muuttaminen yhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja minna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

minna

Vieras
Olen seurustellut puoli vuotta ihanan poikaystäväni kanssa. Hän haluaisi muuttaa yhteen ja mielestäni ajatus kuulostaa ihanalta :). Kuinka pitkään te olette seurustelleet ennen kuin olette pistäneet hynttyyt yhteen? Molemmat olemme asuneet vain yksin.

Mitä väliä sillä ajalla on, kuinka kauan on tunnettu?
Kannattaa muistaa että mies vaatii tilaa. Se voi järkyttää, jos tytöllä on se käsitys että yhdessä asuessa jutellaan kokoajan ja jauhetaan paskaa lautasista ja pyyheliinoista.
Ja heti selväksi tiskisäännöt ja muut, jotta ei tarvi naukua ja nalkuttaa.
Ja mies EI huomaa jos sinä mökötät kun hänen pelatessa tietokoneella koko yön. Kaikki pitää sanoa yhden kerran, suoraan ja oikealla hetkellä. Ja patista miestä lähtemään kavereidenkin kanssa välillä ulos. sano että kyllä sinä pärjäät. Huono omatunto naisen mökötyksen takia->myöhäisemmät kotiintuloajat.

Me harkittiin yhteen muuttamista myös vajaan puolen vuoden seurustelun jälkeen. Ei kuitenkaan toteutettu suunnitelmaa vielä silloin, kun yritettiin olla järkeviä ja ajateltiin että se on liian pian ja etä ei pidä tehdä mitään niin radikaalia vielä alkuhuumassa jne. Jatkettiin seurustelua, muutettiin yhteen parin vuoden kuluttua ja kun siitä on vielä kulunut kaksi vuotta, ollaan menossa naimisiin.

Eli mikä on tarinan opetus? Ei mikään. Ehkä kaikki olisi käynyt aivan samoin vaikka olisi muutettu yhteen jo silloin ihan alussa, ja käytännössä sitäpaitsi lähes asuin poikaystäväni luona nuo ensimmäiset vuodet. Näin jälkeenpäin ajatellen luulen, että ne sinänsä vähäiset ongelmat, joita meillä oli parin ensimmäisen vuoden aikana alkuihastuksen tasoituttua, olisivat saattaneet kärjistyä jos olisimme jo eläneet yhteisessä taloudessa, kun jommalle kummalle olisi voinut iskeä ahdistus siitä, että on rynnännyt avoliittoon liian hätäisesti. Nyt ei ainakaan ole missään vaiheessa tullut sitä epäilystä, kun asiat ehtivät rauhassa kypsyä varmuuteen asti ennen toimintaa.

Me muutettiin epävirallisesti yhteen kun oltiin seurusteltu reilu 4kk,mies kotona silti vain viikonloppuisin kun kävi muualla koulua.8kk seurustelun jälkeen muutettiin sit toiselle paikkunnalle ja asutaan ihan virallisesti yhdessä,mies käy vieressä töissä ja mä vähän kauempana koulussa :)

Me muutettiin yhteen n.4 kuukauden tuntemisen jälkeen. Se tuntui parhaalta vaihtoehdolta, kun asuttiin eri kaupungeissa aika kaukana toisistamme, ja muuten tapaamiset ois jääny aika vähiin. Nyt ollaan oltu puoli vuotta yhdessä ja asuttu kohta 2kk yhdessä ja ihanaa on edelleen :) jo sillon kun tavattiin tuntui, että oltais tunnettu aina! :)

me ollaan tavattu 11kk sitte, mentiin kihloihin 8kk sitte, muutetaan yhteen 1 1/2kk:n päästä ja lapsi syntyy 2 ja 1/2kk:n päästä. meillä näin..

Tervemenoa paikkaan jonka kyltissä lukee EROLA.

Eipä se aina noinkaan mene että jos nopeaan etenee niin lopulta eroaa...Porukat alkoi seurustella uutena vuotena vuonna x,toukokuussa kihlat,syyskuussa häät ja helmikuussa synnyin minä.Yhdessä ovat edelleen :)

Mentiin kihloihin 3kk tapaamisesta, muutettiin yhteen 7kk:den yhdessäolon jälkeen, naimisiin 3v seurustelun alusta ja vauva tulossa kuukauden sisään :) Meillä kaikki näin ihanasti :)
Kaikki kyllä vähän kummasteli nopeaa toimintaa, mutta meistä se tuntui hyvältä.

Kukapa voi sanoa, etteikö suhde voisi toimia, vaikka oltaisiin jääty loisimaan toisen nurkkiin jo ensimmäisen kännipanoyön jälkeen?

Kukaan tuskin kuitenkaan kieltää, etteikö se olisi riskibisnestä. Eli todennököisyys suhteen kestävyyteen paranee, mitä pidempään on seurusteltu ja mitä paremmin pariskunta tuntee toisensa.

Sitä paitsi tämä keskustelu näyttää kiinnostavan juuri yhteen muuttaneita pariskuntia. On vähän naivia ilkamoida, että vielä puolen vuoden yhdessä asumisen jälkeen lempi leiskuu.

Heh. Meillä just kävi noin. Mies jäi nurkkiini heti ensitörmäämisellä. Kosi kolmen kuukauden kuluttua ja siitä puolen vuoden päästä menimme naimisiin. Hyvin tässä on kolmisen vuotta jo mennyt. Koskaan ei tiedä mitä reissulta löytää ;)

Tähänpä ei taida yhtä ja oikeaa vastausta, sinun täytyy nyt itse tutkailla itseäsi ja suhdettanne sekä puhua poikaystäväsi kanssa. Itselläni on samanlainen tilanne, muutin viikko sitten yhteen miehen kanssa jonka kanssa olemme seurustelleet puoli vuotta. Suht lyhyt aika, mutta me olemme tässä ajassa tulleet niin hyvin tutuiksi ja rakastamme toisiamme paljon että halusimme asua yhdessä. Käytännössä me asuimme toisesta viikosta lähtien kahta asuntoa, yhteenmuutto oli vain luonnollinen asia. Onnea teille!

Muutin mieheni kans yhteen jo 4kk.n jälkeen yhteeen kun katsottiin asia niin että olisimme kuitenkin vuorotellen yöpyneet toistemme luona. Pelkäsin myös sitä että toisen läsäolo alkaa pitemmän päälle ärsyttään, mutta mies on töissä päivisin ja minä, joten näemme iltaisin, vielä ei ole alkanut ahistaan ja tosi mukavaa on!!!

Me räväytettiin kunnolla ja muutettiin yhteen 2 kk:n seurustelun jälkeen. Tai siis mies muutti mun luo, kun asui avovaimonsa kanssa ja se vähän vaikeutti seurustelua eikä hän halunnut olla mikään pettäjä. Vaikka tietysti se alku nyt meni miten meni, mutta aina sitä ei olla vapaita, kun tavataan.

Olihan se aika riskijuttu ja vikana iltana ennen muuttoa meinasin perua koko jutun. En itse ollut asunut kenenkään kanssa sitä ennen. Onneksi en perunut, nyt ollaan oltu jo pari vuotta naimisissakin.