Muistutuksena joillekin; tiukka linja nykyään.

  • Viestiketjun aloittaja Blue
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
mutta toisaalta, tarviiko siellä päivystyksessä mainostaa sitä, että tuli taksilla... eriasia jos ihan kaatokännissä on, senhän kyllä huomaa, mutta sitten on jo ihan aiheellistakin tehdä ilmoitus...
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
"vieras"
Hohhoijaa oikeesti. Jos juhannuksena tulee vieraita, grillataan ja otan 2 lasia viiniä niin kyllä siinä pitäis vielä lapsesta kyetä huolehtimaan.

Ymmärrän että sen alkoholiongelman rajaaminen on hankalaa, mutta on iso ero siinä onko vanhemmat ympäripäissään vain juoneet sen kaksi olutta.

Toki voin olla juhannuksen selvin päin, mutta kyllä minäkin meinasin sen lasillisen kuohuviiniä tänään nauttia mieheni seurassa. Ja sama juttu tosi monena muuna viikonloppuna, että juodaan 0,5l siideri puoliksi.

Puhalluttaakohan ne siellä terveyskeskuksessa vanhemmat vai miten tämä "ajokunto" määritellään?
 
Lex
Hyvä ja ymmärrettävä asia, koska johonkin on raja byrokratiassa vedettävä.

Käytännössä taas on niin ja näin... Itse en saunakaljan jälkeen enää rattiin tartu, ja jos siinä vaiheessa iltaa hätä iskee niin taksilla tai ambulanssilla mennään. Enpä usko että muutenkaan tajutonta/loukkaantunutta lasta alkaisin köyttämään turvaistuimeen ja kurvailemaan yksinäni sairaalaan.

Jätänkö tästä syystä saunakaljan tai ruokaviinilasilliset ottamatta? Rehellisesti: en.
 
  • Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Joo, mulla vähän sama reaktio...
Ja mulla.

Entäs jos otan yhden kaljan kotona juhannuksena yksinäni kun lapsi nukkuu, ja menen taksilla tk:hon jos jotain sattuu. En ole yhdestä kaljasta lainkaan humalassa eikä päälle päin voi nähdä että olen sen yhden ottanut. Tehdäänkö ls-ilmoitus? Entä jos ja kun minulla ei ole autoa ja menen ihan vaan vettä juoneena taksilla sinne tk:hon? Mitä jos ne ajattelee että olen juonut?
 
Blue
Hyvä ja ymmärrettävä asia, koska johonkin on raja byrokratiassa vedettävä.

Käytännössä taas on niin ja näin... Itse en saunakaljan jälkeen enää rattiin tartu, ja jos siinä vaiheessa iltaa hätä iskee niin taksilla tai ambulanssilla mennään. Enpä usko että muutenkaan tajutonta/loukkaantunutta lasta alkaisin köyttämään turvaistuimeen ja kurvailemaan yksinäni sairaalaan.

Jätänkö tästä syystä saunakaljan tai ruokaviinilasilliset ottamatta? Rehellisesti: en.
En kyllä minäkään.
 
öö?
Siis juu, miten tähänkin raja vedetään, puhallutetaan kaikki taksilla tulijat? Minä olen taksilla 3 kertaa lapsen vienyt päivystykseen, ihan siksi että en ole autolla uskaltanut lähteä yksin ajamaan loukkaantuneen lapsen kanssa. En siksi ettenkö olisi ollut ajokunnossa. Saatan puoli shokissa vaikuttaa vähintäänkin jotain vetäneeltä. :D

Tai vastaavasti viime juhannuksena oltiin sukulaisten mökillä, minä ainoana selvin päin ja lapsi tipahti keinusta lyöden päänsä ja alkoi oksentelemaan. Taksin otin, kortti löytyy kyllä mutta mä vihaan autolla ajamista ja olisin varmasti jonnekkin ojaan ihan vaan paniikissa onnistunut ajamaan.
 
Blue
Ja mulla.

Entäs jos otan yhden kaljan kotona juhannuksena yksinäni kun lapsi nukkuu, ja menen taksilla tk:hon jos jotain sattuu. En ole yhdestä kaljasta lainkaan humalassa eikä päälle päin voi nähdä että olen sen yhden ottanut. Tehdäänkö ls-ilmoitus? Entä jos ja kun minulla ei ole autoa ja menen ihan vaan vettä juoneena taksilla sinne tk:hon? Mitä jos ne ajattelee että olen juonut?
Tätä mäkin tarkoitin että sitä alkaa vellomaan siinä; mitäs jos, entäs jos ne epäilee, vaikkei mitään syytä oliskaan
 
Voihan sinne terveyskeskukseen mennä taksilla muistakin syistä kuin, että on ottanut alkoa. Toinen on se, että jos toinen vanhempi menee taksilla lasta viemään, koska ei ole ajokunnossa, niin mistä sielä tietävät sen toisen vanhemman kunnon. Meillä siis kerran ollut se tilanne, että mies oli illalla tissutellut, kun yllättäen poika piti viedä leikkaukseen. Itse oli vesiselvä, mutta oli parempi, että jäin vauvan kanssa nukkumaan.

Mutta lastensuojelu ilmoitus on selvä asia, jos vanhempi on selvästi kännissä lapsen kanssa sielä tk:ssa tai koton tai missä vain.
 
"mää"
Mites sitten seuraava tapaus:
Mies ottanut muutaman oluen, ettei uskalla eikä pidäkään ajaa. Vaimolla ei ole ajokorttia.
Taksilla pitäs mennä. Tuliskohan siitäkin ilmoitus ja puhalluttaako ne vanhemmat tai jotain??
 
