Monetko vaunut on liikaa lapselle?

  • Viestiketjun aloittaja Aviomiehensä painajainen(ko)?
  • Ensimmäinen viesti
Hmm... Meillä on viidet rattaat (p&t:n tuplat, scooterit, apuvälinerattaat ja kahdet sateenvarjot + pyörätuoli. Käyttäjiä noilla on yhteensä neljä. Ainoat jotka tällä hetkellä ovat ilman käyttöä on nuo sateenvarjot, hankittiin ne aikanaan noille isommille lapsille kun vielä reissattiin. Ei olla viitsitty antaa pois kun kuitenkin varmaan tulee tarvetta kun vauva vähän tuosta kasvaa. Kaikki muut on kyllä päivittäisessä/liki päivittäisessä käytössä. :)

Niin juu, kolmeen kertaan olen jo miehelle luvannut että nämä on ne viimeiset rattaat tähän talouteen... :D


Niin ja se ihana väri on ollut yksi peruste rattaiden valinnassa (siis siinä kun pitää valita mitkä ottaa).

Niin ja noiden lisäksi yhdet rattaat on myyty pois, yhdet annettu eteenpäin ja kahdet menneet rikki.
 
"vieras"
Meillä on kolmet eli Emmaljungat, peg peregot ja tuplarattaat. Tarkoitus olisi ostaa vielä toiset tuplarattaat kauppakeskus ja kesärattaiksi. Eli niin monet kun vaan itse haluaa ja tilaa löytyy.

Meillä on reissussa (lentokoneessa) ollut mukana peg peregot. Suosittelen ottamaan mukaan helpommat rattaat eli tässä tapauksessa peregot mukaan.
 
.-.-
[QUOTE="Mie";28327668]Sitten vongutaan, kun oma talous meneekonkkaan. Paljonko ootte maksaneet noista vaunuista per kipale? Vammasta!![/QUOTE]

Kukaan ei kysellyt sun vammojen perään! Se ostaa vaunuja, jola on rahaa. Rahatonkin ostaa kaljaa....
 
Meillä
Meillä oli kahdet yhdistelmät, ja emmaljungan city jetit. Myytiin city jetit pois ja käytettiin yhdistelmistä vain toisia. Nyt tyttö on reilun vuoden ja ostettiin justiinsa britaxin b-agilet, jotka nyt ainoina käytössä.
 
"vieras"
Minusta ap:n kannattaisi koittaa vastustaa kiusausta siinä tapauksessa, että tuo ihana väri ja mieliteko on se pääasiallisin syy ostaa. Jos uusille vaunuille, tai miksi noita nyt sitten sanotaankaan ei ole ihan oikeaa tarvetta, on hän pian samassa tilanteessa, löytyy vielä yhdet ihanat! Ja sitten taas! Jokaiselle mieliteolle ei kannata antaa periksi, sillä oikeasti, yksi lapsi istuu yksissä rattaissa kerrallaan ja koko ajan kasvaessaan harvemmin niissä yksissäkään.

Jos oikea tarve tuotteen hankinnalle on, niin mikäs siinä ja mieluisa väri on vielä plussaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Aamuäree
Aviomiehensä painajainen(ko)?
Yhdetkään rattaista/vaunuista eivät ole tulleet meille osamaksulla. Ihan käteisellä ollaan maksettu. Samoin kaikki muut lapsen tavarat. En tykkää maksaa osamaksulla -mitään.

Pohdin noita Scootereita lähinnä kaupunkikäyttöön. Bussilla Peregoilla ei ole (ehkä?) hyvä liikkua. Emme asu enää keskustassa ja muuton vuoksi en tätä "tarvetta" uusille vaunuille osannut ajatella. City Crosseissit ovat ehkä enemmänkin lenkkikäyttöön. Ts. minun tapauksessani kävelyyn - en jaksa juosta :D

Kiitos tuosta "Peregot lentokoneeseen" -vinkistä. Näin ajattelinkin asian olevan!
 
"vieras"
[QUOTE="Mie";28327668]Sitten vongutaan, kun oma talous meneekonkkaan. Paljonko ootte maksaneet noista vaunuista per kipale? Vammasta!![/QUOTE]

Kato jotkut voi käyttää rahaa useempiin rattaisiin ja menemättä silti konkkaan. Mun lapsi ansaitsee useemman kulkupelin, kuten meillä vanhemmillakin on useempi ku yks auto. Ei silti tarvi olla miljonääri. Kummallista et sulle on ongelma jonkun toisen rahankäyttö, ku et meistäkään mitää tiiä
 
meillä
oli emmaljungan ceroxit, scooterit ja twin cangaroot. Kaikki uusina ostettuna ja aktiivisessa käytössä:) Hyvin sain noista kun möin. oli toki jotkut matkikset, mihin sai kaukalon kiinni, muuhun käyttöön niistä ei juuri ollut. Ulkomailla scooterit oli mahtavat, monissa paikoissa esim mukulakiveä, joissa noilla matkarattailla ei tee mitään. Osta vaan:)
Scooterit meillä on vieläkin käytössä, kaikkki muu pistetty kiertoon. Kolmonenkin täyttää kohta 3v, joten kohta noistakin pitää luopua.
 
