MUita joiden miehs/ex on vankilassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Anna:
Ensimmäinen istui taposta. Tuli (onneksi tavallaan) kotiin kun naapurin mies koitti tehdä minulle seksuaalirikosta. Saksilla iski reiteen, tarkoitus ei tietenkään tappaa ollut mutta niin kävi.

Toinen istui talousrikoksista.

Nykyinen lähtee monesta eri asiasta, joista yhteensä kertyy sitten aikamoinen tuomio.

Ja ei sitten ole väliä, mitä tekee vaan millanen on ? No millanen sitte tää viimisin on , luotettava, rauhallinen , toiset huomioon ottava, vai millanen?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja töpsi:
lapselle pitää puhua totta, mutta lapsen "tasoisesti".. eli vaikka isä on rikkonut lakia/tehnyt sellaista mitä ei saisi, ja saanut siitä rangaistuksen.

Mietin tätä... Asumme sellaisella alueella missä nopeasti lokeroidaan jos lapsi kertoo isänsä olevan vankilassa ja tämä pelottaa :( Olemme ihan tarpeeksi kärsineet eksäni takia etten haluaisi lapsen leimautuvan vangin lapseksi :(
Voisinko kertoa jonkinlaisen valkoisen valheen esim. isi on hoidossa, koska isi on sairas... Niinhän isi onkin, narkomaani :(

Se riittää että lapsi joutuu elämään sen tietoisuuden kanssa joskus että isä on narkkari ja linnavempula.Älä tee sitä lapselle että vielä valehtelet siitä mikä isä on.Eihän se raasu opi elämässä luottamaan ikinä keneenkään kun selviää että oma äitikin valehteli.
Tässä se nähdään että yksi kriminaali sairastuttaa koko perheen,keksitään selityksiä ja valheita.
Tottakai lapsi leimaantuu joka paikassa linnavenkulan lapseksi,siitä sä et pääse pakoon.
Jos et ole tekemisissä lapsen isän kanssa ja karsit hänetkin lapsen elämästä,ehkä kykenet välttämään leimautumisen.
Työkaverini piti lapset isästä erossa ja kertoi heille isompina (n.16vuotiana) totuuden isästä ja sanoi että isä on aina halunnut ja haluaa edelleen teitä tavata.
Perheen lapset sanoivat että ovat aina olleet äidilleen kittollisia siitä että se piti isän heistä erossa eivätkä ole halunneet isäänsä tavata aikuisinakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ensimmäinen istui taposta. Tuli (onneksi tavallaan) kotiin kun naapurin mies koitti tehdä minulle seksuaalirikosta. Saksilla iski reiteen, tarkoitus ei tietenkään tappaa ollut mutta niin kävi.

Nykyinen lähtee monesta eri asiasta, joista yhteensä kertyy sitten aikamoinen tuomio.

Ja ei sitten ole väliä, mitä tekee vaan millanen on ? No millanen sitte tää viimisin on , luotettava, rauhallinen , toiset huomioon ottava, vai millanen?

Just semmonen :D Ja ajattele, vielä korkeakoulutettu! :O

Niin, kaikki kolme.

Ei se ihmisestä kerro hirveän paljon, jos linnassa onkin istunut. Tai no toki siitä saa moraalista ja kunniallisuudesta tietyn kuvan mutta asioita on monenmoisia.

Tarkotuksella en kyllä linnakundeja hae, näin vain on käyny. Ehkä se semmonen ihmistyyppi sitten viehättää.

Nykyinenkään ei ole ennen istunu, mitä nyt sitten ilmeisesti kesällä alkaa lähtö lähennellä.

Kyllä muuten kertoo ihmisestä, ja etenkin SINUSTA kertoo aika paljon se, ettet itsellesi kunnollista miestä löydä. Mä säälin sun lapsia.

Hmm..miten vaikuttanut, en osaa sanoa. Olisihan se mukava jos olisi kaksi vanhempaa, mutta toisaalta on sitten edes yksi. Lisäksi kun tiedän mitä isäni on tehnyt äidilleni, pettänyt, jättänyt yksin lasten kanssa, huijannut kaikin tavoin, ei ole osallistunut elatukseen, joten ymmärrän kyllä sen, että äitini on laittanut välit poikki. Oikeastaan me kävimme vankilassa vain siksi, että äiti yritti pitää sitä isäsuhdetta yllä, mutta lopulta kyllästyi. Isä sinällään oli meille (siis lapsille) ystävällinen ja mukava, mutta ei kuitenkaan ollut minkäänlaista oma-aloitteisuutta lapsia kohtaan. Teillä varmaan tilanne erilainen jos isä itsekin haluaa tavata lastaan.

