Muita IVF/ICSI- konkareita?

Onnea MAM2: Toivottavasti kaikki menee hyvin :)

Testailin tottakai silloin seuraavana aamuna, mutta vuoto oli jo niin kovaa, että nega oli ihan itsestäänselvyys.

Meillä on alkioita pakkasessa ja niitä siirrellään sieltä luomukiertoon (Ikinä vielä eivät ole suostuneet tuohon - viimeinkin jotain järkevää... luonnonmukaisempaa)

Alan hetki hetkeltä inhota näitä hoitoja yhä enemmän ja enemmän. Ainoa syy jatkaa on se, että ei sitten myöhemmin harmittaisi, ettei ole yrittänyt kaikkeaan. Tässä viimeisimmässä hoidossa olin jo melkein varma, että nyt onnistui - vaan eipä onnistunut. Meidän solut ei vaan taida tykätä näistä hoidoista. Mielessäni on kuitenkin ajatus, että jos kerran jo onnistuimme - saatiin testiin se plussa ihan luomusti, niin se voi tapahtua uudestaankin. Minulla ei ole ikääkään vielä liikaa... Ei ole mitään syytä, miksi ei voisi onnistua toisenkin kerran. Jos kerran onnistuu, onnistuu toistekin :)

Sitten olen miettinyt, että mikäköhän kanta lääketieteellä on stressin negatiivisella vaikutuksella raskautumiseen. Minut laitettiin silloin syömään niitä kilpirauhaslääkkeitäkin, kun arvo oli 2,5 tai 3. Nyt lääkitystä alennettiin, koska t4V-arvo oli 21,5... Sisätautilääkärien raja-arvo on 22. Lääkäri kysyi, että onko sydämentykytystä ja niin edelleen... Tiedän olevani hirmu stressaavainen ihminen. Hyvä olo oli viimeksi sen kuukauden ylimääräisen loman jälkeen - raskauduin silloin luomusti. Pitääkö lopettaa työt, että saan ainoan oikean unelmani toteutumaan?
 
Hei ja APUA!!!! Hirveä paniikki. Hyviä ja huonoja uutisia...

Tein sitten testin äsken:

Aijaa.com - 10879564

MUTTA, nyt sitten se paniikin paikka: viikkoja 1-2, vaikka ajallisesti voisi / pitäisi olla jo 2-3. Voiko se vaikuttaa, että tein testin vain n. 1,5 tuntia rakossa olleesta pissasta? Testipaketin kyljessä kyllä sanottiin, että viikot voi mennä väärin jos tekee muusta kuin aamupissasta.... yksi keskenmeno takana joten nyt kyllä huolettaa kovasti, että voiko tämä vielä mennä hyvin?? Please, jos jollain iloisia tarinoita vastaavasta tilanteesta kerrottavana, niin nyt ne olisi enemmän kuin tarpeen.... :headwall:
 
MAM, mä en uskalla tehdä noita normitestejä, kun pelkään että pää sekoaa niiden viivanvahvuuksien kanssa, kun yrittää niistä itse tehdä jotain tulkintoja :) Ehkä teen aamulla uuden digitestin, ja sitten kai täytyy vaan kärsivällisesti odotella mihin suuntaan tilanne lähtee kehittymään. Ei ole yhtään plussannut olo... saanhan roikkua täällä keskustelemassa kunnes tuo plussa on vähän varmempi?
 
johkunen me käytiin jo siinä infossa ja paperit on tutkittavana/täytettävänä kotona. Nyt on vaan pitänyt laittaa ne ihan sivuun näiden viimeisten yritysten ajaksi. Asia kerrallaan. :)

Scarleth voi, että :heart: teeppä testi aamupissasta! :)

syssy toivottavasti pas-luonnolliseen kiertoon on se teidän juttu!
Mulla on tosi raskas työ(henkisesti ja fyysisesti) ja oon monesti miettiny auttasko se jos vaihtaisin alaa tai olisin pois töistä pidemmän aikaa..
 
Viimeksi muokattu:
JEEEEE!!! :heart: Tein heti aamulla uuden digin - ja kyllä, viikot oli nousseet!!!!

