mua pelottaa..

mulle ja mun miehelle on syntymässä kohtä vauva..mut meil menee älyttömän huonosti..ehkä meidän ei kuulu olla enää yhessä...pitkä juttu..mut mua pelottaa jos jään yksin tuon lapseni kanssa..kuinka siitä selviän?onko samaa kokeneita..auttakaa!!!! :ashamed: :'(
 
no meillä on ollu miehen kaa tosi vaikeeta...yhessä ollaan,tyttö 8 kk...ja yritetään ja nyt menee taas hyvin...haluan jatkaa koska rakastan miestäni ...toivottavsti tilanteenne selviää...ja jos ei selviä niin kyllä sinö "yksin" selviät..vaikka tuskin yksin jäät...saat apua kuns itä haet..
voimia vaikeisiin päätöksiin :hug:
 
kannattaisi kasvaa
kannattaisi kasvaa aikuiseksi ennen lasten tekoa, eikä pamahtaa paksuksi ekalle vastaan tulevalle ukolle. ehkäisy on keksitty. enkä sillä, että lapsia ei voisi toivoakin, mutta kuinka moni järkevä hankkii lapsen aivan tuoreeseen tai kriisissä olevaan parisuhteeseen??? järjenkäyttö on sallittua!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2004 klo 00:20 kannattaisi kasvaa kirjoitti:
kannattaisi kasvaa aikuiseksi ennen lasten tekoa, eikä pamahtaa paksuksi ekalle vastaan tulevalle ukolle. ehkäisy on keksitty. enkä sillä, että lapsia ei voisi toivoakin, mutta kuinka moni järkevä hankkii lapsen aivan tuoreeseen tai kriisissä olevaan parisuhteeseen??? järjenkäyttö on sallittua!
Joskus niitä lapsia syntyy ´kriisitilanteisiin niille aikuisillekkin.. Että musta toi oli aika loukkaavasti sanottu.. Ja voi nuorillakin olla jo pitkä parisuhde takana.. Ei se aina katso ikää, kun menee huonosti.. ...voimia sulle ja koittaa saada asiat selviksi, puhumalla saa paljpn aikaan.. :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2004 klo 00:20 kannattaisi kasvaa kirjoitti:
kannattaisi kasvaa aikuiseksi ennen lasten tekoa, eikä pamahtaa paksuksi ekalle vastaan tulevalle ukolle. ehkäisy on keksitty. enkä sillä, että lapsia ei voisi toivoakin, mutta kuinka moni järkevä hankkii lapsen aivan tuoreeseen tai kriisissä olevaan parisuhteeseen??? järjenkäyttö on sallittua!
Ai että ku oisit tossa mun nenän eessä!!!mistä voit tietää kuinka rakastavaisia ollaan oltu ja mitä on tapahtunu!oon 20-vuotias ja tää lapsi on toivottu!!!jumankauta miten mua suututtaa..taidat itse olla aika kokematon vielä elämästä!!!!!!
 
En ymmärrä miks jotku jaksaa olla ilkeitä kun oikeesti ottaa tää tilanne päähän..kun ei voi olla yhessä jos ei oo hyvä ja toivoin saavani tukea siihen kun pelottaa jos jään yksin..kiitos vastanneille..kai mä jotenkin tästä sitten vain selviän :ashamed:
 
