muistakaa antaa lapsille raitis joulu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olin eräänä jouluna töissä turvakotia vastapäätä olevassa vanhainkodissa ja sinne oli jatkuva ruuhka, poliisit ajoivat koko ajan tuomaan vaimoja ja lapsia sinne, se oli surullista :(

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp:
Aika turhaahan tuo on, muistuttaa raittiudesta. Jos joku aikoo ostaa kirkasta jouluksi, ei tuo muistuttelu sitä varmasti muuta. :/

Jep. Eikä lapsi siitä rikki mene jos aikuinen juo yhden terästetyn glögin tai punaviinilasillisen.

Alkuperäinen kirjoittaja Arjaana:
Aika turhaahan tuo on, muistuttaa raittiudesta. Jos joku aikoo ostaa kirkasta jouluksi, ei tuo muistuttelu sitä varmasti muuta. :/

Jep. Eikä lapsi siitä rikki mene jos aikuinen juo yhden terästetyn glögin tai punaviinilasillisen.

no enhänhän mä sitä sanonutka.. :kieh:

mun mielestä alkoholi ei kuulu jouluun. ehkä lasi punaviiniglögiä mut ei sen enempää. mun omat lapsuudenjoulut oli aina raittiita. ja haluan lapselleni samaa. alkoholui aiheuttaa ilmapiirin muutoksen ja aikuiset käyttäytyy oudoti ja lapsi ei voi rentoutua kunnolla.

Muistakaa antaa myös vanhemmillenne raitis joulu, vois näin sanoa. tai no oikeastaan ei mun vanhempia yhtään kyllä haittaa, vaikka minä olisinkin hiprakassa. On meinaan kyllä joskus konjakki meinannut hurahtaa päähän kun jostain syystä äiti-ihmistä aattona hiukan väsymys painaa, työt kun joulun alla uuvuttaa ja usein olen vielä aattoaamunakin ollut töissä. Sitä paitsi ihan ihka ensimmäisen hiprakkani olen nauttinut jouluaattona 15-vuotiaana kotona vanhempieni valvovan silmän alla. Pyysin itse saada punaviiniä ja mulle sitä annettiin. Tosin koskaan ei mun lapsuudenjouluihin eikä nykyisiinkään ole kuulunut ryypiskely. Punaviiniä ruuan kanssa ja kahvit ja konjakit, viime jouluna tosiaan myös jälkkäriviinit jotka tarjosi pikkuveljeni, joten siksi tuli nautittua enemmän kuin yksi lasillinen.

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
mun mielestä alkoholi ei kuulu jouluun. ehkä lasi punaviiniglögiä mut ei sen enempää. mun omat lapsuudenjoulut oli aina raittiita. ja haluan lapselleni samaa. alkoholui aiheuttaa ilmapiirin muutoksen ja aikuiset käyttäytyy oudoti ja lapsi ei voi rentoutua kunnolla.

sä kirjoitit mun ajatuksen kiitos :flower:

Me ostetaan punaviiniä. Ruokapöydässä lasillinen ei takuulla saa käyttäytymään oudosti, eikä vaikuta ilmapiiriin.

Me ostetaan punaviiniä. Ruokapöydässä lasillinen ei takuulla saa käyttäytymään oudosti, eikä vaikuta ilmapiiriin.

Ja saa taas ajatella maalaisjärjellä... Tuskin lasillisesta viiniä oli kyse, ottavathan he itsekin lasillisen niin kuin varmasti luit.

Yhteistyössä