Aijaa.com - 10884081

Vieressä Pregcheck-liuska, ei ehkä ihan tasavahva vielä (pitäiskö sen olla vielä tuota vahvempi tässä vaiheessa....?) mutta mä nyt uskon tuota digiä. Voi että miten ihminen voi olla onnellinen. Ja hölmistynyt. Mä en ole päässyt näin pitkälle koskaan, joten miten ihmeessä nyt kun ei oikein ole edes oireita.... mitä vaan voi sattua, mutta nyt jaksan taas uskoa siihen,että tämä vielä joskus onnistuu :heart: Kiitos tuhannesti kaikille, jotka ovat tsempanneet mua täällä. Olette korvaamaton tuki!!!
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Scarleth :flower:
Nähtävästi se oireettomuuskin voi olla hyvä juttu!

HalleB ai te kävitte jo! Oliko hyvä info?
Meillä sama taktiikka, asia kerrallaan :)

syssy meillä oli viime/eka pas luonnolliseen kiertoon ja oli kyllä kiva!
Mulla oli 1 luge illalla ja reagoin jo tuohonkin määrään, eli kaikki lääkkeet vaikuttaa muhun kovasti ja välillä kanssa tuntuu ettei enää jaksaisi, mutta en myöskään halua myöhemmin katua että liian aikaisin luovutettiin!

ON: mieli vähän ailahtelee ihan päivästä ja tilanteesta riippuen, periaatteessa ihan rauhallinen ja positiivinen fiilis, mutta välillä pikku asiat/ sanomiset nostaa niskakarvat pystyyn ja tuntuu niin epäreilulta. Mutta mulle tosiaan toimii se, että pitää keksiä kivaa tekemistä ja paljon puuhaa niin pysyy ajatukset kurissa!
 
Joo - nyt kyllä kannustan teitä muita kovasti, että oireista tai oireettomuudesta ei näköjään voi päätellä yhtään mitään. Mulla on edelleenkin aika minimaaliset oireet ja tämän päivän veritestissä HCG kuitenkin 399...
 
Ihanaa, plussia!! Onnea Scarleth ja MAM2


Mä en muistanutkaan tänne ketjuun tuoda kuulumisia, kun päivitin ne tuonne toisaalle.
Uutiset oli hyviä ja huonoja, saatiin siis vain seitsemän munasolua mutta ylläriksi ne kaikki hedelmöittyivät. Lopputulos oli kuitenkin jo 2pv kohdalla melkoinen rupusakki. Yksi kelpasi siirrettäväksi, eikä ollut täydellinen sekään. Loput menivät jatkoviljeltäviksi koska eivät kelvanneet pakastettaviksi sellaisinaan. Vielä emme tiedä jäikö pakkaseen mitään, tulokset tulevat epikriisinä jälkikäteen.

Tämä kyytiläinen on 2-luokkaa, "liian nopea jakautuja". En tiedä kumpi on huonompi, jakautua liian hitaasti vai nopeasti. Ajatukset on siirron jälkeen olleet aika pitkälti muualla, murheellisia asioiota elämässä on ollut turhan paljon. Jouduin mm. lopettamaan minulle niin kovin rakkaan koiran, vain parin päivän "varoitusajalla" (äkillinen sairaus). Lisäksi toinen tieto lähestyvästä kuolemasta lähipiirissä.
Olen ajatellut raskautumista aika vähän, mutta ne vähäiset on olleet melko negatiivisia. Ei-priimaa oleva alkio, tämä stressi ja paha mieli päälle... Lähtökohdat ei ole mitä parhaat. Toisaalta olen aika seesteinen. Tulee nega, ja sitten me jatketaan. Niin se menee.
 
tuba factor; meilläkin jatkoviljeltiin kaikkia saatuja alkioita ja niistä kuitenkin selvisi kaksi pakkaseen asti. Ja siirretyistä kahdesta alkiosta kumpikaan ei ollut mitään ihan huippuluokkaa, ja plussa nyt silti tuli. Joten sanoisin, että yksittäisen alkion kohdalla nuo tilastollisuudet ei välttämättä kuitenkaan kerro mitään. Luonto kuitenkin myös usein yllättää, eli toivottavasti pystyt asennoitumaan siten, että kaikki on kuitenkin mahdollista.

Milläs fiiliksellä täällä muut menee? Ei taida olla kellään juuri aktiivista piinavaihetta menossa?
 
