Muita IVF/ICSI- konkareita?

Almina onhan vuoto pysynyt poissa?

MAM2 niinpä! Sit mä en ymmärrä miks adoptoimisesta on tehty niin vaikeeta! Se ei oo mun mielestä kenenkään etu. Toivottavasti noista sun nappailemista valmisteista olis apua :)

on: Eilen soittivat, että viisi oli hedelmöittynyt. Tänään yksi niistä ei ollut jatkanut jakautumistaan ja kaksi oli kolmosluokkaa eikä niitä voinu pakastaa. Sain kyytiin kuitenkin yhden huippualkion ja yhden hyvän, meidän mustikat:heart::heart: Nyt vain rukoillaan ja toivotaan, että tarraavat oikeaan paikkaan kiinni :)

Viimeksi muokattu:
Hei!

Halleb
Onnea jo siirton pääsystä, toivotoon että nyt onnistais :) ja pitkää pinnaa piinapäiville :) Mulla on jotenkin sellainen tunne että teillä nyt tärppää...

On: Tänään ollut jo melkoista juilimista ja kerran tullut valkkarin mukana vaaleanpunertavaakin :/ testiä en ole voinut tehdäkään ku ei ole kuin vuoden vanhoja kaapissa... vai voisko niillä testailla.... ku sunnuntaina virallinen testipäivä vaikka tuskin sinne asti näillä tunnoilla päästään...

Miksi miksi tämän pitää olla niiiiiin vaikeaaaa!!!!! kerta toisensa jälkeen saa pettyä :( ei paljon auringon paistamiset ilahduta, ku hyvät alkiot valuu taas vessan pönttöön... tämä on jo alkioidenkin tuhlausta... no joo testaan ens viikolla jos vuoto ei tosissaan ala...

• Tykkää
Reactions: HalleB
juu elikkäs vuoto alkoi yöllä kunnolla että siinäpä se... ei paljon kahden alkion siirroistakaan ole apua :/ sama vaikka siirtäis 5 kerrallaan niin tuskin silti toivottua plussaa tois :( meille siirretty kaikenkaikkiaan 13 alkiota ja näistä siirroista yksi onnellinen lopputulos... että näillä mennään... en tiedä olenko hullu ku suren jo niiden alkioidenkin puolesta jotka on ollu ihan kelpo alkioita kaikki :(

Nyt kaksi viimeistä alkiota siirretään tästä kierrosta, huh hui täytyy lähteä jälleen toipumaan tästäkin pettymyksestä.....

Voi Almina :'( voimia sinne. Täällä on paljon ollut jatko mietinnässä nyt kun tämä hoito meni niin kuin meni. Tarkoitus oli tähän jättää, mutta nyt tuntuu että kyllä tässä vielä voimia jostain on pakko saaha jatkaa. meillä takana nyt 4 ivf hoitoa, mutta ollaan päästy ainoastaan kahteen tuoresiirtoon ku aina tullut jotain esteitä. ja nyt sitte jäi tämä kortisoni kokeilu puolitiehen :( Kävin eilen juttelemassa lääkärin kanssa ja oli sitä mieltä että ens viikolla verikokeisiin ja otetaan FSH ja anti muller hormoni. 20.3 on sitte lääkäriaika ja katotaan mitä tulokset on ja mietitään seuraavaa hoitoa sen pohjalta. Alustavasti mietittiiä että sumuttelut jätettäisiin kokonaan pois. onko se nyt sitte se lyhyempi hoitomalli? Mulla nimittäin kaikissa edellisissä ollut sumutteet käytössä. Toivottavasti HalleB sieltä plussa tulis :) täällä jännäillään sun puolesta ja toivotaan parasta :) Eilen miehen sisko ilmoitti olevansa raskaana. Kyllä tuntuu taas siltä että kyllä kaikki muut mutta me ei :(

Hei taas!!

Täällä on oltu surkeuden syövereissä :/ otti yllättävä koville tämä epäonnistuminen, pelottavaa kohta viedään viimeisiä alkioita... pakko alkaa pisitymään jollain konstilla, jos ei yritä niin ei mitään voi saadakaan ja näinhän se on naiset PERIKSI EI ANNETA!!!! pakkohan se on onnistua ja se pirun plussa joskus tulla siihen tikkuun, muuhunkin kuin ovistikkuun!!!!!!

