Mua pelottaa niin vietävästi!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohjantähdenalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohjantähdenalla

Vieras
Miehen muutto ja sen jälkeinen aika. Perjantaina pitäs repiä yhteisestä kodista tavarat puoliksi ja viedä miehen asuntoon. Miks mulla tulee nyt vasta tämmönen tunne?? Meneekö tämä ohi,vai tuleeko vaikeampaa,kun tajuaa olevansa yksin?
Mun päätös tämä oli kun mies ei halunnut hoitoon mennä alkoholismin takia.. nyt olisi menossa kun muutetaan erillemme.

Pelottaa miten selviän yksin,ilman tuota tuttua miestä. :/ Vaikka samalla kuitenkin tuntuu helpottavaltakin.. Sekavaa..

Juuri tuon turvallisuuden tai tuttuuden tunteen takia sinä just olet varmasti pitkittänyt tuota eroa. Sitä ihmiset juuri pelkäävät ja haluavat jatkaa vaikeassakin suhteessa.

Joskus pitää tehdä valinta, mikä on järkevää ja parhaaksi itselle ja lapsille. Tottakai sinua pelottaa, mutta se menee ohi kun saat aikaa tilanteeseen.

Toivottavasti menisi ohitse... Kyllä musta tuntuu et tää oli ainut oikea ratkaisu,mutta tuntuu kamalalta heittää yli 10vuoden yhteinen aika taakse ja jatkaa itse eteenpäin... :/

Pahin hetki mun ja exän erossa ei ollut eropäätös, tai eron hakeminen, vaan nimenomaan se,kun se muutti täältä pois. Kantoi tavaransa pihalle ja mä menin saunaan itkemään, ettei pojat nähny. Ja ero oli meillä yhteinen päätös. Mut sen muuttamisen jälkeen, aloimme saamaan omaa rytmiä lasten kanssa kuntoon, ja sitten helpotti, ei siihen kauaa mennyt. Ero ei koskaan ole helppo, ja siitä olemassa olevasta perheestä ns. luopuminen, on vaikeaa, mut helpottaa kylla :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Pohjantahdenalla:
Toivottavasti menisi ohitse... Kyllä musta tuntuu et tää oli ainut oikea ratkaisu,mutta tuntuu kamalalta heittää yli 10vuoden yhteinen aika taakse ja jatkaa itse eteenpäin... :/

Kyllä sä tiedät, että se on ainut oikea ratkaisu. Ainahan se on pelottavaa, irrottautua, tutsta ja turvallisesti. Miehestäsi tuntuu ihan varmasti samalta, siksi lupasi hoitoonkin mennä. Jos miehesi pois muutettuaan menee hoitoon, ja saa alkon hallintaan, voisiko teillä vielä olla jotain?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Kyllä sä tiedät, että se on ainut oikea ratkaisu. Ainahan se on pelottavaa, irrottautua, tutsta ja turvallisesti. Miehestäsi tuntuu ihan varmasti samalta, siksi lupasi hoitoonkin mennä. Jos miehesi pois muutettuaan menee hoitoon, ja saa alkon hallintaan, voisiko teillä vielä olla jotain?

Siis jos hän menisi hoitoon ja olisi ilman alkoa niin miksei voisi olla,muuten hän on tosi ihana. Jäisi varmasti alkon myötä mustasukkaisuuskohtauksetkin..

muoks* vaikka tuohonkin pitäisi aikaa mennä et tiedän varmasti hänen olevan hoidossa ja että haluaa sitä itsekin todella..

Siis jos hän menisi hoitoon ja olisi ilman alkoa niin miksei voisi olla,muuten hän on tosi ihana. Jäisi varmasti alkon myötä mustasukkaisuuskohtauksetkin..

muoks* vaikka tuohonkin pitäisi aikaa mennä et tiedän varmasti hänen olevan hoidossa ja että haluaa sitä itsekin todella..

