muita luomusynnyttäjiä?

  • Viestiketjun aloittaja elina
  • Ensimmäinen viesti
Joo
Kaks mäki luomuna puskenut maailmaan. Eka oli käynnistetty. Niin nopeaa eteni etten ehtiny kummassakaan mitää lievityksiä saada. Eiku, väliliha puuduttettiin ekassa ku sitä leikattiin, eikä ne kysyneet saako sitä puudutetta laittaa. Et varaudu siihen et saatat yhden piikin saada :D ja mäki kyllä sanon et jos monta tuntia olis joutunut kärvistellä niin taatusti olisin puudutukset ottanu kaikki mahdolliset!
 
ap
kotisynnytys olisi ihanaa, mutta en ole valmis riskeeraamaan vauvani henkeä. jos voisi tietää että kaikki sujuu hyvin niin sitten, mutta mistäs sen tietää?

mites nuo repeämät, oletteko niihin ottanut jotain kipuun? olen lukenut että silloin pistetään aina puudutuspiikki tai suihketta.
tahdon kyllä sen, tuo tikkaaminen ilman lääkkeitä on paljon pelottavampi ajatus kuin luomusynnytys.
eihän se puudute äidinmaitoon vaikuta?
 
Joo
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Kaks mäki luomuna puskenut maailmaan. Eka oli käynnistetty. Niin nopeaa eteni etten ehtiny kummassakaan mitää lievityksiä saada. Eiku, väliliha puuduttettiin ekassa ku sitä leikattiin, eikä ne kysyneet saako sitä puudutetta laittaa. Et varaudu siihen et saatat yhden piikin saada :D ja mäki kyllä sanon et jos monta tuntia olis joutunut kärvistellä niin taatusti olisin puudutukset ottanu kaikki mahdolliset!
jatkan vielä, että molemmat oli yli 4 kiloisia, esikoinen 4300 ja nuorempi muutaman kymmenen gr yli 4kg. En kyl usko et tuo asia mitenkään synnytyksen kipuihin vaikuttaa, kunhan vain on tarpeeksi iso lantio.
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaJackSparrow:
Alkuperäinen kirjoittaja Ailakki:
Kummankin olen synnyttänyt luomuna, mutta jos synnytykset olisivat olleet hitaampia tai oma raja olisi tullut vastaan, olisin ottanut kivunlievitystä. Ei ehkä kannata vielä tuossa vaiheessa tehdä lopullisia päätöksiä.
Samoilla linjoilla. Mulla synnytykset parin tunnin juttuja ja ilman kivunlievitystä. Jos kärvistelisin 10 tuntia niin todnäk jotain haluaisin.
Mä kärvistelin 12 tuntia esikoisesta ja suurimman osan vielä sairaalassa saamatta mitään :/ Kuopuksestakin kärvistelin 7 tuntia. :x
Miksi ihmeessä?
Ekalla kerralla ei ollu tarpeeks henkilökuntaa.Kätilöt ja lekuri olivat siellä missä synnytys oli pidemmällä.Meille vaan huikattiin ovelta onko kaikki ok ja se siitä.Tokalla olin sit typeryksissäni niin kauan kotona et kun sairaalaan mentiin saatiinkin mennä suoraan saliin ponnistamaan.

 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
kotisynnytys olisi ihanaa, mutta en ole valmis riskeeraamaan vauvani henkeä. jos voisi tietää että kaikki sujuu hyvin niin sitten, mutta mistäs sen tietää?

mites nuo repeämät, oletteko niihin ottanut jotain kipuun? olen lukenut että silloin pistetään aina puudutuspiikki tai suihketta.
tahdon kyllä sen, tuo tikkaaminen ilman lääkkeitä on paljon pelottavampi ajatus kuin luomusynnytys.
eihän se puudute äidinmaitoon vaikuta?
Tikatessa ainakin mulle on laitettu puudutetta kysymättä. Lääkäri tai kätilö, kumpi nyt onkaan joutunut tikkaamaan, on vaan ilmottanut puuduttavansa.
Tosin mun ekassa synnytyksessä, imukuppi teki epparista huolimatta repeytymää, ja sen tikkaaminen sattui huomattavastin enemmän kun synnytys.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Minulla ei siihen sektioon ollut syynä avautumisen loppuminen, vaan väärässä paikassa ollut napanuora. Lapsi ei saanut happea, kun napanuora oli puristuksissa
niin, vauvan hätä onkin hyvä syy sektioon, mutta äidin kyvyttömyys synnyttää ei ole. sektiossahan niitä lääkkeitä pumpataan monta päivää jälkeenpäinkin, ja taatusti menee äidinmaitoon. :(
se on kyllä sääli, ettei perhevalmennuksessakaan puhuta mitään aktiivisesta synnyttämisestä! kun naiset eivät tiedä miten kipua lievittää luomusti, niin he turvautuvat lääkkeisiin. eikä se ole heidän vika, vaan puutteellisen valmennuksen.
 
