Muita ylipainoisia kuumeilijoita???

netta08 Kiitos. Olin itsekkin yllättynyt tuosta. Mutta kun kysyin neuvolasta kun kävin pojan kanssa siellä että onko vaarallista että lähtee noin paljon heti. Niin sanoi että aluksi lähtee nesteet liikkeelle ja niiden takia paino putoaa aluksi helposti. Seuraavina viikkoina voi lähteä vain kiloa viikossa eikä silti tarvitse kuulemma huolestua. Ja mittanauha olisi parempi vaihtoehto vaakan tilalle. Paino ei välttämäti paljoa putoa mutta voi kiinteytyä ja lihakset kasvaa. Itse tosin en ole jaksanut mittailla itseäni
Keskiviikkona nähdään mitä vaaka taas näyttää
 
tikruliini: Niinhän se on että ekoina viikkoina paino putoaa aika paljon ja suht helposti.
Tuommonen pudotus varmasti motivoi tosi paljon =) Lasketko painonvartijoiden pisteitä vai millä keinoin laihdutat? Mä ajattelin yksinkertaisesti syödä vähemmän ja terveellisemmin,
liikkua enemmän, juoda vettä enemmän ja jättää kaikki herkut minimiin. Kokonaan ei varmaankaan kannata kieltäytyä kaikesta hyvästä koska se kostautuu myöhemmin :/
 


Ensimmäistä enteilevät
**********************
kiharapää..................kp19/32-35(-43)............yk.7
laku...........................kp122/32.......................yk.12?
LEP...........................kp4/28-30..............yk.3
Miiuliini85..................kp13/29-36....................yk.8
Mayah.......................kp72/32.........................yk.1
JuneGrace.................kp25/28-31......................yk?
JoJo79.......................kp?/?..............................yk?
Piglet.........................kp22/27.........................yk.4

Toista toivovat
**************
mantana.......................kp25/31.......................... yk.19
Koralli73.......................kp3/25-30.....................yk.21
minilättä.......................kp55/28-33.....................yk.5 tai 6
helinä-keiju..................kp17/26-34.............................yk.?
Grynna.........................kp?/?...............................yk

Kolmatta toivoo
*************
Kissansilmä..................kp ?/?.............................yk.?
Netta08.......................kp?/?..............................yk.?
daizz............................kp?/?.............................. yk.10
Red Dragon..................kp30/34............................yk.8
mamma4v....................kp10/34........................yk.
tikruliini........................kp30/28-78......................yk.2

Viidettä toivoo
************
anskuli78......................kp124/30-40.....................yk.40
leidi..............................kp18/?..............................yk3

Kuudetta kuumeilee
*******************
touhu tenava.................kp18/28-32....................yk.2v


MUKANA OVAT MYÖS
*******************
MaalisXXLmamma76
toivo79
mai82
Hopeapaju
Heidsu
Sarah85
Hempukka87
Oonakamu
heminä
Lumi-Marja

PLUSSANNEET
*************

Ellu-g (la 25.10)
tahtoo äidiksi (la 5.1 -08)
Afu-82 (la 21.1.08)
Kuumeilija-79
Äippä70 s. tyttö 12.2.08 ONNEA!! :heart:
annas (la helmikuussa?)
Äitipeikko (la 15.4.)
MammaWannabe
Hoona82 (la 15.4.)
Kriisi (la 31.5)
Lumi-Marja 9.2.08 enkelipoika :heart:
Meritähti :hug: :heart:
Tiippana (?.?.??)
jonttu79 :heart:
:heart: :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart:



Tervetuloa mukaan kuumeilevaan joukkoon
leidi plussa onnea!! :wave:

jonttu79 Onnea!!!!! :flower: :wave:
 
Heipsan! :wave:

Saanko tunkeutua tähän pinoon? :D En ole ylipainoinen, mutta ihan siinä hilkulla. Ja painoa olen ajatellut pudottaa, kun meillä yrityksessä pidetään taukoa tuonne huhtikuulle asti. =) Yksi jouluvauva riittää meidän perheeseen. ;)

Olisi kiva tietää teidän tavoitteita ja mittoja. Paljon olette jo pudottaneet jne? =) Miten usein käytte vaakalla?

Itse olen pudottanut syksyllä 10kg. Ja laihdutusinto sitten vähän jäi, mutta nyt on uusi into päällä. Olen 170cm pitkä ja painoin eilen aamulla 70.2kg. Painoideksi on 24,29. Tavoitteena olis pudottaa ainakin 65kg rikki. Mutta enemmänkin saisi lähteä. :whistle: Itse käyn melkein päivittäin vaakalla, mutta maanantaisin on "virallinen punnituspäivä". :D
 
Olen 162cm pitkä ja paino oli viimeviikon keskiviikko 78,8kg. Huomenna aamulla on taas vaakalle meno. Painoindeksi on 30.1. Ekalla viikolla putosi 3,5kg. Tavote on pudottaa 10-15kg. Haluisin painaa 60kg lähel tai miksei vähän alle. Mutta tuo 10 kg on ensimmäinen tavoite.
Ellei plussaa tule aikasemmin
 
Hirmuisesti onnitteluja Jontulle :flower:!

