Monenko miehen kanssa enimmillään tiedät jonkun tehneen lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lapsentekokone
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Aitisaurus:
Itselläni on kolmen eri miehen kanssalapsia. En ole koskaan tullut edes ajatelleeksi,että jonkun mielestä se nyt oli mitenkään tavatonta.Mitään elatus sähellyksiä ei ole,kun en ole koskaan keneltäkään mitään pyytänyt.Niin ja lapset ovat tekemisissä isiensä kanssa.
Itsellänikin on hyvät välit kyseisiin herroihin.

No mun mielestä on aika outoa toimintaa jos syynä vaikka se että nainen ei vaan osaa asettua paikoilleen, ja haikailee aina uutta alkua uuden miehen kanssa. Mutta en tiedä jos muita syitä sitten. Itsellä ainakin olisi todella suuri kynnys alkaa tekemään sisarpuolia lapsilleni.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Itsellä ainakin olisi todella suuri kynnys alkaa tekemään sisarpuolia lapsilleni.

Mulla ei ole suuri kynnys. Mutta mä olen ajatellut, että kahdelle miehelle voin tehdä lapsia, mutta kolmas sitten jo olis varmaan liikaa mulle.

6 lasta, 5 eri isää. Nainen 29-vuotias.

Toisaalta, vanhin huostaanotettu, 2 seuraavaa sijoitettuna myös jossain, seuraava asuu isällään, pienin tällä äidillä ja nyt siis raskaana, jos ei vielä ole kerennyt syntyä. Surullista että ei osaa hoitaa ehkäisyä tai ole laitettu pakko sterilisaatioon :/

Mä tunnen vaan yhden miehen, jolla on 6 lasta kolmen eri naisen kanssa ja aina vaan se mies jolleen näyttää kelpaavan rehdiksi pitkäikäiseksi isäehdokkaaksi...

Naisista sitte yks äiti jolla on lapsia ehkä kahden kanssa, mutta on niin salamyhkäinen, ettei kukaan tiiä.

Itselläni on kolmen eri miehen kanssalapsia. En ole koskaan tullut edes ajatelleeksi,että jonkun mielestä se nyt oli mitenkään tavatonta.Mitään elatus sähellyksiä ei ole,kun en ole koskaan keneltäkään mitään pyytänyt.Niin ja lapset ovat tekemisissä isiensä kanssa.

No mun mielestä on aika outoa toimintaa jos syynä vaikka se että nainen ei vaan osaa asettua paikoilleen, ja haikailee aina uutta alkua uuden miehen kanssa. Mutta en tiedä jos muita syitä sitten. Itsellä ainakin olisi todella suuri kynnys alkaa tekemään sisarpuolia lapsilleni.
Niimpä niin! Niin kuin yleensäkkin elämässä, asiolla on monenlaisia taustoja.

Mistä päättelet,että on kyse siitä,että nainen ei halua asettua aloilleen tai haikailee toisen perään?

Tekstistäsi voi lukea rivienvälistä,että nainen jolla on usemman kumppanin kanssa lapsia on vähintäänkin horo ja vastuutun.

Ystäväni äidillä 4 eri miehen kanssa. Ymmärrän että suhteet ei aina onnistu, mutta kun jokaisen kanssa piti heti tehdä se lapsi... :(

Ja ei oikein ymmärtänyt normaalin parisuhteen perään tämä ystäväni, kunnes nyt vanhemmiten.

Niimpä niin! Niin kuin yleensäkkin elämässä, asiolla on monenlaisia taustoja.

Mistä päättelet,että on kyse siitä,että nainen ei halua asettua aloilleen tai haikailee toisen perään?

Tekstistäsi voi lukea rivienvälistä,että nainen jolla on usemman kumppanin kanssa lapsia on vähintäänkin horo ja vastuutun.

Get real. Oikeasti. Tuskin suurimmassa osissa tällaisia tapauksia on kyse erityisen tasapainoisesta elämästä tai siitä, että "eka mies oli väärä, toinen kuoli ja kolmas on elämän mies ja kaikki, lapset ja äiti ja isät voivat hyvin".

