V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Olivatko äitisi ja isäsi yhä yhdessä kun kävitte tapaamassa isää? Meillä siis erottu joten tunnelma ei luultavasti paras mahdollinen, minä aikaslailla katkera miehelle, joka petti, jätti yksin selviämään kaikesta paskasta, ei ole auttanut elatuksessa jne...
Itselläni oma isäni ei kuulunut elämääni enkä häntä koskaan kaivannutkaan, päinvastoin kuin oma lapseni, joka tosiaan itkee isäänsä
Ehkäpä itsellänikin huono itsetunto, se että annan miesten kohdella itseäni kuin saastaa on syynä se etten ole koskaan kokenut normaalia isäsuhdetta![]()
Eivät olleet yhdessä, heillä ollut tosi lyhyt suhde, erosivat jo ennen syntymääni. Sama juttu itselläni, että olen "antanut" miesten kohdella minua huonosti ja en ole välittänyt jos minua on kaltoin kohdeltu kun jotenkaan ei osaa sanoa kenellekään ei. Jossain oli sellainen tutkimuskin, että ilman isää tai huonossa isäsuhteessa eläneet naiset "hakevat" huomiota miehiltä, eivät osaa irrottautua, ajautuvat irtosuhteisiin. Nyt olen onneksi vihdoinkin tajunnut alkaa arvostaa myös itseäni, mutta liian monta vuotta siihen ehti mennä.
Vielä sen verran, että kun sain tietää isän olevan vankilassa niin olin kyllä todella pettynyt, siis siihen valehteluun, mutta etenkin siihen, että se hieno työpaikka olikin vankila. Kyllä siinä paljon romahti kaikki kuvitelmat mitä oli ehtinyt miettiä. Ymmärrän kyllä äitiänikin, että suostui valehteluun. Isäni ei halunnut äidin kertovan totuutta vankilasta, joten äiti varmaan ajatteli, että pääsee helpommalla kun vaan toimii hänen mukaansa eikä isäni muutenkaan ole maailman helpoin ihminen, jonka kanssa olla riidoissa, joten ymmärrän kyllä äitini ratkaisun valehdella, mutta siltikin se "pilvilinnoista putoaminen" oli kyllä jos ei nyt raskasta, mutta todella suuri pettymys kuitenkin.
En osaa sanoa mitä sinun pitäisi lapsellesi kertoa, mutta tässä oma kokemukseni. Voithan sanoa jotain, että on hoidossa, kunhan et vaan "ihannoivaan" sävyyn puhu isän olinpaikasta. Siis kun mulle valehdeltiin (isän puolelta) siihen tyylin, että on tosi mahtava työpaikka, jossa valmistetaan hienoja autoja.