Muita ylipainoisia kuumeilijoita???

Tiistai 2.10.

Ensimmäistä enteilevät
**********************

heminä........................kp7/28-30..........................yk13
karatin.........................kp56/~30..............................yk10
Sarah85.......................kp1/28-36............................yk15
Hempukka87.................kp8/30-35..............................yk12
Meritähti......................kp16/30-36...........................yk 2

Toista toivovat
**************
tii-tikkä.........................kp5/28-35...............km:n jälk. yk6
mantana.......................kp15/28-40....................yk15
Koralli73.......................kp2/25-30.............................yk16

Kuudetta kuumeilee
*******************
touhu tenava.................kp38/28-32........km:n jälk. yk19
Lumi-Marja.....................kp8/28-32.......................yk18


MUKANA OVAT MYÖS
*******************
kiharapää
MaalisXXLmamma76
Laku
toivo79
ristiriita

Tirppaliinu

PLUSSANNEET
*************
Elwi
Inkku80
BONTSO
Ellu-g (la 25.10)
tahtoo äidiksi (la 5.1 -08)
Afu-82 (la 21.1.08)
Kuumeilija-79
Äippä70
annas
Äitipeikko
MammaWannabe
Hoona82
Kriisi


Haleja teille tädin yllättämille ja negan saaneille :hug: Itsekin tätä kakkosta jo puolitoista vuotta yrittäneenä alkaa mennä usko koko hommaan...

Tirppaliinu, itsekin huomasin ettei se elämä ja lapsien saaminen mene niin kuin on "suunnitellut", muutenhan meilläkin olisi jo kaksi lasta joista nuorimmainenkin olisi jo täyttänyt vuoden. Jotenkin ajattelin että kunhan pillerit jätän niin johan meille kohta on pikkuinen tulossa mutta puolitoista vuotta meni ensimmäisenkin alkuunsaattamisessa ja tätä kakkosta toivottu nyt yhtä kauan. Eli ei se lapsen saaminen vaan niin helppoa kaikille olekaan :/ Onhan se lääkärissä ja tutkimuksissa käynti ahdistavaa näin "luonnollisen" asian tiimoilta mutta kannattaa olla onnellinen jos siellä lääkärissä ja tutkimuksissa löytyy jotakin "pientä" vikaa, joka aiheuttaa lapsettomuutta, siis jotain jota voi helposti hoitaa. Itse sain nyt kokeiden tulokset ja kaikki on mitä mainioimmin, kaikki arvot on kohdallaan ja ovulaatiokin on tapahtunut viime kierrossa (vaikken sitä rfsu:n testeilä löytänytkään, pitänee siirtyä takaisin edelliseen merkkiin). Olin jotenkin odottanut että joku arvo on hieman liian matala tms. jota sitten voitaisiin esim hormoneilla hoitaa mutta ei. Toisaalta olo on helpottunut koska olen koko ajan pelännyt ylipainoni olevan syynä elimistön "epätasapainoon" mutta lääkärin mukaan kaikki onkin tasapainossa. Mutta missäs nyt sitten on vika?

Seuraavaksi voisi yksityisellä tutkituttaa simpat mutta tietääkö joku mitä mahtaa maksaa?? Ja sen neuvon lekuri antoi, että jos kyseessä sattuisi nyt sitten olemaan "heikompi" laatuinen sperma niin mahdollisimman useasti pupuilusta pitäisikin siirtyä "yksi kerta juuri oikeaan aikaan" yritystekniikkaan...
 
No sehän se tässä just koomista onkin kun kierto on säännöllinen ja ovulaation olen aina tunnistanu testienkin avulla mutta silti ei vaan näy tärppäävän! :kieh:
En sitten toisaalta tiedä voiko stressi "abortoida" niitä jo alkunsa saaneita sikiöitä? :snotty: Vilahtipas tuollainenkin vaihtoehto mielessäni. Voisko sanoa,että V******* kun kaikki mahdollisuudet ovat menneet hukkaan näiden 9kk aikana, kaikki on ollut tarjottimella mutta mitään ei silti tapahdu. Pelottaa jo pelkkä raskaustestin tekeminenkin koska en halua enää pettyä ja katsoa kerta toisensa jälkeen vain yhtä viivaa. Siksi päätinkin,että en enää edes tee ennenkun voin olla melko varma siitä,että olen raskaana. Eipähän tarvitse niiden osalta ainakaan turhaan murehtia.
 