Esikoisen synnytyksessä eriduraali ja ilokaasu, synnytys meni hyvin ja kesti n.3 tuntia, ponnistus alle 10 min.

Kuopus luomuna, ilokaasua oisin voinut ottaa mutten kerinnyt.
Synnytys meni hyvin, kesti reilusti alle tunnin, yhdellä kunnon ponnistuksella poika tuli.

En ollut suunnitellut kauheasti kumpaakaan, mutta mieluummin otan kivunlievitustä tarvittaessa kuin kärsin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Minulla ei siihen sektioon ollut syynä avautumisen loppuminen, vaan väärässä paikassa ollut napanuora. Lapsi ei saanut happea, kun napanuora oli puristuksissa
niin, vauvan hätä onkin hyvä syy sektioon, mutta äidin kyvyttömyys synnyttää ei ole. sektiossahan niitä lääkkeitä pumpataan monta päivää jälkeenpäinkin, ja taatusti menee äidinmaitoon. :(
se on kyllä sääli, ettei perhevalmennuksessakaan puhuta mitään aktiivisesta synnyttämisestä! kun naiset eivät tiedä miten kipua lievittää luomusti, niin he turvautuvat lääkkeisiin. eikä se ole heidän vika, vaan puutteellisen valmennuksen.
No eiköhän se äidin kyvyttömyys synnyttää ole ihan yhtä hyvä syy leikkaukseen kun vauvan hätä. Hätähän sille vauvalle tulee jos äiti ei saa puskettua kakaraa ulos.
 
Siiri
Ap:lle antasin sellasen neuvon että älä turhaan suunnittele sitä synnytystä. Otat koko arsenaalin jos siltä tuntuu. Ei se luomusynnytys sinusta parempaa äitiä tee. Olen itse synnyttänyt kolme lasta ilman kivunlievitystä siitä syystä ettei sitä ole ehditty antaa. Ja aivan varmasti olisin ottanut kaiken mitä olisin vaan saanut. Koska mikään kipu maailmassa ei ole yhtä kamalaa. Olen kokenut murtuneen nilkan ja tulehtuneen umpilisäkkeen ja kipu ei todella yltänyt vastaavaan.
 
XXS
Minulla täysin luomusynnytys ei niinkään omasta tahdostani vaan siitä, ettei edes ilokaasua ennätetty antaa. Olin ensisynnyttäjä, synnytys kesti kolme ja puoli tuntia ja lapsella painoa nelisen kiloa. Jälkeenpäin minulla ei ole oikein minkäänlaista muuta muistikuvaa koko tapahtuneesta muuta kuin että kivut oli helvetilliset.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Ap:lle antasin sellasen neuvon että älä turhaan suunnittele sitä synnytystä. Otat koko arsenaalin jos siltä tuntuu. Ei se luomusynnytys sinusta parempaa äitiä tee. Olen itse synnyttänyt kolme lasta ilman kivunlievitystä siitä syystä ettei sitä ole ehditty antaa. Ja aivan varmasti olisin ottanut kaiken mitä olisin vaan saanut. Koska mikään kipu maailmassa ei ole yhtä kamalaa. Olen kokenut murtuneen nilkan ja tulehtuneen umpilisäkkeen ja kipu ei todella yltänyt vastaavaan.
Blaa blaa taas :LOL:

:headwall:
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Minulla ei siihen sektioon ollut syynä avautumisen loppuminen, vaan väärässä paikassa ollut napanuora. Lapsi ei saanut happea, kun napanuora oli puristuksissa
niin, vauvan hätä onkin hyvä syy sektioon, mutta äidin kyvyttömyys synnyttää ei ole. sektiossahan niitä lääkkeitä pumpataan monta päivää jälkeenpäinkin, ja taatusti menee äidinmaitoon. :(
se on kyllä sääli, ettei perhevalmennuksessakaan puhuta mitään aktiivisesta synnyttämisestä! kun naiset eivät tiedä miten kipua lievittää luomusti, niin he turvautuvat lääkkeisiin. eikä se ole heidän vika, vaan puutteellisen valmennuksen.
Voi kun itse olin synnytyssalissa 35 tuntia, olisin ottanut loppuvaiheessa vaikka nuijanukutuksen jos se olis auttanut siinä hirveässä tuskassa. Kaunista ajattelua Sinulta. Oli kait sitten kyvytön synnyttäjä kun ei saanut tuota 3,8 kg miestä punnerrettua millään ilveellä maailmaan. Ei auttanut ilokaasut, suihkut, hieronnat. Kyllä mä olisi mielelläni ollut kivuton ja nauttinut niistä hetkistä kun itse h-hetki lähestyy, mitä huutaa helvetillisten tuskien kourissa. Synnytys siis jouduttiin käynnistämään lapsivesien lähtemisen vuoksi.
 
