Kun ei kannata mennä töihin! Muita?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kotihoidontuelle.......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kotihoidontuelle.......

Vieras
Olen työskennellyt yrittäjänä ennen äitiyslomaa (alle puoli vuotta).tulot joitakin KYMPPEJÄ kuussa,mutta starttirahan turvin selvisin.
Omissa tiloissa siis yritys tässä kotona,omat koneet,eikä nyt äitiyslomalla ole firmasta kuluja.

Äitiysloman takia jouduin jättämään firmaa koskevan koulun kesken (!!),eli ammattitaito ei ole riittävä ITSENÄISEEN työskentelyyn,ja tämä on nyt se ongelma.Mies ei voi oman työnsä takia /lasten takia olla mukana neuvomassa. Välillä toki neuvoo.Meiltä myös puuttuu paljon koneita /materiaalia,koska en halunnut ottaa lainaa. Onneksi...

Mitäs nyt? :O
töihin ei tällä koulutuksella kannata lähteä,koska lapsia on 3 kpl,näistä kahdelle pitäisi ottaa hoitopaikka ja kolmannelle (eskarilainen) myös osapäiväinen.

Mun pitäisi siis yritykseen kehitellä joku tuote tms jota pystyn tekemään itsenäisesti. Ja koko ajan suunnitelmat kaatuvat!
Yksi ainoa asia on mitä osaan tehdä,mutta tämä kaatuu koko ajan rakennusluvan hakemiseen / rahoitukseen.

On tässä vielä aikaa,ensi vuoden tammikuussa pitäisi jotain alkaa tienaamaan. Toki kotihoidontuki tulee ,onko se vajaa 400 e sisarkorotuksen kanssa......?

Olen työskennellyt yrittäjänä ennen äitiyslomaa (alle puoli vuotta).tulot joitakin KYMPPEJÄ kuussa,mutta starttirahan turvin selvisin.
Omissa tiloissa siis yritys tässä kotona,omat koneet,eikä nyt äitiyslomalla ole firmasta kuluja.

Äitiysloman takia jouduin jättämään firmaa koskevan koulun kesken (!!),eli ammattitaito ei ole riittävä ITSENÄISEEN työskentelyyn,ja tämä on nyt se ongelma.Mies ei voi oman työnsä takia /lasten takia olla mukana neuvomassa. Välillä toki neuvoo.Meiltä myös puuttuu paljon koneita /materiaalia,koska en halunnut ottaa lainaa. Onneksi...

Mitäs nyt? :O
töihin ei tällä koulutuksella kannata lähteä,koska lapsia on 3 kpl,näistä kahdelle pitäisi ottaa hoitopaikka ja kolmannelle (eskarilainen) myös osapäiväinen.

Mun pitäisi siis yritykseen kehitellä joku tuote tms jota pystyn tekemään itsenäisesti. Ja koko ajan suunnitelmat kaatuvat!
Yksi ainoa asia on mitä osaan tehdä,mutta tämä kaatuu koko ajan rakennusluvan hakemiseen / rahoitukseen.

On tässä vielä aikaa,ensi vuoden tammikuussa pitäisi jotain alkaa tienaamaan. Toki kotihoidontuki tulee ,onko se vajaa 400 e sisarkorotuksen kanssa......?
Kuulostaa siltä, että elätte erittäin niukkaa elämää jatkossa.

kotihoidontuesta maksat verot.

Miun ei kannata mennä rahan takia töihin, eri syistä kuin sie. Miula on niin pieni palkka että siksi ei oikein kannattais. Jokatapauksessa olen menossa pienen hoitovapaan jälkeen takas, kun on töissä niin on helpompi hakea uutta työpaikkaa.

Mitäs jos olisitkin nyt ihan rauhassa ja hyvillä mielin kotona hoitamassa lapsia jonkun aikaa?!

Minun ei juurikaan kannata töihin palata. Palkka nettona n1600€, hoitomaksut reilu 400€, työmatkakulut 400€, jää n.800€. Lastenhoidontuki käteen n.500€, kuntalisä käteen n.200€.

Huono puoli tuossa kotiin jäämisessä vaan on se, ettei välttämättä saa töitä sitten kun niitä haluaisi. Toki jos ala on sellainen, että töitä löytyy. Mutta ei palkka yleensä nouse mitään tekemättä.

[QUOTE="vieras";28373192]Huono puoli tuossa kotiin jäämisessä vaan on se, ettei välttämättä saa töitä sitten kun niitä haluaisi. Toki jos ala on sellainen, että töitä löytyy. Mutta ei palkka yleensä nouse mitään tekemättä.[/QUOTE]

Kyllä se oma virka odottaa

Hitto että ärsyttää!

koetin jutella miehelle että kun minä en OSAA sitä tätä ja tuota......Koulutus ja työkokemus on vaan yhteen hommaan,ja sitä ei näköjään ole mahdollista tehdä (eli mies jarruttelee kaiken muun lisäksi).

Täälläkin on kuntalisä 180 e,mutta en tiedä saako sitä yrittäjä..Helpottaisihan sekin kovasti :)

Pysy kotona ja hoida lapsia. Ihan turhaa stressata työn takia, jos siitä ei jää käteen mitään.
Nauti lapsista, he ovat pieniä vain hetken. Sitten kun kaikki ovat koululaisia, voit panostaa omaan yritykseesi taas täysillä.

Ja miksi kuntalisää ei yrittäjä saisi?

Yhteistyössä