Joku joka tietää niin kertokaa mitä vitamiineja kannattis syödä?? tai mitä te olette syöneet hoitojen aikana??

Nannah Toivottavasti löydät voimia jatkoon :) ja meille tehtiin ensimmäinen lyhyen kaavan hoito viimesyksynä ja saalis olikin parhain verrattuna pitkien kaavojen hoitoihin...

Halleb:lle tsemppiä piinapäiviin, ja plussatuulia hirmuisesti :)

Almina Ite olen syönyt muistaakseni sitä multi tabs raskausvitaminiinia tai jotain sinne päin. Meillä lääkäri sano että suosittelee foolihappoa. Vaihtelevasti oon noita vitamiineja syöny ku jotenki en ite jaksa uskoa niiden avulla onnistumiseen :( vaikka eihän sitä tiiä :) Kyllä näihin hoitoihin on aina jostain voimia kerätä. Kyllä se jo antaa voimia kun tietää millaisen palkinnon näiden koettelemusten jälkeen voi saada :heart: onko HalleB mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan?

Hei taas!!

Kuvitelkaa en ole tienny että mahdollinen allergia/astma voi vaikuttaa kiinnittymiseen... ja näinkin pitkä taival takana.. no tänään selvis sitten sekin kun aloin kyselemään hoitajalta kortisonista voi hyvänen aika :/ Nyt tuli sellainen epätoivoinen olo onko kaikki tehtty ihan turhaan, kun mulla on allergiaa olemassa, mutta mitään varsinaista lääkitystä siihen ei ole...

seuraavassa siirrossa sitten aloitetaan kortisoni, senkin ois voinu tehdä jo aikoja sitten :/

Kiitos iinamiina! :) todella surullista ajatella niitä kaikkia pieniä vauvantaimia..:'( Mä oon ainaki rakastanu niitä ihan jokaista..

Almina :hug: voi ei..:( Voimia! Mä tuolla aiemmin luettelinki mitä nappailen :)

nannah mullahan toi AMH-on todettu todella alhaiseksi ja sen mukaan siitten suunnittelivat hoidon. Soluja oli odotettavissa 1-3 ja 7 siis tuli. Toivottavasti seuraava hoito päättyy teillä aivan päinvaistaisesti, kuin edellinen:heart:

on: Munasarjat kipuilee edelleen punktion jäljiltä ja tissit on arat Pregnylin+Crinonen ansiosta. Pelottaa kui täs käy..*huokaus* Mä niin toivoisin, että:heart:

Mustikat pp4

huh hui, täällä pikkuhiljaa päästään yli kovasta surun syövereistä ja valoa tunnelin päässä näkyy jo..

ens viikon maanantaille passin ultra ja lääkärillekin soittelen sitten vasta, ja kyselen tarkemmin tuosta kortisonista, kai sitä saa kokeilla ihan normi allergikkokin, tuskin tarvii astmaa olla...

On se vaan ihmeellistä että aina tulee uusia asioita eteen, vaikka luulee tietävänsä jo kaiken näistä hoitojutuista ja sen kiemuroista... Olenkin tässä miettinyt olenko alustavassa keskustelussa muistanut mainita tästä allergia asiasta hoitavalle lääkärille... luulis että olen...

vaikkakin tarkempia allergia tutkimuksia ei ole tehty, mutta allergia lääkettä olen saanut ilman tutkimuksiakin ja apteekista ilman reseptiä...

Nyt täytyis vaan yrittää taas rentoutua jollain opilla ja alkaa ajatella seuraavaa passia...

Halleb sulla on jännät paikat edessä, avaa sinä nyt meille se plussainenpuhuri kiitos :) vai on rinnat arkana, hihii toivottavasti enteilis vaan sitä plussaa ;)

Miten muilla menee ??

Almina nyt on kyllä pakko kysyä, että mitä uutta opit allergioista ja niiden vaikutuksesta kiinnittymiseen? Täällä on varmaan aika monta muutakin, joilla on allergioita ja siitepölykausi on juuri alkamassa... Itse en ainakaan muista, että hoidoissa olisi mitenkään viitattu allergioihin ja niiden tai allergialääkkeiden (silmätipat, nenäsumute tai antihistamiinitabletit) vaikutukseen hoitojen onnistumiseen tai esim. käytettävien lääkkeiden valintaan. Voisitko siis Almina valaista meille muillekin, mitä olet kuullut? Kiitos paljon!