kannattaisi kasvaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2004 klo 00:56 Riikka kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2004 klo 00:20 kannattaisi kasvaa kirjoitti:
kannattaisi kasvaa aikuiseksi ennen lasten tekoa, eikä pamahtaa paksuksi ekalle vastaan tulevalle ukolle. ehkäisy on keksitty. enkä sillä, että lapsia ei voisi toivoakin, mutta kuinka moni järkevä hankkii lapsen aivan tuoreeseen tai kriisissä olevaan parisuhteeseen??? järjenkäyttö on sallittua!
Ai että ku oisit tossa mun nenän eessä!!!mistä voit tietää kuinka rakastavaisia ollaan oltu ja mitä on tapahtunu!oon 20-vuotias ja tää lapsi on toivottu!!!jumankauta miten mua suututtaa..taidat itse olla aika kokematon vielä elämästä!!!!!!
no kannattaa sitä silti olla varma sekä suhteesta että lapsesta ettei tartte sit kaiholla yksinhuoltajana muistella niitä rakastuneena olemisen aikoja!!! ja jos jo ennen lapsen syntymää on asiat niin huonosti et eroa harkitaan, ei asiat ole voinu raskaaksi tulemisen aikaankaan niin hyvin olla. en minä tätä pahalla tarkoita. tämä on mielipiteeni. ja olen harkitsevainen enkä mikään pentu vaikka niin selvästi kuvittelet.
 
kannattaisi kasvaa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2004 klo 01:21 Rapu kirjoitti:
Et sä tiedä mun elämästä yhtään mitään joten anna olla!onneks mun ei tarvii sun mielipidettäs kysellä!
mutta enhän mä susta olekaan puhunut vaan asiasta yleensä. anteeksi. uskon että tilanteesi ihan oikeasti on vaikea. voisitteko harkitä esim. parisuhdeterapiaa? tuo aiempi kommenttini vain on tulos siitä, mitä viestisi sai minut ajattelemaan. sinusta ei ollut kysymys. voimia :hug:
 
min
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2004 klo 01:24 kannattaisi kasvaa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2004 klo 01:21 Rapu kirjoitti:
Et sä tiedä mun elämästä yhtään mitään joten anna olla!onneks mun ei tarvii sun mielipidettäs kysellä!
mutta enhän mä susta olekaan puhunut vaan asiasta yleensä. anteeksi. uskon että tilanteesi ihan oikeasti on vaikea. voisitteko harkitä esim. parisuhdeterapiaa? tuo aiempi kommenttini vain on tulos siitä, mitä viestisi sai minut ajattelemaan. sinusta ei ollut kysymys. voimia :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2004 klo 00:26 effemia kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2004 klo 00:20 kannattaisi kasvaa kirjoitti:
kannattaisi kasvaa aikuiseksi ennen lasten tekoa, eikä pamahtaa paksuksi ekalle vastaan tulevalle ukolle. ehkäisy on keksitty. enkä sillä, että lapsia ei voisi toivoakin, mutta kuinka moni järkevä hankkii lapsen aivan tuoreeseen tai kriisissä olevaan parisuhteeseen??? järjenkäyttö on sallittua!
Joskus niitä lapsia syntyy ´kriisitilanteisiin niille aikuisillekkin.. Että musta toi oli aika loukkaavasti sanottu.. Ja voi nuorillakin olla jo pitkä parisuhde takana.. Ei se aina katso ikää, kun menee huonosti.. ...voimia sulle ja koittaa saada asiat selviksi, puhumalla saa paljpn aikaan.. :hug:
eikä niitä lapsia synny kriisitilanteisiin, koko raskaus ja lapsen syntymähän on yhtä isoo kriisiä. se on ehkä isoin elämän muutos mitä kukaan ikinä kokee, miks se ei ois kriisi? siis myös niille ns. aikuisille. ootko rapu puhunu miehelles? voihan se olla että sitäki vaan pelottaa se miten osaatte vauvaanne hoitaa tms. eiks kaikkia esikoistaan odottavia vanhempia se lapsen hoita ja yleensä toimeentulo vähän arveluta? meillä syy siihen et mies meinas jänistää oli ihan se että sille iski viimehetken paniikki siitä miten pärjätään.
 
Kaikista suurin ongelma on miehen juominen :'( Se on luvannu et juu juu kyl se loppuu sit ku vauva syntyy.Mut pelottaa jos ei..onhan miehelläni jo 29 vuotta elämää takana et luulis sit kans aaikuistuvan en tiedä.. :ashamed:
 
Kirsikkainen


Voi Rapunen..

