Muslimeilta puuttuu kokonaan huumorintaju.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdasmieliset muslimit
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27145240]Sinä puhut ihmisten muodostamasta yhteiskunnasta, minä taas puhun Jumalan muodostamasta luomakunnasta. Puhumme eri asioista.

Mutta todellakin, "taivaallinen ase on ohimollasi". Jeesus on ainoa tie, sinullekin. Sinäkään et omilla ansioillasi pelastu, Raamatussa ei mainita että nimimerkki "Vieras" on poikkeus jonka ei tarvitse tuntea Jeesusta, Muiden tarvitsee, jos haluavat viettää iankaikkisuutensa Jeesuksen seurueessa.[/QUOTE]

Onneksi olkoon! Olet sattumalta valinnut tuhansista uskonnoista sen mikä on oikeassa. Kätevästi vielä lapsuudesta asti opetettuna.

[QUOTE="Vieras";27145235]No suksipaaka vittuun sitten meidän sekulaarisesti, modernista ja sivistyneestä yhteiskunnasta. Viha on vihaa ja tuollaista ei tänne tarvita. Propsit siitä että lainasit uuttatestamenttia, harva kristitty nykyään tuntee uskontonsa.[/QUOTE]

Tuosta olen valitettavan samaa mieltä. Harva itseään kristittynä pitävä tuntee uskontoaan nykyään. Harva edes uskoo kolmiyhteiseen Jumalaan.

Itse olen sitä mieltä, että Raamattu joko otetaan siten kuten se on, tai sitten sille voi kokonaisuudessaan viitata villakintaalla.

Parempi vissiin sitten olla joko palava tai kylmä, kuin penseä. Kylmä tuossa tarkoittaa ateistia.

Johanneksen ilmestys 3 luku

15 "Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! 16 Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.

• Tykkää
Reactions: Sadana
[QUOTE="Vieras";27145253]Onneksi olkoon! Olet sattumalta valinnut tuhansista uskonnoista sen mikä on oikeassa. Kätevästi vielä lapsuudesta asti opetettuna.[/QUOTE]

Ihan kohtuullisen uskottavan kokoinen sattuma, kun tieteen taholta meille tarjoillaan koko maailmankaikkeuden syntymistä ihan sattumalta :)

Tässä jälkimmäisessä uskomuksessa painitaankin jo ihan eri painoluokassa.

[QUOTE="vieras";27145236]Miksi te ette meuhkaa yhtä isoon ääneen avoliittolaisista, pettäjistä, valehtelijoista ja mitäs muita syntejä homouden kanssa samaan kastiin olikaan listattu?[/QUOTE]

Hyvä kysymys. Mielestäni tuossa tehdään väärin. Mutta kuten sanoin, eivät uskovaiset ole lähellekään hyviä ihmisiä.

David Pawson oli Suomessa Seinäjoen helluntaiseurakunnassa puhumassa muutama kesä sitten, ja hän kertoi mielipiteensä avioerosta ja tuomitsi Raamattuun vedoten etenkin uudet eronneiden avioliitot. Porukkaa lappoi pihalle, pariskunta toisensa jälkeen, kesken luennon. Arvatenkin eronneita uudelleen avioituneita.

[QUOTE="vieras";27145270]Ihan kohtuullisen uskottavan kokoinen sattuma, kun tieteen taholta meille tarjoillaan koko maailmankaikkeuden syntymistä ihan sattumalta :)

Tässä jälkimmäisessä uskomuksessa painitaankin jo ihan eri painoluokassa.[/QUOTE]

Ai että tämä. Tiedätkö miten uskonto on peruuttanut kun tiede on todistanut asiat oikeiksi. Litteästä maapallosta lähtien. http://i.imgur.com/Aej2n.jpg

Sitten tulee tämä perimmäinen kysymys mihin tiede ei vielä osaa vastata versus maaginen taivasvelho teki kaiken. Kuka loi jumalan?

[QUOTE="vieras";27145283]Hyvä kysymys. Mielestäni tuossa tehdään väärin. Mutta kuten sanoin, eivät uskovaiset ole lähellekään hyviä ihmisiä.