Ja sorry Tikruliini, ymmärsin ihan pieleen :ashamed: aiemman kysymyksesi, luulin että jollain vatsalihaslaitteella teet =). Tosi hienosti olet päässyt pudotuksen alkuun, tsemppiä vain eteenkinpäin! Pitäisi itsekin tehdä sama, pitäis ja pitäis...

TaikaSäde: pituutta 162 ja paino noin 95 (kun viimeksi punnitsin - voi vaikka olla nyt enemmänkin). Eli 36,2 olisi noilla mitoilla BMI. Se tosin oli 40,4 alkaessani odottaa esikoista - painoin silloin 106 kiloa!!

Esikoisen odotusaikana kävin vaa'alla joka päivä, tarkkailin silloin tilannetta oikein vakavasti koska pelkäsin raskausdiabetesta. Siitä varmaan olikin apua, koska syömisten tarkkailusta (ei laihdutus, mutta herkut pois) huolimatta paastosokeri oli 2 h rasitustestissä lähellä rajaa, muut arvot ok. Mietin vain, mitä paastosokeri olisi ollutkaan ilman tuota syömisten vahtaamista.

Vauvakuumetta taitaa muuten pukata nyt oikein tosissaan, menin ja huusin itselleni Huutiksesta yhden 0-koon vaipan pikkukakkosta varten... :whistle: Toivottavasti ei ole huono enne ruveta ns. nuolaisemaan ennen kuin tipahtaa, eli hankkimaan vauvatarvikkeita vaikkei ole vauvaakaan tulossa :eek:.

Kuulumisiin!
 
Onnittellut Jontulle! :flower:

Täällä sitä koitetaan juoda paljon vettä ja syödä terveellisesti. 2 päivään en oo syöny karkkia tmv herkkuja ollenkaan! Se on todellinen saavutus mulle! On tullu syötyä karkkia lähes joka päivä viime aikoina.. :ashamed:
Mua ahdistaa jo valmiiksi se jos joskus vielä raskaudun, niin se neuvolassa vaa´alla käynti. Alkupainokin on älytön, saatikka sitten raskauden edetessä. :(
Voikohan painon seurannasta kieltäytyä? :/
 
Onnittelut Jonttu 79!!! :heart: Oletkos testaillut uudestaan?

Mulla on menossa joku ihme pläääh-päivä... taitaa olla pms taas puhkeamssa kukkaansa... Näin kamalaa untakin, jossa mies valehteli mulle jostain naisesta ja heräsin tietty valmiiks kiukkuisena. Koko päivän on mielessä pyörinyt kaiken maailman negatiivisia asioita... en oo miehelle tarpeeks nätti ja laiha (mies ei siis oo sanallakaan edes vihjaissut mitään), kroppa on neljän raskauden jälkeen aika lohduttomassa kunnossa, miten mä muka riitän miehelleni loppuelämäksi..? Ja siis mä tiedän sen että mun mieheni rakastaa mua ja vain mua, eikä ole ollenkaan edes sen tyylinen ihminen, että flirttailis tai mitään, eli nää mun ajatukset on ihan täysin omasta päästäni keksittyjä!

Mutta sitä mä mietin, että mistä ihmeestä tää nyt tuli??? En mä ylensä näillä asioilla edes päätäni vaivaa! Mokomat hormoonit!!!

No, nyt mä jo unohdin mitä mun piti muille kommentoida... Lähden jonnekin kiven alle mököttämään vähäksi aikaa, ja palailen huomenissa uudestaan.

leidi, Kp 21 / 22-36 (ja 700 gr perjantaista pullistuneena. Plääh)
 
Nimittäin Netta08; en ole varma, voiko siitä kieltäytyä, mutta voisithan ottaa tädin kanssa asian heti puheeksi, ja sanoa, että asia on sulle arka, etkä toivoisi, että siitä tehtäisiin liian suurta numeroa. Kissa vaan rohkeesti pöydälle!

Leidi taas
 
Hei netta08 ja muutkin! Sivusta välillä seurailen ketjuanne ja päätin kommentoida tuota kysymystäsi, voiko äitiysneuvolan painoseurannasta kieltäytyä. Minä tein niin kuopuksen kohdalla: selitin neuvolatädille, etten tahdo pilata joka kerta puntarille astuessani ja lukeman nähdessäni koko päivääni ja koko viikkoa. Ja lupasin kertoilla, jos tulee isoja turvotuksia yms. Eihän silloinen neuvolantäti niin mielissään ollut, mutta oma kroppa, oma päätös.
 
