Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja piina:
Sen vain haluaisin tässä sanoa, että tässä aletaan olla aika lähellä "koulukiusaamista". Tai näin vanhemmat ainakin opettavat lapsilleen, että jos joskus toinen on ollut paha, hänen kanssaan ei kannata yrittääkään olla kaveria ja häntä ei voi missään tapauksessa päästää kyläilemään yms.
Mielestäni lapsen pitäisi pystyä unohtamaan keväiset riidat ja kokeilla uudemman kerran, jos vaikka leikit kulkisivat yksiin. Ei tietenkään niin, että keskeytetään iltapalat ja myöhennetään nukkumamenorytmiä, mutta mielestäni omalle lapselle pitäisi tehdä selväksi, että se kaveri (vaikka ei kaveri olekaan), voi tulla joku toinen päivä kylään.
Mä olen tuosta samaa mieltä, mutta kuitenkin vasta sitten, kun lapsi itse niin haluaa. Kuinka moni meistä aikuisista haluaisi viettää aikaansa sellaisen aikuisen kanssa, joka on meitä lyönyt? Ei lapselta pidä vaatia enempää kuin pystymme vaatimaan itseltämmekään...ei edes niinkään paljoa. Ap:n kannattaa antaa ajan kulua ja ehkä jonain päivänä lapsi haluaa leikkiä tämänkin kaverin kanssa. Tai sitten ei halua, mutta sekin hänelle suotakoon.
Samaa mietä eli ei tietenkään pidä kaikkia kiusaajia päästää sisälle, jos lapsi ei halua, jota ap:kin kysyi.
Mutta jotenkin ap:n viiesteistä paistoi, että perheessä aikuiset olivat suunapäänä "vihaamassa" 4v lyöjää. Lapsi ottaa herkästi mallia vanhemmistaan. Kuitenkin noin pinien kohdalla saattaa pikkuhiljalleen alkaa leikitkin luistamaan, jos niihin annetaan mahdollisuus. Mutta tosiaan ap tietaa mikä tilanne oikesti on, enkä minä.