Muita IVF/ICSI- konkareita?

syssy, onnea tuhannesti! :heart: Ihan uskomatonta! Tuo olisi niin "dream come true". :) Haaveilen moisesta onnenpotkusta joka kuukausi, kuten toki varmaan moni muu. Kerrotko, oliko teillä joku diagnoosi taustalla?

Onnea matkaan! :flower:

Ihan mieletön uutinen syssy!!!!! :heart: :flower: ONNEA!!!! Juu.. taidettiin joskus kirjotella siellä Jo kokeneempia ivf-kävijöitä-ketjussa samoihin aikoihin..?? Tätä ketjua nyt oon taustaillu aina välillä. Mut mä kyllä aavistin jo siitä sun ekasta viestistä kun kerroit et ne on myöhässä mikä on "vikana".. :D

Kiitos edelleen onnitteluista. :heart:

Ollaan menossa torstaina ar-ultraan tarkistamaan sijainnit ja elonmerkit. Toivon, että siellä on kaikki hyvin. Tuhruttelut ovat nyt ainakin loppumaan päin olleet ja muita juttuja tullut tilalle - luotan, että siellä on jotakin.

Lady_Gigi: Meillä oli alunperin diagnoosina malefactor hitaat ja epämuodostuneet siittiöt (en muista sitä sanahirviötä, mutta suomennos on tuo)
Yhdessä ICSI:ssä saimme kivan lisädiagnoosin: vakava hedelmöityshäiriö.
Sitten tutkittiinkin kaikki kromosomit ja siittiöiden DNA-pilkkoutumiset. Kaikki oli suht ok. Itselleni todettiin lievä kilpirauhasen vajaatoiminta.
Julkiselle kun siirryttiin, niin siellä vedettiin yllätykseksemme kaikki diagnoosit yli. Jotenkin tässä hoitojen aikana siittiöiden laatu on muutenkin vaan jotenkin parantunut vähitellen, vähitellen.

risupesä: Muistan sinut myös hyvin. Täällä on tullut pyörittyä ihan liian kauan..

En nyt ihan vielä uskalla hengittää vapaasti tämän asian kanssa. Torstaina sitä on sitten hieman viisaampi.

Onnistumisia teille kaikille! Elämä on tosiaan aika arvaamatonta...

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mariq
Varmaan tulee passitus takaisin tähänkin ketjuun. Ihan oikea raskaus (6+2) oikeassa paikassa ultrassa todettu, mutta ei sykettä. Keskiviikkona vielä tarkistusultraan naistenpolille - antoivat sieltä jo ohjeita keskenmenon varalle.

Ehkä sitä sitten neljän vuoden päästä taas uusiksi...
Ihan kökkö juttu koko homma.

Nyt on ainakin todistettu, että kohtuni ottaa vastaan alkioita + Luomuplussa toi pikkaisen toivoa tähän koko touhuun. Mieluusti olisin sen lapsen kotiinasti ottanut, mutta ei taida nyt oikein käydä tällä kerralla.

syssy... kylläpä onkin nyt piinaa! :(

Toivottavasti en anna turhaa toivoa tms. mutta ehkä ei vielä kannata kokonaan heittää hanskoja tiskiin tänkään suhteen, lueskelin tuolta että joillain on näkyny syke vasta myöhemmin! Laitan tähä yhden ketjun, vaikka varmaankin oot jo itekin näitä ehtiny googlettaa..
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1646732-varhais-ultra-ei-syketta/#post19221892

Jaksamista keskiviikon odotteluun :hug: jospa kaikki kävis kuitenkin hyvin!

Syssy Ei voi olla totta!! Sellainen ihme kuin luomuplussa ja jos se sitten otetaan pois....se on niin väärin, voimia sinulle:hug:.

Niin...ainahan sitä itsekin salaa haaveilee luomuplussasta, vaikka tietää että mahikset siihen ovat aika pienet. Tässä kierrossa jo taas kuvittelin tyhmässä päässäni vaikka mitä, koska keskiviikkona oli pitkästä aikaa oikein kunnon ovislimat, mutta eilen 2 pvää oletetun oviksen jälkeen alkoi taas tiputtelu...niinkuin aina ennenkin:'(.

Tuntuu, että taas mennään niin syvissä vesissä ettei täältä ihan heti pääse pois...
Ei mitään mahiksia plussaan ennen syyskuun hoitoa, johon tuntuu olevan ikuisuus...miksi me ees yritetään?! Kaikki on niin turhaa hommaa.......:ashamed:.

syssy voi ei! :'( Oon tosi pahoillani..:hug:
Oliko sulla tänään uus ultra? Mä niin toivon, että siellä oliski näkyny syke!

