Monellekko miehelle lapsia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mun:
mielestä tässä ketjussa taas on se asenne, että yhdelle miehelle lapsensa tehneitä mollataan tyyliin "olette kokemattomia, naiiveja ja kyllä se elämä opettaa, joku muu jossain muualla päättää asian puolestanne"...hohhoijaa. Kyllä se olen ihan minä itse, joka päätän sen, kenen ja kuinka monen miehen kanssa lapseni teen. Ja jos yhden kanssa olen tehnyt kolme, enkä kertakaikkiaan halua enää lisää lapsia (eikä sen pitäisi olla enää mahdollistakaan), niin kyllä sen valinnan olen ihan itse tehnyt.

Ja miksi muuten aina puhutaan siihen tyyliin, että jos lapsia ei ole kuin sen yhden miehen kanssa, niin sitten on muka elämässä kokematon?!!! Eli mitä useampien miesten kanssa on lapsia, sitä kokeneempi on elämässä. Tuo on suoraan sanottuna todella idioottimainen ajattelutapa.

Peesi tähän. Suvaitsemattomimpia tässä ketjussa ovat kyllä ne joilla niitä lapsia on useampien miesten kanssa. ....

Peesi myös.

Ketjun periaatteellahan voisi sanoa, että jos lapsella pitää olla elämästä tietävä ja turhia "haihattelematon" äiti, niin sen äidin on pitäny raskautua useamman miehen kanssa. Ja mahdollisesti mitä useamman, niin sitä viisaampi! Ketjusta ei myöskään käy ilmi, kuinka moni yhden miehen kanssa lapsia saaneista on lähelle neljää kymmentä eli oikeasti tilanteessa, jossa lapsia ei luultavasti muille tule. Sanovatko alle kolmekymppiset usean ukon kanssa lisääntyneet heille, että "oi kun oot ihanan naivi!".

No mä olen täysin kyllä eri mieltä tästä ketjusta vedettävistä johtopäätöksistä.

Mun mielestä keskustelu alkoi viattomalla kysymyksellä, että monelleko miehelle ihmiset on lapsia saaneet. Vastaajat vastasivat kysymykseen monelleko ovat saaneet lapsia, kunnes joku esitteli oman periaatteensa, joka oli, että teen lapsia vain yhdelle miehelle, ja jos erotaan, niin sitten en enää ikinä tee lapsia yms. Seuraavat tälle henkilölle esitetyt vastaukset ihmettelivät sitä vahvaa periaatetta, (osa toki saattoi käyttää epäasiallista tyyliä) lasten tekemisestä yhdelle miehelle.

Mielestäni kyse ei siis ollut missään määrin siitä, että usealle miehelle lapsen tehneet olisivat kokeneempia tai elämästä enemmän tietäviä. Kyse oli sen sijaan siitä, että mustavalkoisesti ja fanaattisesti ajattelevalle yritettiin selittää, että elämän kulku ei ole ennalta selvää ja omien vahvojen periaatteiden esiin tuominen on aika naivia.

Kyse ei siis ollut siitä, kuinka monelle lapsia tehnyt on viisaampi vaan siitä, että fanaattisuus on naivia.

Niin ja sinun tiedoksesi, että minulla, ylikolmikymppiselä, ei ole kuin yksi lapsi yhdelle miehelle ja jos elämäni menee hyvin, saan lisää lapsia saman miehen kanssa. Jos elämä ei mene niin kuin nyt ajattelen, täytyy sitten miettiä ratkaisuja uudelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja oijoi:
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Mulle on ihan sama monelleko muilla on lapsia, ei kuulu mulle.
Mä oon sen vannonut et mä teen vaan yhdelle miehelle lapsia, tää yks syntyvä jää viimeseks jos jostain syystä erottas miehen kanssa, mut toivottavasti kaikki menee hyvin ja tehdään ainakin toinen vielä =)
Mun lapset tulee olemaan täyssisaruksia.

hah, mikä meriitti elämässä! noh, jos on lusikalla annettu.....

Niin, olen mäkin vannonut saman kuin Rosalee. Olen avioliittolupauksen tehnyt ja sehän tarkoittaa sitä, että rakastan aina ja ikuisesti omaa miestäni, enkä käy vieraissa. Eli siis lapset ovat myös yhdelle ja ainoalle miehelle, nyt ja aina.