Meillä spermatutkimus ekalla kertaa makoi 85? ja toisella 125?, kun tehtiin laajempi tutkimus. Simpat ei ole parasta mahdollista laatua, määrältään eläviä hyvin vähän, mutta liikkuvat vikkelästi. Toinen kompastus kivi on se, että ne elävät normaaliin verrattuna hyvin lyhyen aikaa. Eli vain puolisen vuorokautta. Toisessa testissä elinaikaa testattiin mahdollisimman luonnollisessa happamuudessa ja viiden tunnin jälkeen ei elossa ollut enää ainuttakaan pikkusita siimahäntää :( Tuosta viimeisestä testistä on aikaa noin kuukausi.

Eli, voimme raskautua, jos pupuillaan just oikeaan aikaan. Mutta se aika on vaikea saada tietoon. Pitäisi olla tosi näppärä siinä. Mun puolella on se ongelma, että munasoluhan elää ainakin sen vuorokauden, mutta multa se on aikoinaan tutkittu, ja munasolu muuttuu kovaksi ja läpäisemättömäksi muutamassa tunnissa. Eli voin tulla raskaaksi, mutta simpat pitäis olla odottamassa valmiina. Eli, jos pupuilee harvemmin, et simpat olis parempia, niin ovis ehtii mennä. Tai jos pupuilee usein, niin simpat on mitä sattuu. Ei hyvä.

Tässä on todennäköisesti meidän suurin syy saada toinen yhtienen. Ajoitus ei vaan toimi. Masentavaa. Tekis mieli jo melkein luovuttaa, mutta se asia on vaan mielessä joka päivä, joka hetki. Kaupassa tulee vastaan mukamas vain raskaana olevia tai pikkuruisia nyyttejä. Voi hiivatti kun osais olla vain onnellinen siitä mitä on ja jatkaa elämää! Mut se ei vaan ole niin helppia katsoa omaa miestä, joka haluaa sitä toista omaa enemmän kuin mitään muuta tässä maailmassa. Olis valmis vaikeisiinkin hoitoihin, jotta asiassa päästäis eteenpäin.

En uskalla minäkään enää testata, ennen kun on menkat niin paljon myöhässä ja olen tietoinen siitä, että raskaana ollaan. Ne negat on niin musertavia saada toinen toisensa perään.

Jaksamista, tämä asia on vaikea niellä ja käsittää. Kaikille teille pitkään yrittäneille toivon plussaa ja nyyttiä syliin koko sydämeni pohjasta ja tietty kaikille muillekkin. :flower: :heart: :flower: :hug:
 
No mekin sorruttiin siihen verkkoapteekin spermatestiin ja sen mukaan kyllä pitäisi olla toimiviakin yksilöitä mutta se taas on kokonaan toinen asia paljonko! :headwall: Siinä kun ei pystynyt sitä näkemään. Ahdistavaa tämä epätietoisuus. Tuohan se on kun ajoitus pitäs osua just eikä melkeen.. :kieh: :headwall: Ei voi nyt muuta sanoa kun,että peestä on tämä elämä.
 
Täällä taas :saint: Kovasti tarrasukkia kaikille plussanneille ja virtuaalihalit kaikille neganneille. Itseäni vaivaa tää vaavikuume ihan täysillä ja isäntäkin näyttää jo oireita =) Pelottaa vain tuo ylipaino, kun sitä todella on... :ashamed:
 
meille tuli täti eilen illalla kylään...hmmh...huoh...kai se on vaan kateltava...ja silleen...tympeetä...masentavaa...hmmh huoh...
Ens kierrossa uujet kujeet..hmmhh....

Kaikille voimahaleja...plussataan mekin joskus...toivotaan..niin...
 