*
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja kiilusilmäfanaatikko:
Minulla ei siihen sektioon ollut syynä avautumisen loppuminen, vaan väärässä paikassa ollut napanuora. Lapsi ei saanut happea, kun napanuora oli puristuksissa
niin, vauvan hätä onkin hyvä syy sektioon, mutta äidin kyvyttömyys synnyttää ei ole. sektiossahan niitä lääkkeitä pumpataan monta päivää jälkeenpäinkin, ja taatusti menee äidinmaitoon. :(
se on kyllä sääli, ettei perhevalmennuksessakaan puhuta mitään aktiivisesta synnyttämisestä! kun naiset eivät tiedä miten kipua lievittää luomusti, niin he turvautuvat lääkkeisiin. eikä se ole heidän vika, vaan puutteellisen valmennuksen.
Voi kun itse olin synnytyssalissa 35 tuntia, olisin ottanut loppuvaiheessa vaikka nuijanukutuksen jos se olis auttanut siinä hirveässä tuskassa. Kaunista ajattelua Sinulta. Oli kait sitten kyvytön synnyttäjä kun ei saanut tuota 3,8 kg miestä punnerrettua millään ilveellä maailmaan. Ei auttanut ilokaasut, suihkut, hieronnat. Kyllä mä olisi mielelläni ollut kivuton ja nauttinut niistä hetkistä kun itse h-hetki lähestyy, mitä huutaa helvetillisten tuskien kourissa. Synnytys siis jouduttiin käynnistämään lapsivesien lähtemisen vuoksi.
 
S
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Ap:lle antasin sellasen neuvon että älä turhaan suunnittele sitä synnytystä. Otat koko arsenaalin jos siltä tuntuu. Ei se luomusynnytys sinusta parempaa äitiä tee. Olen itse synnyttänyt kolme lasta ilman kivunlievitystä siitä syystä ettei sitä ole ehditty antaa. Ja aivan varmasti olisin ottanut kaiken mitä olisin vaan saanut. Koska mikään kipu maailmassa ei ole yhtä kamalaa. Olen kokenut murtuneen nilkan ja tulehtuneen umpilisäkkeen ja kipu ei todella yltänyt vastaavaan.
Blaa blaa taas :LOL:

:headwall:
Ja sun pointtis oli..?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Ap:lle antasin sellasen neuvon että älä turhaan suunnittele sitä synnytystä. Otat koko arsenaalin jos siltä tuntuu. Ei se luomusynnytys sinusta parempaa äitiä tee. Olen itse synnyttänyt kolme lasta ilman kivunlievitystä siitä syystä ettei sitä ole ehditty antaa. Ja aivan varmasti olisin ottanut kaiken mitä olisin vaan saanut. Koska mikään kipu maailmassa ei ole yhtä kamalaa. Olen kokenut murtuneen nilkan ja tulehtuneen umpilisäkkeen ja kipu ei todella yltänyt vastaavaan.
Blaa blaa taas :LOL:

:headwall:
Todella fiksua käyttäytymistä :/

Meinaatko että esim minä, joka otin kohdunkaulapuudutteen kun tuntui etten enää kestä ilman mitään olen sitten jotekin naurettava ja muuta?
 
JustJoo
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja elina:
suurin motivaationi on tietenkin lapsen paras, ja se, etten tiedä ainuttakaan tapausta, missä luomusynnytys olisi päättynyt kiireelliseen sektioon. tuntuu että kaikki kiireelliset sektiot tehdään aina epiduraalin/ vastaavan puuduttamisen jälkeen, ja tuntikausien makaamisen.
Mä tiedän pari tapausta... Synnytys on luonnollinen, mutta ennustamaton tapahtuma, jossa tapahtumat voivat saada nopeasti uusia käänteitä. Tästä syystä sitä ei kannata suuremmin suunnitella.
Onko kyseessä ensimmäinen synnytyksesi? Toki lääkkeetön synnytys voi olla itsellä tavoitteena, mutta liian tinkimätöntä tavoitetta siitä ei kannata etukäteen tehdä.
aina jokainen löytää poikkeuksen säännöistä. harmi etten nyt googlaamalla löytänyt mitään tutkimusta asiasta, mutta olen lähes varma, että synnytyksen kulkuun puuttuminen ja synnyttäjän makuuttaminen johtavat siihen kiireelliseen sektioon useimmin.
Hohhoijaa. Jessus sä olet yksinkertainen. Niin, ja kätilöiden inhokkiasiakas-listan kärkipäässä.
 
ap
oho, en tarkoittanut loukata. sori!

