Muita IVF/ICSI- konkareita?

Syssy oispa hienoa jos olisit raskaana :) jäädään jännäilemään. Scarleth Tulehan sitten kertomaan ultrakuulumiset, eiköhän siellä ole kaikki hyvin :)
Eilen siis soittelin väestöliittoon ja luovuttajan punktio on jo maanantaina ja siirtoaika on varattu keskiviikolle. Hui kun tuli äkkiä. Tiistaina saan tietää mitä punktiossa on saatu ja miten on hedelmöittyneitä, jos niitä on. en tiedä yhtään että onko tämä meidän luovuttaja luovuttanut aikaisemmin vai onko ens kertalainen. Saa nähä että onko näistä luovutetuista nyt sitten apua meille. Jos tämä hoito onnistuu niin sitte vois ajatella että vika ois mun munasoluissa, kun miettii sitäki että tuo amh on niin matala. Viikonlopun jatkoa kaikille! :)
 
Jännää syssy, kuulumisia odotellessa!:popcorn:

Täällä välikierto, seuraavaan sitten sulatetaan se ainokainen joka viime hoidosta jäi. Mulla on aavistus, että se heittää veivinsä sulatukseen, mutta eipä oikeastaan murehduta se. Otetaan mitä tulee vastaan, ja olen valmis jatkamaan myös uudelle kierrokselle. Sydän on jo saanut rauhan että minusta tulee vielä äiti jotain tietä.=)


edit. nannah kerkesi väliin, tsemppiä!
 
johkunen munki pitäs tehä itelleni uudet sukat, ku löysin kirpparilta sellaset ihanat nahkakengät talveksi, joihin mahtuisi villasukat..voisi nätillä varrella koristaa niitä kenkiä :)
Oon pahoillani negasta! :hug: Jospa n esiellä ykstyisellä keksisi keinot :)
Juu menkat alko tänään ja vasta kp 18 oli menossa. Neljä päivää kesti tuhrua ennen tätä päivää. Saattaa nää lyhyet kierrot liittyä tuohon tod. matalaan amh-arvoon ja sit lääkärin mukaan ne edellisen yrityksen lääkkeet vielä vaikuttaisi..

nannah hui! Mul on peukut pystyssä puolestanne :)

tuba factor ihana, että säkin olet löytänyt tuon rauhan :heart:

on: Aamulla vihdoin alkoi vuoto kunnolla, kun oli monta päivää yrittänyt alkaa. Nyt oon ihan innoissani, et päästään eteenpäin. Mä toivoisin pääseväni siirtoon tässä kierrossa! On niin tylsää, kun ei oo saanu pitkään aikaan kunnon mahdollisuutta tulla raskaaksi... Huomenna soittelen klinikalle, et millo ultraillaan :)

muoks. ja siis tarkoitus olisi taas antaa luonnon valita folli ja punktoida se. Seuraavana päivänä olisi jo siirto. Lääkkeinä Menopur?, Pregnyl ja Lugesteron + Disperin + Estradot
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Nannah siellähän on jo jännät paikat käsillä... tsemppiä ja jospa saisittekin niistä luovutetuista sitten avun :)

Johkunen sulla vähän kyllä samanlainen tyyli kun mulla, että pakko valmistella ittensä negaan jos vaan tuntuu siltä... ikävää jos tekään ette vielä onnistuneet :/ nooh se auttaa paljon jos on jo uusia suunnitelmia... ainakin mua yleensä :) nyt vaan alkaa olla jo niin epätoivoinen olo kun jo tuhannen kerran pitää sinne hoitojalle soittaa että negaa tuli jälleen... kai nekin jo kohta kyllästyy muhun :(

Tuba factor onpa ihanaa tekin pääsette pian jatkamaan yritystä, jospa se alkio kuitenkin selviää :)

Halle b tsemppiä tulevaan yrityskertaan :) sun täytyykin olla näppäränä ettei mene ovikset ohi :)

ON: PP11 ja tuntemukset aikalailla samanlaiset kuin aiemmin, välissä vihlaise vatsaa kun tekee äkkinäisiä liikkeitä... väsyttää... mutta varmaan pregnyl ja luget nyt temppuilee ja laittaa mulle oireita kuten tuo suussa oleva kumma maku joka tuli pp4, mutta se on ollu kyllä nega siirroissakin...
tänään on alavatsa oudon oloinen vähän niinku ois menkat kohta alkamassa, että sillai..jomottaa ja pistelikin... Kuumia aaltoja ei VIELÄ ole tullut ja eikä muita menkkaoireista mutta toki aikaa on vielä :/

epätoivoinen olo, täti kurvaa kohta jostain :/
 
Halleb tsemppiä perjantaille, toivotaan hyviä ultra näkymiä :)

Nannah miten siellä menee? onko tullut puheluita, huomennahan sulla on siirto ? eikö vain?