Noh,ei tässä muuta voi kun odottaa ja toivoa! Lähetän omasta puolestani voimia kaikille kanssasisarille ja jo plussanneille alkavaan raskauteen! :heart: .

Ja vähänkös täällä taas muka kovasti pukkaa oiretta päälle mutta enpä minä jaksa enää miettiä, onko sitä mahollisesti tässä nyt raskaana vai ei. Samalla tavalla ajattelen siis yhä edelleen kuin nuissa aikaisemmissa teksteissäni joten ei viitsi nyt yhenäkin taas innostuu. Kattoos ny kuinka ämmän taasen käypi. Eli mieli ei muutu ennenkun sen plussan testissä nään.
 
Meillä täällä ollaan menty viime aikoina vähän riskillä.. Tässä kierrossa ei ole käytetty ollenkaan ehkäisyä..
Mutta muuten täällä menee ihan ok.. Olisi niin ihanaa päästä äitiyslomalle tuosta työstä.. Ja siltikään ei ole mitään kovin kovaa kiirettä lähteä sieltä pois..

KP
 
Viikonloppuja toivottelen jo valmiiks kaikille. Me lähetään mökille laittaan paikat talvikuntoon viikonlopuks. Mietin vaan miten mahtaa oviksen laita olla, kun pukkas jo haaleaa viivaa ovistestiin. Mökillä jää pupuilut pupuilematta, kun on sen verran tiivis tunnelma muksujen kans. Onhan ne parvella nukkumassa pienintä lukuunottamatta, mutta samaa huonetilaa se kuitenkin on. Et ei siinä mitään hommailla, kun yläkerrassa kaikilla on kuitenkin "tutka" päällä :headwall: :LOL: Toivottavasti kierto venyy ja ovis olis vasta viikolla. Mut sit on taas ukko töistä väsy ja kääntää vaan kylkee, joten heitän jo valmiiks hansat tässä kierrossa tiskiin ja keskityn vähäksi aikaa muihin juttuihin.

Voi olla ihan terveellistäkin ajatella jonkin aikaa muutakin elämää. Tässä menee muuten hermot ja stressihormooni vaan lisääntyy ja pitkittää kiertoo. Niin ainakin ajattelisin.

Mut plussakimppuja nakkaan kuitenkin kaikille ja onnea hurjasti tähän kiertoon :hug: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
 
Tulin toivottamaan mukavaa vkl kaikille!! :wave: Paljon plussaisia kimppuja viskon ja nappaan itsekin lennosta Lumi-Marjan kimpun!!! :flower: :flower: + + + + :flower: :flower: + + + + + :flower:



Laskurin mukaan ovuloin ja olen saanut myös testiin vahvat viivat; myös pupuiltu, jotta peitot pöläjää!! :p :p :p Jatkamme harjoituksia... :p :p :p Kp18/28-(31)40 menoillaan!

Haleja ihan teille jokaiselle tässä... :hug: :hug: :hug: :hug:
 
No jopas se taas koettelee..Torstaina alko tuhruttelu ja eilen loppu ku seinään. Normisti olis pitäny alkaa vasta ens viikolla. Noh,lämmöt on ollu koholla (korkeimmillaan 37,13), eikä oo kyllä lenssustakaan johtuvaa toi lämpöily+ lievää huonoa oloa on ollut nyt muutamana päivänä.. :x Tiijäppä tästä nyt sitten,että tekeekö se täti tuloaan vai olisko käyny niin hassustii,että tuolla masussa asuiskin jo joku..noh, hope so.. :ashamed: en kuitenkaan tuulettele ennenkun näen sen plussan ominsilmin.
 
Heippa kaikki!!

