Muita ylipainoisia kuumeilijoita???

Kuinkahan paljon tuo ylipaino vaikeuttaa tuota raskautumista?Mulla ollut aina ylipainoa ennen odotusta ja nyt kaikkein eniten eli pitäs pystyä laihduttamaan mutta eipä ole paljoa motivaatiota..tahtos vaa raskautua nopeesti mutta tuntuu olevan aika vaikeaa.. :|

Plussatuulia kaikille :hug: :heart:
 
Emmama, vaihdan sun nikin kun päivittelen listaa =) ,

Mulla on edelleen tullu veristä vuotoa, ei tuu ees alkkareihin saakka mut pyyhlkiessä huomaa selvästi :eek: . Ikinä mulla ei oo ollu tällästä oon kyllä ihan pihalla! Miettisin jo et jos tarvii rueta lääkäriin soittelee. Pelottavaa kerrakseen!
 
ENSIMMÄISTÄ TOIVOVAT

Sompio...................kp5/30-31.............yk3
Nasunen-82............kp14/30.................yk17
yöperhonen.............kp16/23-25...........yk7
Meritähti..................kp17/35................yk4
kiukkutäti................kp17/30-34...........yk16
kiharapää................kp18/30-35...........yk12
Piglet.......................kp21/27-28...........yk?
Hope73...................kp22/27-28...........yk1
Havupuu..................kp25/28................yk6
Johanna83..............kp31/31.................yk5

TOISTA TOIVOVAT

Heidsu.....................kp12/30-32..........yk1
Härveli.....................kp18/30...............yk?
Sokeripulla...............kp20/30-45.........yk1
Selis........................kp22/32...............yk4
tii-tikkä....................kp38/28-30.........yk?
nallekarhu................kp41/28..............yk3

KOLMATTA TOIVOO

Emmama.................kp23/?...................yk2
tikruliini.....................kp23/37................yk2
jojo369...................kp29/35-40..........yk?

VIIDETTÄ KAIPAILEE

äiti-vm73.................kp6/27.................yk3

KUUDETTA KUUMEILEE

touhu tenava............kp38/28-32..........yk3v

Mukana myös

Surusydän123...toinen haaveissa
Angel08.............toinen haaveissa
Jennan äiti.........toinen haaveissa
Hemmuli87........esikoista toivoo
Mammuskainen
Wildmam
Maalismamma76
toivo79
mai82
Hopeapaju
Sarah85
Hempukka87
Oonakamu
heminä
HattiWatti78....3haaveissa
Arcatha
Netta08

Tauolla

papaijaa

PLUSSANNEET 2008

Red Dragon..............(la 8.11.2008)
Koralli73..................(la 28.11.2008)
LEP..........................(la6.12.2008)
Grynna....................(la 23.12.2008)
mei08......................(la 1.1.2009)
daizz.......................(la 6.1.2009)
Mayah.....................(la 29.1.2009)
mamma4v...............(la 10.2.2009)
Niiskuneiti.................(la 3.2.2009)
mantana..................(la 7.2.2009)
rytinä.......................(la myöhemmin)
Pilkkis.......................(la 24.2.2009)
Miiuliini85..................(la myöhemmin)
emmmaa..................(la myöhemmin)
helinä-keiju...............(la myöhemmin)
kissendaal.................(la 19.4.2009)

Onnea kaikille plussanneille! :flower:



 
Heippati hei!

Heitettiin tos ukon kans melkein 1,5 tunnin lenkki :p nyt saunanraikkaana ja jalat aika kuumottavat...

Täällä edelleen alaselkää juilii ja toispuoleisesti. Vähän tänään pient kuvotusoloa tullu, mutta johtuu varmaan siitä ku töissä tuli syötyä tosi huonosti. -Ja lahjakkaasti kuvittelen pienessä mielessäni loput :D

Mitä ihme vuotoa sulla Selis oikein on? vai meinaisko kuitenkin ovista? kiinnittymisvuotoa?
 
Ei mun nutraamisesta tullut mitään :ashamed: Jatkan kumminki laihduttamista ja korvaan pari ateriaa päivässä nutrilettilla (aamiainen ja päivällinen). Muuten syön keittoja, puuroja ja salaatteja.

Selis Voisko sulla olla kiinnitymisvuotoa???

Johana83 Vau, minkä lenkin oot heittäny! Ja kiva, että sulla on mies kaverina lenkillä. Mä pidän sulle peukkuja!

Nyt suihkun kautta sänkyyn :heart:
 
Juu, tänään oli tosiaan tullut puolikas kupillinen verta päivänaikana, kaipa tää on sitten kp1 tänään. Tosin kattelen vielä huomisen mitä oikeen tuleman pitää. Mulla oli viime kiertokin paljon lyhyempi kuin viimeks että kattellaan oisko kierrot lyhentyny kun paino on laskenut. Ennen on ollu runsaat menkat, mutta painoa kun on tippunu niin vuotokin on vähentyny ja samoin kivutkin.

