Muita ylipainoisia kuumeilijoita???

Ihanan aurinkoinen päivä ollut eli hellettä piisaa! B) Mutta jaksoinpas pyöräillä pitkän lenkin ja käytiin tytön kanssa kyläilemässä... pientä 4kk ikäistä vauvelia katsomassa! IIIIIIIHANAAAAAAA :heart: Voi, että voipi vauva olla söpönen ja ihana oli taas pidellä niin pikkaista sylissä! :'( :heart: Tosiaan hikipäivä ollut ja juoda pitää vettä paljon! Illalla ajattelin lenkille, kun silloon on paljon viileämpää. muuten ei kyllä jaksaisi kävellä edes... :( ja ei ole nyt edes painokaan pudonnut! Puntaria kammoksun, kun ei mitään tapahdu! :kieh:

Kiharapää sinulle :hug: ja paljon tsemppiä! :) :wave:

Plussaisia tuulia tänneki kaikille!! + + + + + + + :wave:

Täällä menkat viimein alkamassa, pari päivää luget myöhästyttivät.

Paino on vekslannut reilun viikon samoissa, välilä putoaa ja taas nouse melkein saman verran ylös. Ihan mystistä. Aluksi putos siis parissa viikossa sen n. 5 kiloa ja nyt jo junnaa. Näinkö nopeaa muka säästöliekillä jo? :eek: Ei voi käsittää.

No ei auta ku jatkaa ja toivoa, että tämä on joku suht lyhytaikainen jumitus, muuten katoaa heti motivaatio kun heti jämähti tähän.

Posti toi väestöliiton esitteen ja sitä tuossa jo selailin. Työterveyslääkärille varasin eilen ajan. Jospa hän antais lähetteen kilpirauhastutkimuksiin ja ehkä progesteroninki (jokohan mä näistä juttelin, sori jos toistan itseäni). Vois näyttää gynelle sit ne tulokset. Ja jos ei sit syksyn mittaan ala tärppiä tulla niin sit tuonne väestöliittoon, eli sen verran vielä siirrän tuota. Kun kumminkin on matkaa täältä Ouluun.

Mä haaveiliin saavani toiset 5 kiloa pois ennen tuota syyskun gyneä, mutta ehkä se on liika kova tavote :/

Mites muut? Laihdutatteko kuinka aktiivisesti? Millaista liikuntaa harrastatte? Mä oon hirveen laiska liikkumaan. En tiedä miksi on aina niin vetämätön ja väsynyt olo, ettei lenkille lähtö kiinnosta, ei niin pätkääkään. Nyt oon crosstrainerilla taas polkennu, se taitaa sopia mulle parhaiten, pistän jonku dvd-sarjaboxin kannettavaan ja poljen ja katon jonku n.45 min pitkän sarjan osan, nyt on menossa boxillinen vanhoja MacGyvereitä :D 2-3 krt viikossa oon nyt yrittäny tolleen, saa nähdä kauanko innostus kestää, mulla yleensä aina loppuu tuo innostus sit. :whistle:

Hei kaikki,

Ajattelin tuolta "vauvakuume, muttei vielä"-ketjusta tulla tännekin esittäytymään nyt kun olemme päättäneet jättää ehkäisyn pois.

Olen 22-vuotias (tai no, lähes 23) ensimmäistä lasta toivova ja ylipainoa on kertynyt.
Kierrosta ei kovasti tietoa vielä, menkat jäivät pois syödessäni minipillereitä ja noiden lopettamisen jälkeen tullut nyt vasta kolmet menkat, neljänsiä odottelen pian alkavaksi. Kierto ollut nyt 30-36 päivää.