Olen ollut laiska kirjoittelemaan, kun jotenkin vaan ei saa taas aikaiseksi mitään.. Pitäisi jaksaa raahautua salille säännöllisesti ja nyt pitäisi vaan ottaa itseään niskasta kiinni.. Mutta kun ei jaksa.. Työ ottaa veronsa..
Miehen kanssa juuri puhuttiin puhelimessa, kun olen yövuorossa, ja mies juuri totesi, että jos olen väsynyt, niin nukkuisin varmaan vaikka pommi räjähtäisi vieressä.. Siis olen lähes koomassa kun nukun sikeästi väsymystä pois.. Aion näyttää miehelle huomenna, että pääsen ylös sängystä, kun kello soi parin tunnin päästä kun olen mennyt nukkumaan..

Olen tässä miettinyt, että voiko tämä mun ihmeen hikoilu johtua siitä, että olisin raskaana.. Mun ei tarvii nyt kävellä kuin pieni matka tällä hetkellä, niin hiki valuu.. Ja silti voimia on, mutta väsyttää kamalasti..

Pitäisi jaksaa oikeasti panostaa tähän omaan elämään.. Siis kunnon ruokavalio ja liikuntaa tarpeeksi.. Nytkin olen töissä ja mietin miten saisin itseni taas liikkeelle.. Pitäisi vain raahautua salille touhuamaan.. Mutta ensin hierojalle ja sitten sen jälkeen aktivoitua salille..

KP
 
Noh,nyt on sitten ilmaantunut uusi oire, joka on kyllä täysin kuvittelematon. Nimittäin närästys..tai no en tiedä voiko sitä kutsua närästykseksi, koska se ei ole sellainen polttava tunne..siis huono olo mahan sopukoissa, joka välillä käypi kurkun päässä sellasena karkeena möykkynä. Syömällä jotain vaiva helpottaa joksikin aikaa, mutta sitten alkaa taas.. :headwall: + tähän liittyy myös "rupsuttelua" ja röyhtäilyjä. Olisiko tämä siis jotain pelkkää ruoansultaushämminkiä? Vai voiko alkuraskaudessa olla tällaista?? :eek: Kertokaa te viisaammat ku itsellä ei ole kokemusta aikaisemmista raskauksista joten en voi tietää kuuluuko tämä niihin lukuisiin alkuraskauden vaivoihin vai ei..? :| Ja tämä on kyllä muutenkin aika outoa minulle, kun ei tällaista ole koskaan ennen ollut. Mainittakoon vielä se,että lämpöilen, tissit kipeinä, ja alavatsaa vihloo aina välillä. Menkkojen pitäisi siis alkaa vasta huomenna (eikä nämä kyllä ole minulle tyypillisiä pms-oireitakaan), huvikseni kattelin tuossa laskurista, jonka mukaan olisin 3viikkoa 4pvää.
 
Hei mun pitikin kysyä...
Onko se automaattista, että alkaa vessassa juokseminen?? Vai onko sekin yksilöllistä, että kasvaa virtsaamiskertojen tarve..
Ja muutenkin mietin, et voinko olla, kun väsytti yövuorossa enemmän kuin normaalisti.. Alaselkä alkaa särkemään todella helposti.. Mulla tosin on lannerangan skolioosi.. Mutta kuitenkin..

KP
 
Nostellaas vähän:)

Kyllä mulla ainakin alkuraskauden aikaan on vessas ravaaminen lisääntyny, mutta tiedän niitäkin, joilla ei. Et yksilöllistä kai sekin.

Mulla taitaapi olla ovis jossain lomalla, kun ei haamuakaan tikussa näy, vaikka kalenterin mukaan pitäis olla ovis nyt tai parin päivän sisään. Mutta aika näyttää. Taitaa meillä vauvahaave olla pian se pelkkä haave ja tähdenlento. Aika näyttää. Nyt vaan masentaa koko tuskainen yritys.

Maanantaita mennään, joskos huominen olis jo mukavampi....
 
