minä äiti
Olen parikymppinen 1v 2kk taaperon äiti ja imetän vieläkin lasta pitkin päivää ja useita kertoja yössä. Lapsonen on niin tisun perään, että! Onko muita?
PeesaanAlkuperäinen kirjoittaja 11.08.2004 klo 16:18 marbelia kirjoitti:Imetyksestä ei ole mitään hyötyä enää kun lapsi on noinkin vanha. Minäkin suosittelen imetyksen lopettamista, lapsihan lähestyy jo leikki-ikää joten ottakaa järki käteen!!!
Alkuperäinen kirjoittaja 11.08.2004 klo 13:54 minä äiti kirjoitti:Olen parikymppinen 1v 2kk taaperon äiti ja imetän vieläkin lasta pitkin päivää ja useita kertoja yössä. Lapsonen on niin tisun perään, että! Onko muita?
Näin jälkikäteen mua harmittaa, etten saanut imetystä kunnolla toimimaan kummankaan lapsen kanssa, eri syistä. Ehkä jotain kateutta tunnenkin, koska en ole koskaan koenut imetystä luontevaksi/helpoksi/kauniiksi tavaksi ruokkia lasta. Mutta en minä silti muita morkkaa muunlaisesta toiminnasta. Eiköhän se loanheitto johdu ihan ajatusmaailman köyhyydestä.!Alkuperäinen kirjoittaja 16.08.2004 klo 21:59 minä äiti kirjoitti:Tuleepahan vielä mieleen, että toiset äidit taitavat tuntea jonkin verran katkeruutta siitä kun itse ovat valinneet eri polun; imettäminen kun ei aikoinaan ole ollut edes valinta vaan välttämättömyys.... Joka tapauksessa nyt voin todeta että äiti voi tosiaan olla äidille susi. Surullista, mutta totta, kun sitä tukea nimenomaan tarvitsisimme, valitsimme tavan tai toisen hoitaa lapsiamme.
Ihan uteliaisuuttani kysyn Sydney, että kuinka aiotte tehdä sitten kun vauva syntyy? Lopetatko pojun imettämisen sitten kuin seinään vai imetätkö molempia lapsia yhtä aikaa? Ajattelisi, että tuossa ensimmäisessä vaihtoehdossa saattaisi syntyä mustasukkaisuutta. Vaikka tuleehan sitä jonkin verran joka tapauksessa, kun perheeseen syntyy vauva mutta varmasti pahentaa sitä, kun äidin tissin on vallannut uusi lapsi.Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2004 klo 22:46 Sydney kirjoitti:Mä imetän 2v10kk ikäistä pojua.![]()
vastaan vaikka en ookaa sydney..kun olin laitoksella niin siellä oli yksi äiti joka sai lapsen ja hän oli imettänyt muistaakseni vielä edellisenä päivänä tätä "vanhempaa" lasta, hän kertoi että vanhempi lapsi oli tullut katsomaan vauvaa ja oli halunnut sitten tissihuikat..äiti antoi mutta lapsi ei halunnutkaan ja syy moiseen oli se että äidin maito oli niiin rasvaista että tämä vanhempi lapsi ei tykännytkään..Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2004 klo 22:53 En nyt laita kirjoitti:\Ihan uteliaisuuttani kysyn Sydney, että kuinka aiotte tehdä sitten kun vauva syntyy? Lopetatko pojun imettämisen sitten kuin seinään vai imetätkö molempia lapsia yhtä aikaa? Ajattelisi, että tuossa ensimmäisessä vaihtoehdossa saattaisi syntyä mustasukkaisuutta. Vaikka tuleehan sitä jonkin verran joka tapauksessa, kun perheeseen syntyy vauva mutta varmasti pahentaa sitä, kun äidin tissin on vallannut uusi lapsi.Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2004 klo 22:46 Sydney kirjoitti:Mä imetän 2v10kk ikäistä pojua.![]()
Tässä tapauksessa asia hoitui luonnollisesti mutta entä jos näin ei käykkään? Isompi lapsi vaatii edelleenkin rintaa ja vauva tietenkin myös. Ja vauvat syövätkin niin hitaasti ja usein, että sitähän pitää olla lähes koko ajan rinnalla pitämässä. Ajattelisi, että se olisi kova isku tälle isommalle tissilapselle. Sen enempää asiaa kommentoimatta on pakko sanoa, että tällainen vuosikaudet jatkuva imetys (lapsi vaan vaihtuu) on varmasti kova rasitus äidin elimistölle. :/Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2004 klo 23:01 kotiäippä harmaana kirjoitti:\vastaan vaikka en ookaa sydney..kun olin laitoksella niin siellä oli yksi äiti joka sai lapsen ja hän oli imettänyt muistaakseni vielä edellisenä päivänä tätä "vanhempaa" lasta, hän kertoi että vanhempi lapsi oli tullut katsomaan vauvaa ja oli halunnut sitten tissihuikat..äiti antoi mutta lapsi ei halunnutkaan ja syy moiseen oli se että äidin maito oli niiin rasvaista että tämä vanhempi lapsi ei tykännytkään..Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2004 klo 22:53 En nyt laita kirjoitti:\Ihan uteliaisuuttani kysyn Sydney, että kuinka aiotte tehdä sitten kun vauva syntyy? Lopetatko pojun imettämisen sitten kuin seinään vai imetätkö molempia lapsia yhtä aikaa? Ajattelisi, että tuossa ensimmäisessä vaihtoehdossa saattaisi syntyä mustasukkaisuutta. Vaikka tuleehan sitä jonkin verran joka tapauksessa, kun perheeseen syntyy vauva mutta varmasti pahentaa sitä, kun äidin tissin on vallannut uusi lapsi.Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2004 klo 22:46 Sydney kirjoitti:Mä imetän 2v10kk ikäistä pojua.![]()
![]()
Miksi et voinu kysyä omalla nikillä?Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2004 klo 22:53 En nyt laita kirjoitti:\Ihan uteliaisuuttani kysyn Sydney, että kuinka aiotte tehdä sitten kun vauva syntyy? Lopetatko pojun imettämisen sitten kuin seinään vai imetätkö molempia lapsia yhtä aikaa? Ajattelisi, että tuossa ensimmäisessä vaihtoehdossa saattaisi syntyä mustasukkaisuutta. Vaikka tuleehan sitä jonkin verran joka tapauksessa, kun perheeseen syntyy vauva mutta varmasti pahentaa sitä, kun äidin tissin on vallannut uusi lapsi.Alkuperäinen kirjoittaja 21.08.2004 klo 22:46 Sydney kirjoitti:Mä imetän 2v10kk ikäistä pojua.![]()
Kaupallinen yhteistyö: Libero
Kokosimme yhteen Kaksplussan lukijoiden pahimmat raskausvaivat! Lue kertomukset, jos uskallat