No nyt viikko saldona on 900g lisää painoa. Mitäköös sitä tarvis ruveta tekemään että paino lähtis laskuun. Teen tolla jumppalaitteel 3peräkkäisenä päivänä 25--30min sit välipäivä ja taas 3 päivänä ja sit väli. Tuntuu että tarttis lopettaa syöminen vallan että paino putois. Jos seuraavakin viikko on plussaa niin laihdutus loppuu siihen. Minulla ei ole sisua jatkaa monen plussan jälkeen.
Tänään taitaa kuntoilu jäädä väliin meni into plussan jälkee
 
Kiitos vastauksista! =) Kyllä mä oon aatellu ainakin ottaa asian puheeksi sitten neuvolassa, ettei tarvi joka kerta stressata painon kertomisella. Ja jos mahdollista niin vois vaikka jättää koko punnituksen väliin. Kyllähän sitä voi kotonakin seurata painon edistystä ja kertoa sitten neuvolassa jos on tullu isoja muutoksia.
Tää oma paino mulla varmaan onkin tällä hetkellä isoin jarru tässä vauvaprojektissa. Se ettei kehtaa mennä sinne vaa´alle, varsinkin ku painoa on enemmän mitä aikaisemmissa
raskauksissa. Tuntuu että pitää eka laihduttaa ainakin samaan mitä oli silloinkin että voi ylipäätänsä suunnitella raskautumista :( Vaikka tosiasiahan se on ettei tämmönen ylipaino kuin minulla on, ole mikään pikkujuttu. Siinähän tulee jos vaikka mitä ongelmia jos tähän vielä tulee n.10kiloa lisää vauvan myötä. Plaah... eiku vettä juomaan ... ;)
 
Netta, tiedän tunteen. Neljä raskautta on takana ja kaikissa on ollut iso ylipaino mukana. 3. ja 4. menivät jo sairaalloisen ylipainon puolelle.

Nyt haaveilen raskaudesta ensimmäistä kertaa suht normaalipainoisena ja koetan jatkuvasti tehdä pääni sisällä töitä, että kontrolloin syömisiäni mahdollisessa raskaudessakin.

tikruliini, sinullahan on paino jo lähtenyt hienosti alaspäin!
 
Olipa "kiva" kuulla että muillakin on tuota "vaaka-kammoa" ;) Siis siksi "kiva" kuulla ku oon aatellu että oonko jotenkin outo ku moisella itseäni stressaan ja mietin tuota.
Tarkotus ois tässä ainakin 5kg pudottaa ennen ku annetaan Kolmosen tulla. Pääsis ainakin painossa alemmalla kymmenelle niin ei näytä niin pahalta se luku :LOL: Tuo kolmas vauva motivoi todella paljon tässä painonpudotuksessa :D
 


Ensimmäistä enteilevät
**********************
kiharapää..................kp21/32-35(-43)............yk.7
laku...........................kp124/32.......................yk.12?
LEP...........................kp6/28-30..............yk.3
Miiuliini85..................kp15/29-36....................yk.8
Mayah.......................kp74/32.........................yk.1
JuneGrace.................kp27/28-31......................yk?
JoJo79.......................kp?/?..............................yk?
Piglet.........................kp24/27.........................yk.4

Toista toivovat
**************
mantana.......................kp27/31.......................... yk.19
Koralli73.......................kp5/25-30.....................yk.21
minilättä.......................kp57/28-33.....................yk.5 tai 6
helinä-keiju..................kp19/26-34.............................yk.?
Grynna.........................kp?/?...............................yk

Kolmatta toivoo
*************
Kissansilmä..................kp ?/?.............................yk.?
Netta08.......................kp?/?..............................yk.?
daizz............................kp?/?.............................. yk.10
Red Dragon..................kp32/34............................yk.8
mamma4v....................kp12/34........................yk.
tikruliini........................kp32/28-78......................yk.2

Viidettä toivoo
************
anskuli78......................kp126/30-40.....................yk.40
leidi..............................kp20/?..............................yk3

Kuudetta kuumeilee
*******************
touhu tenava.................kp20/28-32....................yk.2v


MUKANA OVAT MYÖS
*******************
MaalisXXLmamma76
toivo79
mai82
Hopeapaju
Heidsu
Sarah85
Hempukka87
Oonakamu
heminä
Lumi-Marja
Taikasäde
Jamias