Voih,minulla on täällä kyllä jännät paikat kun joutuu miettimään alkaako ne menkat nyt sitten vai eivät. Hiukka kyllä rupes tuntuu,että " kyllä ne sieltä taas tulee" vaikka toisaalta tekis mieli jo iloita raskaudesta..Huoh, on tämä niin tätä.. :headwall:
 
Taitaa se onni kääntää selkänsä meikäläiselle JÄLLEEN KERRAN..Tuhruttelu (ruskea) yllätti eli täti on taatusti oven takana, tekis mieli kyllä paukasta ovi vasten pläsiä!!! :headwall: :kieh: Enkä kyllä usko,että tämä mitään kiinnittymishommaa enää voisi meinata. On se PRKL kumma, että miten sitä luulee olevansa varma jostain ja sitten yhtäkkiä totuus pamahtaakin eteen kipujen kera!!
 
Voi Tirppaliinu :hug: Tuo tunne on niin tuttu, et oikeen tulee itellekkin sun puolesta paha mieli. Sama kyllä joka kerta, kun kuulen sen peevelin täti-puneisen tulosta.

En saanu oikein nukutuks viime yönä ja laskeskelin, et jos meillä olis tärppi käyny ekalla kierrolla, ois vaavi nyt 9kk. Paha mieli siitä tuli, eikä tuollaasia sais ajatella, mutta kaikkee sitä päähän tuloo, kun yöllä asoita pohtii.

Jaksuja kaikille ja plajon plussaonnee uusiin kiertoihin :flower: :flower: :flower: :hug:
 
Nyt ei sitten yhtäkkiä tuukkaan mitään, vaikka eilen olin jo tasa varma,että siellä se ferrari nyt oven takana kolkuttelee! Siis miksi tämän pitää taas olla tämmöstä samperin lottoomista, alkas ny kunnolla ku kerta kuitenkin on tulossa eikä vaan aio!! :headwall: . Kävi mullakin mielessä pieni toivon pilkahdus siitä,että jos tämä olisikin kiinnitymislimaa, mutta se ajatus sai lentää kauas kaatopaikalle 6.kerroksen ikkunasta! :kieh: :LOL: . Tää olo ja oottaminen on kyllä ihan kamalaa ja yhtä tyhjän kanssa. Eilen sanoin miehelle,että Mitä hemmetin järkee tässä yrittämisessä enää on ku kaikki kortit on pelattu oikein ja samat asiat toistetaan kierrosta toiseen,eikä siltikään nappaa!?? Miten mä voin uskoo mihinkään ihmeisiin kun en halua aina pudota korkealta ja kovaa!? :( Emmää vaan voi, enkä halua. Sulkisin silmäni mieluiten koko asialta jos vain se olisi niin helppoa. Tuntuu,että mitä v**** väliä enää on jollain 2 kuukaudella kun ei 10 kuukaudessakaan oo mitään tapahtunu!!? (siis 2kk peliaikaa ennenku vois aatella lekuriin menoa). Huvikseni tuolla netissä kun surffasin niin löysin sellasen sivun missä voi arvioida prosentuaalisesti mitenkä iso mahdollisuus on esim. meillä onnistua 9kk yrittämisen jälkeen ja tulos oli 80% ! Mutta tuossa tietenkin lähdetään siitä,ettei kummassakaan ole mitään vikaa. Itse tietenkin käännän katseen kohti jo tulevia lääkärireissuja ja rankkoja hoitoja, koska tiedän että sinne me joudutaan joka tapauksessa. Mitä järkeä tässä vaiheessa on enää elätellä toiveita onnistumisesta!??
 
Hei Tirppaliinu, älähän nyt vielä tässä vaiheessa noin synkistele :hug: Tiedän omasta kokemuksesta että kuukausi toisensa jälkeen pettymyksiä kyllä väkisinkin saa olon epätoivoiseksi. MUTTA, olette tosiaan yrittäneet vasta yhdeksän kuukautta, se ei todellakaan ole mitenkään epätavallisen kauan pillereiden lppettamisen jälkeen, se vain tuntuu pitkältä jos raskaaksi tulo on tällä hetkellä koko ajan päällimmäisenä mielessä. Äläkä nyt ymmärrä väärin, en mitenkään väheksy pahaa mieltäsi, mutta tosiasiat saattaa hämärtyä vauvakuumeahdingossa, tiedän sen itse saman kokeneena.