Johkunen kävitkö veritestissä? miten sulle kävi?

On: täällä eletään pp13, oireisiin ei kummempaa muutosta ole tullut, paitsi että pp11 ja 12 jomotteli aaltomasesti vatsaa...siis kuukautiskipuja jotka meni ja tuli... ja aina työpäivän jälkeen.. olenkin tässä mielenkiinnolla jo juossu vessassa että joko joko :/ nyt ihan suht hyvä olo...
yleensä vuoto alkanut pp11-14 eli huomiseen saakka jos pääsen niin aloitan testailun, pakko alkaa valmistamaan itseään siihen pirun negaan, jotta voi taas alkaa ajatella tulevaisuutta.. niin se vaan on..

T: Almina pp13
 
Almina huominen on onneksi ihan kohta eli toivottavasti pääset testailemaan oikeita tuloksia ;)
Kävin eilen veritestissä ja puhas nega mitä etukäteen testailinkin.

HalleB hyvä että pääset perjantaina ultraan ja nyt peukut pystyssä ettei ovis tule liian aikaisin!!! Aattele, jos sun kierto on 17pv ja mulla noin 32, niin mä vetelen melkein tuplasti pidempiä kiertoja täällä!!
Nytkin vaikka ovis oli jo kp12, niin tänään meneillään kp29 ja kuukautiset saattaa tänään tai huomenna alkaa ja tulee ns. lyhyt kierto.

Kiitos, pääsin tosiaan aika helpolla negasta ohi ja nyt parantelen flunssa-kuumetta kotona ja kudon villasukkia pukinkonttiin :)

ON: Muutoin meillä on ens viikolla yhteenvetokäynti naikkarilla, käydään siis tehdyt 4 inssiä ja 3 IVF:ä läpi. Sovittiin miehen kanssa että ei jäädä paikoilleen vaan vingutetaan tarvittaessa visaa, soitan yksityiselle jatkosta hyvin pian.

Tsemppiä nannah että teillä kaikki kunnossa!
 
siis minähän testasin aamulla ja positiivinenhan se oli ja ihan selkeä sellainen... mutta testi viiva ei kuitenkaan kontrolliviivan paksuinen ollut..
Mutta siis pistin sen puolikkaan pregnylin lauantaina ja virallinen testipäivä on ensiviikon alussa...
kuinkahan vahvoja plussia tuollainen pregnylin puollikas voisi antaa.. Korkealta tullaan alas jos niin ikävästi jällleen käy..
Mutta toisaalta olipa hienoa nähdä positiivinen testi, sitä ei olekaan aikoihin nähty
saahan siitäkin jo hetkeksi iloa...
menkkajuilimisia ei ole enää ollut, mutta päätä on särkenyt ja olin aamulla jo ihan varma että tänään täti kurvaa paikalle... odottavan aika on piitkä..
huimausta on, mutta rinnat ei ole enään yhtään kipeät.. ja siitä kohdunnapukasta se elää ihmeellistä elämää, toisinaan se on kovempi ja tänä aamuna yläpuolelta turvonnut ja pehmeä...mikä taas viittaisi menkkojen alkamiseen...

juu tämä nyt odotelee kiltisti päivien kuluvan tai sitten tätin kurvausta paikalle..
 
Almina hienoa, toivotaan että on ihan oikea plussa :) mullaki ollut käytössä tuo pregnyl jossakin hoidossa, mutta nyt en muista miten kauan se näky testissä :/ johkunen meinaatteko vielä ivf llä jatkaa?
Eilen soittelin klinikalle ja 8 solua oli saatu ja kaikki oli hedelmöittyny ja tänään oli sitten siirto. yksi top alkio siirrettiin ja loput pakastettiin. Pakasteessa ois nyt sitten viisi olkea joista kahdessa on kaksi ja loput kolme olivat pakastettaessa top alkioita, joten ne pakastettiin sitten yksikseen. Aluksi oli tarkoitus että tehdään ivf mutta miehen näyte oli ollut sen verran huono että oli tehty icsi. hyvä näin niin saatiin ihanan paljo soluja verrattuna hoitoihin omilla soluilla. Muilla kerroilla näytteessä ei oo ollut mitään vikaa, mikälie nyt sitten ollut. Nyt sitte jännäillään tässä pari viikkoa ja veritestiin sais mennä 17.10
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Hienoa, toivottavasti on Almina oikea plussa ;)
Mä tiedän vain sen verran että joskus olen lukenut pregnylin vaikutuksen puolittuvan joka päivä, eli esim. 5000/2 = 2500/2 = 1250/2 jne... Mutta mitään faktaa en siis osaa sanoa.

