Miks mulla on huono tuuri ihmisten suhteen (rehellisyys)?

  • Viestiketjun aloittaja Jaahas, Besserwisser unohti kirjautua!
  • Ensimmäinen viesti
hehhee
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Alkuperäinen kirjoittaja hehhee:
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Alkuperäinen kirjoittaja hehhee:
No sitä suuremmalla syyllä pitäisi tulla ilmi rokottamattomuus ja rokotuskirja. Kuinka vanha koira on?
2,5v.
Eikä ole KERTAAKAAN rokotettu?
En tiedä, kasvattaja antaa epäsuoraa tietoa, kun selvitän asiaa.
No jos noin hämärä kasvattaja on, niin en kyllä vieläkin epämääräisessä sijoituksessa pitäisi koiraa. Vai onko niin, että kasvattaja ei tosissaan löydä rokotuskirjaa, mutta sanoo, että kyllä koira on rokotettu aikoinaan...? Eli ei pysty todistamaan ja alkaa jo omakin muisti heittelee..? Koiran rokotushan on 1vuotiaana eli melki 1.5v takaperin...

Mutta jos sulla on koiran rekkarit sekä nimi kennelliitossa ja jonkinlainen soppari, niin voit olla voitonpuolella. Yleensä sijoituksessa koiran rekkarit yms. jää kasvattajalle...
 
hmm
Alkuperäinen kirjoittaja ideaali:
Se, että tähän ketjuun on tullut aloittajan toimintaa moittivia kommentteja tavallaan kertoo itse ilmiöstä aika paljon. Epärehellisyyttä pidetään niin paljon hyväksyttävämpäna kuin luottamista toisen sanaan, että se jo riittää herättämään viisastelun tarpeen.
no mä en ainakaan pidä sitä mitenkään hyväksyttävämpänä, mutta ikävä kyllä musta rehellisyys alkaa nykyään olemaan aika harvinaista. :(

ap kyseli, onko muilla ollut ihmisten kanssa näin huono tuuri, ja mä taas luulen, että ihan jokainen joutuu epärehellisten tyyppien kanssa tekemisiin (jos jotain tällaisia kaupustelu- ym. tilanteita tulee eteen), mutta monet eivät koe tilanteita ikävimmän kautta, koska "osaavat" aikaisemmin kyseenalaistaa toisten rehtiyden.
 
hehheee
No mua kyllä mietityttää kovasti toi asia, että jos kasvattaja on laittanut sijoitukseen jonkun 2.5v koiran, niin eikö se tosiaan ole käyttänyt sitä aikuisiällä kertaakaan näyttelyissä...? Jos on kerrankin siinä yli 1.3v iässä vienyt näyttelyihin, niin pakkohan sillä on rokotukset oltava voimassa...
 
jos on sattunu ihan ihimillinen unohdus ja koiralta on jääny rokotukset väliin...
nimimerkillä perjantaina nolona viemään koiraa myöhästyneille rokotuksille
:ashamed:

mut se on kyllä epäilyttävää että ei osata sanoa suoraan esim. että se on unohtunut ja edellinen rokotus on ollu silloin ja silloin,vaan kierrellään ja kaarrellaan tms.


Ja itse asiaan kommentoiden,ni olen saanut huomata kuinka ihmiset on epärehellisiä ja kieroja,ihan ns. kavereistani... Niitä tässä maailmassa kyllä riittää,varsinkin niitä omanedun tavoittelijoita.
 
clivia
Alkuperäinen kirjoittaja Besserwisser:
Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Tossa oli omaa tyhmyyttä mukana.
Perustelisitko?
Sen vuoksi että pitäis hälytyskellot soida heti kun tarvittavia papereita ei löydy kaupantekohetkellä.Lisäksi kun kerran tulee huijatuksi koirakaupoissa niin seuraavalla kerralla luulis osaavan tehdä kaupat niin että ainakin tärkeimmät asiat tulee varmasti mustaa valkoisella.
 
hehhee
Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
jos on sattunu ihan ihimillinen unohdus ja koiralta on jääny rokotukset väliin...
nimimerkillä perjantaina nolona viemään koiraa myöhästyneille rokotuksille
:ashamed:

mut se on kyllä epäilyttävää että ei osata sanoa suoraan esim. että se on unohtunut ja edellinen rokotus on ollu silloin ja silloin,vaan kierrellään ja kaarrellaan tms.


Ja itse asiaan kommentoiden,ni olen saanut huomata kuinka ihmiset on epärehellisiä ja kieroja,ihan ns. kavereistani... Niitä tässä maailmassa kyllä riittää,varsinkin niitä omanedun tavoittelijoita.
Ei haittaa, vaikka rokotukset myöhästyy ja nykyään on jo vanhatkin rokotukset 3 vuotta voimassa. Eli ei tarvitse enää kahden vuoden välein rokottaa, vaan auttaa 3v välein (ellei laita myös kennelyskää, millä lyhyempi vaikutusaika).

Mutta mua ihmetyttää, että miten voi KASVATTAJA unohtaa yli 1.5v rokotukset. Koirahan rokotetaan 1vuotiaana, joten seuraava rokotus tulisi olla vasta 3v. Eikö koiran kanssa olla käyty missään (jos on, niin on väkisinkin ollut rokotukset kunnossa, koska muuten ei pääse mm. näyttleyihin).
 
vieras
Enpä osaa sanoa, miksi sulle on sattunut niin paljon epärehellisiä ihmisiä eteen. Mä yleensä luotan ihmisiin ja ihmisten hyvään tahtoon, en kylläkään sinisilmäisesti. Ja yleensä ihmiset onkin olleet rehellisiä toimissaan, eikä mua ole huiputettu/kusetettu esim. justiinsa koirakaupoissa. Lapsillekin opetan, että yleensä ihmiset on ihan tavallisia ja kilttejä, ja auttavat mielellään jos apua tarvitsee. Mutta kannattaa käyttää omaa järkeä silti, eikä ottaa todesta aivan kaikkea mitä ihmiset sanovat, koska epärehellisiäkin on.

Sulla on käynyt tosi huono tuuri, jos kokemuksesi mukaan ihmiset yrittävät ennenkaikkea huijata toisia!
 

Yhteistyössä