MAM2 :hug: Voimia!!!

on: Olin tänään ultrassa ja saan aloittaa pistokset! Oon tosi helpottunut! Gonalia ja Pergoveristä yhteensä 300ky. Maanantaina ultraillaan uudestaan.

Mansikkatyttö voit jo ilmeisesti paremmin, kun jaksat jatkaa hoitoja? :hug: Tsemppiä PASsiin! :)

Viimeksi muokattu:
Hei kaikki, olen vähän myöhään liikenteessä, kun tutustun foorumiin vasta, mutta ketju osui silmään koska me aloitimme lapsettomuushoidot vuonna 2004 eli pitkä taival takana. Meillä ihan syykin tiedetään, eli miehestä johtuva lapsettomuus kyseessä.

Tässä välissä haluaisin onnitella plussaneita :heart: Ja lähettää voimia vielä plussia odottaville. :heart:

Me kävimme läpi 4 ivf/icsi hoitokierroista pakastesiirtoineen, itseasiassa harvemmin tuoresiirtoja tehtiinkään, kun useimmiten iski hyperstimulaatio ja kahdesti olinkin viikon sairaalahoidossa. Munasoluja saatiin sellaiset 30-50 joka kerta, kemiallisia raskauksia sattui kohdalle 2 ja keskenmenoja 3. Pisimmälle raskaus meni 10rv:lle ja sydänkin oli jo nähty ultrassa tuikkimassa, mutta niin vain pieni sydän lakkasi lyömästä.

Tuossa välissä muutimme ulkomaille. Meille jäi vielä 9 alkiota pakkaseen Suomeen, mutta päätimme silti aloitta hoidot Sveitsissä. Kävimme Suomessa yksityisellä Helsingissä ja hinta ei lopulta Sveitsissä outkaan sen kovempi, joten emme nähneet syytä lentää Suomeen hoitoihin.
Heidän asenteensa oli pikkaisen ylimielinen, sanoivat, ettei hyperstimulaatio ole ollut ongelmana enää pariinkymmeneen vuoteen... Ajattelin vain, että sittenhän nähdään. Aika samoilla annostuksilla ja lääkkeillä mentiin, mikäli nyt muistan niin kauas, tuloksena oli kaikkiaan "vain" 11 munasolua, joista tuoresiirto (meille siis 5. ivf/icsi hoito kaikkiaan) 2:lla alkiolla tuotti negan. En millään meinannut enää jaksaa, mutta siellä suositeltiin pakastesiirtoa saman tien seuraavaan kiertoon. 3:a alkiota lähdettiin sulattamaan, yksi ei selvinyt ja 2 lopulta siirrettiin. Siitä sitten meidän lumikkimme sai alkunsa. Rv35+6 syntyi Sveitsissä pieni 2-kiloinen suomalais-tyttönen 2010 ja justiin olemme prinsessamme kanssa muuttaneet takaisin Suomeen.

Lähtiessä päätimme kokeilla onneamme ja jälleen lähdettiin 3:a sulattamaan, mutta vain 2 kesti siirtoon asti (Sveitsissä viljely 5 pv sulatuksen jälkeen). Mielettömäksi yllätykseksemme heti tärppäsi. Nyt rv17, eikä tunnu edes kovin todelliselta vieläkään vaikka masu jo taas kasvaa...

Kovasti onnea matkaan kaikille vielä yrittäville ja onnea odotukseen masua jo kasvattaville :heart:

Viimeksi muokattu:
Mansikkatyttö: :hug:

Kisuliina: Mukava lukea aina onnistumisista, vaikka itse ei niitä enää omalle kohdalle uskokaan käyvän...meillä 5.ICSI hoito edessä syyskuussa. Olen itsekin miettinyt, että pitäisköhän lähtee ulkomaille hoitoon kun tuntuu, että suomalaiset lääkärit on niin nihkeitä kokeilemaan mitään uutta! Luinkin Simpukka lehdestä, että (muistaakseni) Belgiassa on yksi huippuklinikka, jossa onnistumisprosentit ovat ihan omaa luokkaansa. Siellä myös tehty maailman ensimmäinen IVF.

Kunpa ei ois rahasta kiinni niin lähtisin ihan varmasti!

