Mun pitää valittaa:'(((

Eestlanna Savanna

Aktiivinen jäsen
01.11.2007
38 773
0
36
mun masennus ei menee ikinä ohi :( Olin käytänyt jo kuukausi efexor olo on sama tai jopa pahempi :( paitsi ei ahdista enää!Mut siltti nää ajatukset ja pelot en jaksaa enää kestä |O Mä vaan mietin voiko minulla olla kilpirauhasen ylitoiminta?Ainakin esikoiseen jälkeen mull oli vajatoiminta tai ylitoiminta en tarkka muista mut ainakin jotain vialla.... :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos sulla on kilpirauhasongelmia niin ainakin vajaatoiminnasahan lääkitystä syödään loppuelämä.. oletko lääkäriltäsi kysynyt?
kyllä lääkäri jo sanoi minulle silloin esikoiseen jälken ja hän oli myös silloin siitä mieltä että toinen raskaus on minulle riskiraskaus,kun se voi pahentua,mä en vaan tie miks kukaan ei ole ottanut verikoket synn,jälkeen

Alkuperäinen kirjoittaja Milanna:
Alkuperäinen kirjoittaja eräs:
mitä jos valittaisit tällaisista asioista miehellesi ja lääkärillesi.
mies tietä jo valitan hänelle kokoajan,hän tiila minulle aika huomenna lääkärille,ehkä ne lääket ei sovi minulle,kun ennen niitä olo oli paljon parempi :(

et sitten osaa ite tilata aikaa lääkärille??

Alkuperäinen kirjoittaja :
mies tietä jo valitan hänelle kokoajan,hän tiila minulle aika huomenna lääkärille,ehkä ne lääket ei sovi minulle,kun ennen niitä olo oli paljon parempi :(

osaan ja tilasin he antoivat masennuslääket,mut unohdin sanoa ihan kokonan että kilpirauhanen pakko tarkista :headwall:

osaan ja tilasin he antoivat masennuslääket,mut unohdin sanoa ihan kokonan että kilpirauhanen pakko tarkista :headwall:

et sitte voi ite tilata uutta aikaa ja sanoa et tarkastakaa vaan pitää laittaa ukko asialle outoa

et sitte voi ite tilata uutta aikaa ja sanoa et tarkastakaa vaan pitää laittaa ukko asialle outoa
mut miks mies ei voi tilata :/

mut miks mies ei voi tilata :/

kyl sun kannattas jo tossa iässä alkaa hoitaa ite omien asioiden hoitaminen, ei se sun ukkoskaan aina jaksa olla sun perään kattomassa ja asioitas hoitamassa
Mun mies itse halua vaarata minulle ajan kun hän itse näkee miten väsynyt mä olen!!!Sen takia hän antaa minulle lepää mahd.paljon tänään mä nukkuin 15.00 asti :ashamed: :ashamed:

Jos sulla on ollut kilpirauhasessa ongelmaa sitä seurataan tarkasti seuraavassa raskaudessa ja sen jälkeen. Kilpirauhasen liika- ja vajaatoiminnassa on tetyin väliajoin kokeet että tiedetään miten arvot on pysyneet kohdillaan. Onko lääkärillä todella todettu liika- tai vajaatoiminta, jos on eikä jatko tutkimuksia ole hoidettu ei lääkäri ole toiminut oikein.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Jos sulla on ollut kilpirauhasessa ongelmaa sitä seurataan tarkasti seuraavassa raskaudessa ja sen jälkeen. Kilpirauhasen liika- ja vajaatoiminnassa on tetyin väliajoin kokeet että tiedetään miten arvot on pysyneet kohdillaan. Onko lääkärillä todella todettu liika- tai vajaatoiminta, jos on eikä jatko tutkimuksia ole hoidettu ei lääkäri ole toiminut oikein.

kyllä mua seurattiin vain raskauden aikana kaikki oli ok,mut synnytykseen jälkeen kukaan ei enää seuranut mua ja minäkin ajatelin että ei sitten tarvitse :/

kyllä mua seurattiin vain raskauden aikana kaikki oli ok,mut synnytykseen jälkeen kukaan ei enää seuranut mua ja minäkin ajatelin että ei sitten tarvitse :/

Kilpirauhasen toimintahäiriöt ovat ainaisia, joten seurantaa on lopun elämän ajan. Ne voivat hetkellisesti "parantua" mutta yleensä aina uusiutua. Siksi seurantaa jatketaan.