nannah teillähän meni tosi hienosti sitten tämä hoito, onnea hyvästä tuloksesta :) Varmasti helpottaa kun saitte noin monta hyvää alkiota pakkaseen! Onko sulla perus luge-lääketys vai saitko jonkin coctailin tueksi?

Meillä siis se tilanne, että tavallaan "vasta" 5 siirtoa on päästy tekemään joista yksi kemiallinen ja jossain vaiheessa lääkäri sanoi, ettei vielä kannata luovuttaa, eli IVF:n oltaisiin menossa ja omilla soluilla. Varasin eilen ajan yksityiselle myös, eli ens viikolla on se yhteenvetokäynti vanhassa paikassa ja seuraavalla viikolla aloituskäynti uudessa. Mä toivon siis tulevaan hoitoon, että siinä otetaan mun endometrioosi paremmin huomioon kun se selvästi oikuttelee koko ajan ja elää. Samalla toivoisin että löydettäisiin sopiva lääke, jolla tulisi enemmän hyviä alkioita ja paaaaljon vähemmän folleja (viimeksi niitä punktioitiin 42), josko ne olisivat sitten paremman laatuisia. Ja viimeisenä toivoisin pitkää viljelyä, joka on meille kyllä riski että päästäänkö siirtoon ollenkaan, mutta näillä toiveilla ollaan seuraavaan hoitoon menossa :) Niin ja meillehän on tähän mennessä tehty 3 pitkää kaavaa ja tämä yksityinen on erikoistunut lyhyisiin kaavoihin, joten varmaan se olisi nyt edessä.
 
Tervehdys kaikille tasapuolisesti tähän ketjuun!! Olen käynyt täällä päivittäin katselemassa kuulumiset, mutta enpä ole omiani vielä päivittänyt! Eli varhaisultrassa käyty ja kaikki oli hyvin..syke näkyi ja pikkuinen vastasi viikkoja:heart:! Vieläkin tuntuu, ettei uskalla puhua koko asiasta ettei se vaan katoa, aivan epätodelliselta tuntuu, että nyt viiden vuoden ja viiden ICSIn jälkeen olisi meidän vuoro...kovasti tekisi jo mieli hypistellä kaupassa vauvanvaatteita, mutta mä olen niin varovainen etten vielä uskalla, ettei se vaan tuo huonoa onnea....taikauskoinen kenties, mutta kaikki pettymykset ovat karvaasti opettaneet.

Toivotan kaikille sydämestäni onnea hoitoihin!! Käyn täällä kuitenkin edelleen lukemassa kulumiset!!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Almina toivotaan, että se on ihan oikea plussa! :)

johkunen hyvä, että taistelutahtoa vielä löytyy! Tulehan sit kertomaan mitä lääkäreiden kanssa pähkäilitte :)

nannah
vähänkö hyvä tulos tuli teille, onnea! Tsemppiä piinailuun :)

MAM2 ihania uutisia! Onnea raskauteen :heart:

on: Kävin tänään ultrassa. Ilman mitään lääkkeitä oikealla puolella oli kolme n. 10mm follia. Saas nähdä kasvaako niistä vain yksi vai useampi isoksi. Olis aika hienoa jos vaikka kaksi solua saatas! Sunnuntai aamuna pitää alottaa ovistestit ja jos su illalla on plussa, ni saan pistää Pregnylin ja tiistaina punktio. Muuten maanantaina ultra ja luultavasti keskiviikkona punktio. Hurjan jännää touhua, mutta aika rauhallinen on fiilis. :)
 
Moikka ja kovasti halauksia ja voimia teille kaikille jaksaa näitä hoitoja eteenpäin! Uskokaa siihen, että jonain päivänä meillä kaikilla on vauva sylissä. Kävimme maanantaina varhaisultrassa, siellä sykki pieni mutta vahva sydän ja kaikki näytti olevan hyvin. Tänään olin myös ekassa neuvolassa. Kovasti toivon, että kaikki menisi hyvin loppuun saakka, mutta näin alkumetreillä tietysti voi tapahtua vielä mitä vaan.
 
