Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Kotipsykologi:Mulla on viime päivinä tullut mieleen sellaiset r-kioskilta ostetut oranssit salmiaikki/lakupatukat. Olivat littanoita ja se salkkari sellaista hieman sitkeää. Muistaako kukaan niitä. Oisko ollut merirosvon kuva siinä paperissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Jessenia:Alkuperäinen kirjoittaja Aamu Uninen:Muistaako teistä kukaan, kun kaupasta sai pennin karkkeja?
mä muistan jotai karkkeja mut joku muistikuva on et olis ollu purkkkaa ja niissä kääreissä olis ollu markka
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:Alkuperäinen kirjoittaja äitee jo:Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:Alkuperäinen kirjoittaja äiteee jo:Muistaako kukaan Ritäri Ässä-purkkaa....purkan ympärillä oli aina tarra... Itselläni taitaa olla läjä noita tarroja vielä tallessa jossain.
en muista sitä, mutta niitä oli muitakin simmosia purkkia mis oli tarra ympärillä.. simmosia pieniä suorakulmion mallisia..![]()
Muistatko mitä niissä tarroissa oli kuvattuna?
äh.. en saa päähäni.. mut aika varma oon et jotain muuta ku ritari ässää.. tyyliin jotain barbeja tai simmosta..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini -65:Hyvin muistan ja ne oli semmoisessa metallisessa pyöreässä telineessä kaupassa. Maitopurkit oli samanlaisia 70-luvun alussa. Välillä ne maidot oli myös maitopusseissa ja auta armias, kun se pussi meni rikki. Niitä maitopusseja varten sai ostaa kaupasta sellaisen kannun, johon pussi laitettiin. Maitopusseja myös pestiin ja niistä leikattiin matonkuteita ja ainakin mun mummo virkkasi niistä pyöreitä mattoja. Sitten oli myös mun suosikkimehua Rymdiä, jota myytiin jauheena annospusseissa ja sekoitettiin veteen ja voi että oli hyvää.
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:Kukas muistaa RuutiBubbis-purkan? Xylitolia oo nähnykään, mutta se maku![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:Kukas muistaa RuutiBubbis-purkan? Xylitolia oo nähnykään, mutta se maku![]()
Minä muistan. Musta pallo?
Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:Alkuperäinen kirjoittaja Tyyris Tyllerö:Kukas muistaa RuutiBubbis-purkan? Xylitolia oo nähnykään, mutta se maku![]()
Minä muistan. Musta pallo?
Ou jea beibi![]()
Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini -65:Hyvin muistan ja ne oli semmoisessa metallisessa pyöreässä telineessä kaupassa. Maitopurkit oli samanlaisia 70-luvun alussa. Välillä ne maidot oli myös maitopusseissa ja auta armias, kun se pussi meni rikki. Niitä maitopusseja varten sai ostaa kaupasta sellaisen kannun, johon pussi laitettiin. Maitopusseja myös pestiin ja niistä leikattiin matonkuteita ja ainakin mun mummo virkkasi niistä pyöreitä mattoja. Sitten oli myös mun suosikkimehua Rymdiä, jota myytiin jauheena annospusseissa ja sekoitettiin veteen ja voi että oli hyvää.
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:Alkuperäinen kirjoittaja Jessenia:Alkuperäinen kirjoittaja Aamu Uninen:Muistaako teistä kukaan, kun kaupasta sai pennin karkkeja?
mä muistan jotai karkkeja mut joku muistikuva on et olis ollu purkkkaa ja niissä kääreissä olis ollu markka
Mä oon ostanut irtsareita itsekseni aika vanhana, silloin on saanut vaahtokarkkeja, tai sellaisia pieniä kovia hedelmäkarkkeja muovikääreessä 5 pennillä. Karkkiaskeja muistan ostaneeni alle 20 pennillä, ja tämä siis on tapahtunut joskus 70-luvulla, ennen puoltaväliä.
Moni juttu tällä listalla, ei mun mielestäni ole edes kovin vanha.
Muistatteko te maidot muovipusseissa? Irtokananmunat? Lihatiskit?
Jäätelö oli suurta herkkua, kun olin pieni, jääkaapissa oli vain pakastuslokero, pakastimia ei ollut kellään tutuilla. Joten jätski haettiin kaupasta ja syötiin samantien. Hirmuisia määriä eri laatuja ei ollut.
Yksi nuoruuteni herkku oli salmiakki purkka, joka oli iso kokoinen, sellainen aaltoileva pinta siinä oli, ja se myytiin musta-keltaisessa kääreessä, muistaako kukaan tuota?
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:Rengaskorkithan on ihan uutuuksia! Luulin että nyt puhutaan niistä, kun siitä vedettiin sivuttain fliisua irti ja sit oli joko haava sormessa tai pellinpala kädessä ja korkki edelleen tiukasti kiinni.