Joopa joo
En ole ikinä tajunnu näitä vaunujen ostelijoita :D Myönnän itse ostelevani kaikkea turhaa ja esim. lastenvaatteita ostan aivan liikaa, kun on niin söpöjä. Mutta vaunuiksi meille on riittänyt aivan hyvin yhdet, sen lisäksi on matkarattaat. Tuntuis järjettömältä myydä noi nykyset pois, kun ne kyllästyttää ja ostaa uudet tilalle.
 
meillä
[QUOTE="Mirkku";28327768]Komppaan 37:aa. Jos pistää vaunuihin 1500-2000€, on oltava ongelma jossain. Hulluutta tuollainen![/QUOTE]

Jotkut laittaa 50 000 euroa autoon, että lähtee hyvin liikennevaloista....
Meillä on pienten kanssa lenkkeilty paljon, joten mielelläni panostan omaan ja lapsen mukavuuteen. Sori:)
 
"vieras"
Meillä _pitää_ olla kolmet ;D:
1) Yhdistelmät vauvalle ja nukkumiseen
2) Avorattaat (Brio Pony). Kätevät isommalle leikkipuisto/tarhaireissuille
3) Sattarirattaat matkalle ja autoon
 
"vieras"
Täällä on myös yksi, joka miellään olisi ostanut lapsilleen vaikka kymmenet vaunut... Mutta vaunuja on siis tällä hetkellä kolmet. Tai oikeastaan neljät.

1) Yksinistuttavat yhdistelmävaunut.
2) Kaksosten yhdistelmät
3) Sateenvarjorattaat
4) Matkatuplat

Viimeisimmät ovat tällä hetkellä mummolassa. Kaksia ensimmäisiä tarvittu eniten, loppuja kaksia vain vähän.
 
No, en tiedä tarvitaanko siihen välttämättä geeniä. Joskus tuntuu että riittää kun on tarpeeksi monta lasta joilla rattaiden tarve on suuri. :D

Juu ei, sun tilanteen mä tiedän :D

Mutta multa puuttuu käsilaukkugeeni ja kenkien hamstrausgeeni. Olen tietämättäni elänyt myös ilman lastenvaunugeeniä. :O
Parturi-kampaamo-kosmetologikäynti geenini on javavaisesti toimiva.

Hiiskatti, meidän ainokaiset vaunut tuntuivat aina olevan väärässä paikassa säilytyksessä- siis silloin kun tenava ei ollut siellä uinumassa.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree;28328150:
Juu ei, sun tilanteen mä tiedän :D

Mutta multa puuttuu käsilaukkugeeni ja kenkien hamstrausgeeni. Olen tietämättäni elänyt myös ilman lastenvaunugeeniä. :O
Parturi-kampaamo-kosmetologikäynti geenini on javavaisesti toimiva.

Hiiskatti, meidän ainokaiset vaunut tuntuivat aina olevan väärässä paikassa säilytyksessä- siis silloin kun tenava ei ollut siellä uinumassa.
Ymmärrän. :)

Käsilaukkugeeni puuttuu täältäkin, kunnollinen reppu on huomattavasti lähempänä sydäntäni. Kenkägeeni käsittää lähinnä hyvät juoksulenkkarit, jotkut goretex-kengät ja kumisaappaat, kesäksi sandaalit & tennarit sekä noin pakon edessä jotkut siistimmät kaupunkikengät. Ei mielellään enempää tilaa viemään. Niin ja kampaamogeeni odottaa yhä aktivoitumista vaikka vauva on jo 4kk (raskausaikana haaveilin ottavani raidat heti kun saan tuon muksun pihalle), ehkä tässä kun kevät pääsee kunnolla käyntiin.

Mutta juu, kyllä multa varmaan jotain ratasgeeniä löytyy, siis silloin kun rattaita ollaan hankkimassa niin haluan kyllä juuri tietynlaiset ja värisetkin. Lähinnä sitä kuitenkin jo haaveilee ajasta kun ei noita tarvita enää ollenkaan.
 

Yhteistyössä