PLUSSANNEET
*************

Ellu-g (la 25.10)
tahtoo äidiksi (la 5.1 -08)
Afu-82 (la 21.1.08)
Kuumeilija-79
Äippä70 s. tyttö 12.2.08 ONNEA!! :heart:
annas (la helmikuussa?)
Äitipeikko (la 15.4.)
MammaWannabe
Hoona82 (la 15.4.)
Kriisi (la 31.5)
Lumi-Marja 9.2.08 enkelipoika :heart:
Meritähti :hug: :heart:
Tiippana (?.?.??)
jonttu79 :heart:
:heart: :flower: :heart: :flower: :heart: :flower: :heart:



jonttu79 :hug: ja peukut pidän pystyssä, jotta pieni pysyisi matkassa mukana!! :hug: :wave:

Taikasäde ja Jamias tervetuloa mukaan kuumeilemaan! Jamias sinäkö 5. kuumeilet? Taikasäde 1. vai 2. kuumeilet? Putosin kelkasta... :ashamed: Tervetuloa kuitenkin!! :wave: :wave:
 
Voi Jonttu! :hug:
Hirmuisesti pidän peukkuja, että olisikin kiinnittymisvuotoa ja haamu vielä vahvistuisi!

Netan tunteita ymmärrän kyllä, itsellänikin oli aina niin kiusallinen olo kiivetä siihen vaa'alle odotusaikana, kun lähtöpaino tosiaan oli toista sataa kiloa. Onneksi sattui aivan ihana th, joka ei tehnyt asiasta mitään numeroa. Ensikertalaisena en edes älynnyt, että olisi voinut kieltäytyä. Varmaan voitkin, kuten Jamias oli tehnytkin, etenkin kun on jo useampi raskaus takana niin voit varmasti helposti vakuuttaa terkan siitä, että tiedät mitä teet ja seuraat jne.

Oletkos Tikruliini sitä mittanauhaa kaivellut esiin? Meinaan että saattaisihan tuo painonnousu olla lihastakin, kun olet ahkerasti kuntoillut. On kyllä niin maailman turhauttavinta kiristää nälkävyötä päivästä toiseen, jos ei se näy vaa'alla. Joskus vuosia sitten aloitin oikein kunnon kuurin, joka päivä kävelyä ym. ja seurasin yhtä viikko-ohjelmaa ruuissa, kaloreita 1500 päivässä. Eikä tapahtunut moneen viikkoon mitään muuta kuin helkkarinmoinen nälkä joka päivä! Kiristin sitten omatoimisesti saldon 1200 kaloriin - ei vieläkään mitään vaikutusta. Silloin (nuorempana ja hullumpana) vimmastuin niin, että pistin päiväsatsin 800 kaloriin. Jokainen kaloreita joskus laskeskellut tietää, että siinä ei kyllä enää saa syödä juuri mitään. Sitten vasta alkoi paino pudota! Muutamassa viikossa lähti 8 kg, mutta sitten olin jo itse niin sippi syömättömyydestä, että oli pakko lopettaa. Ja korkojen kanssahan kaikki noin väkivaltaisesti laihdutettu tuli takas.

Ohops, tulihan taas omaa napaa töristyä oikein rivikaupalla. Jatkan siis vielä samasta aiheesta :p sen verran, että tauti piinaa edelleen eikä ota lakatakseen, joten ihan hyvä sikäli, että päätettiin odottaa vielä yhdet menkat ennen yrityksen aloittamista. Just nyt ei sänkypuuhat ole ihan päällimmäisenä mielessä...

Alenevia vaakalukemia ja plussia edelleen vaan kaikille kovasti! :flower:
 
Todella huonosti nukuttu yö takana. Yhteinsä varmaan 3 tuntia tuli nukuttua. Mahaa vihloi eilisestä illasta asti ja kuvotti. Tuntui että täytyisi mennä halailee pönttöä. Mutta ei onneksi tarvinnut. Maha helpotti aamuyöstä mutta nyt taitaa vähän palailla semmoinen jännä vihlominen ja nipistely.
 
Heippa taas,

Varovaisesti kurkin jälleen tätä pinoa, ja pikkuhiljaa voisin hypätä takaisin kuumeilemaan teidän kanssanne.
Toistaiseksi tuonne mukana myös - osioon, koska emme vielä voi aloittaa uutta yritystä...

Jospa sitä kuitenkin pikkuhiljaa pääsisi jatkamaan normaalia arkea, mahdollisimman pian toivotaan uutta raskautta.

-Meritähti-


 
LEP
Täällä odotellaan jo tulevaa ovista tikkujen kanssa ensimmäistä kertaa! :p Ihan jänskää nähdä tikuilla, että milloinka se tosiaan on vai onko sitä edes? Ja kuinka monta päivää siitä menee plussaamiseen! Kun siis tätihän ei tästä kierrosta saa enää tulla!!! :kieh:

Huomenna lähdetään hieman rentoutuu kylpylälomalle Oulun edeniin ja siellä meneekin vkl. Pitää kovasti polskutella siellä ja naatiskella. Paino on pysynyt aikalailla samassa tällä hetkellä.
 

Yhteistyössä