Jos todella haluaa yhteistä elämää sinun ja lasten kanssa, menee hoitoon, ja muuttuu. Toivottavasti niin kävisi.

voimia sinulle.tiedän miltä tuntuu,meillä mies asuu väliaikaisesti muualla kun ei suostunnut lopettamaan juomista.käy aina välillä selvinpäin katsomassa lapsia.en suostu ottamaan takaisinennen kuin saa asiansa järjestykseen.oli selvänä tosi ihana mies,mutta viina päissään oli arvaamaton,sain pelätä koska lyö tai alkaa huutamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Jos todella haluaa yhteistä elämää sinun ja lasten kanssa, menee hoitoon, ja muuttuu. Toivottavasti niin kävisi.

Niinpä,mutta jos ei halua vielä muuttua,niin ei kai sitä auta muuta kuin hyväksyä tilanne ja totutella ajatukseen. Jotenkin pelottaa sekin jos mies löytää uuden et miten siihen reagoisi..

Minä yritän vielä joku päivä rohkaistua ja laittaa sulle oman tarinani yv:nä, PTA. Jos siitä vaikka olisi sinulle apua. Kyse siis mieheni alkoholiongelmasta ja sen seurauksista.

Oikein teen kun muutat ja "pelastat" itsesi. Alkoholisti tarvii joskus kunnon ravistuksen, todella tunteen että nyt jää yksin, hoitoon olisi mentävä. Ei siitä silti takuita ole, että menee hoitoon, mutta ei hänen silti siihen uppoavaan suohon jossa itse nyt on, tarvitse toisia mukanaan viedä!! Onnea ja jaksamista elämässäsi, toivottaa "paljon kokenut".

:hug: Voimia sinulle. Itse toipuneena alkoholistina ja toipuneen päihderiippuvaisen vaimokkeena tiedän että käyttävän/ juovan holistin tai nistin kanssa ei voi elää. :|
Toivotaan että miehesi oikeasti menee hoitoon , se on kuitenkin vähintään vuosi täysin päihteetöntä ( ei yhtään kaljaa tms.) elämää oltava takana ennenkuin voi sanoa että ihminen alkaa toipua. Kohtuukäyttöä on turha lähteä alkoholistin opettelemaan, se ei onnistu koskaan vaan täysin nollalinjalle on siirryttävä.
Voihan sitä aina olla tukena muutoksessa jos haluaa vaikkei samassa osoitteessa asukaan, mutta näinhän se on että jos alkoholisti ei mene hoitoon niin ei hän miksikään siitä muutu. Yksin ei ole kukaan selvinnyt vaan siihen tarvitaan sitä vertaistukea.
Eikä sinun tehtäväsi ole jatkaa kärsimistä ( käyttävä/ juova sairastuttaa myös muunkin perheen), saattaa ollakin nyt oiva pysähdys miehelles ja sysäys kohti uutta elämää hällekin.

Alkuperäinen kirjoittaja darkstarmama:
:hug: Voimia sinulle. Itse toipuneena alkoholistina ja toipuneen päihderiippuvaisen vaimokkeena tiedän että käyttävän/ juovan holistin tai nistin kanssa ei voi elää. :|
Toivotaan että miehesi oikeasti menee hoitoon , se on kuitenkin vähintään vuosi täysin päihteetöntä ( ei yhtään kaljaa tms.) elämää oltava takana ennenkuin voi sanoa että ihminen alkaa toipua. Voihan sitä aina olla tukena muutoksessa jos haluaa vaikkei samassa osoitteessa asukaan, mutta näinhän se on että jos alkoholisti ei mene hoitoon niin ei hän miksikään siitä muutu. Yksin ei ole kukaan selvinnyt vaan siihen tarvitaan sitä vertaistukea.
Eikä sinun tehtäväsi ole jatkaa kärsimistä ( käyttävä/ juova sairastuttaa myös muunkin perheen), saattaa ollakin nyt oiva pysähdys miehelles ja sysäys kohti uutta elämää hällekin.

