Moneltako voi tulla kylään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Noista kyläilyajoista vielä... Ei mun mielestä tarvitse ottaa ketään vastaan iltapalan aikaan! Ja riittävän napakka tyyli on juuri tuo, että sanoo jo ovella että nyt ei käy. Itse joudun menemään töihin aamulla 6.00 mikä tarkoittaa sitä että lapsi menee puoli kuudeksi päiväkotiin ja on todellakin viimeistään 20.30 peiton alla odottamassa unta. Muutenkin haluan nuo illat rauhoittaa perheelle, mikä on välillä ollut vaikeaa työssäkäymättömien tuttujen ymmärtää.

Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Sen vain haluaisin tässä sanoa, että tässä aletaan olla aika lähellä "koulukiusaamista". Tai näin vanhemmat ainakin opettavat lapsilleen, että jos joskus toinen on ollut paha, hänen kanssaan ei kannata yrittääkään olla kaveria ja häntä ei voi missään tapauksessa päästää kyläilemään yms.

Mielestäni lapsen pitäisi pystyä unohtamaan keväiset riidat ja kokeilla uudemman kerran, jos vaikka leikit kulkisivat yksiin. Ei tietenkään niin, että keskeytetään iltapalat ja myöhennetään nukkumamenorytmiä, mutta mielestäni omalle lapselle pitäisi tehdä selväksi, että se kaveri (vaikka ei kaveri olekaan), voi tulla joku toinen päivä kylään.
Mä olen tuosta samaa mieltä, mutta kuitenkin vasta sitten, kun lapsi itse niin haluaa. Kuinka moni meistä aikuisista haluaisi viettää aikaansa sellaisen aikuisen kanssa, joka on meitä lyönyt? Ei lapselta pidä vaatia enempää kuin pystymme vaatimaan itseltämmekään...ei edes niinkään paljoa. Ap:n kannattaa antaa ajan kulua ja ehkä jonain päivänä lapsi haluaa leikkiä tämänkin kaverin kanssa. Tai sitten ei halua, mutta sekin hänelle suotakoon.

Samaa mietä eli ei tietenkään pidä kaikkia kiusaajia päästää sisälle, jos lapsi ei halua, jota ap:kin kysyi.

Mutta jotenkin ap:n viiesteistä paistoi, että perheessä aikuiset olivat suunapäänä "vihaamassa" 4v lyöjää. Lapsi ottaa herkästi mallia vanhemmistaan. Kuitenkin noin pinien kohdalla saattaa pikkuhiljalleen alkaa leikitkin luistamaan, jos niihin annetaan mahdollisuus. Mutta tosiaan ap tietaa mikä tilanne oikesti on, enkä minä.

Enemmän suoraan sanoen hirvittää se isä kuin lapsi. Siis emme vihaa lasta mitenkään edes lyömisestä. Mutta se miten se isä siihen suhtautui + nämä muutamat muut jutut kertovat että ei oo mikään sosiaalisesti kovinkaan lahjakas tyyppi. Jos olisi ollut päivä ja olisi tunkenut sisään väkisin, niin ehkä tytöt olisi voineet ehkä jotakin leikkiäkin. Oma lapseni ei oo pitkävihainen ja saa kavereita helposti rannalla/junassa jne. jossa kohtaa hetken verran ventovieraitakin lapsia. Mutta mulla olisi ollut hankalampaa kahvitella sen isän kanssa ja keksiä puhuttavaa :). Mutta senkin siedän kyllä, jos ystävystyvät.

Itse tyttö on musta ihan suloinen, mutta on hän jotenkin sen verran "lapsellisempi" :) että ymmärrän miksi ei alunperinkään olleet mitään henkiystäviä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Muuta ap semmoselle alueella, jossa ei oo sosiaalitapauksia. Taidat kyllä itsekin olla sellainen.

Tuo talo missä asuvat, on omistusasunto, taitaa asuntojen hinnat alkaa 3 siellä kuten meidänkin talossa. Tai ehkä pieni asunto voi olla 250 000.

Ja vaikka olisivat siellä jollain yksityisellä vuokrallakin, niin sekin lienee pitkälti päälle tonnin/kk. Joten kovin sosiaalitapauksia siellä ei voi asua.

Alkuperäinen kirjoittaja Mindy:
Noista kyläilyajoista vielä... Ei mun mielestä tarvitse ottaa ketään vastaan iltapalan aikaan! Ja riittävän napakka tyyli on juuri tuo, että sanoo jo ovella että nyt ei käy. Itse joudun menemään töihin aamulla 6.00 mikä tarkoittaa sitä että lapsi menee puoli kuudeksi päiväkotiin ja on todellakin viimeistään 20.30 peiton alla odottamassa unta. Muutenkin haluan nuo illat rauhoittaa perheelle, mikä on välillä ollut vaikeaa työssäkäymättömien tuttujen ymmärtää.

Niin, se jos sanon että haluan rauhoittaa ilta-aikaa perheajaksi ei ole mikään vale. Mutta kyllä kummallakin tytöllä käy vähän kavereita kylässä, ei joka ilta, mutta silloin tällöin. Kerran viikossa on kummallakin harrastus (eri illat joten 2 iltaa menee niihin jo).

Yhteistyössä