Moikka konkarit. Uskaltaiskohan sitä liittyä seuraan...? Mulla "vasta" 3. IVF menossa, mutta yli 4 vuoden yrittämisen ja 3 vuoden tutkimusten jälkeen sitä tuntee itsensä jo aika kehäraakiksi. Diagnoosina nelosluokan endo, alhainen AMH ja immuuniongelmia. Tuonne yli kolmevitosten ketjuun olen kirjoitellut eniten. 40 tuli täyteen jo, apua... Ja hoidoissa ollaan Englannissa.

Mä toivon siis tulevaan hoitoon, että siinä otetaan mun endometrioosi paremmin huomioon kun se selvästi oikuttelee koko ajan ja elää. Samalla toivoisin että löydettäisiin sopiva lääke, jolla tulisi enemmän hyviä alkioita ja paaaaljon vähemmän folleja (viimeksi niitä punktioitiin 42), josko ne olisivat sitten paremman laatuisia. Ja viimeisenä toivoisin pitkää viljelyä, joka on meille kyllä riski että päästäänkö siirtoon ollenkaan, mutta näillä toiveilla ollaan seuraavaan hoitoon menossa :) Niin ja meillehän on tähän mennessä tehty 3 pitkää kaavaa ja tämä yksityinen on erikoistunut lyhyisiin kaavoihin, joten varmaan se olisi nyt edessä.
Johkunen, mulla on pahan endon lisäksi ongelmana huonolaatuiset munasolut - molemmilla aiemmilla kerroilla on saatu kerättyä vain 2 munista, ja viimeksi kumpikaan niistä ei edes hedelmöittynyt. Siksipä mut pantiin kesäksi DHEA- ja ubikinonikuurille: joittenkin jenkkitutkimusten mukaan kun jättiannokset ubikinonia (500-600mg/pv) ja DHEA:ta (75mg/pv) ovat parantaneet munasolujen määrää ja laatua punktiossa. Kuurilla on oltava ainakin pari kuukautta ennen hoitoa (mulla tulee 2kk täyteen just tänään, 10. stimmauspäivänä). Mun lääkäri myös päätti kuivattaa endoani tässä hoitotauolla Prostap-pistoksin (en tiedä, onko Suomessa samalla nimellä), jotka lakkauttavat oman hormonitoiminnan eli käytännössä tekivät minivaihdevuodet. Aloitin sitten pitkän kaavan hoidon eli nenäsuihkeen 2kk ekasta Prostap-piikistä (pistoksia otetaan kerran kuussa) ja kun limakalvo näytti siitä viikon päästä kelvolliselta ja olemassaolevat endokystat oli paikallistettu ja laskettu (jottei niitä taas sekoitettaisi folleihin, kuten ennen), aloitin stimmauspiikit. Lääkärini suositteli tähän kiertoon myös toisia lääkkeitä ja pienempiä annoksia: ennen olin piikittänyt isoja annoksia (450iu) Menopuria ja irrotellut Pregnylillä tai Ovitrellella, mutta nyt olin ekat 6 pv Fostimonilla ja sen jälkeen Gonal-F:llä (molempia 300iu). Ajatuksena on yrittää kypsyttää enemmän hyvälaatuisia muniksia hitaampaan tahtiin, ja noi lääkkeet on muka jotenkin samankaltaisempia kuin luonnollinen FSH olisi tässä kierron vaiheessa... Ja irrotuspiikiksi tulee tällä kertaa Gonasi, joka sekin on kuulemma jotenkin parempi kypsyttämään vielä vähän sillä hilkulla olevia muniksia. No, saas nähdä. Huomenna ultraan kuulemaan, josko punktio olisi jo keskiviikkona vai koska. Seitsemisen follia siellä muka köllöttelee, mutta mulla ne on tosiaan aina arvioitu rajusti yläkanttiin, en siis vielä uskalla nuolaista.