Toisaalta uskon kyllä siihen, että tästä huonosta isäsuhteesta johtuen suhtautuminen miehiin on ollut aina epäluuloista ja vaikeaa, huono itsetunto jne.

Olivatko äitisi ja isäsi yhä yhdessä kun kävitte tapaamassa isää? Meillä siis erottu joten tunnelma ei luultavasti paras mahdollinen, minä aikaslailla katkera miehelle, joka petti, jätti yksin selviämään kaikesta paskasta, ei ole auttanut elatuksessa jne...
Itselläni oma isäni ei kuulunut elämääni enkä häntä koskaan kaivannutkaan, päinvastoin kuin oma lapseni, joka tosiaan itkee isäänsä :(
Ehkäpä itsellänikin huono itsetunto, se että annan miesten kohdella itseäni kuin saastaa on syynä se etten ole koskaan kokenut normaalia isäsuhdetta :(

en ole koskaan seurustellut sellaisten kanssa jotka tekee rikoksia eikä varsinkaan tulis mieleen mennä sellasen kans naimisiin tai tehdä lapsia. miks olisin kun on niin paljon normaaleja miehiä??? mun mielestä rikollisuudessa ei ole mitään ihailtavaa tai rakastettavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei kovin kummoinen isä lapselle:
Alkuperäinen kirjoittaja töpsi:
lapselle pitää puhua totta, mutta lapsen "tasoisesti".. eli vaikka isä on rikkonut lakia/tehnyt sellaista mitä ei saisi, ja saanut siitä rangaistuksen.

Mietin tätä... Asumme sellaisella alueella missä nopeasti lokeroidaan jos lapsi kertoo isänsä olevan vankilassa ja tämä pelottaa :( Olemme ihan tarpeeksi kärsineet eksäni takia etten haluaisi lapsen leimautuvan vangin lapseksi :(
Voisinko kertoa jonkinlaisen valkoisen valheen esim. isi on hoidossa, koska isi on sairas... Niinhän isi onkin, narkomaani :(

Se riittää että lapsi joutuu elämään sen tietoisuuden kanssa joskus että isä on narkkari ja linnavempula.Älä tee sitä lapselle että vielä valehtelet siitä mikä isä on.Eihän se raasu opi elämässä luottamaan ikinä keneenkään kun selviää että oma äitikin valehteli.
Tässä se nähdään että yksi kriminaali sairastuttaa koko perheen,keksitään selityksiä ja valheita.
Tottakai lapsi leimaantuu joka paikassa linnavenkulan lapseksi,siitä sä et pääse pakoon.
Jos et ole tekemisissä lapsen isän kanssa ja karsit hänetkin lapsen elämästä,ehkä kykenet välttämään leimautumisen.
Työkaverini piti lapset isästä erossa ja kertoi heille isompina (n.16vuotiana) totuuden isästä ja sanoi että isä on aina halunnut ja haluaa edelleen teitä tavata.
Perheen lapset sanoivat että ovat aina olleet äidilleen kittollisia siitä että se piti isän heistä erossa eivätkä ole halunneet isäänsä tavata aikuisinakaan.

Ehkäpä olet oikeassa :( Mutta pitääkö pienen lapseni kärsiä nyt jo siitä että isä on vankilassa, kun ei vielä edes ymmärrä mitä se tarkoittaa? :( Olen ajatellut kertoa asiasta hänelle myöhemmin, sitten kun on ikää lisää ja ymmärtää ettei asiasta voi puhua kaikille, koska sitten häntä voidaan kiusata vaikkei syy olekaan hänen :(
ex-mieheni ei edes ymmärrä miten pahasti hänen tekonsa vaikuttavat meihin, miten me syyttömänä kärsimme? Ehkä hän ei silti edes välitä...

Alkuperäinen kirjoittaja olio:
en ole koskaan seurustellut sellaisten kanssa jotka tekee rikoksia eikä varsinkaan tulis mieleen mennä sellasen kans naimisiin tai tehdä lapsia. miks olisin kun on niin paljon normaaleja miehiä??? mun mielestä rikollisuudessa ei ole mitään ihailtavaa tai rakastettavaa.[/quo

Kunpa minäkin olisin ollut noin fiksu :(

ex-mieheni ei edes ymmärrä miten pahasti hänen tekonsa vaikuttavat meihin, miten me syyttömänä kärsimme? Ehkä hän ei silti edes välitä...

Mutta silti aina vaan otat uuden miehen joka on linnakundi,
onko jossakin linnakundien senssipalsta vai miten ihmeessä kaikki sattuu juuri yhdelle ihmiselle?
Ei millään pahalla mutta olisikohan kannattanut miettiä toisenkin kerran kun linnakundien kanssa alat vehtaamaan ja perhettä perustamaan,
hyvä on eväät sinukin lapsillasi :'(

Alkuperäinen kirjoittaja plörö:

onko jossakin linnakundien senssipalsta vai miten ihmeessä kaikki sattuu juuri yhdelle ihmiselle?
Ei millään pahalla mutta olisikohan kannattanut miettiä toisenkin kerran kun linnakundien kanssa alat vehtaamaan ja perhettä perustamaan,

Ei ap:lla ole niitä monia vaan minulla.