Suurimmassa osassa näistä tapauksista lapset jollain lailla kärsivät. Ja valitettavasti: nainen (ja toki myös mies) joka näin toimii, on useimmiten vastuuton. Lapsen tekeminen pitäisi olla pitkällisen harkinnan tulos eikä siihen pitäisi ryhtyä kevein perustein. En ymmärrä, miksi pitää heti uuden meihen kanssa pykätä se lapsi jotenkin "kruunuksi suhteelle" (tai jotta voisi olla edelleen kotona kotihoidontuella). Hirveä paine tulevalle lapselle ja hämmennys edellisen suhteen lapsille.

minulla neljä lasta ja kaikilla eri isät ja minua surettaa tämä asia..hävettää..mutta onko se aina äidin vika jos näin on!! voihan niissä miehissäkin olla vikaa..minä olen omasta mielestä maailman kunnollisin ihminen, en käy kapakoissa ja rakastan lapsiani yli kaiken ja olen heidän kanssa AINA olematta yhtään itsekäs..mikä tietysti olisi hieman tervettäkin olla edes joskus vähän itsekäskin..mutta älää aina tuomitko sitä ÄITIÄ jolla on lapsia eri miehille sillä entäs jos ne miehet onkin olleet niitä paskoja..

Tunnen erään naisen jolla on kolme lasta joilla kaikilla on eri isä. Samalla tämä nainen on myös kolminkertainen leski ja jokainen lapsista on saanut pitää isänsä vain pari ensimmäistä elinvuottaan. Elämä on...

on ne äidit joilla on lapsia eri miehille? kukaan heistä ei kirjoita täällä..kaikki kirjottaa vaan jonkun toisen puolesta että tietää jonkun jolla on..kummallista..

Alkuperäinen kirjoittaja tällainen:
Tiedän naisen, jollaon seitsemän lasta neljän eri miehen kanssa. Hauskaa tapauksessa on vielä se, että nainen on suomalainen, mutta kaksi isistä on mustaihoisia, yksi kiinalainen ja yksi turkkilainen.

Siinä meillä on oikeen monikulttuurisuuden suosija. Varmaan näitä joiden mielestä "elämässä on niin mahtava kokea kaikenlaista ja olla suvaitsevainen ja avarakatseinen", vaikka tosiasiassa ihminen onkin vastuuntunnoton, elämänhallintaan kykenemätön ja tunne-elämältään epävakaa.

Ikävää olisi olla niin itsekäs, että pitäisi saada yli kolme lasta, jos kaikilla edellisilläkin on jo eri isät. Lapset eriarvoisessa asemassa joka asiassa isistään riippuen. Lisäksi jokainen olisi esim joulunvietossa siellä sun täällä jne. Ei tee hyvää.

Mullakin kolme lasta ja niillä eri isät. En seurustele niistä kenenkään kanssa.

Joku tuolla mietti, että kun lapset ovat eriarvoisessa asemassa. Meidän perheessä aikuiset ovat pyrkineet säilyttämään lasten tasa-arvoisuuden ja mihin ei olosuhteiden takia pystytä, kun isä vaikka asuu kaukana, niin toisen isä kompensoi tilannetta. Taloudellisesta näkökulmasta taas jos joku lapsista jää isänsä toimesta vähemmälle, korvataan sitä sitten vähän mun pussista tai erityishuomiolla. Meillä kyllä 5v ikäerojakin, eli ihan kisaamassa nuo ei keskenään ole. Ei kai kukaan pidä lapsiaan eriarvoisina ja aika nuija isä saa olla jos opettaa omalle lapselleen sisarusten välistä eriarvoisuutta, eihän se omankaan lapsen etu ole.

Itse olen toista kertaa naimisissa, eka avioliitosta minulla kaksi lasta ja nyt vielä yksi yhteinen saatiin. Jos mieheni kuolisi tai ero tulisi niin en todellakaan tekisi enää yhtään muksua!!!
Nytkin olen jo menossa sterilisaatioon.

Ja siis miten te ajattelette, että lapsi olisi tekemisissä vaan oman isänsä kanssa. Onhan se isä jo kerran osoittanut, että sille sopii toisen lapsi. Vain esikoisen kohdalla äidillä ei ole ollut lasta jo ennestään ja kuka nyt ottaisi miehen joka ei arvosta jo olemassa olevaa lasta...

Alkuperäinen kirjoittaja itse :
minulla neljä lasta ja kaikilla eri isät ja minua surettaa tämä asia..hävettää..mutta onko se aina äidin vika jos näin on!! voihan niissä miehissäkin olla vikaa..minä olen omasta mielestä maailman kunnollisin ihminen, en käy kapakoissa ja rakastan lapsiani yli kaiken ja olen heidän kanssa AINA olematta yhtään itsekäs..mikä tietysti olisi hieman tervettäkin olla edes joskus vähän itsekäskin..mutta älää aina tuomitko sitä ÄITIÄ jolla on lapsia eri miehille sillä entäs jos ne miehet onkin olleet niitä paskoja..