42 follia on kyllä hurja luku! Mahtoi olla paikat hellänä sen urakan jälkeen..?! Onko sulla kenties PCO(S):ta? Siinä tapauksessa muistaakseni ei DHEA:ta kyllä suositella, jos muniksia tulee jo muutenkin liikaa. Mutta voit toki kysyä lääkäriltä, tietääkö se noista mitään. Julkisella puolella tuskin tietävät, mutta yksityisellä ehkä.

Tsemppiä kaikille muillekin hoitovaiheesta ja -muodosta riippumatta! Ja tiedoksi siis, että MÄhän kyllä otan kunnian tuosta Scarlethin plussasta ihan suvereenisti. ;) Rouva oli itse ihan myrtsinä, mutta sai kuin saikin räväkän plussan mainostamani DHEA/ubikinoni-kuurin jälkeen... Ihanaa että kaikki on vielä jatkunut hyvin, ja toivottavasti jatkuukin! Eka neuvola, huu, vau... =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
HalleB hienoja uutisia sulla ultrassa, toivotaan kovasti että saisit nyt sen kaksi =) Niin ja tietysti plussan myös siihen ovis-testiin ;) Tsemppiä punktiota varten!

Joo, kyllä täällä vielä taistelutahtoa löytyy ;)

Lumi kai sitä siinä vaiheessa alkaa tuntea itsensä "konkariksi" kun tietää hoidoista enemmän kuin julkisen puolen lääkärit ja osaa ottaa nää hoidot jo aika rauhallisesti uskoen tulevaan ;)

Toivotaan että sulla tuo lääkitys on toiminut ja endo olisi kanssa nyt jäissä! Jotenkin tuntuu kun näitä juttuja lukee, niin ne joilla on endoa joutuu taistelemaan pidempään hoidoissa kun kaikista ristiriitaisista kommenteista ja tutkimuksista huolimatta, kyllä se pakostakin sotkee omaa normaalia hormoonitoimintaa monin tavoin!! Mielenkiintoinen tuo sun lääkearsenaali, täytyy pistää korvan taakse...

Mulla ei ole diagnosoitu pco:ta mutta toisaalta en olisi yllättynyt jos sellaista löytyisi. Mä olen kanssa pistellyt menopuria; tokassa 300IU ja nyt kolmanteen laskettiin 225IU josta jätin vielä viimeisen piikittämättä kun arvot leijui hieman liian korkealla. Olo oli kyllä aika tukala, en ehkä seuraavaan halua samaa satsia kasvatettavaksi ;)

ON: keskiviikkona eka/ vika lekuri naikkarilla, kerron sitten mitä sanoivat...
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
Syssy miten sulle kävi?? testasitkos??

mam2 Scarleth Hienoa että kaikki oli hyvin :)

Halleb tsemppiä teille ja toivotaan ainakin kahta solua :)

Johkunen sulle voimia ja onneksi sulla taistelutahtoa löytyy... periksi ei kannatakaan antaa :) (vaikka itsellänikin sellainen fiilis toisinaan on)

Lumi tervetuloa :)

ON: olen tehnyt testejä "muutamia" viimeviikosta alkaen... keskiviikkona virallinen testipäivä.. Viiva on koko ajan vahvistunut, tänään testi viiva oli jo controlliviivaa vahvempi... että kyllä tässä itsekin alkaa uskomaan että plussa se vain on :)
olotila on epätodellinen... oireita on edelleen... ja vatsaa jomotta välissä, sillai aaltomaisesti.. alussahan tässä kaikki vielä on, mutta olen jo niin onnellinen siitä että vahvasti jotain on tapahtunut :) Toivon niin kaikille teille tätä tunnetta jossain vaiheessa, varmasti se joskus koittaa..

Almina pp19 (sekavissa tunnelmissa)
 
  • Tykkää
Reactions: HalleB
Lumi tervetuloa!:flower: Onnea meneillä olevaan hoitoon!
Mulla kanssa endo(lievä) ja tosi matala amh.

johkunen mua kyllä ihmetyttää miksi sulle on määrätty niin suuret annokset vaikka oot noin hyvin reagoinu! Luulis, et solut olis parempilaatusia, ku niit ois vähemmän eikä tulis niin kipeäksi. Mua kans kiinnostaa, et vaikuttaako tuo endo mun solujen huonoon laatuun..

Scarleth ja Almina onnea:heart::)

tuba factor tsemppiä odotteluun! :)

on: Kävin eilen ja tänää ultrassa. Yks folli oli valikoitunu ja muut oli jääny pois kelkasta. Eilen folli oli 13mm ja tänään 16mm. Tänään illalla pistän Pregnylin, kun tällä kasvuvauhdilla folli on illalla n.17mm. Torstaina punktio! Mä tahdon tän onnistuvan! Hemmetti vie!
 