Tässä kierrossa minulla ei ole juuri jännitettävää, menkkojen pitäisi alkaa aivan parin päivän päästä, joten kaippa ensimmäisen yrityskierron laskisin alkavaksi seuraavista kuukautisista.
(Nyt vasta jätämme kumiukot pois ja kp30 menossa)

Oli mukava löytää ketju, jossa on muitakin paino-ongelmien kanssa painivia.
Ehkä löytäisi iilin hoikistumiseenkin... Olen vain kait niin saamaton, ja lisäksi perso ruualle.
Makeaa inhoan, mutta suolaista rakastan...

...........ei kiitos helle lukemia. Täällä kun tuo helle tekee sen et puhti pois, ei jaksa tehdä oikeinmitään vaik mielitekisikin touhuilla. Eikä lenkille lähtöä voi edes kuvitella ainakaan päivällä. :kieh: Ehkä aamu varhaisella tai ilta myöhällä olis kait paras liikkua. :headwall:
Joo ja lämpö viel lisäks ainakin täällä turvottaa niin et tuntuu kuin olisi jokin norsu joka leikkii balleriinaa. :LOL: :whistle:
Nytkin keikun ylhäällä kun ei kertakaikkiaan nukkumisesta tullut mitään, kun tuo kuumuus kiusaa. :eek:
Minä siis yritin jo unisaarille matkata, mut ylös nousin ku tuntu et lakanat liimautuu ihoon kiinni.

No, mut ehkä kohta koitan uusiksi ottaa tuon unisaarille matkaamisen, joten hyvää yötä.

Meritähti tervetuloa mukaan! :wave:
Koralli73 :hug:
Äitipeikko mitens ihmees sait niin hyvin painoa pois???? :flower: Onkohan sitä itse jotenkin laiska vai ruoka puoltako pitäisi sihdata jälleen... :headwall:

Tuohis :LOL: Semmostahan se helteellä on ja hikistä hommaa muutkin harrastukset... :p ;) :wave:

mantana, pisteitä laskemalla :D siskokin innostui kun huomasi miten helposti mulla kilot karisi. tosin lauantaina on tuttavan häät, siihen oon tän viikon säästellyt pisteitä. että saa siellä mässätä ja ottaa kuppia JOS menkat alkaa.

meillä on ukko ollut taas niin reippaasti töissä ettei kauheasti ole ehditty tässä viime päivinä peittoja heilutella. ja mun tuurilla launtaina alkaa menkat kun saataisiin jopa ihan omaa rauhaa (Minea menee yöhoitoon hääpaikasta sitten).

...........siis apua jo aamusta hikoilee niin mitähän se on sitten iltapäivällä kun aurinko on porottanut pitkän päivän. :eek: :eek: :whistle: :whistle: :whistle: :p

Juu kuopuksen sitten pk:lle vein muutamaksi tunniksi harjoittelemaan ja tietty itkien sinne jäi hoitajan syliin, kun lähdin. :'( :( No, eihkäpä se siitä lähtee kunhan jonkun päivän ensin itkee. Niin ja pääsihän meillä tuota pk:hon tutustumista hiukan sotkemaan kuopuksen pikku flunssa eli sii jo viime viikolla aloiteltiin, mut joutu olen poissa ma ja ti ku oli vähän lämpöä ma aamuna. :(

Hoh hoh vaan tänään olis sitten mentävä tuonne naapori kaupunkiin erästä ukon ystävää junalle vastaan ja siltä samalta reissulta sitten autoa hakemaan. meinaan kun me hankittiin auto. Niin no tai ei se kyl omaks ole hankittu vaan n. vuodeksi sellainen leasign-auto otettiin. Jotta nähdään ensin kuin on tarvetta autolle ja jos näyttää et tarve on niin sitten saatetaan omakin joskus ostaa. :D

Nyt juomaan kun tää helle ottaa lujille ja nestettä hukkaan valuu heti kun johonkin suuntaan liikkuu. :LOL: :kieh: :LOL:

No niin... minä sitten käväisin puntarilla ja yllätys, viisari heilahti ja alaspäin!! Jepulis! Piristi meinaan päivää ja sen kunniaksi söin iiiiiisoooon salaatin ilman kastiketta! :p Varmaan nyt tällä helteellä, kun ei jaksaisi syödä, niin putoaa painokin! Kevyttä hyvää, paljon kasviksia ja nestettä. Mukavalta tuntuu myös se, että isäntä alkanut myös rouskuttaa kaalia, jotta koko perhe tässä keventää! =) Lenkille vaan pitäisi useammin jaksaa, mutta iltamyöhään ei enää jaksaisi. :ashamed: No jospas tuo helle vähän helpottaisi, niin sitten useammin lenkille! Pyörällä olen liikkunut ja tänäänkin ajattelin lenkin tehdä. Siinä kivasti tuuloo ja vettä 2 litraa mukaan, niin jaksaa hyvin! B)

Äitipeikko pisteitä mainosti... :wave: Painonvartijoita taidat tarkoittaa? Semmoset mulla olikin, mutta muutossa meni kaikenlaista roskiin... :ashamed: MUTTA huutiksesta huusin jotain sellasia, mutta myyjä meni vauvaa punnertamaan, niin täs nyt odottelen sitten, koska ne sais! No ei niillä hoppua ole, kyllähän tuon järki sanoo mitä pitää keventää, jättää syömättä, paljonko ja liikkua! Itsekuria vaan tarvisi enempi. Ylipainoa, kun on tullut jo ennen tytön syntymää reilusti ja vaikka sitä laitokselle jäi 17kg, niin tässä kotona ollessa tullut taaaaaas lisää noin vuoden sisällä! :headwall: Imetinkin tyttöä 1v9kk mutta paino ei pudonnut! :( :heart:

Nyt on karkkilakko, rasvat pois liiat ja paljon salaatteja! Kaalisoppaa huomenna tekemään! Haluaisin oikein kunnon rutistuksen, jotta näkyisi numerot selkeästi vaihtuvan puntarissa! Kumpi muuten on parempi digi vai mekaaninen puntari?? Ohos kylläpäs innostuin purkamaan, mutta alkaa ahdistamaan vaatteetkin ja jaksaa pitäisi,... vaikka mitä vielä! :p :snotty: B) :wave:

P.s. Kiertopäivät kait ihan sekasin, kun jo alkaa olla menkkamaisia oireita! :headwall:

mantana, joo Vainopartiota :D mulla on materiaalit vanhasta takaa ja nyt on jopa motivaatio ollut kunnossa. paitsi tänään kun on JULMETTU nälkä.

kp 31/32-35. mahaa särkee, siis alavatsaa vihloo, oksettaa, väsyttää ja tissit on kipeät. oksetuksen ja väsytyksen laitan kyllä ihan täysin helteen piikkiin. mahaa särkee jostain syystä menkkamaisesti mutta vuotoa ei vielä näy. tissit ollut kipeät pari viikkoa, nyt tosissaan arat. ei sitä arkuutta huomannutkaan kun imetti.

kauheasti tekisi mieli tehdä aamulla jo testi :ashamed:

Keskiviikko 8.8.
Ensimmäistä enteilevät
onnenjyvä...................kp34/26-28..............km:n jälkeen yk 2
Wiola...........................kp40/28-35..........................yk5
heminä........................kp11/28-30..........................yk11
karatin.........................kp27/~30..............................yk9
sorsa...........................kp34/30-32............................yk2
mammax76..................kp67/28-32..........................yk2
MammaWannabe..........kp74/??...............................yk5

Toista toivovat
tii-tikkä........................11/28-35...............km:n jälk. yk4
MARZA 1970.................kp44/30............................~1,5v
mantana.......................kp25/28-40....................yk13
Äitipeikko.....................kp31/32-36...........................yk 7
Hoona82.......................kp67/30-45.........................yk13
Pullukka.......................kp86/28..............................yk?
Koralli73.......................kp2/28..............................yk14

Viidettä tehtailevat
kriisi.............................kp16/26.............................yk6