Miehen juominen on tosi vakava juttu. Sun täytyy olla tiukkana. Alkkista ei voi parantaa kuin alkkis itse, sä voit vain tukea. Mutta sun täytyy tietää, koska on liian myöhäistä. Muista, että lapsesi ansaitsee raittiin kasvuympäristön. Voimia.

 
n19
Varmasti selviät vaikka yksin jäisitki..monesti se on parempi vaihtoehto kuin olla parisuhteessa mistä ei tule mitään. tottakai tollaset asiat pelottaa,mut kyllä niistä selviää...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2004 klo 12:14 Rapu kirjoitti:
Kaikista suurin ongelma on miehen juominen :'( Se on luvannu et juu juu kyl se loppuu sit ku vauva syntyy.Mut pelottaa jos ei..onhan miehelläni jo 29 vuotta elämää takana et luulis sit kans aaikuistuvan en tiedä.. :ashamed:
mitä sä tarkotat juomisella? joka päivä vai joka viikonloppu? meinaan että mun ukko eleli kans niitä viimisiä vapauden hetkiä ennen lapsen syntymää täysillä, rauhottu sit ku poika synty.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2004 klo 00:20 kannattaisi kasvaa kirjoitti:
kannattaisi kasvaa aikuiseksi ennen lasten tekoa, eikä pamahtaa paksuksi ekalle vastaan tulevalle ukolle. ehkäisy on keksitty. enkä sillä, että lapsia ei voisi toivoakin, mutta kuinka moni järkevä hankkii lapsen aivan tuoreeseen tai kriisissä olevaan parisuhteeseen??? järjenkäyttö on sallittua!
olipa ilkeästi sanottu! kyllä niitä eroja tulee vanhempanakin, eikä tämän ketjun aloittaja taatusti tunne oloaan yhtään paremmaksi sinun ansiostasi! täällä on tarkoitus saada (vertais)tukea eikä syyttelyä, sitä varmasti nuori äiti saa ihan riittävästi netin ulkopuoleltakin.

anteeksi kiukkuinen sävy, mutta itsestäni tuntuisi tosi pahalta, jos minulle olisi sanottu noin.
 
rimpsa
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2004 klo 22:36 honiska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2004 klo 12:14 Rapu kirjoitti:
Kaikista suurin ongelma on miehen juominen :'( Se on luvannu et juu juu kyl se loppuu sit ku vauva syntyy.Mut pelottaa jos ei..onhan miehelläni jo 29 vuotta elämää takana et luulis sit kans aaikuistuvan en tiedä.. :ashamed:
mitä sä tarkotat juomisella? joka päivä vai joka viikonloppu? meinaan että mun ukko eleli kans niitä viimisiä vapauden hetkiä ennen lapsen syntymää täysillä, rauhottu sit ku poika synty.
:'( Lähes joka viikonloppu..Oon pyytäny ja pyytäny et olis selvinpäi..mut ei..On se kovasti sanonu et lopettaa juomisen vauvan syntymän jälkee mut mua pelottaa et miten käy..ehkä mun vaa pitää oottaa :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.12.2004 klo 00:21 rimpsa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.12.2004 klo 22:36 honiska kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.12.2004 klo 12:14 Rapu kirjoitti:
Kaikista suurin ongelma on miehen juominen :'( Se on luvannu et juu juu kyl se loppuu sit ku vauva syntyy.Mut pelottaa jos ei..onhan miehelläni jo 29 vuotta elämää takana et luulis sit kans aaikuistuvan en tiedä.. :ashamed:
mitä sä tarkotat juomisella? joka päivä vai joka viikonloppu? meinaan että mun ukko eleli kans niitä viimisiä vapauden hetkiä ennen lapsen syntymää täysillä, rauhottu sit ku poika synty.
:'( Lähes joka viikonloppu..Oon pyytäny ja pyytäny et olis selvinpäi..mut ei..On se kovasti sanonu et lopettaa juomisen vauvan syntymän jälkee mut mua pelottaa et miten käy..ehkä mun vaa pitää oottaa :ashamed:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 26.12.2004 klo 00:20 kannattaisi kasvaa kirjoitti:
kannattaisi kasvaa aikuiseksi ennen lasten tekoa, eikä pamahtaa paksuksi ekalle vastaan tulevalle ukolle. ehkäisy on keksitty. enkä sillä, että lapsia ei voisi toivoakin, mutta kuinka moni järkevä hankkii lapsen aivan tuoreeseen tai kriisissä olevaan parisuhteeseen??? järjenkäyttö on sallittua!
Ei kymmenen vuoden seurustelu ennen lasten tekoa säästä parisuhdetta siltä tosiasialta että koko raskaus ja vauva aika on yhtä isoa kriisiä itsekullekin, etenkin ensimmäisen lapsen kohdalla. Eikä sillä kymmenellä vuodella mitään tee jos tahtoa ei löydy yhdessä pysymiseen ja yhdessä asioiden selvittämiseen: kukaan meistä kun ei niin hyvä ennustaja ole että osaisi sanoa mitä tuo 15 seuraavaa vuotta parisuhteelle tullessaan. Me ollaan ainakin hyvin selvitty, vaikka nopeeta toimintaa meillä tuo lapsenteko olikin. Eikä ollut edes ensimmäinen vastaantuleva ukko muuten. Siitä en osaa sanoa, olenko järkevä vai en. Se on jokaisen ihan vapaasti määriteltävissä, ja sinä selvästi olet jo mielipiteesi muodostanut. ;)
 
