Muistaako kukaan TRIP-MEHUA sellaiseessa kolmion muotoisessa tetrassa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Hyvin muistan ja ne oli semmoisessa metallisessa pyöreässä telineessä kaupassa. Maitopurkit oli samanlaisia 70-luvun alussa. Välillä ne maidot oli myös maitopusseissa ja auta armias, kun se pussi meni rikki. Niitä maitopusseja varten sai ostaa kaupasta sellaisen kannun, johon pussi laitettiin. Maitopusseja myös pestiin ja niistä leikattiin matonkuteita ja ainakin mun mummo virkkasi niistä pyöreitä mattoja. Sitten oli myös mun suosikkimehua Rymdiä, jota myytiin jauheena annospusseissa ja sekoitettiin veteen ja voi että oli hyvää.
 
A shadieeyah
Se oli ihanaa se ananaksen makunen :) äitiliini: meillä on tommonen maitopussi kudottu matto keittiön mattona ja siitä parempaa ei ole. Kestää ja kestää vaikka kuinka kauan(n.20vuotta kestänyt jo).
 
ne oli hyviä,mut voi hammasparkoja!Sit myymäläautolta ostettiin 20 pennillä toffeetikkareita joita ei ole enää.Ne tarttu hampaisiin.Se myymäläautonkuski huijas lapsia,pienenpiä,anto liianvähän takas,tai kisko liikaa hintaa.Sitruunasooda oli hyvää! :p
 
fani
Alkuperäinen kirjoittaja Kotipsykologi:
Mulla on viime päivinä tullut mieleen sellaiset r-kioskilta ostetut oranssit salmiaikki/lakupatukat. Olivat littanoita ja se salkkari sellaista hieman sitkeää. Muistaako kukaan niitä. Oisko ollut merirosvon kuva siinä paperissa.
Black Petehän se! Niitä sai vielä 90-luvun alussa, sitten katosivat jonnekin :( Maailman parasta...
Toinen ihanuus jota sai R:ltä oli Firello tms. kova salmiakkipötkö jonka sisällä salmiakkijauhetta.
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja Jessenia:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamu Uninen:
Muistaako teistä kukaan, kun kaupasta sai pennin karkkeja?
mä muistan jotai karkkeja mut joku muistikuva on et olis ollu purkkkaa ja niissä kääreissä olis ollu markka
Mä oon ostanut irtsareita itsekseni aika vanhana, silloin on saanut vaahtokarkkeja, tai sellaisia pieniä kovia hedelmäkarkkeja muovikääreessä 5 pennillä. Karkkiaskeja muistan ostaneeni alle 20 pennillä, ja tämä siis on tapahtunut joskus 70-luvulla, ennen puoltaväliä.

Moni juttu tällä listalla, ei mun mielestäni ole edes kovin vanha.

Muistatteko te maidot muovipusseissa? Irtokananmunat? Lihatiskit?

Jäätelö oli suurta herkkua, kun olin pieni, jääkaapissa oli vain pakastuslokero, pakastimia ei ollut kellään tutuilla. Joten jätski haettiin kaupasta ja syötiin samantien. Hirmuisia määriä eri laatuja ei ollut.

Yksi nuoruuteni herkku oli salmiakki purkka, joka oli iso kokoinen, sellainen aaltoileva pinta siinä oli, ja se myytiin musta-keltaisessa kääreessä, muistaako kukaan tuota?

 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee jo:
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
Alkuperäinen kirjoittaja äiteee jo:
Muistaako kukaan Ritäri Ässä-purkkaa....purkan ympärillä oli aina tarra... Itselläni taitaa olla läjä noita tarroja vielä tallessa jossain :).
en muista sitä, mutta niitä oli muitakin simmosia purkkia mis oli tarra ympärillä.. simmosia pieniä suorakulmion mallisia.. :whistle:
Muistatko mitä niissä tarroissa oli kuvattuna?
äh.. en saa päähäni.. mut aika varma oon et jotain muuta ku ritari ässää.. tyyliin jotain barbeja tai simmosta.. :whistle:
Minä muistelisin, että niissä oli jotain siirtokuvia. Siis feikkitatskoja. Kuvia en kyllä muista. Purkka maistui salmiakille, oli sellainen vaaleanruskea.
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini -65:
Hyvin muistan ja ne oli semmoisessa metallisessa pyöreässä telineessä kaupassa. Maitopurkit oli samanlaisia 70-luvun alussa. Välillä ne maidot oli myös maitopusseissa ja auta armias, kun se pussi meni rikki. Niitä maitopusseja varten sai ostaa kaupasta sellaisen kannun, johon pussi laitettiin. Maitopusseja myös pestiin ja niistä leikattiin matonkuteita ja ainakin mun mummo virkkasi niistä pyöreitä mattoja. Sitten oli myös mun suosikkimehua Rymdiä, jota myytiin jauheena annospusseissa ja sekoitettiin veteen ja voi että oli hyvää.
Jee, joku muukin muistaa Rymdin. Ketjua alusta lukiessani meinasin kirjoittaa siitä ihan varmana, ettei kukaan muista. Meillä siivottiin mökillä kaappeja ja löysin pussin sitä. Tuli nostalginen fiilis ; )