Oon käyny aina silloin tällöin lukemassa tuota lahjasolu/alkionadoptiohoitoketjua. Masentavaa, ettei sielläkään kukaan oikein onnistu hoidoissa... Mietityttää, että kannattaako sellaiseenkaan hoitoon sitten lähteä (jos tulee tarvis), jos ne eivät onnistu. Miten paljon pää kestää tätä höykytystä?
Jos sitä oliskin parempi unohtaa koko lapsiasia ja elää vain ihanaa elämää miehensä kanssa. Hirveän kiitollinen olen siitä, että on ainakin hyvä ja valtavan rakas aviomies.

Meillä kävi nyt viimeisimmässä hoidossa vielä niin "kivasti", että juuri silloin kun ilmoitin miehelleni, että verta tulee - hoito meni pieleen, niin miehen sisko oli laittanut lähes heti perään tekstiviestin, että he olivat ultrassa ja siellä se tyyppi imi peukaloaan. Laskettu aika on silloin ja silloin...

...ei voi olla ihmisellä hirveämpi elämä ja huonompi tuuri. Oli kyllä ihan kauheaa. Mies itki aivan valtavasti töistä tultuaan ja minä tietysti järkytyin siitä entisestään - mieheni ei itke oikeastaan koskaan. Olen nähnyt hänen itkevän kolme kertaa ja kaksi kertaa niistä on liittynyt näihin siskonsa ilosanomiin...
Olen tyrmistynyt yhä edelleen.

Joop. Enskierrosta sitten varmaan yrittämään pakastesiirtoa. Eihän sitä tiedä, vaikka onnistuisikin..
 
Viimeksi muokattu:
syssy Meille on myös käynyt melkein joka hoidossa niin, että kun nega on tikussa niin joku tuttu tai tutun tuttu ilmoittaa olevansa raskaana...sitten mä aina ajattelin, että sinne meni meidän vauva...on nää hoidot niin helvetin rankkoja, ihme että pää on vielä kasassa.

tuba factor Kyllähän ne 2-luokkalaisetkin voi kiinnittyä, meille aina sanottiin, että 2-luokkakin on vielä tosi hyvä alkio. Onnea matkaan!!!!!

Itseäni tämä melkeen oireettomuus huolestuttaa, tuntuu että oli enemmän pahoinvointia ennen plussaa...Verikokeseen en uskalla mennä. Makakipuja ja vihlomisia on päivittäin, mutta niin oli ennen plussaakin joten...

Olen yrittänyt puhua tälle "kaverille", että pidä nyt kiinni..täällä on sulle isä ja äiti ja isoveli ja kaikki olemme odottaneet sinua NIIN kauan, sinulta ei ikinä tule puuttumaan rakkautta, yritän olla sinulle paras mahdollinen äiti!
Niin...pidä nyt kiinni pikkuinen...
 
Scarleth onnea! :heart:

johkunen oli ihan hyvä ja sai siinä samalla kummatkin kuulostella tuntojaan asian suhteen. Saatiin se perhelomake mukaan. :)
Mulla menee hyvin niin kauan, kun saan pysyä omassa kuplassani. Työpaikan kahvipöydässä äitien keskellä kupla puhkeaa.
Mul on tällä viikolla ollu loma ja oon kehittäny joka päivälle jonkun to do-listan. Mulle oli pitkään lapsettomuuden käsittely niin raskasta, että en jaksanu tehä oikee mitään sellasta, joka ois vieny ajatukset pois. Ei huvittanu yhtään mikään. Pitkästä aikaa on ihanaa, kun jo vähän alkaa huvittaa. Oon tehny vaikka mitä rästiin jääneitä kotitöitä yms.

tuba factor hienoa kuitenkin, että pääsitte siirtoon! :) Tsemppiä piinailuun!
:hug: otan osaa koirasi menetyksen vuoksi :'( mulla on itelläni kaksi koiraa..voin vain kuvitella miten pahalta tuntuu..

syssy mä sain kanssa tässä hoidossa sisareltani viestin, jossa hän kertoi ilouutisen..ristiriitaisia tunteita herättää..
En tiiä oonko ihan väärin ymmärtäny, mut eikös monet tuolla lahjasolu/alkionadoptiohoitoketjussa ole jo sen ikäisiä, että onnistuminen on senkin vuoksi vaikeampaa?
Mieheni kanta alkioadoptioon oli tällä kertaa kysyessäni jo vähän pehmetynyt ja aikoi harkita sitäkin vaihtoehtoa.

MAM2 toivottavasti pikkuinen tottelee äitiään :)

on: Tuhruaa, vuoto alkaa tänään tai huomenna. Sit uutta matoa koukkuun!
 
