Onnea vielä kovasti
Almina plussasta =)
HalleB tsemppiä kovasti tälle päivälle!!
Niin ja tietysti että saisitte hyvän kaverin sitten kyytiin =)
Tule kertomaan kuulumisia miten meni!
Mikä tilanne sulla
tuba factor, missä vaiheessa kiertoa menet?
Oliko teillä vielä kuinka alkioita pakkasessa eli jännitätkö kovasti sulatusta tms.?
Mites
Lumi hoito etenee?
Ja
nannah onko kovasti piinaa päällä?
Kerro
syssy kanssa kuulumisia kun siltä tuntuu!
Mä tykkään tästä pinosta siinä mielessä, että täällä ei ole niin montaa kirjoittajaa niin muistan jopa kaikki ketkä täällä kirjoittelevat =)
ON: eli meillä oli eilen yhteenvetokäynti julkisella tehdyistä hoidoista. Paikalla oli onneksi mukava ja puhelias lääkäri joka vastasi kyllä kaikkiin kysymyksiin, paneutui meidän tietoihin ja teki lopussa tutkimuksen.
Yritän tiivistetysti kirjoittaa...
Lääkäri sanoi suoraan että ovat myös pettyneitä että meillä päästiin kolmen IVF:n aikana vain viiteen siirtoon. Samalla sanoi, että koska siirtoja on tehty niin vähän, joukossa yksi kemiallinen ja viimeisin hoito kaikkein paras, niin kannattaa ehdottomasti tehdä vielä ainakin yksi hoito jos rahallisesti siihen pystyy. Kahdessa ekassa hoidossa saatiin siis vain tuoresiirrot ja ongelmana monitumaiset alkiot, nyt tässä viimeisessä saatiin peräti 5 alkiota ja ei monitumaisia, eli se ongelma poistunut. Itse myöhemmin ajattelin, että aloin foolihappoa syömään vasta viime jouluna jolloin 2 hoitoa oli jo tehty, eli olisiko se voinut auttaa?! Niin ja nämä 5 viimeisintä alkiota eivöt olleetkaan niin hitaita mitä muistin, eli kaikki olivat 6-8 soluisia kolmantena päivänä, tosin 3 pakastettiin yhdessä kun niissä näytti muuten olevan jotain häikkää.
Ja tosiaan mulla on aika vähän painoa mistä saattaa johtua tuo suuri follimäärä eli ei pco:ta näkyvissä. Kohtu + munasarjat ovat kiinnittyneinä tuonne taakse mikä on tyypillistä endolaisille, muttei rakenteellisesti ongelmaa. Samoin tuo uusi kysta joka keän aikana on tullut, ei vaikuta endo-kystalta koska on "väritön". Endoa mulla on tuolla takana lähellä paksusuolta ja siellä se endo kuulemma enimmäkseen tykkää olla. Jos endoa olisi munasarjoissa niin se voisi enemmänkin vaikuttaa hoitoihin ja kannattaisi operoida, mutta koska nyt näyttää ja tuntuu siltä että mun endo on vähän hiljaisemmassa vaiheessa ja oireetkin ovat viime keväästä helpottaneet, niin ei kannata operoida. Jos munasarjoihin menee liian usein sorkkimaan (mulle tehty jo yksi laporaskopia), niin jo muutaman millimetrin päässä on "pankki" jossa munikset uinuu ja odottaa irtoamista, niin pelkona on aina se ettei siihen vahingossakaan kosketa ja pahenna omaa hedelmällisyyttä, ihan ymmärrettävää!
Ja siihen mun omaan lääkekokeiluun, minidisperin 50mg aamuin illoin lääkäri totesi, että hyvä jos sain endokipuihin apua ja kannattaa varmaan ottaa jatkossakin
Mutta siis periaatteessa meillä ei vieläkään ole löydetty mitään miksei raskaus voisi alkaa, paitsi tosiaan tuo endo joka voi vaikuttaa jokaiseen asiaan!
Tuli myös puhetta tuntemuksista ja kyseli kuulumisia ja vointia muutoin, johon sanoin että sisäinen rauha onm löytynyt että kyllä meille joskus tulee oma lapsi tavalla taikka toisella
Sanoin tietysti ettöä ei sitä oikein osaa odottaa onnistumista, niin siihen hän sanoi että liian skeptinenkään ei pitäisi olla vaan uskoa että voi onnistuakin. Eli täytyy oikeasti painostaa tuohon henkiseen puoleen ensi hoidossa miehen kanssa
Käynnistä jäi kaiken kaikkiaan positiivinen olo meille molemmille. Kerkeävät kuulemma kaikki paperit lähettää meille kotiin, sellaset 14 sivua ja ensi viikon lopussa olisi eka käynti siellä yksityisellä. Hyvillä fiiliksillä mennään ja täytyy koittaa säilyttää tämä hoitoihin asti =)
Vähän kirjoitusvirheitä mukana : /