Muita joiden ei kannata mennä töihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kotiäiti"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kotiäiti"

Vieras
Muita joiden ei kannata mennä töihin?
Saan kotiäitinä 4 lapsen kanssa niin kotona n.1300 euroa, ei kannata mennä töihin. Joutuisimme hommaamaan toisen auton, tarhaan yms väh 10 km ja ainakin niin pitkä työmatka. 3 lapsen hoitomaksut. Edes sen jälkeen kun khh loppuu ei minun kannata töihin mennä, mielelläni olen kotonakin. Mies tienaa 4000-5000 kuussa, kyllä toimeen tulemme kun talokin on jo paria maksuerää vaille oma.

Muita kohtalotovereita?
Olen kyllä suurimman osan ajasta oikein onnellinen, että saan olla lasteni kanssa kotona ja olen kotona kun lapset pääsevät koulusta ja olen aina läsnä heille. Tuli vaan mieleen onko meitä kauheasti?

No kyllähän sun silti kannattaisi töihin mennä, että saisit työkokemusta, eläkkeesi karttuisi jne. Todella kummallinen ajattelutapa, ettei töihin KANNATA mennä.

Ja ennen kuin kukaan kerkeää sanomaan eläkkeistä niin minä olen säästänyt rahaa 20 000 tähän mennessä ja sitä varmaan tässä vielä kerkeää kertymään. Joka kuussa käyttötileille ennen seuraavaa tuloa jääneet rahat siirrän säästötileille. Eläketilejä, säästötilejä yms.

No onko miehesi ihan samaa mieltä tästä, että hän haluaa olla perheen ainoa elättäjä? Entä jos miehesi jää työttömäksi tai kuolee, siinä tilanteessa olisi tosi hyvä olla toisellakin vanhemmalla työpaikka tai ainakin relevanttia työkokemusta.

Veikkaisin, että tuohon tukeen on laskettu lapsilisät, kotihoidontuki sekä sisaruslisät. Niistän se jo aika helposti alkaa kertyä.

Minä olen kotona lasten kanssa hamaan tulevaisuuteen ja ihan omasta valinnasta. Tarkoitus on tehdä jotain osapäiväistä ehkä sitten kun lapset ovat koulussa. Hoitoon en lapsiani vieraalle halua laittaa ja pienituloisena se olisi kolmen lapsen hoitomaksujen, auton yms. kulujen jälkeen aika sama, käynkö töissä vai hoidanko kotia. Käsitöitä ja leivonnaisia teen silloin tällöin leivän lisäksi. Ihanaa että näkyy olevan muitakin!

No niinkuin sanoin on kotimme pian maksettu, molemmilla meillä vanhemmilla on henkivakuutukset. Tuossa oli vain minun säästöni, lisäksi on mieheni säästöt. Eiköhän me jonkuun aikaa pärjättäisi ja hankkisin sitä työkokemusta sitten jos jotain tapahtuisi.

Niin minäkin teen paljon itse ja olemme siis miehen kanssa laskeneet nyt ettei se kannattasi ja jo kun esikoinen syntyi niin mies sanoi jo sairaalassa, että saan aina hoitaa lasta kotona. Mieheni ei halua lapsiaan vieraalle hoitoon myöskään. Minäkin leivon leivät, ja leivonnaiset itse ja teen niitä käsitöitä ja säästän luontoa valinnoilla myös materia puolella.

Tuo on vähän suhteellinen käsite, että mikä kannattaa ja mikä ei. Jos aiot vuositolkulla siellä kotona maata, niin viimeistään siellä eläkeiässä varmaan miettii jo vähän toisin, että olisikohan se sittenkin kannattanut. Toisaalta ei sitä varmaan työnantajan silmissäkään miltään ihannetyöntekijältä vaikuta, jos on kymmenen vuotta kotona roikkunut, joten se työnsaanti vain vaikeutuu ja vaikeutuu koko ajan ajan kuluessa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap kotiäiti;23572081:
No niinkuin sanoin on kotimme pian maksettu, molemmilla meillä vanhemmilla on henkivakuutukset. Tuossa oli vain minun säästöni, lisäksi on mieheni säästöt. Eiköhän me jonkuun aikaa pärjättäisi ja hankkisin sitä työkokemusta sitten jos jotain tapahtuisi.