  • Tykkää
Reactions: Scarleth
HalleB sama juttu täällä, kun saa omia juttuja touhuta niin kaikki hyvin :)
Viime kevään alamäen jälkeen olen kanssa ottanut vähän niin kuin pakoksi keksiä mukavia juttuja arjen tueksi, niin menee nämä hoidot vähän paremmin.
Meille on töihin tullut nyt syksyllä paha mummo-buumi, samoin omalle äidille, joten niitä sitten vältellessä : /
Toivottavasti ultrassa kaikki sitten kunnossa uuteen yritykseen!!

ON: sain la vahvan o-plussan joten huomenna soitto klinikalle ja ilmeisesti keskiviikko aamuna jännään paniikissa selviääkö meidän viimeinen alkio sulatuksesta!! Jos ei selviä niin tiedän että tulen pettymään, alkio kun pitäisi olla ihan hyvä ja tämä viimeinen siirto/hoito julkisella, niin pientä epätoivoa meinaa välillä olla ilmassa. Toisaalta josko sitten yksityisellä saadaan enemmän sitä räätälöintiä mitä tällä hetkellä kaivataan.
 
johkunen onnea o-plussasta! Toivottavasti alkio selviää siirtoon :)
Sitä mä vähäh ihmettelen, kun vuoto kesti vaan 2 päivää+tuhrupäivä, kun normaalisti on 6 päivää+1-2 tuhrupäivää. Jospa se limakalvo ei nyt sit kasvanu, kun en alottanu punktion jälkeen sitä keltarauhastukea. No perjantaina sekin selviää :)
 
HalleB onko sulla normaalisti limakalvon kanssa millainen tilanne? Mulla on hyvin pienet kuukautiset (2+2-3 päivää) lähes aina ja luonnostaan silti limakalvo hyvä eli se tässä edes positiivista. Mulla muuten kävi niin, että kun viime kiertoon käytin lugeja (tosin vain 1/päivä), niin ovis tuli pari päivää aikaisemmin! Hoitaja siitä puhelimessa mainitsi että niin saattaa käydä, mutten tietysti uskonut ennen kuin niin kävi :) Saas nähdä onko kierto sitten minkä pituinen kun yleensä mulla ovis tasan puolessa välissä kiertoa!
No toivotaan kuitenkin että sulla perjantaina kaikki kunnossa!
 
Moi taas kaikille. Johkusen alkiolle nyt isosti tsemppiä! (ja itsellesi siinä ohessa myös ;))

Taidan piinailla yksin tällä kertaa? Kyllä tässä toiveet vähän lattiassa on, tänään PP 10 eikä mitään oireita. Rintojen aristus hävisi eilen oikeastaan kokonaan. Menkkasärkyä on ollut useampana päivänä - aluksi pidin sitä positiivisena merkkinä, mutta nyt tuntuu siltä että noinkohan alkaa vuoto luge-palleroiden läpi.
En ole saanut vieläkään epikriisiä klinikasta! Mulla ei siis ole mitään hajua, onko pakkasessa alkioita vai ei. Kyllähän tämä ärsyttää, kun vielä erikseen sanottiin että tuloksista ei saa soitella. Olen useammasta muustakin syystä ollut tällä kertaa pettynyt meidän julkisen klinikan toimintaan, ja koko ajan takaraivossa ajatus josko siirtyisi yksityiselle...
 
Hei!

Kesän tauon jälkeen, olen jälleen täällä :)

Onnea plussanneille ainakin Mam ja scarleth :)

Syssy ja muut negan kohdanneet Suuren suuret pahoittelut :(

Piinailijoille tsempitykset :)

Kesän tauon aikana mun normi 28 pvän kierto on venyny n.34-39 pvää :(
Nyt ovis-plussa tuli kp18.. ja olen niiin epäileväinen, vaikka digitesti näytti hymyä, mutta silti tuntuu että sekin huijaa mua...

onko teillä tapana vertailla viivoja jos teette digitestejä? no mulla ne viivat ei ollu kyllä ihan yhtä vahvat... vaikka se hymiö siihen tulikin...

miten ne siirtopäivät, jos teillä on 2 pvän ikäinen alkio onko siirto tehty oviksesta monentena päivänä??? meillä on nyt siis 3 pvää oviksesta siirto, onkohan sekään oikein... tiedä häntä..

tähän passiin tulee mukaan pregnyl/ovitrelle tuki sekä luget...
 
tuba factor pysyköön se vuoto poissa sieltä :)
On muuten ärsyttävää kun alkioiden perään ei saa kysellä, meilläkin vasta epikriisi kertonut tilanteen ja välillä mennyt se pari viikkoa ennen kuin on postiluukkuun kopsahtanut!