Halleb tsemppiä huomiseen punktioon :) nyt peukut pystyssä :)

Siirsin itseni nyt plussanneisiin, kai se on uskottava että plussa se vaan on...
oli kyllä niin ihmeellistä soittaa tänään alkuraskauden ultra aikaa... itkuhan siinä meinas tulla... on tässä niin onnesta sekaisin että yölläkin tulee heräiltyä...
vaikka edelleen olen varpasillani tämän asian suhteen, yritän olla maltillisesti ja nauttia tästä hetkestä.. ehkä sen sitten uskoo todeksi kun pääsee sinne ultraan

Kaikille hurjasti voimia hoitojenne eri vaiheisiin
Käyn varmasti täällä kurkkimassa miten teillä menee, en uskalla siirtyä vielä plussaosastolle

Onnellinen Almina pp21.
 
Onnea vielä kovasti Almina plussasta =)

HalleB tsemppiä kovasti tälle päivälle!!
Niin ja tietysti että saisitte hyvän kaverin sitten kyytiin =)
Tule kertomaan kuulumisia miten meni!

Mikä tilanne sulla tuba factor, missä vaiheessa kiertoa menet?
Oliko teillä vielä kuinka alkioita pakkasessa eli jännitätkö kovasti sulatusta tms.?

Mites Lumi hoito etenee?

Ja nannah onko kovasti piinaa päällä? ;)

Kerro syssy kanssa kuulumisia kun siltä tuntuu!

Mä tykkään tästä pinosta siinä mielessä, että täällä ei ole niin montaa kirjoittajaa niin muistan jopa kaikki ketkä täällä kirjoittelevat =)

ON: eli meillä oli eilen yhteenvetokäynti julkisella tehdyistä hoidoista. Paikalla oli onneksi mukava ja puhelias lääkäri joka vastasi kyllä kaikkiin kysymyksiin, paneutui meidän tietoihin ja teki lopussa tutkimuksen.

Yritän tiivistetysti kirjoittaa...
Lääkäri sanoi suoraan että ovat myös pettyneitä että meillä päästiin kolmen IVF:n aikana vain viiteen siirtoon. Samalla sanoi, että koska siirtoja on tehty niin vähän, joukossa yksi kemiallinen ja viimeisin hoito kaikkein paras, niin kannattaa ehdottomasti tehdä vielä ainakin yksi hoito jos rahallisesti siihen pystyy. Kahdessa ekassa hoidossa saatiin siis vain tuoresiirrot ja ongelmana monitumaiset alkiot, nyt tässä viimeisessä saatiin peräti 5 alkiota ja ei monitumaisia, eli se ongelma poistunut. Itse myöhemmin ajattelin, että aloin foolihappoa syömään vasta viime jouluna jolloin 2 hoitoa oli jo tehty, eli olisiko se voinut auttaa?! Niin ja nämä 5 viimeisintä alkiota eivöt olleetkaan niin hitaita mitä muistin, eli kaikki olivat 6-8 soluisia kolmantena päivänä, tosin 3 pakastettiin yhdessä kun niissä näytti muuten olevan jotain häikkää.

Ja tosiaan mulla on aika vähän painoa mistä saattaa johtua tuo suuri follimäärä eli ei pco:ta näkyvissä. Kohtu + munasarjat ovat kiinnittyneinä tuonne taakse mikä on tyypillistä endolaisille, muttei rakenteellisesti ongelmaa. Samoin tuo uusi kysta joka keän aikana on tullut, ei vaikuta endo-kystalta koska on "väritön". Endoa mulla on tuolla takana lähellä paksusuolta ja siellä se endo kuulemma enimmäkseen tykkää olla. Jos endoa olisi munasarjoissa niin se voisi enemmänkin vaikuttaa hoitoihin ja kannattaisi operoida, mutta koska nyt näyttää ja tuntuu siltä että mun endo on vähän hiljaisemmassa vaiheessa ja oireetkin ovat viime keväästä helpottaneet, niin ei kannata operoida. Jos munasarjoihin menee liian usein sorkkimaan (mulle tehty jo yksi laporaskopia), niin jo muutaman millimetrin päässä on "pankki" jossa munikset uinuu ja odottaa irtoamista, niin pelkona on aina se ettei siihen vahingossakaan kosketa ja pahenna omaa hedelmällisyyttä, ihan ymmärrettävää!

