Älkääpäs te jotka ette asiasta tiedä, sanoko mitään varmoja totuuksia, viitaten nimimerkin "Katriina_" viestiin. Pco aiheuttaa kyllä ylipainoa, toisin sanoen lisää lihomisherkkyyttä. Pco vaikuttaa aineenvaihduntaan niin että kroppaan varastoituu etenkin keskivartalon alueelle rasvaa. Tuota lihomista edistää myös liiallinen testosteronin eritys. Useasti pco aiheuttaa myös insuliiniresistenssiä, mikä saa elimistön verensokerin poukkoilemaan miten sattuu, mikä myös kerää painoa. Pco-potilaalle paras ruokavalio olisikin vähähiilihydraattinen. Minulla säännöllistyivät sen avulla kuukautiset, ja myös metformiinin avulla, joka on nykyään yleisesti pco:hon käytetty lääke.
Ylipaino on PCO:n seuraus, ei syy. Pco on synnynnäinen juttu. Tietysti monet pco:ta sairastavatkin ovat ainakin osasyyllisiä omaan ylipainoonsa. Hieman katkerana voin itse sanoa, että minä en lievälle ylipainolleni voi mitään: himoliikunnalla ja tiukkaakin tiukemmalla ruokavaliolla saan painoni pysymään samassa! En voisi ajatellakaan koskevani leivonnaisiin tai ylipäätään jauhotuotteisiin, perunaan, riisiin, pastaan tms... Moni ei varmaankaan minusta uskoisi että syön lähinnä salaattia!!!