Hei! Anteeksi kun tuppaudun palstalle, täällä on ollut keskustelua vitamiineista ja haluaisin antaa oman vinkkini: Jos vaan rahaa löytyy niin testauttakaa itsenne esim Antioksidanttiklinikalla: Antioksidanttiklinikat - Laboratoriopalvelut Testit ja lääkärin vastaanotot maksoivat noin tuhat euroa, mutta silti paljon halvempaa kuin yksityisellä tehdyt koeputkihoidot.

Minulla oli takana 3 IVF:ää ilman tulosta. Jotain piti tehdä joten kävin noissa testeissä ja todettiin mm. puutos B12-vitamiinissa ja ubikinonissa. Lisäksi rasva-arvot olivat pielessä. Aloitin vitamiinien ja kalaöljyn syönnin. Kahden kuukauden kuluttua tehtiin seuraava IVF josta kahden alkion siirrosta tuli kemiallinen raskaus. 5. IVF tehtiin tuosta puolen vuoden päästä ja nyt odotan kaksosia syntyväksi loppukesästä!!

Jos kiinnostaa lukea englantia niin voisin suositella tällaista kirjaa: Green Fertility: Nature's Secrets For Making Babies. Amazonilta sitä voi ainakin tilata. Siinä on paljon juttua mitä vitamiineja yms. tarvitaan ja miksi. Esimerkiksi pelkkä B12-vitamiinin puutos voi estää raskautumisen! Minulle oma puutokseni oli suuri yllätys, sillä syön paljon lihaa enkä mitenkään tunnistanut itselläni puutoksen oireita.

Tsemppiä kaikille, toivon sydämeni pohjasta että te kaikki vielä vauvan saatte!

Hei!
Täällä joku kyseli perääni, niin ilmoittaudun - hengissä ollaan.
Keskenhän se raskaus meni.. Oltiin pitkällä matkalla ja ennen matkaa oli kohdun lääkkeellinen tyhjennys. (Toivottavasti viimeinen sellainen - en haluaisi kokea uudelleen.) Ennen matkaa piti vielä käydä näyttäytymässä lääkärille ja saada matkustuslupa.

Onnellinen ja kiitollinen olen kuitenkin siitä, että sain nyt edes kerran elämässäni nähdä ne kaksi punaista viivaa testitikussa ja olla hetken aikaa oikeasti raskaana. Hormonit temppuilee yhä, kun rinnatkin vuotavat. Sekin ilmiö nyt jo loppumaan päin. En kokenut suurta surua raskauden keskenmenemisestä, kun koko juttu tuli niin arvaamatta. Henkisesti olen paljon enemmän tasapainossa kuin aikoihin.

Meillä on yksi alkio pakkasessa ja varmaan lähdetään sitä sitten siirtämään kun vaan lupa tulee. Tämä luomuplussa toi kuitenkin jonkinlaista uutta toivoa koko touhuun ja luotankin nyt enemmän luonnolliseen onnistumiseen kuin hoidoilla onnistumiseen. Miksi ei onnistuisi toisenkin kerran kun jo kerran melkein onnistui..

Kiitos muuten tuosta vitamiini-infosta :)

Heips, tulin kurkistamaan miten täällä sujuu! MAM2, meillähän on kanssa eka luomulapsi ja tätä toista lapsukaista yriteltiin kanssa se 5-v. ja 5.IVF:stä lähti tämä raskaus. Nyt mulla viikkoja 23+2 ja edelleenkin hämmästelen kasvavaa masuani! Mullahan oli käytössä tukilääkkeinä kortisoni ja disperin, joten tiedä sitten niiden vaikutusta lähteneeseen raskauteen! Kyllä teillä muillakin toivoa on, tää on kyllä sellainen sinnikkyys laji, meilläkin tosiaan tuota kivikkoista polkua riitti ja nyt lopulta sitten tärppäs kuitenkin. Toivonkin teille kaikille näiden asioiden kanssa painiskeleville tosi paljon jaksamista, voimia ja sinnikkyyttä ja sitä että jaksaa repiä iloa elämästä muista asioista silloinkin kun tuntuu että kaikki on ihan peestä! TSEMPPIÄ!