Muistaako joku sellaisen purkan, joka oli ovaalinmuotoinen, kova päältä ja purkkaa siis sisältä. Makuna salmiakki.

Muistan myös leikkitupakat, joissa oli paperi päällä ja sisällä lakua. Voi jee tuota 70-lukua...
 
mä kans -65
Alkuperäinen kirjoittaja äitiliini -65:
Hyvin muistan ja ne oli semmoisessa metallisessa pyöreässä telineessä kaupassa. Maitopurkit oli samanlaisia 70-luvun alussa. Välillä ne maidot oli myös maitopusseissa ja auta armias, kun se pussi meni rikki. Niitä maitopusseja varten sai ostaa kaupasta sellaisen kannun, johon pussi laitettiin. Maitopusseja myös pestiin ja niistä leikattiin matonkuteita ja ainakin mun mummo virkkasi niistä pyöreitä mattoja. Sitten oli myös mun suosikkimehua Rymdiä, jota myytiin jauheena annospusseissa ja sekoitettiin veteen ja voi että oli hyvää.
Me kaadettiin sitä Rymdjauhetta kädelle ja nuoleskeltiin siitä;)
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessenia:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamu Uninen:
Muistaako teistä kukaan, kun kaupasta sai pennin karkkeja?
mä muistan jotai karkkeja mut joku muistikuva on et olis ollu purkkkaa ja niissä kääreissä olis ollu markka
Mä oon ostanut irtsareita itsekseni aika vanhana, silloin on saanut vaahtokarkkeja, tai sellaisia pieniä kovia hedelmäkarkkeja muovikääreessä 5 pennillä. Karkkiaskeja muistan ostaneeni alle 20 pennillä, ja tämä siis on tapahtunut joskus 70-luvulla, ennen puoltaväliä.

Moni juttu tällä listalla, ei mun mielestäni ole edes kovin vanha.

Muistatteko te maidot muovipusseissa? Irtokananmunat? Lihatiskit?

Jäätelö oli suurta herkkua, kun olin pieni, jääkaapissa oli vain pakastuslokero, pakastimia ei ollut kellään tutuilla. Joten jätski haettiin kaupasta ja syötiin samantien. Hirmuisia määriä eri laatuja ei ollut.

Yksi nuoruuteni herkku oli salmiakki purkka, joka oli iso kokoinen, sellainen aaltoileva pinta siinä oli, ja se myytiin musta-keltaisessa kääreessä, muistaako kukaan tuota?
Onko lihatiski muka jotenkin erikoinen juttu muistaa? Onhan kaupoissa edelleen lihatiskit...?
 

"Muistan myös ne limsapullon korkit; siinä oli sellainen rengas mistä otettiin kiinni ja vedettiin korkin yli."



Rengaskorkithan on ihan uutuuksia! Luulin että nyt puhutaan niistä, kun siitä vedettiin sivuttain fliisua irti ja sit oli joko haava sormessa tai pellinpala kädessä ja korkki edelleen tiukasti kiinni.

Ja toki muista tetramenhut. Kuinka sitä reikää piti joskus hakea! Jos sen nimi oli Trip, niin eikö ollut myös Trap? Oliko se sitten niitä ekoja neliskanttimehuja?
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Rengaskorkithan on ihan uutuuksia! Luulin että nyt puhutaan niistä, kun siitä vedettiin sivuttain fliisua irti ja sit oli joko haava sormessa tai pellinpala kädessä ja korkki edelleen tiukasti kiinni.

Nämä ovat niitä alkuperäisiä. Jotenkin aina kävi niin, että korkki ei auennutkaan ; )
Varmaan olisivat nykypäivänä lailla kiellettyjä...
 

Yhteistyössä