Almina minä seuraan viivoja ja teen siis 2 eri testiä; digiä ja liuskaa. Liuskaa siis aluksi/ vertailen viivoja ja kun ovis näyttäisi tulevan niin digiä lisäksi. Viime kiertoon en saanut ollenkaan hymynaamaa (tai sitten oli edellis päivänä juuri ollut) mutta liuskaan tuli tasavahva. Nyt tähän liuskaan piirtyi testiviiva jopa ennen kontrolliviivaa ja myös hymynaama toiseen. Kiemuraista, mutta helpottaa omaa oloa ;)

Meillä viime kierrossa eka pas kaikkinensa ja pakkasessa oli 3päiväinen alkio. O-plus oli lauantaina ja keskiviikkona siirto. Nyt myös la ovis ja odottelen siirtoaikaa tietooni, luultavasti taas keskiviikko, jos siis alkio edes selviää!
 
Johkunen minäkin teen aikalailla samanlailla kuin siinä ovistestailuissa..
Puikkotesteillä eka sitte digi kun näyttää siltä..

No puikkoon sain tumman viivan, mutta kun se ei ollut ihan yhtä paksulta alueelta niin tumma kuin controlliviiva. Ja tein sitten digitestin ja hymyhän siihen tuli..

pakko yrittää luottaa noihin, muttakun tässä on niin pitkä tie tarvottu, että sitä alkaa epäillä jo kaikkea :/

Huoh.. ja liekö se siirtopäivä sitten oikea, en tiedä meillä on 2-päivän alkio ja siirto keskiviikkona..ja su o +...

katsotaan miten taas käy...

onko kellään kokemusta pregnyl/ovitrelle tuesta??
 
johkunen mulla ovat aina kehuneet limakalvoa. Siirroissa yleensä 11-12mm. Mul oli pitkään jossain vaiheessa kierrot vain 23-24 päivää. Sillon tuntu, että yhtenään vuotaa. Millonkaan ei oo kestäny näin vähän aikaa. Nyt tuntuu myös, että ovis olis tulossa aikasemmin.
Saitko pikkusen kyytiin?

tuba factor minusta tuo tiedon panttaaminen on kidutusta! Toivotaan, että vuoto pysyy poissa :)

Almina tervetuloa takaisin! Mä teen aina halppisliuskoilla aamuin illoin ja varmistelen digitestillä..tottakai sitäkin viivaa on kurkattava ;) ja ei oo ollu mulla yhtä vahva. Meille on tulossa seuraavan siirron jälkeen Pregnyl tukemaan, mutta ei siis ole siitä vielä kokemusta.

on: Soittelin tänään klinikalle ja ihmettelin vuotoa samalla, kun oli muutakin asiaa. Sovittiin, että ultrataankin jo torstaina :) saadaan selvyys sitte..
 
Almina meillä meni siirrot 3-päiväisillä nyt eri päivinä, eli molemmissa oli ovis+ la, ekassa siirto keskiviikkona ja nyt tokassa tiistaina! Jaa-a, ota siitä nyt selvää... Toivottavasti sulla siirto menee hyvin ja kaikki kunnossa :)

Jep HalleB, sain tänään kyytiläisen =)
Oli aamulla tosi tuskasta odottaa puhelua onko vai ei, mutta onneksi selvisi ja nyt voi sen pari viikkoa siirtää ajatusta yksityiselle menosta, siis jatkohoidoista.
Mutta eipä nämä kaksi passia mitään juhlaa alkioiden suhteen ole; molemmat 3-päiväisiä, eka oli siirrettäessä 4-soluinen ja nyt tämä toinen 5-soluinen. Hassua kuitenkin se että ekassa lugeja määrättiin vain 1*200 ja nyt tässä 2*200. Noh tehdään mitä käsketään ja vähän omaa päälle ;)

Hyvä kun pääset ylihuomenna käymään, sittenpähän tietää mikä tilanne! Tsemppiä sinne :)
 

Yhteistyössä