syssy, no voi kurjuus että se meni sit kuitenkin noin :hug:
mutta uskon kyllä että antaa ihan uudenlaista toivoo jatkoon, ja vieläpä luomusti! :) Mulle antais jo sekin jos siirron jälkeen näkys edes hailakkana toista viivaa eikä aina se putipuhtosen valkonen tyhjyys...luomukierroissahan testejä en enää ammosiin aikoihin ookaan tuhlaillu. Pitäsköhän ruveta tekeen, ihan vaan sen uuden toivon toivossa... :p tosin se mieskin pitäs löytää ensin, nyt ne testit ois todellakin turhia ..tai sit kyseessä ois neitseellinen sikiäminen :LOL:

Pepponen katsos itse käytän myös siis allergia kautena antihistamiineja, ja niitä on parempi käyttää siis tottakai jos allergioita on... ei kai sitä muuten selviäiskään... Mutta kun en ole tiennyt että vois mahdollisesti kokeilla tuota kortisonia tällainen normi allergikkokin siirtojen tukihoitona... Lugejen lisäksi tietenkin..

Itse olen menossa tarkempiin allergia tutkimuksiin lähiaikoina, jos sais sitten tuon lääkityksenkin kohilleen... Soittelin hoitajalle ja kyselin ihan mielenkiinnosta tuosta kortisonista ja hän kertoi että sitä voi mahdollisesti kokeillakin siis ehkä.. Lääkärin kanssa en ole vielä jutellut siitä mutta ensi viikolla olen ehkä jo viisaampi :)

Mutta siis asian ydin oli se että en ole itse tiennyt että kortisonia voisin saada tueksi siirron jälkeen! hillitsemään mahdollisia tulehdussoluja, joita esim.astma voi saada aikaan, mutta sitä minulla ei pitäisi olla..

Siis ei mitään hätää tämä oli vain minulle uutta...ja huolestuin sen takia koska en ole aina allergiaani hoitanut niin hyvin kuin olisi pitänyt :/

Kiseli Suurkiitos vitamiini infosta :)

Syssylle pahoittelut :/ mutta nyt sinulla on ainakin todistusaineistoa että plussa on mahdollinen jatkossakin..

Supersalmiakki
Miksi sinulla on kortisoni tukihoitona, jos saa kysyä?? :) minulla nyt kovasti kiinnostaa tuo kortisoni...

Ja olen lukenut että pregnyliäkin käytetään tukihoitona, tietääkö kukaan miksi??

Tänään tällaisia ajatuksia:

Hoidot ei kiinnosta, mutta mies ei halua vielä lopettaa niitä. Itse voisin siirtyä jo vaikka adoptiojonoon. Uusi raskaus pelottaa tai ei oikeastaan se raskaus vaan se mahdollinen keskenmeno. Lääkärit sanoo, että nyt parani mahdollisuudet onnistua ja että hoitoja ei kannata nyt lopettaa. Itse en jaksa uskoa hoidoilla onnistumiseen. Kertaakaan ei ole tullut niillä edes plussan häivähdystä... En oikein tiedä, mihin tässä ryhtyisi. Jatkaako vaiko eikö...

Ja sitten vielä se, että miten saan lääkärin paksuun kalloon mahtumaan, että haluaisin kokeilla luonnollisempia menetelmiä eli ei aina sitä iänikuista ICSI:tä ja lääkkeellisiä PAS:seja. Kun edes kerran saisi kokeilla ihan tavallista IVF:ää..

Viimeksi muokattu:
HalleB Onko mitään tuntemuksia??? Täällä peukut ylhäällä sulle!!:wave:

).( Siis jumalauta...nyt menossa 3 tai 4 (en pysy laskuissa) luomukierto joulukuisen PASin jälkeen ja koko ajan tiputtelee!!! Ennen tiputtelu alko n.viikko oviksesta, mutta nyt siis voi sanoa, että tiputtaa enemmän tai vähemmän koko kierron ajan!! Silti saan ovisplussan kuukausittain ja ne oviskivut..ennen kestivät sen 24h, mutta nyt 5 päivää!!!! Mulla on varmaan syöpä tai jotain...miten tää voi olla tällasta!
Voikohan endo aiheuttaa noita ovulaatiokipuja ja jatkuvaa vuotoa?

