Moron heijasteesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iso huoli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Iso huoli

Vieras
Meillä lapsi on melkein viisi kuukautta ja vieläkin moron refleksi tuntuu olevan. Olen ymmärtänyt että se yleensä katoaa kolmeen kuukauteen mennessä. Lääkäri laittoi meille lähetteen neurologille.

Mä jäin miettii, et onko muita jolla on kanssa pitkittynyt tämän heijasteen sammuminen? Ku mä en oikein jaksais uskoa (siis mulla ei ole sitä äidinfiilistä) että lapsessa olisi mitään vikaa. Kaikki muut ikään kuuluvat jutut on hallussa hyvin ja lapsi jopa liikkuu.

Silti nyt lääkärireissusta asti oon ollu aikas paniikissa.

No hyvähän se vaan on että varmistutaan siitä että on kaikki kunnossa!

En kyllä ihan allekirjoita sitä etteikö lapsella saattaisi jotain ollakin vaikkei "äidinfiilis" osaisikaan jotain harvinaisempaa diagnisoida, jätetään kuitenkin ne fiilistelyt lääkäreille. Mutta siis varmaankaan teillä ei mikään ole vialla, mutta hyvä että seurataan ja suljetaan jo etukäteen ongelmien mahdollisuuksia pois.

Ei varmaan mitään syytä paniikkiin, varmaan vaan haluavat seurata että katoaako ja mikä on tilanne. Nuo primitiiviheijasteet jos eivät sammu niin voivat olla hidasteena motoristen taitojen kehittymiselle, joten sillä seurataan.

Meillä hävisi tuo joskus 3-4 kuukauden välillä, en muista tarkkaan milloin.

Mä jostain syystä itekin koko ajan kyllä oon ihan varma (paniikista huolimatta) että kaikki on ok. Kuulin tuossa muuta kautta että on ihan terveitä lapsia ollut joilla tuo heijaste on loppunut vasta 6 kk:n kohdalla.

Se on vaan ihmismieli kummallinen :/

Meitin Einolla,7kk hävis myös vasta 6kk iässä,mutta kerkesin huolestumaan ja näkeen painajaisia ym.Ne seurailee mun mielestä noita nykyään tarkemmin kuin esim.20v sitten jolloin esikoinen oli pieni nyyti.
Kokeile sitä joskus kotona,meillä hävis se ekaks kotona ja sitten vasta vieraan ihmisen tekemänä!

Yhteistyössä