David Pawson oli Suomessa Seinäjoen helluntaiseurakunnassa puhumassa muutama kesä sitten, ja hän kertoi mielipiteensä avioerosta ja tuomitsi Raamattuun vedoten etenkin uudet eronneiden avioliitot. Porukkaa lappoi pihalle, pariskunta toisensa jälkeen, kesken luennon. Arvatenkin eronneita uudelleen avioituneita.[/QUOTE]

Ja tienas varmaan muuten helvetin kovat rahat, wink wink.

[QUOTE="Vieras";27145289]Ai että tämä. Tiedätkö miten uskonto on peruuttanut kun tiede on todistanut asiat oikeiksi. Litteästä maapallosta lähtien. http://i.imgur.com/Aej2n.jpg

Sitten tulee tämä perimmäinen kysymys mihin tiede ei vielä osaa vastata versus maaginen taivasvelho teki kaiken. Kuka loi jumalan?[/QUOTE]

Raamatun mukaan Jumala on Luoja, ei luotu. Vastaus: Jumalaa ei ole luotu.

Tiesit varmaankin, että ennen alkuräjähdystä kaikki oli yhdessä pisteessä, eikä sen pisteen ulkopuolella ollut mitään: ei aikaa eikä avaruutta. Näin meille fysiikka opettaa tänä päivänä. Jumalasta tiede luonnollisesti ei voi mitään sanoa, ei juuta eikä jaata. Tai voi sanoa, mutta ei voi mitenkään sanomisiaan todistaa.

[QUOTE="Vieras";27145293]Ja tienas varmaan muuten helvetin kovat rahat, wink wink.[/QUOTE]

Ei mitään käsitystä siitä, mutta Pawson ei ole jenkkityylinen raharikas supersaarnaaja tyyliin Benny Hinn tai Todd Bentley, joita en suosittele kuunneltavaksi. BH ja TB ovat nimenomaan rahanahneita menestysteologeja, eksyttäjiä.

[QUOTE="Vieras";27145106]Ymmärrän tämän mutta en ymmärrä miksi nämä asiat ovat edelleen ja tulevat olemaan raamatun kansien välissä. Kaikki uskovaiset tainnut sanoa tähän asti, että asiat eivät ole oleellisia enään, silti ne pysyvät tässä "suuressa" kirjassa. Miksi?[/QUOTE]

Ei se, että Raamatussa on esillä VT:nkin jutut, tarkoita että kaikki VT:n jutut olisi voimassa. Ne on vaan esillä sen takia että vanhaa ja uutta liittoa voisi verrata, ja ihan tiedonkin takia ne on siellä. Siitä, mitkä on nykyisin voimassa ja mitkä ei, olen kyllä kuullut ihan opetusta mutta en jaksanut painaa sitä muistiin. :D

Mutta jotain muistelen, eli mistä UT ilmoittaa että mitkä ainakaan ei ole voimassa enää.
-eläinuhreja ei enää tarvita kun Jeesus uhrasi itsensä kertaheitolla:
Hepr.10:11-12
Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa;mutta tämä (Jeesus) on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle...

-ympärileikkausta ei enää käytetä
Gal. 5:2-4
Minä, Paavali, sanon teille: jos annatte ympärileikata itsenne, teille ei ole Kristuksesta mitään hyötyä.Vakuutan vielä kerran jokaiselle, joka antaa ympärileikata itsensä, että hän on velvollinen noudattamaan lain kaikkia määräyksiä.Te, jotka pyritte vanhurskauteen lakia noudattamalla, olette joutuneet eroon Kristuksesta, armon ulkopuolelle.

-VT:ssa ainoastaan juutalaiset olivat pelastettuja jos täyttivät hyvin lain, mutta UT:ssa pelastettuja voi olla kuka tahansa maailman johonkin kansaan kuuluva, joka vaan uskoo Jeesukseen. Juutalaiset sotivat ja tappoivat selviytyäkseen elossa ja pysyäkseen ympäröivien epäjumalakansojen vaikutuksista puhtaina, mutta kristityt eivät tartu miekkaan (olisi toisen ketjun aihe, esim. onko puolustussota sallittua).