Hienosti oot johanna83 käyny lenkillä. Käytiin kanssa koiruuden kanssa samanlainen lenkki ja onnistuttiin välttää vesisateetkin :D .

Äiti-vm73, ite oon ainakin aatellu et varmaan täppäis paremmin jos painoa ois vähempi ja kaikenlisäks sehän ois muutenkin terveellisempää. Mulle on suositeltu pudotettavaks 5-10% ennen toista raskautta ja nyt oon sen tehny.
 
ENSIMMÄISTÄ TOIVOVAT

Sompio...................kp6/30-31.............yk3
Nasunen-82............kp15/30.................yk17
yöperhonen.............kp17/23-25...........yk7
Meritähti..................kp18/35................yk4
kiukkutäti................kp18/30-34...........yk16
kiharapää................kp19/30-35...........yk12
Piglet.......................kp22/27-28...........yk?
Hope73...................kp23/27-28...........yk1
Havupuu..................kp26/28................yk6
Johanna83..............kp32/31.................yk5

TOISTA TOIVOVAT

Heidsu.....................kp13/30-32..........yk1
Härveli.....................kp19/30...............yk?
Sokeripulla...............kp21/30-45.........yk1
Selis........................kp23/32...............yk4
tii-tikkä....................kp39/28-30.........yk?
nallekarhu................kp42/28..............yk3

KOLMATTA TOIVOO

Emmama.................kp24/?...................yk2
tikruliini.....................kp24/37................yk2
jojo369...................kp30/35-40..........yk?

VIIDETTÄ KAIPAILEE

äiti-vm73.................kp7/27.................yk3

KUUDETTA KUUMEILEE

touhu tenava............kp39/28-32..........yk3v

Mukana myös

Surusydän123...toinen haaveissa
Angel08.............toinen haaveissa
Jennan äiti.........toinen haaveissa
Hemmuli87........esikoista toivoo
Mammuskainen
Wildmam
Maalismamma76
toivo79
mai82
Hopeapaju
Sarah85
Hempukka87
Oonakamu
heminä
HattiWatti78....3haaveissa
Arcatha
Netta08

Tauolla

papaijaa

PLUSSANNEET 2008

Red Dragon..............(la 8.11.2008)
Koralli73..................(la 28.11.2008)
LEP..........................(la6.12.2008)
Grynna....................(la 23.12.2008)
mei08......................(la 1.1.2009)
daizz.......................(la 6.1.2009)
Mayah.....................(la 29.1.2009)
mamma4v...............(la 10.2.2009)
Niiskuneiti.................(la 3.2.2009)
mantana..................(la 7.2.2009)
rytinä.......................(la myöhemmin)
Pilkkis.......................(la 24.2.2009)
Miiuliini85..................(la myöhemmin)
emmmaa..................(la myöhemmin)
helinä-keiju...............(la myöhemmin)
kissendaal.................(la 19.4.2009)

Onnea kaikille plussanneille! :flower:

 
Mä on saanu nyt sit painosta -3kg pois ihan vaan sillä, että oon jättäny iltasyöpöttelyn poies.. :saint: Kun on ollu tapana, et töistä tullessa n. 22.30 aikaan, rupeen vääntään jotain "murua rinnan alle" :ashamed: Ihan kun sitä murua ei siellä ois jo ihan tarpeeksi :whistle: Joo-o..tässä on nyt pupuiltu kp:t 10 ja 12 ja huomenna yritän äijää houkutella ;) Mä yritän edelleen siää TJOT-meiningillä, mut en voi ittelleni mitään, kun vaan AINA tulee mieleen, et mitäs jos nyt..Tosi hyvin poppoolla ollut taasen motivatsuunia laihiksiinsa, hyvähyvä :wave: Mä oon vähän semmonen, etten saa aikaseks, mutta jospa tää paino tästä rupee putoon, ni jospa sitä innostuis ihan todenteolla. Paljon plussatuulia kaikille meille :heart:
 
Alkaa olla täti lopuillaan ja mies eilenillalla sanoi, että pupuillaankos joka ilta tässä kuussa varmuuden vuoksi :D Saas nähdä, kuinka meidän käy. Ainakin jokatoinen päivä. Tosin nauroi tolle pupuillaan sanalle ihan kippurassa kun käytin sitä ekan kerran tässä pari päivää sitten miehen kuulle. Arvasi heti, että täältä palstalta se on tarttunut.
 