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Mullekin on ihan sama se, että muut naureskelee tälle mun periaatteelle, tulkaa kysymään sit mun kuolinvuoteella monelleko miehelle lapsia on. Voin luvata et periaatteessa olen pysynyt.

Vieläpä näin tosissaan :D

No minä en ole aikaisemminkaan elämässäni periaatteistani lipsunut, enkä aio lipsua vastaisuudessakaan. Onko sulta pois? Ootko katkera vai miks se sinua noin paljon jurppii?

Alkuperäinen kirjoittaja kesämassu:
Tästä ketjusta saa lähes semmoisen kuvan että ne kenellä on vain lapsia yhdelle miehelle, ovat jotenkin ylpeämpiä saavutuksestaan, kun taas ne naiset jotka saanut esim kahdelle miehelle, pitävät asiaa ihan normaalina, miksi sitä hävetä pitäisikään. Ja sisaruksia ne on kaikki oli sitten samasta tai eri isästä, jos samassa perheessä asuvat! Sen perusteella myöskään adoptiolapset eivät ole ottovanhempiensa lapsia :headwall:

Minä en ole ainakaan tarkoittanut että ne, joilla on useammalle miehelle lapsia, olisivat jotenkin huonompia tms. Ei missään nimessä, mutta minä en aio siltikään tehdä niitä lapsia kuin yhdelle miehelle.
En tarkoita sillä ketään loukata!

Alkuperäinen kirjoittaja Entäpä jos...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja niinpä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mun:
mielestä tässä ketjussa taas on se asenne, että yhdelle miehelle lapsensa tehneitä mollataan tyyliin "olette kokemattomia, naiiveja ja kyllä se elämä opettaa, joku muu jossain muualla päättää asian puolestanne"...hohhoijaa. Kyllä se olen ihan minä itse, joka päätän sen, kenen ja kuinka monen miehen kanssa lapseni teen. Ja jos yhden kanssa olen tehnyt kolme, enkä kertakaikkiaan halua enää lisää lapsia (eikä sen pitäisi olla enää mahdollistakaan), niin kyllä sen valinnan olen ihan itse tehnyt.

Ja miksi muuten aina puhutaan siihen tyyliin, että jos lapsia ei ole kuin sen yhden miehen kanssa, niin sitten on muka elämässä kokematon?!!! Eli mitä useampien miesten kanssa on lapsia, sitä kokeneempi on elämässä. Tuo on suoraan sanottuna todella idioottimainen ajattelutapa.

Peesi tähän. Suvaitsemattomimpia tässä ketjussa ovat kyllä ne joilla niitä lapsia on useampien miesten kanssa. ....

Peesi myös.

Ketjun periaatteellahan voisi sanoa, että jos lapsella pitää olla elämästä tietävä ja turhia "haihattelematon" äiti, niin sen äidin on pitäny raskautua useamman miehen kanssa. Ja mahdollisesti mitä useamman, niin sitä viisaampi! Ketjusta ei myöskään käy ilmi, kuinka moni yhden miehen kanssa lapsia saaneista on lähelle neljää kymmentä eli oikeasti tilanteessa, jossa lapsia ei luultavasti muille tule. Sanovatko alle kolmekymppiset usean ukon kanssa lisääntyneet heille, että "oi kun oot ihanan naivi!".

No mä olen täysin kyllä eri mieltä tästä ketjusta vedettävistä johtopäätöksistä.

Mun mielestä keskustelu alkoi viattomalla kysymyksellä, että monelleko miehelle ihmiset on lapsia saaneet. Vastaajat vastasivat kysymykseen monelleko ovat saaneet lapsia, kunnes joku esitteli oman periaatteensa, joka oli, että teen lapsia vain yhdelle miehelle, ja jos erotaan, niin sitten en enää ikinä tee lapsia yms. Seuraavat tälle henkilölle esitetyt vastaukset ihmettelivät sitä vahvaa periaatetta, (osa toki saattoi käyttää epäasiallista tyyliä) lasten tekemisestä yhdelle miehelle.