Ja siihen mun omaan lääkekokeiluun, minidisperin 50mg aamuin illoin lääkäri totesi, että hyvä jos sain endokipuihin apua ja kannattaa varmaan ottaa jatkossakin ;)

Mutta siis periaatteessa meillä ei vieläkään ole löydetty mitään miksei raskaus voisi alkaa, paitsi tosiaan tuo endo joka voi vaikuttaa jokaiseen asiaan!

Tuli myös puhetta tuntemuksista ja kyseli kuulumisia ja vointia muutoin, johon sanoin että sisäinen rauha onm löytynyt että kyllä meille joskus tulee oma lapsi tavalla taikka toisella ;) Sanoin tietysti ettöä ei sitä oikein osaa odottaa onnistumista, niin siihen hän sanoi että liian skeptinenkään ei pitäisi olla vaan uskoa että voi onnistuakin. Eli täytyy oikeasti painostaa tuohon henkiseen puoleen ensi hoidossa miehen kanssa:) Käynnistä jäi kaiken kaikkiaan positiivinen olo meille molemmille. Kerkeävät kuulemma kaikki paperit lähettää meille kotiin, sellaset 14 sivua ja ensi viikon lopussa olisi eka käynti siellä yksityisellä. Hyvillä fiiliksillä mennään ja täytyy koittaa säilyttää tämä hoitoihin asti =)

Vähän kirjoitusvirheitä mukana : /
 
Viimeksi muokattu:
Terve taas. Ihan sairaalakaavussa täällä kirjoittelen, odottelen punktion alkua. Samalle päivälle siis osui kuin HalleB:llekin - peukkuja!!

Hurjasti onnea Alminalle! Selkeästi hyvä veto tulla tänne konkariketjuun, täällähän on hyvä veto päällä. :)

Johkunen, hienoa että jäi hyvä mieli palaverista ja saitte kysymyksiinne vastauksia. Jännä, että sut käskettiin foolihapolle vasta noin myöhään... Täällä se on eka kysymys kaikissa hoidoissa, että syöthän foolihappoa ja omegaöljyjä. Mä olen napsinut myös bee propolista (estää tulehduksia, joten oletetaan auttavan endossa) noitten järeämpien pillereitten lisäksi.

No, kohta näkee, onko niillä ollut mitään vaikutusta.... Mähän siis olen aina saanut vain 2 munista/punktio, ja follimäärät on aina arvioitu reilusti yläkanttiin. Nyt arvailevat, että seitsemisen follia siellä saattaisi olla, mutta niin moneen en uskalla uskoa... Apuah, jännittää! Mieskin lähti just tekemään omaa suoritustaan. :)

Tsemppiä kaikille ja palaillaan pian!

muoks: Lueskelin vähän noita vanhempia viestejä, ja nyt mäkin jännitän syssyn puolesta! Voi vitsi kun olisitkin luomuraskaana! Toivottavasti jaksat tulla kertomaan, oli fiilikset mitkä tahansa...
 
Viimeksi muokattu:
Ja tiedoksi siis, että MÄhän kyllä otan kunnian tuosta Scarlethin plussasta ihan suvereenisti. ;) Rouva oli itse ihan myrtsinä, mutta sai kuin saikin räväkän plussan mainostamani DHEA/ubikinoni-kuurin jälkeen...
*Tirsk* :D No, ei tätä käy kyllä kieltäminen, etteikö kunnia kuuluisi Lumille. DHEA-kokeilu kun oli omalla kohdallani todella nopea impulssi joka lähti siitä, kun luin Lumin kirjoitusta aiheesta jossain ketjussa. Vaikea sanoa mikä lopulta auttoi, välissähän oli kesälomasta johtuva vähempistressinen jakso ja hoitotauko - mutta faktisesti vaikea uskoa, että pelkästään tuo henkisen puolen kevennys olisi voinut tehdä niin huikean muutoksen follisaaliseen. Siispä kiitos Lumi ja DHEA :) Mä uskallan siis suositella DHEA:ta kaikille huonosti muniville - tosin fiksua voi olla kertoa lääkärille kokeilusta etukäteen, mitä minä en kylläkään tehnyt. Jos tämä raskaus menee putkeen ihan loppuun saakka, niin sitten ajattelin ihan erikseen ottaa hoitaneeseen klinikkaan yhteyttä ja kertoa tämän jutun.