:LOL: , Sompio, voin vaan kuvitella sun ukkos kun oot pupuilusta puhunu. Pitäisköhän itekin koittaa mitä isäntä sanoo :LOL: :LOL: .

Nasunen, tosi kiva että paino on pudonnut. Ite oon saanu nelisen kiloa pois ja nyt on tosi hyvä motivaatio päällä. Mulla on koko ajan ollu tjottailu meininki enempi, mutta sitten tulee kanssa et jos nyt kuitenki ois ovis ;) .
 
tikruliini, mulla taas on nyt päinvastoin, kun kiertoväli tais olla vaan 21pv. Huih, ei oo ennen ollu noin vähän. Mutta mä oon päättäny olla stressaamatta.

Aattelin että kait nää menkat on, puolikas kupillinen oli tullu päivän aikana. Tarkistan tilanteen seuraavan kerran taas illalla ennen nukkumaan menoa. Ikinä ei oo tullu näin niukkaa vuotoa ja ihanaa ettei oo kipuja.
 
Heippa taas.

Tänään on ollut vähän masentava päivä, kun kävin aamulla puntarilla. Voi hitto mikä tankki olenkaan. Erityisesti tämä harmittaa, kun on ensi viikolla työhaastattelu. Jotenkin noloa mennä tällaisena punkerona ja tuntuu, että tuskin sitä paikkaakaan saa. Olisikin tosin vähän outoa alkaa vaihtamaan työpaikkaa, jos raskaana sattuisin olemaan. Jos onnistaisi, parempi olisi jatkaa nykyisessä ja katsoa sitä uutta työpaikkaa sitten hoitovapaalla. Olisi kuitenkin kiva olla olemassa se vakipaikka johon palata. Uusi työpaikka on kuitenkin riski koeaikoineen.

Haastatteluun mennessä en vielä tiedä olenko raskaana, joten ihan täysillä voin sinne mennä. Pienet on mahdollisuudet valintaan, koska haastattelevat peräti kymmenen kandidaattia. Tosi paljon minusta.

Hitaasti kuluu kierto tietysti nyt, kun haluaisin jo tietää onnistuiko vai ei. Tuskinpa onnistui. Ajattelin, että jos nyt ei onnistu vauva, mutta työpaikka vaihtuu voisimme yrittää vauvaa rennommalla periaatteella. Vauva saisi kyllä tulla heti, mutta ei olisi niin kamalaa, vaikka ei heti tulisikaan.

Miten muilla vauva & työkuviot? Minulla olisi töiden suhteen nyt siis tosi sopiva paikka vauvalle, työpaikanvaihto hieman sekoittaisi kuviota, mutta ei olisi jarruna.
 
Selis Testaa vaan isäntää :LOL: Mulla kanssa oli viime kuukautiset tosi niukat ja kivuttomat. Aina on tosi kipeä maha ja 1-2 migreenikohtausta ja nyt ei yhtään mitään. Joskus näinkin!

Emmama Mulla kanssa vakipaikka. Haluaisin vaihtaa työpaikkaa, mutta yritän sinnitellä tässä tän ajan. Tai siis toivottavasti sitä raskautuisi pian. Olen ollut tuossa reilut kaksi vuotta ja kyllä ne mut valitessaan ajatteli, että äitiyslomalle varmaan lähivuosina jään. Että sikäli suhtautuvat myönteisesti. Ja eihän se työnantajalle kuuluu, jos mä raskaudun. Mutta uudessa paikassa olisi tosiaan koeaika ja pelkään sitä, että sinä aikana jos raskautuisi, niin ei työ jatkuisikaan. Laitontahan se olisi siitä syystä pihalle laittaa, mutta kun ei sitä koskaan tiedä. Voihan ne keksiä siihen jonkun muun syyn. Eli ajattelin tässä sinnitellä. Ja sitten helmikuussa olen ollut kunnalla 10-vuotta, niin saan sen kokemuslisänkin palkkaan. On sekin kuitenkin jotain.
 
Emmama, mulle tulis myös vauva sopivaan saumaan. Mulla periaatteessa vakityö, puolipäiväinen tosin. Ainoo murhe on miten uskaltaisin olla vauvamahani kanssa töissä kun työskentelen isojen eläinten kanssa...
Onnee nyt kuitenkin työhaastatteluun :D
 
ENSIMMÄISTÄ TOIVOVAT

Sompio...................kp7/30-31.............yk3
Nasunen-82............kp16/30.................yk17
yöperhonen.............kp18/23-25...........yk7
Meritähti..................kp19/35................yk4
kiukkutäti................kp19/30-34...........yk16
kiharapää................kp20/30-35...........yk12
Piglet.......................kp23/27-28...........yk?
Hope73...................kp24/27-28...........yk1
Havupuu..................kp27/28................yk6
Johanna83..............kp33/31.................yk5

TOISTA TOIVOVAT

Heidsu.....................kp14/30-32..........yk1
Härveli.....................kp20/30...............yk?
Sokeripulla...............kp22/30-45.........yk1
Selis........................kp24/32...............yk4
tii-tikkä....................kp40/28-30.........yk?
nallekarhu................kp43/28..............yk3

KOLMATTA TOIVOO

Emmama.................kp25/?...................yk2
tikruliini.....................kp25/37................yk2
jojo369...................kp31/35-40..........yk?

