Mulla taitaa olla asperger-lapsi

• Viestiketjun aloittaja AS
  • Ensimmäinen viesti
AS
En jaksa eritellä syitä, miksi epäilen, mutta uskon että lapsellani taitaa olla asperger. Olen ihan totaalisen uupunut tällä hetkellä ja mietin tulevaisuutta. Kuinka rankkaa tällaisen lapsen kanssa on elää? Oppiikohan elämään itsenäisesti, saattaa olla myös dysfaattinen. On kyllä nyt reipastunut kovasti, mutta meillä on myös ihan pieni vauva ja jaksamista vaaditaan... paljon

voimia
Alkuperäinen kirjoittaja AS:
En jaksa eritellä syitä, miksi epäilen, mutta uskon että lapsellani taitaa olla asperger. Olen ihan totaalisen uupunut tällä hetkellä ja mietin tulevaisuutta. Kuinka rankkaa tällaisen lapsen kanssa on elää? Oppiikohan elämään itsenäisesti, saattaa olla myös dysfaattinen. On kyllä nyt reipastunut kovasti, mutta meillä on myös ihan pieni vauva ja jaksamista vaaditaan... paljon
Pyydä apuas. Diagnoosi avaa monia väyliä.
Voimia sinne.
AS-lapsia on kovin erilaisia, ei oikein voi tässä arvioida tulevaisuutta.

voimia
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voimia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jaksamisia! Hanki kaikki mahdollinen kuntoustus, niistä on aina apua.
Ja se DIAGNOOSI! Ilman sitä ei saa kuntoutusta yms.
Sitä nyt pidin itsestään selvyytenä ;) Se kuuluu samaan pakettiin tuon kuntoutukseen hakeutumisen kanssa.
Ei hermostua tarvii :) Erityislasten oikeuksien kanssa painiminen ei aina ole helppoa (jos koskaan) , ja kun asia on uusi ei se välttämättä ole kaikille itsestään selvää!

AS
Kiitos vastanneille! Minkä ikäisiltä se voidaan diagnosoida? Usein kun tämän ikäisille on vaikea saada mitään diagnoosia :( Poika on menossa puolipäivähoitoon, sieltä varmaan saan ammattilaisen mielipiteen. Lääkärille ollaan menossa puheen viivästymisen takia.

Yhteistyössä