Kun ottaa huomioon, että vähintään joka kolmas liitto päättyy eroon, niin ihmisillä on kyllä ihailtavan naiivi luottamus siihen omaan suhteeseen :D

En makaa kotona vaan askartelen, ulkoilen, hoivaan ja rakastan lapsiani, teen ruokaa, leivon lasten kanssa, hoidan eläimiä ja pidän talon pystyssä ja tip top, minulla on säästössä eläkerahoja, on semmoinenkin vaihtoehto kuin eläkesäästäminen. Olen ollut jo 8 vuotta kotona, enkä todellakaan aio mennä enää työelämään. Ainoa on oma yritys, mikä minulla oli ennen lapsia myös.

Olemme naimisissa, ei avioehtoa ja arvokas vanha talo alla jos ero tulee niin saan kyllä rakennettua vielä oman elämän lasten kanssa, puolilla rahoilla tästä talosta ostaa jo oman asunnon ja perustaa sen firman.

Niinhän ne kotiäidit sohvalla makaa ja kattoon syleskelee... :o Minusta tämä on työtä siinä missä muukin alipalkattua vaan. Jos joku työnantaja ei ymmärrä kotiäiteyden arvoa niin omapahan on tyhmyytensä.
Minusta se on kaikkein tyhmintä tehdä lapsia ja antaa jonkun muun ne sit hoitaa!! Että ite pääse tekemään muita töitä... En ymmärrä. Mutta itse olen myös kotiäitinä ja mieheni tukee sitä 100%. Ollaan perhekeskeisiä. :)

[QUOTE="vieras";23572119]No mukavahan se on kun on varaa olla kotona eikä tarvitse töitä tehdä ja eläkepäivätkin taloudellisesti "turvattu".[/QUOTE]

No, ei 20000 € kummoista taloudellista turvaa anna. Eihän se ole kuin 2000 € /kk "eläkettä" 10 kk ajan!!

Tällä hetkellä kuitenkin minimi eläke on 700 euroa kuussa ja en minä siihen tarvitse 2000 päälle ja vielä on monta monta vuotta eläkeikään, yli 30 vuotta. Oma talo on silloin, ja rahaa kertyy vielä säästöön näiden vuosien aikana vaikka kotona olisinkin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap kotiäiti;23572173:
Tällä hetkellä kuitenkin minimi eläke on 700 euroa kuussa ja en minä siihen tarvitse 2000 päälle ja vielä on monta monta vuotta eläkeikään, yli 30 vuotta. Oma talo on silloin, ja rahaa kertyy vielä säästöön näiden vuosien aikana vaikka kotona olisinkin.

Ymmärtääkseni sulla oli lapsiakin kun kerta kotiäiti olet. Joten ehkäpä ne lapset tarvitsevatkin sitä rahaa - et sinä itse!

Ai lapseni tarvitsevat minulta rahaa kun olen eläkkeellä? Eiköhän n.6000 euron yhteiset tulot kuussa riitä lapsiperheen hengissä selviämiseen NYT. Aikuisena lapseni siis yli 30 vuoden päästä varmasti hankkivat jo omaa elantoaan.

Niinhän ne kotiäidit sohvalla makaa ja kattoon syleskelee... :o Minusta tämä on työtä siinä missä muukin alipalkattua vaan. Jos joku työnantaja ei ymmärrä kotiäiteyden arvoa niin omapahan on tyhmyytensä.
Minusta se on kaikkein tyhmintä tehdä lapsia ja antaa jonkun muun ne sit hoitaa!! Että ite pääse tekemään muita töitä... En ymmärrä. Mutta itse olen myös kotiäitinä ja mieheni tukee sitä 100%. Ollaan perhekeskeisiä. :)

Olen samaa mieltä! Hienoa jos on halua ja mahdollisuus olla kotona ja hoitaa omat lapsensa:) Ja rankkaa työtähän se on, vaikka paljon antaakin.

Yhteistyössä