VIIDETTÄ KAIPAILEE

äiti-vm73.................kp8/27.................yk3

KUUDETTA KUUMEILEE

touhu tenava............kp40/28-32..........yk3v

Mukana myös

Surusydän123...toinen haaveissa
Angel08.............toinen haaveissa
Jennan äiti.........toinen haaveissa
Hemmuli87........esikoista toivoo
Mammuskainen
Wildmam
Maalismamma76
toivo79
mai82
Hopeapaju
Sarah85
Hempukka87
Oonakamu
heminä
HattiWatti78....3haaveissa
Arcatha
Netta08

Tauolla

papaijaa

PLUSSANNEET 2008

Red Dragon..............(la 8.11.2008)
Koralli73..................(la 28.11.2008)
LEP..........................(la6.12.2008)
Grynna....................(la 23.12.2008)
mei08......................(la 1.1.2009)
daizz.......................(la 6.1.2009)
Mayah.....................(la 29.1.2009)
mamma4v...............(la 10.2.2009)
Niiskuneiti.................(la 3.2.2009)
mantana..................(la 7.2.2009)
rytinä.......................(la myöhemmin)
Pilkkis.......................(la 24.2.2009)
Miiuliini85..................(la myöhemmin)
emmmaa..................(la myöhemmin)
helinä-keiju...............(la myöhemmin)
kissendaal.................(la 19.4.2009)

Onnea kaikille plussanneille! :flower:



 
moorning :wave:

Emmama: mulla on kans tankkifiilikset! Liikunnan olen saanut alotettua, joka toinen päivä reipas juoksu/kävelylenkki mutta taidan turvota kahta kovemmin :ashamed: olen sellain herkkup****...

ja täällä ihan samat fiilarit ton työpaikka-asian suhteen.

oon yrittäny nyt syödä terveellisemmin ja monipuolisemmin mutta just puurot, ruisleivät yms. välipaloina taitaa vaan mun olemusta pöhöttää. karppausta vois pienimuotosesti taas kokeilla ja alkaa popsimaan niitä kromitabuja jotta sais ton suklaahampaan kuriin ja järjestykseen! :kieh:
 
johanna83 Mä kokeilin viime talvena niitä kromeja, mutta ei auttanut mun makeanhimoon. Mä olen laihtunut loppukesän aikana 3-4 kg. Olen kyllä lisännyt hieman liikuntaa, mutta pääasiassa olen jättänyt jatkuvan napostelun pois. Ei tuo päällepäin näy missään, mutta tietää itse ainakin, että muutama kilo lähtenyt. Vielä tulee naposteltua, mutta ei ihan niin paljon kuin ennen.
 
Sompio: mä oon syöny aiemmin niitä pureskeltavia kromi-tabuja ja on kyllä mulla auttaneet. Viikon/kahen jälkeen tulee semmoin ällötys makeaa kohtaan -->kolikon kääntöpuolena alkaa sitte suolaiset herkut maistua joista en normaalisti niin välitä :x

Voi kyl olla, että lihaksetkin on alkaneet hieman kasvaa mistä painonlisäys hetkellisesti johtuis.. -ja aineenvaihdunta on miust hidastunu, oon vissiin lisänny liikaa kuitua ruokavaliooni :D
 
johanna83 Lihakset on painavampia kuin läski. Mä (silloin vielä normaalipainoisena) sain työpaikan 5 km:n päästä ja menin sinne kävellen/pyörällä joka päivä. Alkuun tuli muutama kilo lisää ja olihan kanssa ihan, että voi v... Mutta sitten mua lohduteltiin, että lihakset painaa enemmän.
 
Sompio ja johanna83, mulle on moni sanonu että oon laihtunu tosi paljon kun aloin säännöllisesti liikkumaan. Uskon että liikkuminen ja kevyempi ruokavalio on mulle ollu tosi hyvä vaihtoehto! Liikunta kiinteyttää myös!
Mulla on yks urheilija kaveri ketä on tosi laiha, mut painaa 65kg. Hällä vaan on lihaksia niin paljon ettei sitä uskoiskaan. Sillon mäkin aattelin että niin hoikaks en haluu, tommonen 70kg ois ihan OK.
 

Yhteistyössä