Monelleko eri isällä kehtaisit tehdä lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kysyn vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kysyn vaan

Vieras
Itse en kehtaa kuin nykyiselle miehelleni. Jos erottais niin tuskin olis pokkaa tehdä lisää muksuja jonkun toisen kanssa..
Tai 2 eri isää vois olla maksimi, mutta silti olis suuri häpeä niskassa..

neljä lasta ja kolme eri isää.

Se ei aina mene juttu niin kuin tahtois ja elämässä voi tulla ikäviä yllättäviä asioita eteen ja ei ero ole ainoa juttu minkä vuoksi voi olla uusi mies.
Itse ainakin olen joutunut leskeksi, ja toivon ettei epäonni seuraisi enää.

Kahdelle. Mä olen eronnut likan isästä enkä rupia sen takia hylkäämään haavetta lapsista ettei muka saisi tehdä kuin yhden miehen kanssa lapsia. Enkä häpeääsi sitä vaikka saisin toisen miehen kanssa lapsia, miksi pitäisi omia lapsiaan hävetä tai sitä uutta kumppania?

:laugh:

Juu kantsii valita ylpeys mieluummin ku lapsi, siitä se onni tulee.

Tähän mennessä ei ole ku yhdelle miehelle lapsi, mutta enpä ole ajatellu, että lapsilukumääräni riippuis koskaan "kehtaamisesta" tai siitä, mitä muut minusta ajattelevat.

Niin monelle kuin itse tuntisin tarpeelliseksi. En näe syytä hävetä mitään sellaista tekoa, joka ei ole paha. Ja jos huolehdin lapsistani hyvin ja rakastan heitä, eikö ole syytä tuntea vain ylpeyttä itsestään, vaikka lapsilla olisikin eri isät?

Mun kahdella lapsellani on sama isä, mutta jos tiemme joskus eroaisivat ja löytäisin uuden miehen, en epäröisi hetkeäkään lisääntyä hänen kanssaan jos sitä molemmat tahtoisimme :)

Alkuperäinen kirjoittaja SuukkoSuulle:
Mua itseeni ahdistais jos olis useammalle kuin kahdelle. Mut toivon kovasti, et tää yks ja ainoa olis se jonka kans lapsiluvun täyteen saisin sekä elämäni hänen kanssaan jakaa :)

Samat ajatukset. Kyllä siitä tietyntyyppinen kuva tulee jos naisella monta muksua monelle eri miehelle, varsinkin jos naistyyppi on se raivohullu mustasukkainen sekoboltsi joka luulee aina uuden lapsen pykäämällä onnistuvansa pitämään miehen :x Tämmösenkin tiedän.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mites se siitä kehtaamisesta on kiinni?

Elän elämääni itselleni, en muille ihmisille.

Mutta ei se ole lasten etu. Mieti nyt kaikki mummolat ja se että lapsi ei saa kasvaa isänsä kanssa. Miksei saman tien heivaa äitiäkin pois ja laita lasta vaikka mummolle. Identiteetin terveen kehityksen kannalta on tärkeää että lapsella on myös isä saman katon alla asumassa. Lue vaikka ihan perus asioita lapsen kehityksestä. Missään ei suositella isien vaihtoa tai jatkuvaa vaihtoa isästä toiseen. Se saa lapsen arville loppuiäksi.

Rikospsykologiassakin lähtökohtaisesti rikolliset ovat juuri hajanaisista perheistä. Eli eroperheet, moni-isäisyys tms.

Itse kannatan sitä että yksi isä tietysti. Noloa tai ei... Niin moni-isäisyys ei ole lapselle tervettä. Piste. Siinä kohtaa naisen pitäisi jo pystyä tuntemaankin häpeää jos pitää tehdä tai vahingossa tekee lapselleen hallaa vaihtelemalla omia mies-suhteitaan. Millainen ihminen ei tunne häpeää?

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:
Elämä ei tosiaan mene niinku ite suunnittelee ja haluaa. Enkä sanois että se on kehtaamisesta kyse.

Kyllä sitä itsekin pystyy vaikuttamaan asioihin erittäin paljon, kunhan on vastuuntuntoinen.

Niin, että jos puoliso kuolee niin omapa oli mokasi. :headwall:

no ei se niinkään kehtaamisesta olisi mulla kiinni, mutta mä en jaksas kolmatta, saati neljättä isää soppaa hämmentämään. rupeis mulla menemään liian vaivalloiseksi. vaan vannomattahan paras! kuka tietää, vaikka vielä 40vuotiaana, mahdollisesti eronneena, vielä repäsiskin :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja halooo:
Mites se siitä kehtaamisesta on kiinni?

Elän elämääni itselleni, en muille ihmisille.

Mutta ei se ole lasten etu. Mieti nyt kaikki mummolat ja se että lapsi ei saa kasvaa isänsä kanssa. Miksei saman tien heivaa äitiäkin pois ja laita lasta vaikka mummolle. Identiteetin terveen kehityksen kannalta on tärkeää että lapsella on myös isä saman katon alla asumassa. Lue vaikka ihan perus asioita lapsen kehityksestä. Missään ei suositella isien vaihtoa tai jatkuvaa vaihtoa isästä toiseen. Se saa lapsen arville loppuiäksi.

Rikospsykologiassakin lähtökohtaisesti rikolliset ovat juuri hajanaisista perheistä. Eli eroperheet, moni-isäisyys tms.

Itse kannatan sitä että yksi isä tietysti. Noloa tai ei... Niin moni-isäisyys ei ole lapselle tervettä. Piste. Siinä kohtaa naisen pitäisi jo pystyä tuntemaankin häpeää jos pitää tehdä tai vahingossa tekee lapselleen hallaa vaihtelemalla omia mies-suhteitaan. Millainen ihminen ei tunne häpeää?

Niin, että ne miehet saa lisääntyä mielin määrin vaikka kuinka monen naisen kanssa, mutta naisille on sallittua saada lapsia vain yhden miehen kanssa. Ja jokaasessa erossahan tietysti käy niin, että lapsi näkee isäänsä vain jokatoinen viikonloppu.

Sä et määrittele sitä mitä asioota ihmiset häpiää.

Yhteistyössä