin sinä tuot ihqun persoonasi heidän tylsää elämäänsä ilahduttamaan |O

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Tai älyäiskö se häipyä häiriköimästä, jos ottaisit imurin ja alkaisit siivoamaan? Sohimaan just sen tuolin alta jolla anoppi istuu? Vielä jos olis oikein kovaääninen imuri, ettei kuulis sen puheitakaan :D

Olen koittanut. Istuu niin kauan olohuoneessa, että saan urakan valmiiksi, tai sitten siirtyy aina muuhun huoneeseen.
Eli ei lähde ennen kuin olen imuroinut loppuun...

Miksi kotihommia ei saa tehdyksi silloin, kun anoppi on paikalla? Jos joku suvaitsisi istua minun kotonani alvariinsa (ei onneksi tapahdu), tekisin kyllä kotihommia, jos on tarvis. Vieras saa viihdyttää itseään ja nostella koipiaan ilmaan, kun minä moppaan istuinpaikkansa ympäriltä. :D

No mä olen koittanut joskus jotain tehdä. Mutta minusta se on vaivaannuttavaa vaikka tiskata kun anoppi istuu keittiön pöydän ääressä puhumasta jostain "todella tärkeästä" asiasta ja onhan mun vastailtava sille. Jos kolistan ja kilistän astioita ja päästän vettä, en kuule mistä se puhuu ja mitä.

Välillä jauhetaan puoli tuntia jostain työkaverin mummosta ja sen syöpähoidoista, välillä minulle puhutaan kuin vähä-älyiselle miten pyykkiä pestään :O.
Muista sitten että Jarmon (poikansa) farkut pitää kääntää nurinpäin kun peset pyykkiä, väri lähtee muuten. Villavaatteita ei saa laittaa yhdeksäänkymppiin tai lingota kovalla volyymillä.

:headwall::headwall:

Muutaman kerran kun olen tiuskaissut, sitä asiaa puidaan sitten tuttujen ja sukulaisten kanssa ja ollaan marttyyreitä...

Yhteistyössä