Mielestäni kyse ei siis ollut missään määrin siitä, että usealle miehelle lapsen tehneet olisivat kokeneempia tai elämästä enemmän tietäviä. Kyse oli sen sijaan siitä, että mustavalkoisesti ja fanaattisesti ajattelevalle yritettiin selittää, että elämän kulku ei ole ennalta selvää ja omien vahvojen periaatteiden esiin tuominen on aika naivia.

Kyse ei siis ollut siitä, kuinka monelle lapsia tehnyt on viisaampi vaan siitä, että fanaattisuus on naivia.

Niin ja sinun tiedoksesi, että minulla, ylikolmikymppiselä, ei ole kuin yksi lapsi yhdelle miehelle ja jos elämäni menee hyvin, saan lisää lapsia saman miehen kanssa. Jos elämä ei mene niin kuin nyt ajattelen, täytyy sitten miettiä ratkaisuja uudelleen.

No voi herranen aika? Tekeekö minun periaatteeni minusta naiivin? Minulle ei tule kenenkään muun miehen kanssa lapsia kuin nykyisen. Vaikka ero tai kuolema tulisi eteen, en tee enää sitten lapsia. That's it. Mitä naiivia tuossa on? Ja olen tässä sen verran fanaattinen että itse pysyn tässä päätöksessä, mutta en todellakaan tuomitse ketään jolla on tai joka tekee lapsia useamman miehen kanssa. Yhtä rakkaita ja sisaruksia he silti ovat, en epäile sitä yhtään.
Ja minä tiedän kyllä ettei elämän kulku ole selvää mutta edelleen sanon että sen minä voin varmaksi itse päättää mitä minä tähän maailmaan synnytän. Onneksi se ei ole kenenkään muun päätettävissä.

minäkin olin päättänyt ettei lapsia tule kuin yhdelle, mut kuikas kävikään.. voihan se olla etten edes sellaista miestä löydä jonka kanssa perhettä kasvattaisin, mutta toivottavasti kuitenkin löytyy. kyl minä ainakin haluaisin lapsia vielä.. valitettavasti niitä ei nyt sitten samalle tule vaik sitä suunniteltiinkin, ex valitsi toisin.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
minäkin olin päättänyt ettei lapsia tule kuin yhdelle, mut kuikas kävikään.. voihan se olla etten edes sellaista miestä löydä jonka kanssa perhettä kasvattaisin, mutta toivottavasti kuitenkin löytyy. kyl minä ainakin haluaisin lapsia vielä.. valitettavasti niitä ei nyt sitten samalle tule vaik sitä suunniteltiinkin, ex valitsi toisin.

Tuo on ihan eri asia kun sinä haluat niitä lapsia lisää. Minä en välttämättä halua kuin tämän yhden jos meille esim. ero tulee. Mut näiltä näkymin ollaan kahta tekemässä. Toista en sitten halua jos ei tuo kultsi oo enää mun oma sit kun sen aika olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:

Sama täällä. Tai siis kaks exää valitsi toisin. Nyt on ihana mies jolla kaks omaa lasta ja tähän saa jäädä. Eli kahdelle eri miehelle, yks kummallekkin.

Yhdelle yksi ja toiselle tulossa. Itse ajattelin aiemmin, kun olin vielä tuon ensimmäisen kanssa suhteessa etten koskaan tekisi kenenkään toisen kanssa lapsia. Noh, eron jälkeen tilanne tuntuikin ihan erilaiselta.

Ja jos joskus olisin miettinyt itseäni tähän nykyiseen tilanteeseen, niin voi sanoa että olisin vannonut että tässä en ole. Ajatus olisi kuulostanut kamalalta, mutta tunne on nyt parempi kuin koskaan.

Mutta sen voin vannoa, että jos jotain äärettömän kummallista tapahtuisi ja eroaisin nykyisestä, en hankkisi enää lisää lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
yhdelle on eikä muille tule

Varo, ei täällä tämmöstä uskota vaan saa sontaa niskaan.... :whistle:

Yks sontasade mahtuu kyl tänne oikeen hyvin

:)

Ekaa kertaa tällä palstalla on oikeasti vituttanut niin paljon että mulla on pulssi välillä nostanu kierroksia! Kun kokeneet mammat tulevat sanomaan ettei päätöksissään voi pysyä ja että oon naivi. Ihan itse värkkini sisään- ja uloskäynnistä päätän.... Mut pidetään vaan me päätöksistämme kiinni.

Yhteistyössä