Muita perheellisiä jotka aloittaneet uudessa työpaikassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Vieras
Miten olette kestäneet sen ensimmäisen kesän ja talven lomattomuuden?
Mä oon palkattomia pitänyt silloin tällöin, mutta tuntuu, että oon ihan loppu tähän ettei ole kunnon lomaa ollut yli vuoteen. Kuitenkin kotona pienet lapset, jotka myös kaipaisivat aikaana.

Tuntuu, että oon nyt niin loppu että voisin itkeä vaan.

Eka kuukausi oli hankalaa tottua työntekoon ja lasten hoitoon vientiin. Nyt ollaan jo suht koht totuttu asiaan. Kotona ei vaan meinää nämä kotityöt luistaa, ei vaan jaksa vaikka työ on helppoa.

ei ole uusi työpaikka mutta hoitovapaan jälkeen ei luonollisesti alkuun ollut mitään kertymiä. Nyt on 3 talvilomapäivää ja niistäkin 2 jouduin käyttämään lasten sairastelun takia (ei mikään pakko olisi ollut mutta alkuvuosi ollut niin sairaalloista meillä etten enää kehtaa viedä töihin saikkulappua ja työtkin kasaantuu). Jouluna sain onneksi pidettyä välipäivät tekemällä tunteja ennakkoon ja käyttämällä pari pekkasta.

Mulla on se edessä ensi vuonna, tai jää lyhyempi loma, pari viikkoa kesäksi. Yritän nyt tänä vuonna latailla akkuja kun puolestaan on vähän pidempi loma. Varmaan palkataan lastenhoitaja vähäksi aikaa ensi kesäksi, jotta voin jättää lomani esikoisen koulun alkuun.

Alkuperäinen kirjoittaja viivi:
Eka kuukausi oli hankalaa tottua työntekoon ja lasten hoitoon vientiin. Nyt ollaan jo suht koht totuttu asiaan. Kotona ei vaan meinää nämä kotityöt luistaa, ei vaan jaksa vaikka työ on helppoa.

Mulla meni eka kuukausi ihan hyvin, mutta sitten iski ahdistus kun ymmräsi, että tätä tää nyt on; työtä, työtä ja työtä ja aika lapsille ihan minimissä =(. Mutta tätä lomattomuutta en jaksais, en sitte millään. Ensi kesäänkin on vielä aikaa.

Vo Jeesus. KUka nyt todella jaksaisi tehdä kaksi päivää peräkkäin töitä ilman viikon lomaa.. Voi helvetti teitä avuttomia, patalaiskoja, saamattomia nahjuksia. kaksikymmentä vuotta sitten olisitte kuolleet työn alle ekana päivänä. Hae nyt jotain työuupumuslomaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Vo Jeesus. KUka nyt todella jaksaisi tehdä kaksi päivää peräkkäin töitä ilman viikon lomaa.. Voi helvetti teitä avuttomia, patalaiskoja, saamattomia nahjuksia. kaksikymmentä vuotta sitten olisitte kuolleet työn alle ekana päivänä. Hae nyt jotain työuupumuslomaa.

Mikä sun ongelma on? Hae sä apua itsellesi, jos et ymmärrä sitä, että 1v.3kk ilman lomaa eli aikaa ilman lapsia, on aika ikävää, JOS LAPSIAAN RAKASTAA. Ilmeisesti sä oot niitä ihmisiä joille lapset on vaan taakka ja elät rahan vuoksi. Mun arvot ei valitettavasti ole materiassa, pelkkä työ ja raha ei onnea tuo.

Yhteistyössä