Kuudetta kuumeilee
touhu tenava.................kp10/28-32........km:n jälk. yk18

MUKANA OVAT MYÖS
kiharapää
MaalisXXLmamma76
Laku
toivo79
Hempukka87
ristiriita
Meritähti

PLUSSANNEET
Elwi
Inkku80
BONTSO
Ellu-g (la 25.10)
tahtoo äidiksi (la 5.1 -08)
Afu-82 (la 21.1.08)
Kuumeilija-79
Äippä70
annas
Tirppaliinu

Heipä hei! Täällä on nyt viikon verran eletty uutta arkea eli aloitin työt kuun alusta ja poika aloitti päivähoidossa. Hyvin on mennyt, vaikkakin aika väsyneitä ollaan kaikki iltaisin. Vähemmän tulee nyt sitten täälläkin käytyä.

Painonpudotuksesta on ollut puhetta, itse olen laihduttanut keventäjien kanssa onnistuneesti, vaikkakin kesä on mennyt hieman heikommalla menestyksellä :x Nyt töiden alettua liikunta on jäänyt kokonaan, onneksi töissä tulee juostua lasten perässä =)

Ja hei, täällä on monta normi kiertopäivänsä ohittanuttta, toivottavasti löytyy tärpänneitä =) Äitipeikko, ihan hyvin voit jo huomisaamuna testailla =)

Tosi monella onkin täällä kiertopäivät ylittyneet! Onkohan jo tärpännyt vai pudonnut pois, vai vielä kesälaitumilla??? En ole utelias, pois se minusta... :D Mukava olisi kuulla + + + + uutisia tai jopa itsekin saada jotain toiveita! Hellettä piisaa ja hiki koko ajan! Äitipeikko sinulla lupaavia oireita... toivotaan onnea testiin!!! =) :wave:

niin ja mä olen reippaan viikon ollut kuin persiiseen ammuttu karhu. kaikki ketuttaa ja kiukuttaa. miesparkaa :whistle:
sitä tuossa pohdin että jos PMS tulee aina olemaan tälläistä niin voi apua. ensin vuodan viikon, sitten oon viikon ok mutta sen jälkeen pari viikkoa ärripurrina.

kattellaan aamulla, aika varppina nega pamahtaa, vuoto alkaa viikonloppuna ja tipun korkealta alas.

Hups, melkein jo säikähdin, siis päivä 16 mulla olisi varmaan menossa, ei 22 =)
Niin ja kovasti onnea kaikille plussanneille, itsellä alkaa vähän usko pettää. vaikka 3kg sain kesälomalla pois, että jotain hyvää...

MAHTAVAA Onnea äitipeikko!!!!! Pienelle peikkoselle paljon tarraisia sukkasia!!!! Ihana uutinen!! Minä täällä myös silmät vuotaen vuolaasti olen aivan onnessani sinun plussastasi!!! =) :hug: :hug: :hug: :wave:

Tänään keskiviikkona nyt taas kp1. Sitä aina toivoo ne ekat masunippailut, että josko tää oiskin jotain muuta ja pettymys tulee niiden ekojen pisaroiden myötä. Ehkä tää vuoden yrityksen lähestyminen myös masentaa osaltaa, tuntuu, että mahdollisuudet vähenee koko ajan. Kun sais itseään niskasta kiinni edes tuon painonpudotuksen kanssa. Mutta mä oon tyypillinen tunnesyöppö, paha mieli -->syön.