Just semmonen :D Ja ajattele, vielä korkeakoulutettu! :O
Ihan totta, no eihän se voi sitte kun säälittää, luotettava ihminen joutuu vankilaan monesta eri asiasta ja vielä pitkäksi aikaa! Avaa nyt jo silmäs, hyvä ihminen.

Ok, kiitos korjauksesta mutta sitten sinulle :'( :'( :'(
En voi kuin päätä pyöritellä..

Alkuperäinen kirjoittaja uttiviov:
Minun ex-mies istui tuomiota kun lapsi oli 1-4-vuotias. Käytiin lapsen kanssa siellä kyllä, nyt heillä on todella läheiset ja lämpimät välit. Lapsi on nyt 14-vuotias.

Seuraava mies istui 1v4kk, joka aika kyllä kestettiin yhdessä. Biologinen isä ei siis ole mutta todella läheinen lapseni kanssa. Häntä en sinne tapaamiseen vienyt, kun vasta oli kokenut samaa oman isänsä kanssa.

Tälle uudelle miehelle on 2 lasta, 4 ja 2 vuotiaat. Tuomio ei ole vielä tullut, mutta minimissään istumista tulossa semmoset pari vuotta. Olen jo valmiiksi miettinyt näitä tapaamishommia ja mieskin todella toivoo meidän käyvän. Ja niin luultavasti käymmekin, lapset rakastavat isäänsä ja hän on heille todellä tärkeä.

Onnea! Hyvin olet elämässäsi onnistunut.
Yhteiskunta kiittää.

No ainakin sulle tuli parempi mieli, kun olet niin onnistunut ihminen! Onneksi olkoon sullekin.

Alkuperäinen kirjoittaja olio:
en ole koskaan seurustellut sellaisten kanssa jotka tekee rikoksia eikä varsinkaan tulis mieleen mennä sellasen kans naimisiin tai tehdä lapsia. miks olisin kun on niin paljon normaaleja miehiä??? mun mielestä rikollisuudessa ei ole mitään ihailtavaa tai rakastettavaa.

Ei niitä ihailla tarvii.

Mutta jos ap:n mies on hyökännyt toisen miehen kimppuun joka on yrittänyt raiskata ap:tä niin kyllä se on jo ihan vaan paska homma, minä odottaisin myös mieheni auttavan minua väkivaltaisestikin jos joku minuun kajoaisi. Se sitten tekisi miehestäni rikollisen mutta syystä joka on ehkä ymmärrettävä

En ymmärrä tuota ajatusta, että "ei se mitä tekee, vaan se mitä on" Se ihminenhän ne asiat tekee, se kertoo hänen arvomaailmastaan ja oikeuskäsityksestään. Eli sama paketti "teot ja mitä ihminen on"

Se on hyvä että minun perheeni eläm aiheuttaa sinulle tollasta, kun meille tämä on ihan hyvää :) Jokainen taplaa tyylillään.

Mun ex on vankilassa ja hän on siis myös lapsien isä. Mulla ei ole aikomustakaan mennä minhinkään perhetapaamisiin. Ei todellakaan. Mulla ei ole mitään velvollisuutta tavata miestä eikä miehellä mitään tapaamisoikeutta minua kohtaan. Lapsia hän saa tavata sitten kun vapautuu. Ei todellakaan tulis mieleenkään lähteä jonnekin hornan tuuttiin tapaamaan rikollista, joka kaiken lisäksi on tehnyt mulle kaiken kuviteltavissa olevan p***n. Itse on soppansa keittänyt. Mulle turha itkeä että isän on saatava tavata lastaan. Jos isä haluaa tavata lapsiaan, niin ei sitten tee rikoksia, joista joutuu vankilaan.

Hauskaa seurata, kun kaksplussan korppikotkat hyökkää joukolla päivittelemään ja kertomaan mitä olis kannattanut tehdä ennen kuin teki virheensä, ja "en minä ainakaan". Tällaiset ketjut vaan osoittaa sen, että akat rakastavat sitä kun toisella menee huonommin kuin itsellä!
Ap:lle, ei taida olla oikea paikka saada kunnon neuvoja. Haukkuja sinä täällä vaan saat. Täällä on vaan koulukiusaajien mutseja liikkeellä.

Se on hyvä että minun perheeni eläm aiheuttaa sinulle tollasta, kun meille tämä on ihan hyvää :) Jokainen taplaa tyylillään.

