Mun mielestä äidilläni on huono arvostelukyky ihmisten suhteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "heh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"heh"

Vieras
Tykkäsi enemmän yhdestä itseriittoisesta ja huikentelevaisesta tyypistä kuin miehestäni. Mun ois pitäny ottaa se. Mieheni ei ole koskaan ollut paljon mitään. On kiltti, ystävällinen, ahkera, osaa kaiken, mitä ei osaa opettelee, älykäs, ihan ok ulkonäkö. Mutta siis äidilleni ei mitän.

siskon mies on aina ollut jotain niin hienoa. On pettäjätyyppiä ja oikeastaan siskon kanssa vain koska äitini oli häneen niin ihastunut että saivat kaiken ilmaiseksi, asunnot, sapuskat... Me emme koskaa mitään. Nyt äitini hoitaa siskon lapsia ja huusholla edelleen tuolle perheelle. Tekee siellä kaiken.

Omat miehensä ovat myös olleet noita passattavia, jotka eivät itse tee yhtään mitään, juovat ja laulavat ja teettävät äidilläni kaiken. siis oikeasti kaiken. Eivät käy töissä mutta eivät myöskään tee kotona mitään. Oma isäni myös tuollainen tyyppi siis.

Välistä mietin että se ei edes toivo mun parasta, kun mun ois sen itsekkään tyypin kanssa ptänyt olla, josta näki, että ei tekis mitään kotona, ei välittäisi lapsista, vaan itsestään. Mutta nyt mietin että sillähän on kaikkien suhteen ollut sama "pettämätön" ihmistuntemus, tai jostain syystä se vaan pitää noista itsekkäistä ihmisistä.

Ai niin, minähän en ole äitini suosikki. Siskoni kyllä.

Yksi näkökulma voi asiaan toki olla se että äitisi haluaa olla aktiivisesti mukana jälkikasvun elämässä ja kun teillä on omavarainen (en tarkoita nyt pelkkää rahaa...) perhe niin tuntee ettei häntä tarvita ja kohdistaa siksi ikävän yksipuoleisesti oman huomionsa.

Yhteistyössä