Kilpirauhasen toimintahäiriöt ovat ainaisia, joten seurantaa on lopun elämän ajan. Ne voivat hetkellisesti "parantua" mutta yleensä aina uusiutua. Siksi seurantaa jatketaan.
juu,kiitos,mä sanon sama lääkärille :saint: voi olla kukaan ei ole tarkistanut minut kun mä vaihtanut paikkakunta,me olimme välillä asuneet Martilassa kun olin raskaana ja sit muutettiin takas Turkuun

En kyllä ymmärrä toisia tän palstan käyttäjiä. Toinen valittaa masennusta ja pyytää myötätuntoa, ni heti ollaan vaan haukkumassa. Toiset miehet vaan kestää vaimojensa tukena vaikeinakin aikoina. Hyvä, että sinun miehesi on sellainen. Masennus itsessään ei ole leikin asia. Itse olin tosi apea odotusaikana ja kauan vauvan synnyttyä. Koitin muutamaa erilaista mielialalääkettä, jotka ei sopineet minulle. Sitten kuulin erään vyöhyketerapeutin koneanalyysistä . Kävin siellä ja hän totesi, että minulla on tosi suuri vajaus öljyistä ja vitamiineista. Niitä olen nyt käyttänyt puolisen vuotta ja elämänlaatu on parantunut kummasti. Voimia sinulle arkeen!

Alkuperäinen kirjoittaja johanna:
En kyllä ymmärrä toisia tän palstan käyttäjiä. Toinen valittaa masennusta ja pyytää myötätuntoa, ni heti ollaan vaan haukkumassa. Toiset miehet vaan kestää vaimojensa tukena vaikeinakin aikoina. Hyvä, että sinun miehesi on sellainen. Masennus itsessään ei ole leikin asia. Itse olin tosi apea odotusaikana ja kauan vauvan synnyttyä. Koitin muutamaa erilaista mielialalääkettä, jotka ei sopineet minulle. Sitten kuulin erään vyöhyketerapeutin koneanalyysistä . Kävin siellä ja hän totesi, että minulla on tosi suuri vajaus öljyistä ja vitamiineista. Niitä olen nyt käyttänyt puolisen vuotta ja elämänlaatu on parantunut kummasti. Voimia sinulle arkeen!

Kiitos! :hug: Kiva kuulla että kaikki on hyvin sinulla,mustakin tunttu että ne lääket ei auta yhtään vaan pahempi olo päivän päivästä.Paljonko se vyöhöterapeutti maksaa? =)

Miten jotakin voi haitata jos Milannan mies tilaa hänen lääkärinsä... Nämä harmaana kirjoittavat ovat itse melkoisia valittajia kun jaksaa haukkua tuollaisesta asiasta... Olin oikeasti järkyttynyt... Milannalle voimia ja jaksamisia TODELLA hyvä että SAAT puhuttua miehellesi ja hän tukee sinua :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja HennaN86:
Miten jotakin voi haitata jos Milannan mies tilaa hänen lääkärinsä... Nämä harmaana kirjoittavat ovat itse melkoisia valittajia kun jaksaa haukkua tuollaisesta asiasta... Olin oikeasti järkyttynyt... Milannalle voimia ja jaksamisia TODELLA hyvä että SAAT puhuttua miehellesi ja hän tukee sinua :hug:
Kiitos sinulle! :hug: :heart:

Se maksoi muistaakseni 80e. Kallista, tiedän sen, mut joka euron arvoista. Monta turhaa lääkärikäyntimaksua ja monta turhaa lääkekokeilua olis jäänyt pois, jos oisin heti tosta kuullut. Mut tutkituta nyt ensin kilpirauhas asiasi. Tuo kyseinen vyöhyketerapeutti asuu kaarinassa

Yhteistyössä