...Nyt täytyy ihmetellä yhtä juttua: miksi juutalaiset, vaikka eivät usko Jeesukseen, eivät nykyisin uhraa enää eläinuhreja? Vai hoidetaanko ne eläinuhrit jotenkin siistimmin? Joku "klikkaa netistä uhraus-kohta ja maksa se nettipankissa niin se menee synagogan hyväksi jne." :)

Sitten mitkä VT:n jutut koskee kristittyjä...(niitä en muista että mitkä koskee messiaanisia eli Jeesukseen uskovia juutalaisia)
Usein sisällytetään ne kohdat VT:sta mitä Jeesus käytti, eli Hän puhui esim. kymmenestä käskystä, ja siitä kaikenkattavasta VT:n käskystä "Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niin kuin itseäsi". Pienemmistä VT:n käskyistä en tiedä tai muista, että mitkä oli kulttuurisidonnaisia ja mitkä ei.

UT:n apostolit tekivät yhden perustavanlaatuisen päätöksen noista juutalaisuuden määräyksistä muihin kansallisuuksiin liittyen, ja tässä rajataan hyvin monta VT:n juutalaissääntöä pois:

Apt. 15:19-20:
Tästä syystä ei mielestäni pidä hankaloittaa niiden elämää, jotka vieraista kansoista kääntyvät Jumalan puoleen.Meidän on kuitenkin lähetettävä heille kirje ja kehotettava heitä karttamaan sellaista, minkä epäjumalanpalvelus on saastuttanut, sekä haureutta, verta ja lihaa, josta verta ei ole laskettu.

[QUOTE="vieras";27145183]Jos ihminen lähtee siitä, että Raamatussa KAIKEN pitää olla ihmisen tajuttavissa ja mennä ihmisen oikeuskäsitysten mukaan, niin ei siinä varmasti usko kukoista. Minä lähden siitä, että luotu ei voi neuvoa Luojaansa. Se on ota tai jätä.[/QUOTE]

Tuo on juuri uskomisen ja minun välissä. En osaa uskoa asiaan, joka ei ole looginen ja selitys vaikeisiin kysymyksiin on, että tutkimattomat ovat herran tiet. Tällainen minä olen. En osaa uskoa. Olen epäilijä. Kaiketi suuntani sitten on helvetti ja uskovien ja Jumalan mielestä se on minulle oikea paikka :(

[QUOTE="vieras";27145300]Raamatun mukaan Jumala on Luoja, ei luotu. Vastaus: Jumalaa ei ole luotu.

Tiesit varmaankin, että ennen alkuräjähdystä kaikki oli yhdessä pisteessä, eikä sen pisteen ulkopuolella ollut mitään: ei aikaa eikä avaruutta. Näin meille fysiikka opettaa tänä päivänä. Jumalasta tiede luonnollisesti ei voi mitään sanoa, ei juuta eikä jaata. Tai voi sanoa, mutta ei voi mitenkään sanomisiaan todistaa.[/QUOTE]

2000v~ vanhassa, lähes kirjoutustaidottomien kansojen tekemässä kirjassa olevat "todisteet" vs. moderni tiede. Tiedän kumman valitsen ainakin itse.

[QUOTE="Uskis";27145321]Ei saa mun Deividiä mollata.:( Herttanen pappa.[/QUOTE]

Voihan se ihan vilpitön kaveri olla, ei siinä. Uskoa itsekin siihen mitä puhuu eikä vain kiskoa rahaa kertomalla ihmisille asoita mitä kyseiset ihmiset haluavat kuulla.

[QUOTE="Vieras";27145331]Voihan se ihan vilpitön kaveri olla, ei siinä. Uskoa itsekin siihen mitä puhuu eikä vain kiskoa rahaa kertomalla ihmisille asoita mitä kyseiset ihmiset haluavat kuulla.[/QUOTE]

Kai sille Pawsonille kuitenki lentoliput Suomeen pistouvattiin. :)

[QUOTE="Uskis";27145334]Kai sille Pawsonille kuitenki lentoliput Suomeen pistouvattiin. :)[/QUOTE]

Kaipa hänellekin palkka työstä maksetaan, harvassa ne taitaa puhujat olla jotka ilmaiseksi ristiin rastiin lentelevät.