Onnea teille toipumisesta :hug: Toivottavasti mies myös haluaisi todella toipua alkoholismista..

tuo tavaroiden jakaminen ja konkreettinen erilleen muutto on se pahin vaihe. Sit kun se on ohi ja sulla alkaa muodostua arkeen ne sun omat rutiinisi, niin helpottaa kovasti. Tässä vaiheessa sä et kaipaa miestäsi, vaan sitä yhdessäoloa ja -asumista. Kuten sanoit, jännität sitä yksinoloa. Sä oot tehnyt ison ratkaisun, jonka pitemmän päälle varmasti huomaat edelleenkin olevan oikea. Tsemppiä, kyllä kaikki menee hyvin!

voin luvata et kun huomaat kuinka ihanaa on herätä aamulla ilman pelkoa siitä päivästä, ja huomaat kuinka ihanaa on mennä nukkumaan tarvitsematta pelätä sitä kännissä kotiin tulevaa miestä, huomaat pian kuinka ihanaa se elämä sit onkaan.
Mut varoituksena, älä anna sen masennuksen iskeä, sen, miks mä en tehnyt tätä jo aiemmin-syytöksen, nyt sä sen teit, ja siitä se elämä taas alkaa :hug:
ja toivotaan todella et se mies menee sinne hoitoon ja saatte vielä mahdollisuuden.

Toivotaan että miehesi oikeasti menee hoitoon , se on kuitenkin vähintään vuosi täysin päihteetöntä ( ei yhtään kaljaa tms.) elämää oltava takana ennenkuin voi sanoa että ihminen alkaa toipua. Voihan sitä aina olla tukena muutoksessa jos haluaa vaikkei samassa osoitteessa asukaan, mutta näinhän se on että jos alkoholisti ei mene hoitoon niin ei hän miksikään siitä muutu. Yksin ei ole kukaan selvinnyt vaan siihen tarvitaan sitä vertaistukea.

Onnea teille toipumisesta :hug: Toivottavasti mies myös haluaisi todella toipua alkoholismista..

Kiitos. :) Tässä useampi vuosi jo mennyt mukavasti absolut inte clubissa , miehellä hiukan vähemmän mutta on ollut poikamme koko elämän raitis hänkin.
=)
Suosittelen miehellesi Lapuan minnesota hoitoa, me ollaan toivuttu samalla mallilla kehitetyssä hoidossa muttei lapualla. Sanopa et käy netistä googlaamassa, se pyrkii täysin päihteettömään hoitoon ja on siis tuonut parhaat tulokset. =)

edit: Jos hän todella haluaa toipua niin hän ottaa vinkistä vaarin ja rupeaa etsimään paikkaa itselleen.

Ihan normaaleja tuntemuksia, saattaa tulla ihan horkan tapainen reaktio kun on niin iso muutos, mutta varmasti kaikki kääntyy hyväksi kun aikaa kuluu, ja alkoholimi ei varjosta perhe-elämää. Jospa miehesikin avaisi silmänsä nyt ja tekisi ongelmalleen jotain. Voimia! :hug:

Kiitos. :) Tässä useampi vuosi jo mennyt mukavasti absolut inte clubissa , miehellä hiukan vähemmän mutta on ollut poikamme koko elämän raitis hänkin.
=)
Suosittelen miehellesi Lapuan minnesota hoitoa, me ollaan toivuttu samalla mallilla kehitetyssä hoidossa muttei lapualla. Sanopa et käy netistä googlaamassa, se pyrkii täysin päihteettömään hoitoon ja on siis tuonut parhaat tulokset. =)

edit: Jos hän todella haluaa toipua niin hän ottaa vinkistä vaarin ja rupeaa etsimään paikkaa itselleen.

Sinne!!!!!

Tänään sitten se päivä on kun aletaan viemään tavaroita miehen uuteen asuntoon.. Mies eilen sanoi kui sitäkin pelottaa,kun sillä kuulemma nyt jo tunne et on alkanu vieraantumaan musta,eikä tiedä mihin se johtaa..

Itsellä tosi jännät fiilikset..surettaa ja ikävä kaivelee nyt jo vaiks se on vaan töissä.. mut samalla ehkä huojentuneena et huomenna tämä on mun ja lasten koti.. :/

Yhteistyössä