Onko muuten kukaan koskaan tutustunut sellaiseen amerikkalaiseen nettisivustoon kuin Natural Fertility? Siellä näyttäis löytyvän "ratkaisu" jokaiseen lapsettomuusongelmaan luontaistuotteiden ja yrttien avulla. Kysäisinpä lääkäriltäni tuosta ja hän oli sitä mieltä, että ei kannata ottaa muita vitamiineja kuin foolihappoa ja D-vitamiinia hoitoja ajatellen....niinpä niin...

Aikamoinen vitamiinicoctail mulla on kyllä tälläkin hetkellä menossa+ homeopaattiset lääkkeet... Kaikkeahan sitä on jo tullut melkeen kokeiltua...tuloksetta...että tiedä näistä...

Eih Mansikkatyttö! :( toi on musta melkein pahinta näissä hoidoissa. Meidän 4. Icsin tulos selvisi tänään, hcg alle 1. Sinne meni meidän 11. ja 12. top-alkio. Ne kuolee samantien aina ku ne joutuu tähän mätäseen paskaelimistöön :'(

Hei Kaikille!!

Sopiikos mukaan ketjuun??

Ekaks onnittelut kaikille plussanneille ja suurimmat pahoittelut negan kohdanneille..

Meillä siis yks luomulapsi ja yks IVf Pas-poika... Vielä olisi haaveissa pienokainen... Mutta tämä on taas yks tuskien taival :/

Poika syntyi ekan IVF:n kolmannesta passista ja nyt menossa siis elämäni 3.IVF... Tuoresiirroista ei tuloksia ja tästä viimeisimmästä hoidosta saatiin 7 alkiota, kaksi vielä pakkasessa ja kaksi alkiota siirrettiin perjantaina...

Nyt siis menossa pp.4 ja pelottaa jo valmiiksi että tätituntemukset kurvaa kohta paikalle... Ainut hyvä mitä tässä luonnollisen passin kierrossa on, että ovis tuli ajoissa kp 11 ja siirto oli kp 13... ainut tulos mitä on tullut oli silloin kun ovis oli ajoissa.. Tiedä sitten onko vaan sattuman kauppaa mutta ainahan sitä kuvitteelee kaikenlaista....

Tässä aluksi ja lueskelen tarkemmin vielä tätä ketjua jotta pääsee perille missä vaiheessa kukin on menossa.

T: Almina :)

MAM2 mitä kaikkee sä napsit?
Mulla on vehnänalkioöljy E-vitamiinin lähteenä, sit syön omega 3:sta, vuoropäivin B-vitaSrongia ja KalsiposD:tä. Lisäks maitohappobakteeria. Kaurapuuroa syön joka aamu, kun siinä näyttäs finelin mukaan olevan vaikka mitä hyödyllistä :)

iinamiina
:hug: eipä olis uskonu sillo, ku näitä hoitoja samoihin aikoihin aloiteltiin, että tästä tämmöinen tuskien taival muodostuu..*huokaus*

Mites nannah?
Syssy olen huolissani!

on: mulle tuo suurempi annos 300ky on tuonut valtavan väsymyksen, voimattomuuden, päänsäryn, huimauksen ja mieli on herkässä. Vasenta munasarjaa vihloo ikävästi..siellä oli neljä follia ja oikealla kolme. Perjantaina ollaan taas viisaampia, kun ultraillaan. Oon ottanut vuosiloman ensiviikoksi, kun muuten joutuisin olemaan palkattomalla.

Täällä oli tiistaina siis ultra ja ei ollut hirveästi rakkulat kasvanu niin nyt pari päivää pistän vielä 300 ja sitte to 225 ja pe on taas ultra. tiistaina näytti että oikealla ois 2 ja vasemmalla 4 mutta lääkäri mietti että mitenhän käy punktiossa kun ultratessa jo kävi niin kipeää :( Edellisessä punktiossa niin kaikki ei mennyt niin ku piti ja vasemmalle puolelle tuli verenvuoto ja meninkin niin huonoon kuntoon kun vera vuoti vatsaonteloon että jouduin laparoskopiaan. Lääkäri epäili että johtunee siitä tuo vasemman puolen kipu ja mietti että pääseeköhön sinne enää ollenkaa. Kyllä on niin kivinen tie takana ja ei loppua näy että tämän siirron jälkeen jos sinne edes päästään niin oon kyllä niin tauon tarpeessa. Onhan tässä jo kohta kolme vuotta sitä plussaa odoteltu. Oireita ei lääkkeistä juuri ole. Ilmoittelen taas perjantaina että miten meni. HalleB mukava ku meillä sama aikataulu :)

Älä muuta sano Halle! :( täällä sitä tarvotaan.. Voimia! Ja hyvää munissatoa! <3 Mä oon muuten vetänyt E-vitamiinia ihan sellaisenaan, Apteekista saa vahvana Equiday E 200mg kapseleita, voi olla vähän helpompi napsia ku sitä öljyä..