tarkoitin vaan, että nykynaisilta on tuo synnyttämisen taito hävinnyt lääketieteen alle. harvat edes tietävät missä asennossa kannattaa ponnistaa, mistä kohtaa selkää kannattaa hieroa, mikä on synnytyslaulu, miten synnytykseen ylipäätään suhtautuu.

kun menin viisurileikkaukseen pelkäsin ihan kauheasti. kunnes h. lääkärin ovella päätin olla pelkäämättä ja otin positiivisen asenteen.
eikä tullut sietämättömiä kipuja, otin kai yhden panadolin kun puudutteen vaikutus loppui.

asenteesta on paljon kiinni! jos menee asenteella "kyllä epiduraali auttaa jos tekee liian kipeetä" niin taatusti tulee sitä tarvitsemaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kookosta:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Siiri:
Ap:lle antasin sellasen neuvon että älä turhaan suunnittele sitä synnytystä. Otat koko arsenaalin jos siltä tuntuu. Ei se luomusynnytys sinusta parempaa äitiä tee. Olen itse synnyttänyt kolme lasta ilman kivunlievitystä siitä syystä ettei sitä ole ehditty antaa. Ja aivan varmasti olisin ottanut kaiken mitä olisin vaan saanut. Koska mikään kipu maailmassa ei ole yhtä kamalaa. Olen kokenut murtuneen nilkan ja tulehtuneen umpilisäkkeen ja kipu ei todella yltänyt vastaavaan.
Blaa blaa taas :LOL:

:headwall:
Todella fiksua käyttäytymistä :/

Meinaatko että esim minä, joka otin kohdunkaulapuudutteen kun tuntui etten enää kestä ilman mitään olen sitten jotekin naurettava ja muuta?
Tuo kirjoittajan asenne on naurettava. Minua ärsytti tuollaiset kaikkitietävät kommentit ekassa raskaudessa ja ärsyttää yhä. Kirjoittaja on tietävinään, miltä apn synnytys tuntuu vaikka omalla asenteellaankin siihen voi vaikuttaa, mitä kestää ja ei. Tiesin, että en missään nimessä ottaisi epiduraalia koska minulle kauheinta olisi ollut olla jalaton ja maata sängyssä. Sen sijaan synnytyskipuun olin asennoitunut ja näin ollen kestin sen alusta loppuun. Kipuun kun ei kuole.
 
poitsuli
mä synnytin kuopuksen luomuna.....ja oli muutenki kyl nii nopeeta etten mitää ois kerenny samaankaa =) menin sairaalaa ni 8cm auki ja suoraa salii mis olinki jo 9cm auki koko homma ohi 1,5h....ja oli sata kertaa helpompi ku esikoinen vuorokausi sairaalas enne ku tapahtu juurikaa mitää(supistuksist ei tietookaa),seuraavan aamul n.klo 4 alko ponnistaminen ja synty 6.36!ette tie kui rassaavaa o olla lukittuna johki pienee koppii ilman mukavuuksia ja pääsyä edes kävelee,saati et olis ruokaa sen vuorokaude aikana tarjottu ja sit synnytätä tyhjäl mahal...kivaa oli!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja JustJoo:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Kylkiluu:
Alkuperäinen kirjoittaja elina:
suurin motivaationi on tietenkin lapsen paras, ja se, etten tiedä ainuttakaan tapausta, missä luomusynnytys olisi päättynyt kiireelliseen sektioon. tuntuu että kaikki kiireelliset sektiot tehdään aina epiduraalin/ vastaavan puuduttamisen jälkeen, ja tuntikausien makaamisen.
Mä tiedän pari tapausta... Synnytys on luonnollinen, mutta ennustamaton tapahtuma, jossa tapahtumat voivat saada nopeasti uusia käänteitä. Tästä syystä sitä ei kannata suuremmin suunnitella.
Onko kyseessä ensimmäinen synnytyksesi? Toki lääkkeetön synnytys voi olla itsellä tavoitteena, mutta liian tinkimätöntä tavoitetta siitä ei kannata etukäteen tehdä.
aina jokainen löytää poikkeuksen säännöistä. harmi etten nyt googlaamalla löytänyt mitään tutkimusta asiasta, mutta olen lähes varma, että synnytyksen kulkuun puuttuminen ja synnyttäjän makuuttaminen johtavat siihen kiireelliseen sektioon useimmin.
Hohhoijaa. Jessus sä olet yksinkertainen. Niin, ja kätilöiden inhokkiasiakas-listan kärkipäässä.

täh? kätilöt vihaavat synnyttäjiä, ketkä eivät tahdo lääkkeitä?
miksi ihmeessä? vähentää kätilön työtä, kun ei tarvitse vahtia verenpaineita ja pistää tippoja!
mulla on siis mies mukana hieromassa, kätilön ei tarvitse paljoa puuttua.
 

Yhteistyössä