Nimen omaan,jokainen tyylillään.
Toiset ne kasvattaa lisää pikku rikollisia maailmaan kun toiset taas noudattavat lakia ja yhteiskunnan sääntöjä,
niitä kun on kamalan vaikea noudattaakin?
Mutta positiivistahan tässä se että ei ole turhaan sukulaispoikakaan vanginvartijaksi itseään lukemassa :laugh:
On tuo tuleva asiakaskunta nähtävästi jo turvattu.

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Mun ex on vankilassa ja hän on siis myös lapsien isä. Mulla ei ole aikomustakaan mennä minhinkään perhetapaamisiin. Ei todellakaan. Mulla ei ole mitään velvollisuutta tavata miestä eikä miehellä mitään tapaamisoikeutta minua kohtaan. Lapsia hän saa tavata sitten kun vapautuu. Ei todellakaan tulis mieleenkään lähteä jonnekin hornan tuuttiin tapaamaan rikollista, joka kaiken lisäksi on tehnyt mulle kaiken kuviteltavissa olevan p***n. Itse on soppansa keittänyt. Mulle turha itkeä että isän on saatava tavata lastaan. Jos isä haluaa tavata lapsiaan, niin ei sitten tee rikoksia, joista joutuu vankilaan.

Entä jos lapsesi itkee isäänsä? Itseänikään ei kauhesti huvittaisi mennä , tosin matka on lyhyt.. Itse olen ajatellut että minun on unohdettava oma katkeruuteni ja ajateltava lapsen parasta ja unohdettava mitä hän teki... Kunpa se silti olisi käytännössäkin yhtä helppoa :(
Kaipaavatko lapsesi isäänsä? Miten olet selittänyt missä isä on, miksei tapaa lapsiaan?

Hauskaa seurata, kun kaksplussan korppikotkat hyökkää joukolla päivittelemään ja kertomaan mitä olis kannattanut tehdä ennen kuin teki virheensä, ja "en minä ainakaan". Tällaiset ketjut vaan osoittaa sen, että akat rakastavat sitä kun toisella menee huonommin kuin itsellä!
Ap:lle, ei taida olla oikea paikka saada kunnon neuvoja. Haukkuja sinä täällä vaan saat. Täällä on vaan koulukiusaajien mutseja liikkeellä.

Niin tuntuu olevan :(

En jaksanut lukea kaikkea kun on niin ihme juttuja nuo jotkut.. mutta ap, oon sitä mieltä et lapsen kannattaisi tavata isää, jos olet varma että isä haluaa nähdä säännöllisesti ja vapauduttuaan sitten on kunnon isä, näkee lasta silloin kun sovittu ym. Mutta jos epäilet että isä pistää jotkut muut asiat (päihteet tms.) etusijalle lapsen sijaan, niin olisi parempi säästää lapsi pettymyksiltä ja olla tapaamatta isää ollenkaan.

Entä jos lapsesi itkee isäänsä? Itseänikään ei kauhesti huvittaisi mennä , tosin matka on lyhyt.. Itse olen ajatellut että minun on unohdettava oma katkeruuteni ja ajateltava lapsen parasta ja unohdettava mitä hän teki... Kunpa se silti olisi käytännössäkin yhtä helppoa :(
Kaipaavatko lapsesi isäänsä? Miten olet selittänyt missä isä on, miksei tapaa lapsiaan?

Meillä on kyllä se, että lapset ei ole oikein koskaan kyselleet isäänsä tai itkeneet sen perään. Lapset oli kuitenkin molemmat alle 2v kun isä hävisi elämästä. Joskus kyselivät, että voidaanko isälle soittaa (ei silloin vielä ollut vankilassa, ainakaan tietääkseni) niin mä sanoin että isään ei saa nyt yhteyttä. Onhan se monimutkaista. Mutta mä en ainakaan aio unohtaa mitään siksi että isä saisi lapsiaan tavata. Ei mun tartte. En toki isää lapsillekaan hauku, enkä aio hänen rikoksistaan tai tekemisistään muutenkaan kertoa tai puhua isästä negatiiviseen sävyyn. Lapsien paras ei mun mielestä ole se, että mä päästän rikollisen ihmisen heidän elämäänsä vaikuttamaan. Isä istuu nyt tuomionsa ja jos parantaa tapansa ja hakee itselleen apua, niin sitten se lapsien tapaaminen onnistuu.

Minustakin ehkä lapselle olisi hyvä nähdä isäänsä. Ehkä voit tehdä niin, että niin kauan kun exäsi on huumeista erossa, niin lapsi saa nähdä häntä.

Minusta sinä et ole huono ihminen, tästä eteenpäin vaan, viisaampana. Ja tunnut ainakin ajattelevan lapsen parasta.