Ei ymmärrä ei ...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja enga
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

enga

Aktiivinen jäsen
31.01.2007
2 762
0
36
Kävimme tänään anopilla, esitimme oman toiveen joulusta. Eli se että haluamme viettää joulun omassa kodissa, avata lahjat yhdessä ja samassa paikassa. Olenko nyt sitten kohtuuton tässä toiveessani? Anoppi tuumasi että niin kauan kun isovanhemmat elää olisi suotavaa viettää joulu heidän kanssaan.

Sen jälkeen kun kotoa pois muutin olen aina ollut joulun muualla kuin kotona, ja nyt haluan antaa lapsille kiireettömän joulun. Eli mennään lasten ei aikuisten ehdoilla.

Mä ymmärrän sua ja teidän perhettä loistavasti.
Sen sijaan en ymmärrä alkuunkaan nitä, jotka suhaavat aattona ympäri kyliä pitämässä sukulaiset tytyväisinä.
Viettäkää sellainen joulu kun haluatte, siitä ne omat jouluperinteet tulevat :)

No kun ajattelee että meillä 3 lasta jotka laittaa autoon, kuitenkin olisi kiva että lapset tosiaan ehtii leikkiä ja tutkia saamiaan lahjoja rauhassa eikä niin että 2 tai 3 paikassa avataan lahjat kiireellä ja taas seuraavaan paikkaan niin johan tuossa menee hermot yhellä sun toisella

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:
Mä ymmärrän sua ja teidän perhettä loistavasti.
Sen sijaan en ymmärrä alkuunkaan nitä, jotka suhaavat aattona ympäri kyliä pitämässä sukulaiset tytyväisinä.
Viettäkää sellainen joulu kun haluatte, siitä ne omat jouluperinteet tulevat :)

Jep. Ja ap. pidä nyt puolesi. Itseäni harmittaa jälkikäteen, etten tehnyt niin kuin halusin vaan vietin monet joulut junassa ja olohuoneiden lattioilla siskonpedissä.

Mekin jäätiin tänä(kin) jouluna kotiin ja jos minusta on kiinni niin kotona ollaan tulevatkin joulut. Sukulaisissa voidaan ravata sitten joulun pyhien jälkeen ja meille tosiaan saa tulla joulua viettämään kuka vaan haluaa.
Minäkin haluaisin koettaa luoda jotain OMIA perinteitä tähän mökkiin enkä juostatukka putkella toisten oikkujen mukaan.

Jos tulisivat teille?
Minä halusin nyt pitää joulun omassa kodissa, enkä matkustaa kaikkine tavaroineen 200km päähän. Porukat tulee sitten jossakin vaiheessa joulua meille.
Helpompaa heillä kulkea kuin meillä.

Alkuperäinen kirjoittaja The titityy:
Jos tulisivat teille?
Minä halusin nyt pitää joulun omassa kodissa, enkä matkustaa kaikkine tavaroineen 200km päähän. Porukat tulee sitten jossakin vaiheessa joulua meille.
Helpompaa heillä kulkea kuin meillä.

Ovat tulossa aattona kahville, mutta nyt kun asutaan alle 20km säteellä niin silti pitäisi anopin luona olla...kun asuttiin 250km säteellä oli tietty ymmärrettävää että kaikki halusi nähdä edes vilauksen meistä. Mutta nyt kun voi nähdä muutoinkin niin ...

Et ole kohtuuton, kyllä isovanhemmat voi halutessaan itse tulla käymään, kahden aikuisen ihmisen on huomattavasti helpompaa lähteä liikenteeseen kuin kolmen lapsen kanssa. Me ainakin vietetään joulu omalla perheellä ja omaan tahtiin. Ja onhan se niinkin että kun toiselle kumarrat niin toiselle pyllistät eli jos menee toisen vanhempien luo, toiset tykkää kyttyrää...

Alkuperäinen kirjoittaja enga:
Kävimme tänään anopilla, esitimme oman toiveen joulusta. Eli se että haluamme viettää joulun omassa kodissa, avata lahjat yhdessä ja samassa paikassa. Olenko nyt sitten kohtuuton tässä toiveessani? Anoppi tuumasi että niin kauan kun isovanhemmat elää olisi suotavaa viettää joulu heidän kanssaan.

Sen jälkeen kun kotoa pois muutin olen aina ollut joulun muualla kuin kotona, ja nyt haluan antaa lapsille kiireettömän joulun. Eli mennään lasten ei aikuisten ehdoilla.

Kumman vanhemmat? Siinäpä pulma... Olisit sanonu takas että meettekin sitten sun vanhempien luo

Minä pitäisin kii siitä, että se on teidänkin joulu, saatte viettää sen kuten tahdotte ja missä tahdotte. Itse vietämme aina kotona omalla porukalla, kauniisti kieltäydymme jos joku kutsuja esittää muualle, joulupäivänä äitini, siskoni ja veljeni tulevat meille, miehen äitiä ja siskoa en tiedä koska seuraavaksi näemme (pari viikkoa sitten jo anopilta lahjasäkki haettiin, mies käy huomenna sisarelleen viemässä meidän paketit ja hakee sieltä lahjat.. )

Mutta en osaisi edes olla muualla joulua, omassa kodissa vain, oman perheen kanssa, oman kuusen juurella..

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

Kumman vanhemmat? Siinäpä pulma... Olisit sanonu takas että meettekin sitten sun vanhempien luo

No nyt on kyse miehen äidistä

Me ollaan jo viime joulusta vietetty jouluaatto kolmistaan. Minä ja mun lapset. Viimeksi isäni lähti vaimoineen meidän mökille pohjosiin. Nyt lähtevät vasta joulupäivänä mutta oon saanut käsityksen että viettäisivät vaan keskenään joulun. Että edelleen kolmistaan ollaan. Joulupäivänä me sisarukset kokoonnutaan syömään keskenämme!

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

No nyt on kyse miehen äidistä

niinhän mä sanoin. Olisit sanonu takas että meette naisen vanhempien luo. You know?

Siis oikeasti olisi ihanaa viettää suku joulu mutta kun se ei onnistu koska osa suvusta ei tule toimeen keskenään. Ja tämän takia haluaisin viettää joulun perheen kesken ja ilman kiirettä. On kuitenkin joulupäivät jolloin voi kyläillä, mutta anoppi ei sitä ilmeisesti halua ymmärtää. Ja monesti huomaan muitakin asioita jotka sotii minun ajatusmaailman kanssa ja pahasti. :/

Siis nyt kun mietin niin eikö vanhempia ihmisiä tulisi kunnioittaa (ei nyt tietenkään kirjaimellisesti) mutta missähän vaiheessa ne vanhemmat ihmiset alkavat kunnioittaa meitä nuorempia ? Siitähän tässä tapauksessa selkeästi on kysysmys, eikö ?

Yhteistyössä