Siis tää on nyt tosi ällöttävää luettavaa, mutta ovulaation aikana seksin jälkeen tuli miehen "tavaran" mukana venyviä veriviiruja...voi tsiisus, tässä ei todellakaan ole mitään mahiksia luomuplussaan ennen toukokuuta...
V###u että pitää olla tällanen mätä paska!!!!!!!!!!!!!!Aaaaaaaaargh!!!!!!!!

Almina miltäs ultrassa näytti?

kiseli onnea tuplista!:)

syssy :hug:

Kortisonista: mä haluaisin myös kokeilla sitä, ku on tuo endokin. Lääkäri vain sanoi, kun sitä kyselin, että siitä ei ole kohdallani hyötyä.. Yksityisellä meinaan kyllä kinuta kaiken mahdollisen..Pregnyl tukee loppukiertoa, auttaa kiinnittymisessä ja pitää vuodon poissa, jos se ei muuten pysy pois.

MAM2
nuo on kyllä endon oireita ja sinuna kysyisin apua/selvitystä nyt tuohon tilanteeseen!!

on: Tänään pp11 nega. "Raskausoireet" katosivat samalla, kun Pregnyl liukeni pois elimistöstä. Tuhruvuoto alko jo pp5 ja pp6 aloin laittamaan Crinonea tupla-annoksena..se vaa taisi olla liian myöhäistä.. Menkkakipuja ja -kramppeja on ollu jo viikon verran. Jatkan Crinonea torstain veritestiin saakka. Mä en kyllä nyt yhtään ymmärrä tätä elämää...:( Mitä tapahtui meidän ekalle "huippualkiolle"?

Kiitos Almina tiedon jakamisesta. Kyselin tuossa viime syksynä lääkäriltä kortisonin käytöstä, kun olin siitä täältä lukenut. Lääkäri kertoi silloin meille, että kortisonia voidaan käyttää, jos "on ollut priimat alkiot, mutta on hylkismisreaktioita". Eli on tehty useita siirtoja hyvillä alkioilla, mutta kiinnittymistä ei ole tapahtunut. Ko. lääkärin mukaan lastenlääkärit ovat kauhuissaan kortisonin käytöstä, koksa se vaikuttaa/voi vaikuttaa sikiön aivoihin. Hoitopaikassamme ei kuulema herkästi aloiteta kortisonia tukihoitona, mutta se voi tulla kyseeseen, jos on autoimmuunisairaus (esim. kilpirauhasen vajaatoiminta, suolistosairaus).

MAM2 en tunne tilannettasi sen tarkemmin, mutta olen viime aikoina lukenut sekä kuullut ympäristöstä kertomuksia kystista, polyypeista ja myoomista. Ystävillä myooma on aiheuttanut lyhentynyttä kuukautiskiertoa sekä välivuotoja. Tällaiset kasvaimet eivät juuri näy ultrassa tai näkyvät aavistuksena/jonakin epätarkkana. Voisiko vuoto johtua tällaisesta kasvaimesta?

Moikka!!

Halleb sulla on vasta pp11, että odottelehan rauhassa vielä muutama päivä, vaikka itse tiedän todella hyvin kun ne menkkaoireet tulee :/ mutta mutta eikö sitä aina sanota, että joo nehän voi olla myös raskausoireita... oi voi tämä elämä on yhtä oireiden seurailua... Mutta tsemppiä ja toivotaan nyt että sinä näytät meille kaikille, että menkkaoireilla voi se plussatärähtää tikkuun :)

On: Tänään siis kp 10 ja pas ultrassa näkyi 18 mm johtofolli ja endo 15 mm :) eli hyvältä näyttää (mutta on näyttänyt ennenkin). Eli tällä viikolla mennään passiin ja kaks viimestä siirretään, mikäli selviää sulatuksesta...