tuleva mamma86
Vaikeita asioita mutta turha pelätä,kyllä nämä asiat jotenkin tässä maailmassa suttaantuu!
Minun tarina on tämmöinen,että odotan minun ensimmäistäni,esikoistani innolla :D rv 24
Isä juotu lähtemään oleskeluluvan "takia" takaisin ulkomaille,pelotta ja itketti että mites nytten :'( Mutta selviän kyllä ja odotamme isää takaisin tänne suomeen!Olemme miehen kanssa kihloissa ja asiat on hyvin,että vaikka on pitkä ero tässä ja yksinäisyys vaivaa,mutta sukulaiset ja tuttavat auttaa,vaikka ei se miehen läheisyyttä korvaa mutta jakselen vauvan ansiosta.Onhan se niin ihanalta isältä :heart:
 
sanna-cata
Meilläkin meni silloin odotus aikana todella huonosti ja oltiinkin eroamassa. Syitä oli monia joten niitä en ala kertaamaan. Mutta suuri helpotus oli kun tytön syntymän jälkeen alkoi parisuhdekin taas luistaa. En tiedä mitä mies sanoo, mutta minä ainakin rakastuin siihen uudelleen. Tokihan pitkään suhteeseen tulee niitä ylä- ja alamäkiä. On totta kun sanotaan, että pienten lasten vanhemmat eroaa turhaan. Vauva- ja lapsiperheiden elämä ei ole sitä helpointa. Ja nuorilla vanhemmilla saattaa myös raha ongelmat tuoda lisä stressiä. Toivottavasti saatta asiat kulkemaan edes niin, ettette tekisi mitään hätiköityä. Miettikää ja antakaa toisillenne aikaa. Voimia sinulle :hug:


 
mullakin rakkaan kanssa toistaseks kihlasormukset hyllyllä... about joka toinen päivä se sanoo jättävänsä mut kun ei jaksa kattoo mua kun mä vaan kuihdun kun en saa syötyä... 13 vk takana raskautta ja pelottaa tietysti tuleeko meistä ikinä tasapainosta perhettä. meitä on moneen junaan.. mutta täytyyhän niitä miehiäkin ymmärtää kun niiten rakastama ja kauniina pitämä maailman ihanin nainen muuttuu oksentelevaks ja aliravituks #&%£$!* joka ei jaksa olla kiinnostunu ittensä ja kotinsa ulkonäöstä...
 

Yhteistyössä