Aika helkkarin omituista se, että joku tekee neljälle eri paskalle miehelle lapsen? Olisiko siinä kohtaa jo omassa arvostelukyvyssäsikin jotain vikaa? Miten kauan olet kunkin kanssa ollut yhdessä ennen kuin olette lapsen laittaneet alulle?

Alkuperäinen kirjoittaja Näin kävi:
Mullakin kolme lasta ja niillä eri isät. En seurustele niistä kenenkään kanssa.

Joku tuolla mietti, että kun lapset ovat eriarvoisessa asemassa. Meidän perheessä aikuiset ovat pyrkineet säilyttämään lasten tasa-arvoisuuden ja mihin ei olosuhteiden takia pystytä, kun isä vaikka asuu kaukana, niin toisen isä kompensoi tilannetta. Taloudellisesta näkökulmasta taas jos joku lapsista jää isänsä toimesta vähemmälle, korvataan sitä sitten vähän mun pussista tai erityishuomiolla. Meillä kyllä 5v ikäerojakin, eli ihan kisaamassa nuo ei keskenään ole. Ei kai kukaan pidä lapsiaan eriarvoisina ja aika nuija isä saa olla jos opettaa omalle lapselleen sisarusten välistä eriarvoisuutta, eihän se omankaan lapsen etu ole.

Toisen isä kompensoi tilannetta ja se on ihan hyvä, mutta se ei ole kuitenkaan se "the isä".
Lapsi ajattelee itsensä arvottomaksi, jos isä ei välitä, ja vaikka välittäisi, on sekin ikävää, jos sisarus saa vaikka hienot harrastusvälineet tms ja omalla isällä ei ole varaa, eikä äidilläkään. Tämähän ei toteudu teillä ilmeisesti, mutta joskus näin.
Usein on myös sellaisia sisarusparvia, joilla yhden isä on läsnä perheen arjessa, yhden isä tapaa usein ja maksaa opiskeluja yms, yhden isästä ei tietoa tai ei halua tavata. Viimeisellä ikävin tilanne, eikä varmasti koe sitä OK:ksi, vaikka tuskin sille äidilleen haluaa sitä näyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja moi:
Itse olen toista kertaa naimisissa, eka avioliitosta minulla kaksi lasta ja nyt vielä yksi yhteinen saatiin. Jos mieheni kuolisi tai ero tulisi niin en todellakaan tekisi enää yhtään muksua!!!

Joo, kyllä kahden miehen lapset vielä menee, vaikka sekään ei aina toteudu mukavasti. Enemmän isiä on minusta vain itsekästä tai huonoa elämänhallintaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Joo, kyllä kahden miehen lapset vielä menee, vaikka sekään ei aina toteudu mukavasti. Enemmän isiä on minusta vain itsekästä tai huonoa elämänhallintaa.

Huonoa elämänhallintaa olisi ollut jos olisin antanut elämäni mennä päin helv***** erotessani ex-miehestäni 25-vuotiaana. Olisi varmaan pitänyt tyytyä ajatukseen,että ei enää lisää lapsia, muuten olen huono ihminen... Itsekästä, että vanhemmat lapseni saivat ja saavat vieläkin lisää ihania pikkusisaruksia ja lopulta ihanan, huolehtiva isäpuolen? Juupa juu taas!

Alkuperäinen kirjoittaja Tai..:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Huonoa elämänhallintaa olisi ollut jos olisin antanut elämäni mennä päin helv***** erotessani ex-miehestäni 25-vuotiaana. Olisi varmaan pitänyt tyytyä ajatukseen,että ei enää lisää lapsia, muuten olen huono ihminen... Itsekästä, että vanhemmat lapseni saivat ja saavat vieläkin lisää ihania pikkusisaruksia ja lopulta ihanan, huolehtiva isäpuolen? Juupa juu taas!

Öööh. Siis saahan sitä erota ja ottaa uuden miehen, mutta mikä pakko se LAPSI on tehdä joka miehen kanssa? Entä jos ei nytkään tullut vielä se lopullinen onni ja vaihtoon menee?

Yhteistyössä