Muita joiden ex on vankilassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vaikeata
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vaikeata

Vieras
Ja on teidän lasten isä? Näkeekö lapsi/lapset isäänsä? Itsellä tämä tilanne ja mietityttää kovasti lapsi... Ollaan erottu vuosi sitten ja lapsi yhä kaipaa isäänsä päivittäin :( Nyt eivät ole 6kk nähneet, isän ollessa puolet siitä ajasta vankilassa... Ja ikävä vain kasvaa :( Toisaalta en todellakaan haluaisi pientä lasta viedä vankilaan, mutta toisaalta tajuaako hän sitä perhetapaamishuoneessa? Toisaalta taas tuntuu julmalta erottaa hänet isästään 4vuodeksi... Asiantuntijat ovat hirveän eri mieltä asiasta, mutta yhteistä on se että jollei isä lainkaan ole kuvioissa mukana niin jättää varmasti pahat jäljet....
Osaisko joku neuvoa ASIALLISESTI, en jaksa mitään haukkumaviestejä... Lasta tehdessämme eksäni oli ihan kunnollinen aviomies ja sitä paitsi jälkiviisaus ei auta tässä kohtaan, kun minun pieni rakas itkee isäänsä... :(

Kyllä mä olen vienyt jo 6kk lähtien lasta perhetapaamisiin, ja kävi niissä siis 8v asti, minkä mieheni istui.. Riippuu vaan sitten vankilasta, että saatko itse mennä mukaan jos kyseessä on ex.... Lastensuojelu sossut saa tulla ainakin mukaan jos sä et itse saa..

Tsemppiä ja voimia sinne!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä olen vienyt jo 6kk lähtien lasta perhetapaamisiin, ja kävi niissä siis 8v asti, minkä mieheni istui.. Riippuu vaan sitten vankilasta, että saatko itse mennä mukaan jos kyseessä on ex.... Lastensuojelu sossut saa tulla ainakin mukaan jos sä et itse saa..

ei se kyl vankilasta riipu vaan siitä, että ottaako vanki sinua vastaan. Voi kieltää sinun vierailut. Mutta silloin esim. perhetyöntekijä voi toimia valvojana.

Kuulemma saan mennä mukaan, kun olen lapseni huoltaja ja hän on ex mieheni... Keskustelin kyllä sossujen kanssa asiasta ja olivat sitä mieltä että he eivät lähtisi noin pienen lapsen kanssa sinne (kyseessä 3.5v), paikka on vieras ja he vieraita... Olivat sitä mieltä että tilanne on kamala niin lapsella pitää oma joku rakas ja tärkeä ihminen tukena, meillä ei ole sellasia muita kuin minä....
Itseä mietityttää myös se että minkälainen tuo tapaaminen on, kun olemma siellä mukamas perheenä ja silti eronneena.... Eksällä on uusi tyttöystävä, päihteidenkäyttäjä hänkin.. Lapseni ei kuitenkaan hyväksy eroamme... Ja välillä se on itsellekin vaikeata, vaikka tiedän etten koskaan voisi elää eksäni kanssa onnellisena ja sen hän tietää itsekin...

Alkuperäinen kirjoittaja ei:

ei se kyl vankilasta riipu vaan siitä, että ottaako vanki sinua vastaan. Voi kieltää sinun vierailut. Mutta silloin esim. perhetyöntekijä voi toimia valvojana.

Tässä asiassa ei ole sitä ongelmaa etteikö ex ottaisi vastaan, asia on hänelle itsestään selvyys että nimenomaan minä ja lapsi tulemme yhdessä.. Itse olen miettinyt että perhetyöntekijä tms, mutta kuten toisessa viestissä kirjotin niin olivat sitä mieltä ettei ole hyvä idea...

Yhteistyössä