Kortisonista: Eli kortisoni otettiin nyt tueksi tähän passiin, syynä siis lähinnä se, että meille siirtoja tehty monia.
Tilanne on ollut hyvä ja alkiot ollu hyviä, mutta plussaa ei ole vaan tullut :/ ja toinen syy tämä mun epäselvä allergia ja kun olen menossa vasta tutkimuksiinkin.. vaikkakin nyt kun olen syönyt säännöllisesti allergia lääkkeitä olo on ollut paljon parempi :)

Kyselin kahdelta eri lääkäriltä kortisonista ja sen mahdollisista haittavaikutuksista, molemmat oli sitä mieltä, että haittaa siitä ei varmasti ole ja annos puolitetaan kun menen siirtoon.. Oma lääkärini oli sitä mieltä, että toki voimme kokeilla sitä :)
Ainut haitta on kuulemma se, että voin herkemmin saada jonkin bakteeritulehduksen, mikä on hyvin epätodennäköistä koska olen muuten perusterve.. Kortisonia käytetään juuri esim.astmaatikoilla, reuma potilailla yms, kuten pepponen kertoili :)

Minä olen nyt valmis kokeilemaan jotain uutta :) ja lisäksi syön nyt vitamiineja enemmän... eli kasa pillereitä päivässä :p

Oih ja voih sentään, no aamulla tein ovistestin cb:n digitaalisella, ja näytti muka plussaa, mutta kun vedin sen testi tikun pois niin kontrolliviiva oli normaali, mutta se testi viiva oli pelkkää suttua... siiis Whaaat?? vaikka eihän niitä viivoja sais tarkkailla nuissa digitesteissä, mutta minä olen aina tarkkaillut..

no tein uuden testin samasta pissasta ja se näytti sitten negaa ja vielä lisäksi puikkumallisen testin ja sekin näytti negaa... Eli kai se oli sitten nega... Kai minä uskon kahta testiä vastaan yks, jossa oli joku ihmeen suttu... Niin että hirmu luotettavia testejä...juu juu..

Onko kellekkään käynyt näin?? nyt tieten sitä todellista plussaa ei tule ja saan arpoa oliko se vai ei ://

Halleb Miten menee??

Syssy Onko siihen jokin syy miksei sulle ei ole vain tehty Ivf:ää?? Koita jaksella ja jospa vielä jostain saisit toivoa ja voimia jatkaa :)

Mam2 mullakin on joskus ovulaation aikaan ollut päivän tiputtelu vuotoa just tuollaisia viiruja... jospa silloin limakalvot on jotenkin heikot ja arat.. en minä tiedä :O

Mulla endo aiheutti parin vuoden ajan välivuotoja ovulaation ja kuukautisten välillä. Ne sitten vaan jäi jossain vaiheessa pois itsekseen :eek: ainakin kerran todettiin joku kystakin, eikö nekin voi aiheuttaa välivuotoja? Ja munasarjan kivutkin vois viitata sellaseen. Mulla niihin aikoihin parikin kertaa tuli kauhee yhtäkkinen kramppi alavatsaan, kesti jokun 15min että piti mennä makuulle, ja arvelin että sellanen kysta saatto puhjeta. Aattelin kans että jos niitä pesäkkeitä on lähellä kohdunsuuta niin yhdyntä saattaa ärsyttää ja saada ne vuotamaan.

Mulla oli kortisooni viimesimmässä (pakaste) siirrossa, sitä ennen oli tehty 2x2 alkion tuoresiirtoo. Olin tosin itse jo valmiiks ostanu ns. käärmetabuja, siltä varalta että en ois saanu reseptiä, olisin sitten napsinu niitä omin päin.

Hei taas!!

Tänään aamulla selkeä ovis plussa.... Aika ihmeellistä, että cb:n digitesti tunnisti se n aamuvirtsasta, mutta mammaksin puikkomalliset testit tunnisti selkeän oviksen vasta neljän tunnin päästä... No joka tapauksessa ovis on tänään... ja perjantaina siirto, mikäli alkiot selviää..

Jotenkin en osaa kantaa huolta alkioista kun ne on aina selvinnyt ja olleet oikein virkeitä jakantumaan jne... mutta niin se vain on että vaikka olis kuinka hyvät alkiot ja limis hyvä, niin se ei takaa sitä onnistumista... vaikka toivoa ne aina antaa ja joskus liikaakin ja sitten putoaa korkealta ja kovaa...

näin täällä....

Yhteistyössä