[QUOTE="vieras";27145311]Tuo on juuri uskomisen ja minun välissä. En osaa uskoa asiaan, joka ei ole looginen ja selitys vaikeisiin kysymyksiin on, että tutkimattomat ovat herran tiet. Tällainen minä olen. En osaa uskoa. Olen epäilijä. Kaiketi suuntani sitten on helvetti ja uskovien ja Jumalan mielestä se on minulle oikea paikka :([/QUOTE]

Usko on Jumalan teko, ei kukaan ihminen "osaa" uskoa. Rukoile kokeeksi ja pyydä, että saisit "kyvyn" uskoa. Ja ihmettele sitten itsekin, kun sen uskon saat, että "mites minä fiksu ihminen näin nyt hurahdin" :D

[QUOTE="vieras";27145300]Raamatun mukaan Jumala on Luoja, ei luotu. Vastaus: Jumalaa ei ole luotu.

Tiesit varmaankin, että ennen alkuräjähdystä kaikki oli yhdessä pisteessä, eikä sen pisteen ulkopuolella ollut mitään: ei aikaa eikä avaruutta. Näin meille fysiikka opettaa tänä päivänä. Jumalasta tiede luonnollisesti ei voi mitään sanoa, ei juuta eikä jaata. Tai voi sanoa, mutta ei voi mitenkään sanomisiaan todistaa.[/QUOTE]

Eipä ole tiedeyhteisökään voinut todistaa mitään alkuräjähdystä josta lähtisi jotain kehittymään. Luulisi olevan helppoa nykypäivänä kun niin kovasti touhuavat niiden asoiden kanssa, miksiköhän ei ole alkuräjäyttäneet ja kehittäneet mitään.

[QUOTE="vieras";27146778]Eipä ole tiedeyhteisökään voinut todistaa mitään alkuräjähdystä josta lähtisi jotain kehittymään. Luulisi olevan helppoa nykypäivänä kun niin kovasti touhuavat niiden asoiden kanssa, miksiköhän ei ole alkuräjäyttäneet ja kehittäneet mitään.[/QUOTE]

Heh, sitäpä tässä ihmetellään ja odotellaan, että edes pikkupaukun saisivat tieteelliseen koekäyttöön kehiteltyä :D

[QUOTE="vieras";27146778]Eipä ole tiedeyhteisökään voinut todistaa mitään alkuräjähdystä josta lähtisi jotain kehittymään. Luulisi olevan helppoa nykypäivänä kun niin kovasti touhuavat niiden asoiden kanssa, miksiköhän ei ole alkuräjäyttäneet ja kehittäneet mitään.[/QUOTE]
Mitä oli ennen alkuräjähdystä?

Voit aloittaa tuosta.

[QUOTE="vieras";27147621]Puhetta jota perustellaan kemiallisilla kaavoilla, jos ja kun tietävät kaavat niin miksi ei itse tee sitä? Taitaa ontua tuossa jutussa joku kun ei saa aikaisksi mitään alkuräjähdystä että alkaisi jokin kasvamaan alkuräjähdyksen tuloksena. Vaikka on CERN käytössä.[/QUOTE]

Ei se kato onnistu tiedemiehiltä, kun ihminen on muutakin kuin pelkkää fysiikkaa ja kemiaa. Ja kun ei edes sitä fysiikkaa kunnolla ymmärretä, niin vaikeaa se on selittää asioita.

[QUOTE="vieras";27147725]Ei se kato onnistu tiedemiehiltä, kun ihminen on muutakin kuin pelkkää fysiikkaa ja kemiaa. Ja kun ei edes sitä fysiikkaa kunnolla ymmärretä, niin vaikeaa se on selittää asioita.[/QUOTE]

Eli alkuräjähdys on täysin tyrmätty.

Yhteistyössä