HalleB ja Lumi, tsemppiä punktioon!!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumi72
johkunen mä tykkään tästä pinosta kanssa samasta syystä. Pudottauduin tuolta 12-hoidoista just sen takia, kun ei enää pysyny perässä..
Hyvä, kun saitte juteltua asioistanne perusteellisesti! Ja hyvällä fiiliksellä mennään :)

Lumi mikä oli saalis?

on: Tänään siis meinattiin tehdä punktio, mutta solu oli karannu! Sain sitten miehen satsin massuun, ettei mene hukkaan. Näyte oli ihan ok, kun pesun jälkeen niitä oli 2 miljoonaa ja a-liikkuvia reilut 40%. Julkisellahan lääkäri joskus sano, et meidän onnistumisprosentti inssillä on 0% luokkaa. Nyt lääkäri sano vitsaili, että voisi veikata 1% luokkaa. Meillähän ei ivf:llä toukokuussa hedelmöittyny yksikään. Nämä vaikeudet päästä siirtoon oli tiedossa, kun lähdettiin yrittämään luonnollisen kierron ivf:ää. Silti jaksetaan vielä yrittää tällä tyylillä. Eipähän paljoo hetkauta tää epäonnistuminen. Siellä klinikalla on niin ihana henkilökunta.
Nyt mä voin leikkiä piinailevani :D HalleB ja pp0 :p
 
Almina onnea tuhannesti plussasta :) HalleB no vaikka ei ihan suunnitelmien mukaan menny niin eihän sitä koskaan tiedä kuinka käy =) täälläkin mietitään syssyn kuulumisia. Oma piina on tainnut kyllä jo loppua. Viime keskiviikkona oli siis siirto ja alkio oli parin päivän ikäinen. Nyt keskiviikkona eli viikko siirrosta niin aamulla tuli haaleaa verta lugejen mukana ja koko päivän oli alaselkä kipeä just niin ku menkkojen aikaan. No verta ei kumminkaan ole sen jälkeen tullut, mutta en usko että tuo hoito on onnistunut. Ens keskiviikkona mulla on veritestiin aika että sinne asti ainaki lääkkeitä täytyy käyttää. Menee joko torstaille tai perjantaille että tulokset tulee. Mutta itellä on jo toivo tämän hoidon onnistumisen suhteen mennyt :(
 
HalleB: no jopas oli kiireinen solu! Toivottavasti siittiöt saa sen vielä kiinni. :) Pitkää pinnaa piinailuun - toivottavasti pääsen kohta jeesaamaan niin voidaan hermoilla yhdessä. Äläkä tuijota niitä prosentteja liikaa: aina joku onnistuu ja joka yrityksellä on about 50%:n mahis, jos asiaa siitä vinkkelistä katsoo. ;)

Mun saalis oli 5 munasolua. Jee, eihän se paljon ole, kun muihin vertaa, mun omiin aiempiin tuloksiini verrattuna kuitenkin 150%:n parannus! =) Huomisaamuna tiedetään, miten tyypit on hedelmöittyneet, joten vielä ei voi nuolaista, mutta voi jospa edes puolet hedelmöittyis nyt hyvin... Simppasato oli edelliseen tyyliin erinomainen, 75% liikkuvia ja iso satsikin vielä.

Pudotus maan päälle tulee olemaan karmiva, jos taaskaan ei hedelmöity tai jos saadaan vain 1 alkio... Oon niin väsynyt tähän surkeaan munintaan, ja odotukset DHEA:n suhteen on ymmärrettävästi huikeat. Viimeinen oljenkorsihan se meille on ennen luovutushoitoja.

Scarleth: ei kestä kiittää. ;) Kunhan laitat beiben nimeksi Lumi, jos se on tyttö, ja, ööh, Daniel Henrik Eero-Akseli, jos poika. :D Vaikka ihan oikeasti kyllähän toi stressitön kesä varmasti on vaikuttanut ihan yhtä lailla (ehkä siis nimeksi Suvi-Lumi? :D ). Mä nyt sit toivon, että oma leppoisampi kesä ja ihanat synttärijuhlat ovat vaikuttaneet samalla tavalla mun stressihormoneihin...

Sori, mimmit, taidan olla vielä vähän sekaisin nukutuslääkkeistä, kun tuota ylläolevaa lukee! :D
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth

Yhteistyössä