Ja kuten viimeksi kirjoitin, tutkimuksiin meno ei todellakaan tarkoita automaattisesti rankkoja hoitoja! Muutama ystäväni on saanut lopulta plussan tutkimuksiin päästyään, kun on löydetty "vika" joka on kaikilla ystävilläni ollut erilaiset elimistön hormonitasapainon häiriöt (ovikset siis tapahtuivat ihan normaalisti joten eivät voineet tietää "epätasapainosta" ennen tutkimuksia). Ja nuo eivät tosiaan ole tarvinneet korjautuakseen mitään rankkoja hoitoja vaan oikeanlaisen lääkityksen.

Ja kyllä ihmeitä voi tapahtua kahdessa kuukaudessakin, joillakin ihmeisiin menee kauemmin kuin toisilla, meillä meni 1,5 vuotta. Ja ihan oikeasti, kyllä se vauvanteko"stressikin" voi aiheuttaa sitä ettei lapsi ole tullakseen, vaikka asia kliseeltä kuulostaakin. Mutta toivotaan että tuhruttelu loppuu ja saat plussan, jos ei tässä kuussa niin ehkä jo seuraavassa =)
 
Kiitos tii-tikkä! :flower: Juu, no kylläpä tuo vuoto näytti kuitenkin alkaneen tosin ruskeena vieläkin. No silti se 2 kk tuntuu niin suhteettoman lyhyeltä ajalta, enkä oikein jaksa uskoa ihmeisiin että jotain muka tapahtuis.. :'( Emmää tiijä enää mistään mitään,kaikki menee taas persiilleen.
 
Kurjaa, kurjaa ja vielä kerran kurjaa!!! :'( :( :kieh: :headwall: Loppujen lopuksi tämä nyt sitten äity ihan kunnon vuodoksi kuitenkin. 10 yrityskerta lähtee siis käyntiin. Päätin kyllä,että nyt saa loppua tämä yhtä-tyhjän-kanssa-vääntäminen ja turha toivominen! :kieh: Vois kyllä sanoa nyt,että paskan väärti ja turha työ tämäkin, mutta tulipahan kokeiltua! Ei vaan oo helppoo päättää, Mitä mieltä on (?) , tällä hetkellä tuntuu että ihan yks lysti meneekö sinne lääkäriin sitten vai ei! Vaikka toisaalta tiedän,että se askel on otettava. Ei ole helppoa kohdata odottavia äitejä tuolla kadulla tai jo lapsensa saaneita. Nyt vois sanoa, että suru käy kysymättä lupaa pöytään istumaan. Toivottavasti tästä nyt jotain oppi. Meidän projekti on kuitenkin jäissä nyt. Yleensä en ole tämmönen luovuttaja-lälläri, mutta tällä hetkellä ei tunnu hyvältä jatkaa.
 
:hug: Tirppaliinu :hug: En tiedä lohduttaako tämä yhtään, mutta hyvä ystäväni paini tuon saman ongelman kanssa. He yrittivät lasta viisi vuotta. Tutkimuksissa kävivät, mutta mitään erityistä syytä ei löytynyt, miksi raskaaksi ei tullut. He lopettivat yrityksen. Silloin, kun he vähiten raskaaksituloa ajattelivat, jäi kuukautiset pois. He olivat nuoria ja terveitä molemmat. Aivan ihana pikkumies syntyi viime kesänä ystäväni miehen 30v päivän aikoihin. Ei samana päivänä, mutta samalla viikolla. Nyt he suunnittelevat pikkukakkosta neljättä kiertoa. Saas nähdä miten siinä käy. Kärsivällisyys heillä palkittiin mitä parhaimmalla tavalla.

Meillä tämä yk18 tuotti kaivatut viivat ovistestiin ja uskallan pitkästä aikaa toivoa, että jospa tällä kertaa..... Niinhän sitä aina toivoo, mutta noita viivoja ei noin vahvoina ole ollut aikoihin. Toivotaan parasta ja petaan silti varuks tädille petiä loppukuulla.

Plussatuulia täältä lakeuksilta :flower: :flower: :flower:
 

Yhteistyössä