Muistaako kukaan TRIP-MEHUA sellaiseessa kolmion muotoisessa tetrassa?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Jessenia:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamu Uninen:
Muistaako teistä kukaan, kun kaupasta sai pennin karkkeja?
mä muistan jotai karkkeja mut joku muistikuva on et olis ollu purkkkaa ja niissä kääreissä olis ollu markka
Mä oon ostanut irtsareita itsekseni aika vanhana, silloin on saanut vaahtokarkkeja, tai sellaisia pieniä kovia hedelmäkarkkeja muovikääreessä 5 pennillä. Karkkiaskeja muistan ostaneeni alle 20 pennillä, ja tämä siis on tapahtunut joskus 70-luvulla, ennen puoltaväliä.

Moni juttu tällä listalla, ei mun mielestäni ole edes kovin vanha.

Muistatteko te maidot muovipusseissa? Irtokananmunat? Lihatiskit?

Jäätelö oli suurta herkkua, kun olin pieni, jääkaapissa oli vain pakastuslokero, pakastimia ei ollut kellään tutuilla. Joten jätski haettiin kaupasta ja syötiin samantien. Hirmuisia määriä eri laatuja ei ollut.

Yksi nuoruuteni herkku oli salmiakki purkka, joka oli iso kokoinen, sellainen aaltoileva pinta siinä oli, ja se myytiin musta-keltaisessa kääreessä, muistaako kukaan tuota?
Onko lihatiski muka jotenkin erikoinen juttu muistaa? Onhan kaupoissa edelleen lihatiskit...?
Mutta pakattua lihaa ei ollut lainkaan, jauhelihat jauhettiin kaupoissa, jos halusit jotain leikkelettä, sekin leikattiin siinä sinun silmiesi edessä, eli tuon ajan elänyt tietää kyllä mistä puhun! Samoin eineksiä oli ehkä juuri ja juuri purkkihernekeitto, suurena herkkuna ostettiin joskus lihatiskiltä kotletteja.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Rengaskorkithan on ihan uutuuksia! Luulin että nyt puhutaan niistä, kun siitä vedettiin sivuttain fliisua irti ja sit oli joko haava sormessa tai pellinpala kädessä ja korkki edelleen tiukasti kiinni.

Nämä ovat niitä alkuperäisiä. Jotenkin aina kävi niin, että korkki ei auennutkaan ; )
Varmaan olisivat nykypäivänä lailla kiellettyjä...
Ja noissa oli vielä se korkkinen korkki siellä pullon ja korkin välissä. Näistä sitten äiti teki pannun alusia. Oli muuten hienoja :)
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Rengaskorkithan on ihan uutuuksia! Luulin että nyt puhutaan niistä, kun siitä vedettiin sivuttain fliisua irti ja sit oli joko haava sormessa tai pellinpala kädessä ja korkki edelleen tiukasti kiinni.

Nämä ovat niitä alkuperäisiä. Jotenkin aina kävi niin, että korkki ei auennutkaan ; )
Varmaan olisivat nykypäivänä lailla kiellettyjä...
Ja noissa oli vielä se korkkinen korkki siellä pullon ja korkin välissä. Näistä sitten äiti teki pannun alusia. Oli muuten hienoja :)
Tuskin yhtä hieno kuin meillä puisista isoista lankarullista tehty väliverho mökillä ; )

 
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Rengaskorkithan on ihan uutuuksia! Luulin että nyt puhutaan niistä, kun siitä vedettiin sivuttain fliisua irti ja sit oli joko haava sormessa tai pellinpala kädessä ja korkki edelleen tiukasti kiinni.

Nämä ovat niitä alkuperäisiä. Jotenkin aina kävi niin, että korkki ei auennutkaan ; )
Varmaan olisivat nykypäivänä lailla kiellettyjä...
Ja noissa oli vielä se korkkinen korkki siellä pullon ja korkin välissä. Näistä sitten äiti teki pannun alusia. Oli muuten hienoja :)
Tuskin yhtä hieno kuin meillä puisista isoista lankarullista tehty väliverho mökillä ; )
Niistä puisista lankarullista minä olen askarrellut ainakin sieniä. Ja sisko on pudonnut sellaisen päälle kerrossängyn yläpediltä ja katkaissut jalkansa.
 
vieras
Entä muistatteko sellaiset mustat pyöreät tikkarit, joissa oli iso keltainen tähti keskellä? Meillä oli tapana käyttää niitä vesilasissa ja sit imeskellä ja lopuksi juoda se vesi. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppuliini:
Ja Ruottissa pienenä juotiin aina pillimehut simmosista pusseista.. nyt niitä on itse asiassa näkyny Suomessakin myynnissä.. :whistle: =)
Capri Sun- pillimehuja?
Mua ne muistuttaa Turkin vuosista, siellä niitä juotiin aina. Suomesta bongasin niitä ekana arabikaupasta, nykyään löytyy jo marketeistakin :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Muistan tripit ja muut ja sitten semmosen valion banaanisuklaajugurtin... sitä sai koulus hernekeittopäivänä jälkkäriksi. Nauratti vähän, kun nyt valio vissiin tuo sen taas markkinoille.
Banaanisuklaajogurttia oli myynnissä jo reilu kuukausi sitten, paikallisen K-kaupan avajaisissa Valion täti sitä (ja toista uutuutta, raparperi-mansikkaa tms) innoissaan esitteli =)
 
Greippi
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Entä muistatteko sellaiset mustat pyöreät tikkarit, joissa oli iso keltainen tähti keskellä? Meillä oli tapana käyttää niitä vesilasissa ja sit imeskellä ja lopuksi juoda se vesi. :D
Nam. Olisipa nyt sellainen...
 

Yhteistyössä