Mansikkatyttö, kiitos :heart: Tänään pillahdin töissä itkuun kun työkaveri toi yhden uskonnollisen kuvan mulle lompakkoon (on ulkomaalainen ja katolinen) oli kuulemma antanut sen voimaksi aikoinaan myös yhdelle toiselle kaverilleen jolla vaikeuksia näissä asioissa, ja lopulta tämä oli onnistunut saamaan lapsen. Onneksi on myös kultaisia ihmisiä olemassa. Kun esim kotoa ei enää juurikaan tukea saa :( Mies ei jaksa enää alkuunkaan uskoa tähän, eikä olla optimistinen. Tuntuu että sitä ei kiinnosta pätkääkään. Ei hoidot eikä mun tuntemukset ja suruni.

Iinamiina: ei minullakaan ole mies ollut hirveästi mukana.Vuosia tästä aiheesta tapeltiin, kunnes mentiin hoitoihin. Nyt tässä viimeisessä pas-yrityksessä on vasta ollut henkisenä tukena oikein kunnolla. Kaipa ne miesraukatkin väsyvät joskus tähän toivottomalta tuntuvaan urakkaan.. Vaikka me naiset ne suuremmin koetaan omassa kropassamme. Oli helpompi nyt sulattaa tuo epäonnistuminen tällä kertaa, kun ei tarvinnut syyttää omaa kroppaa. Säälittää jo oma ruumis, niin paljon siltä odottaisin ja se ei tunnu oikein pystyvän tähän ponnistukseen.
Ainoa toivo on tosiaan Taivaan Isältä, joka nämäkin asiat säätää ja voi kääntää meidän kohtalomme. :)

Hei!

Mansikkatyttö pahoittelut kun ette päässeet passiin :/ Olis ollu kiva saada piinailu kaveri ja Iinamiinalle myös suuren suuret pahoittelut menetyksestänne... Toivotaan että kevät alkaisi paistamaan tähänkin ketjuun jo aurinkoisia tuulia...

Onko täällä kukaan muu piinailemassa mun lisäksi?? Tämä on taas ihan kamalaa.. tätioireet kurvasi paikalle viimeyönä kun tuli niitä kuumia aaltoja ja välissä taas niin kylmä...
että oikein masensi aamulla herätä ku muisti yölliset hikoulut :/
Jotenki olin niin toiveikas, mutta nyt on taas tunne että kohta sulatellaan viimeiset alkiot tästä hoidosta ja tulos on surkea, ei yhen yhtäkään raskausyritystäkään :/

Millaisia oireita plussanneilla on ollut??

T: Almina

Saanko liittyä joukkoonne, vaikka yksi luomulapsi jo löytyy?
Tie äitiytyeen ei silti ole helppo ollut. Kirjoitin äsken meidän koko historian ja se hävisi taivaan tuuliin :( En siis jaksa nyt kirjoittaa samaa tarinaa.

Kakkosta olemme yrittäneet 2,5v ja tutkimuksissa löytyi vikaa miehestä. Ainoa hoito meille on ICSI, jonka aloitimme vuosi sitten yksityisesti.
Kaksi hoitoa yksityisellä, joista 2. ICSI:n 1. ja ainoa PAS +(yksi ainut alkio), mutta vuoto alkoi rv 4+6 ja keskeytyi kokonaan rv 7.

Viime syksynä pääsimme julkiselle, jossa loppuvuodesta tehtiin 3. ICSI pitkällä kaavalla(aiemmat kaksi lyhyellä). Tuoresiirto nega, kaksi alkiota pakkaseen, joista toinen blastokysti.

Tämän kuun alussa sulatettiin 2pv:n TOP alkio, joka ei selviytynyt, sitten sulatettiin blasto josta tein eilen ja tänään negan. Mieli on ihan maassa.

Lapsettomuuskirjoja hamstrasin kirjastosta. Kovin vähän vertaistukea on sekundaarisesti lapsettomille, sillä useinhan, melkein aina, toisen lapsen saa jos ensimmäinenkin on tullut luomusti.

Serkkuni sai juuri toisen lapsen viime viikolla. Meillä oli laskettu aika molemmilla tällä viikolla. Hänen poika sai pikkuveljen. Mun poika on yksin :(.

En tunne ketään, jolla olisi vain yksi lapsi.

Anteeksi tilitykseni...masentaa ja on niin toivoton olo.

Yhteistyössä