Onhan tuo nyt hiukan ylireagointia. Voihan sillä taksilla tulla tk.een, jos ei ole autoa tai ajokorttia. alkaako ne siellä kyttäämään kaikkia taksilla tulevia vanhempia. Ja ei minulta ole koskaan kysytty, että oletteko tulleet omalla autolla, taksilla vai hevosvankkureilla?
 
  • Tykkää
Reactions: Littledeath
Kyllä mun mielestä tässä menee holhoamisen raja liian pitkälle, eikä vanhempien omalle harkinnalle jätetä enää mitään tilaa.

Ja en tässä puolustele asiaa siksi että kolahtaisi omaan nilkkaan: mun mies on aina ajokunnossa (ei juo kuin korkeintaan yhden saunakaljan ja senkin hyvin harvoin) ja minäkin olen ajokunnossa aina jos olen lasten kanssa yksin.
 
[QUOTE="hmmm";26519325]mutta toisaalta, tarviiko siellä päivystyksessä mainostaa sitä, että tuli taksilla... eriasia jos ihan kaatokännissä on, senhän kyllä huomaa, mutta sitten on jo ihan aiheellistakin tehdä ilmoitus...[/QUOTE]


Itse ainakin, jos menen taksilla haluan lapun, jotta saan kelalta rahat takaisin. Mutta ehkä kännissä (mitä en tee lasten nähden), jättäisisin lapun hakematta...
 
Lex
Mitä tapahtuu silloin, jos lapsi joutuu yllättäen sairaalaan vanhemman ollessa humalassa, mutta lapsen ollessa selväpäisen hoitajan kanssa kotona?

Jos esimerkiksi olisin viettämässä iltaa kaupungilla, ja saisin hoitajalta soiton lapsen haaverista, mitä minun pitäisi tehdä?

Todennäköisesti ottaisin taksin ja ajaisin hakemaan lapsen sairaalaan hoitajan jäädessä toisen lapsen kanssa kotiin. LS- ilmoitus väistämätön?
Niin kännissä en sitäpaitsi ole koskaan, etten tuossa tilanteessa skarppaisi.

Viimeksi kun kävi noin, oli mieheni onneksi lasta viemässä enkä minä kehdannut mennä ensiapuun naamaani näyttämään laisinkaan. Ilmeisesti onneksi =)
 
Viimeksi muokattu:
Onhan tuo nyt hiukan ylireagointia. Voihan sillä taksilla tulla tk.een, jos ei ole autoa tai ajokorttia. alkaako ne siellä kyttäämään kaikkia taksilla tulevia vanhempia. Ja ei minulta ole koskaan kysytty, että oletteko tulleet omalla autolla, taksilla vai hevosvankkureilla?
Multa muuten lääkäri kysyi, että tulitko omalla autolla, kun vein lapsen pari kuukautta sitten yöllä päivystykseen. Tuonkohan takia se sitä kysyi :O. Toisaalta kysyi samalla että miten kaukana asutaan, ja mietti että pitääkö jäädä sairaalaan yöksi vai ei, että ehkä se kysely kuitenkin liittyi tuohon.
 
"vieras"
Mitä tapahtuu silloin, jos lapsi joutuu yllättäen sairaalaan vanhemman ollessa humalassa, mutta lapsen ollessa selväpäisen hoitajan kanssa kotona?

Jos esimerkiksi olisin viettämässä iltaa kaupungilla, ja saisin hoitajalta soiton lapsen haaverista, mitä minun pitäisi tehdä?

Todennäköisesti ottaisin taksin ja ajaisin hakemaan lapsen sairaalaan hoitajan jäädessä toisen lapsen kanssa kotiin. LS- ilmoitus väistämätön?
Niin kännissä en sitäpaitsi ole koskaan, etten tuossa tilanteessa skarppaisi.

Viimeksi kun kävi noin, oli mieheni onneksi lasta viemässä enkä minä kehdannut mennä ensiapuun naamaani näyttämään laisinkaan. Ilmeisesti onneksi =)
Tästä ei tosiaan ole pitkä matka enää siihen että joku lastensuojelusta alkaa kiertää viikonloppuisin alkomittarin kanssa asuinalueita ja puhalluttaa vanhempia jotka ovat lastensa kanssa kotona. Oikeesti, mikä holhousyhteiskunta!

Lastensuojeluilmoituksen ymmärrän jos vanhempi vaikuttaa siltä että ei ole kykenevä huolehtimaan lapsesta. Mutta jos on juonut sen 2 olutta niin se ei yleensä ole tilanne.
 
"..."
Me mennään taksilla päivystykseen/tk:hon ihan vain sen takia, ettei kummallakaan ole korttia tai autoa. Ja bussilla terveyskeskukseen jos lapsi ei ole erityisen sairas. Aletaanko kohta tekemään ls-ilmoituksia myös vanhemmista, jotka ei omista korttia/autoa?
 
Puoliso ei siis koskaan voi juoda paria lasillista viiniä, sillä minulla ei ole ajokorttia.

No ei, en saivartele itse juttua vaan tuota otsikointia.

Minusta sitä paitsi taksi on ihan hyvä vaihtoehto, jos tarvitsee lähteä päivystykseen.
 
"vieras"
[QUOTE="...";26519543]Me mennään taksilla päivystykseen/tk:hon ihan vain sen takia, ettei kummallakaan ole korttia tai autoa. Ja bussilla terveyskeskukseen jos lapsi ei ole erityisen sairas. Aletaanko kohta tekemään ls-ilmoituksia myös vanhemmista, jotka ei omista korttia/autoa?[/QUOTE]

No syytä olis!
 

Yhteistyössä