Aamutuimaan heräilin ja enpä saanut yöllä kunnolla edes nukutuksi, kun hikikuuma kokoajan!! :headwall: |O
Kp27 ja ei mitään muuta, kuin tuota alavatsan kipuilua edelleen. Onkohan näin, että kierto nyt lyhyt... saapas nähdä sitten. :headwall:

Karatin :hug: olen kovasti pahoillani puolestasi, mutta kyllä se mieli siitä piristyy jälleen ja sitten tsemppiä uuteen kiertoon! :hug: :wave:
Semmosta se on... pettymystä pettymyksen perään, mutta voin tällä yhden raskauden kokemuksellani sanoa, jotta sitä kannatti odottaa! Ja kun sen yrittämisen hetkeksi unohti, niin napsahti! =) :heart:

Laihduttaminen on kovaa ja nyt itsekin yritän oikein kunnolla tsempata ruokailutottumuksia sekä liikuntaa lisäten. Tunnustan itseni iltasyöpöksi ja siinä se vaikeus onkin! Eilen oli illalla tooooosi nälkä ja rouskutin sitten porkkanan, niin helpotti. Lenkillä yritän käydä... 2-3 kertaa viikossa edes, mutta hyötyliikunta on myös hyväksi! Tyttelin kanssa vaan matkanteko välillä hitaampaa, kun haluaa myöskin kävellä, niin kärrylenkkeilyt ei oikein ole onnistuneet. Siksi pyöräily onkin meidän harrastus ja evästä vaan tytölle mukaan, niin johan ollaan "retkellä". =)
Pyöräteitä pitkin saa mukavan piiiitkän lenki ja välillä pysähdytään leikkipuistoon tai ihmettelemään kaivinkoneita! Vettä menee tosi paljon nyt helteellä ja pitääkin juoda, niin nesteet kropassa kiertää! Semmosta, mutta kahvia nyt kehiin! |O

Aurinkoista perjaitai päivää!!!!! Jee viikonloppuuuuuuuu!!!!!! B) :wave:

Puntari näytti iloista yllätystä, nyt on aloituspainosta tippunut 5,9 kg! Ihanaa, ja vielä puoli kiloa ja saan bmi:n alle 30 ja voin sanoa olevani vain "lievästi ylipainoinen" :kieh:

Minä oon kans sellainen, että syön mielipahaani. Monet kilot on tullu niistä masennuspäivien suklaalevyistä yms.

Mä oon vissiin eri linjoilla vähän ku te muut, sillä mun dietti on sitä vähähiilihydraattista eli karppausta. Mä yritän täs kokonaan muuttaa mun ruokavaliota, eli että en palaisikaan koskaan enää nk. tavalliselle ruokavaliolle, koska mä en pysty siinä hallitsemaan painoani koska olin sellainen sokerihiiri. Alus tuntu vähä raa'alta, ku oon pudottanu pois sokerin, jauhot, leivät, riisin, pastan ja perunan. No joskus syön tummaa pastaa, mut aika harvoin. Leivät teen ite, ne on semmosia siemenleipiä. Kasviksia oon oppinu nyt syömään ihan erilailla. Kun ne ennen oli lisukkeita, joita otettiin pari ruokalusikallista niin nyt koko ruoka pohjautuu paljolti kasviksiin. Onneks pakastealtais on niin paljo valikoimaa tänä päivänä, mä kun oon vähä laiska kokki, enkä jaksa mitään ihmejuttuja väsätä, varsinkaan arkena.

En mä sano että tää kaikille sopii, mut mä tykkään. Puuttuvat hiilihydraatit korvataan rasvalla,mut se tarkottaa vaan, että laitan leivän päälle voimariinia enkä floraa, paistan ja wokkaan voissa tai oliiviöljyssä, vaihdoin kevytjuustot tavallisiin rasvaisiin. Eli en missään voissa kuitenkaan ui =)

Olo on tosi hyvä. Vatsa on rauhoittunu tyystin, monesti jostain ruuasta tuli vatsanväänteitä tai turvotusta, nyt ei ole mitään, siks mä oonki tästä vakuuttunut. Plus kuinka helppoa on laihduttaa karpaten, kun ei oo nälkä =) Mä seuraan kaloreita näin laihduttaessa ja toistaseksi ainakin on ollut tosi helppoa.

Yhteistyössä