Monellekko miehelle lapsia?

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Entäpä jos...:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä intän vielä tästä yhdestä jossittelusta siinä toisessa ketjussa, johon kukaan teistä, jolla on vastaava periaate ei ottanut kantaa. Näinkin vaan voi elämässä käydä. Haluaisin tietää, uskotteko, että periaatteenne silti pysyisi:

Entäpä jos käy niin kamalasti, että lapsesi kuolee vaikka liikenneonnettomuudessa ja sen jälkeen sinä ja miehesi ajaudutte surussanne erillenne. Ehkä sinä lopulta toipuisit lapsesi menetyksestä ja siitä 5 vuoden päästä rakastuisit uuteen ihmiseen, joka haluaisi saada kanssasi lapsen. Entäpä siinä tapauksessa?
Tuotapa tuota.. Jos vaikka on periaate, ettei osta ikinä kun saksalaisen auton, niin sillonkun saksalaisten autojen valmistus lopetetaan, on pakko periaatteestaan luopua, jos auton meinaa saada. Eli kärjistäen: jos ei halua synnyttää kuin yhden miehen kanssa alkuun laitettuja lapsia niin periaate ei lähde huomioimaan mitään lapsen kuolemaa - se nyt on selvä. Nainen voi hallita hedelmöittymistään tässä maailmassa. Lasten teko "käsillä olevan miehen" kanssa vain siksi, että haluaa lapsia tai niin kuin eräs sanoi "ei ole valmis luopumaan kotiäitiydestä" on aivan naisen omassa päätettävissä oleva asia. Ja kyllä, siitä voi tehdä periaatteen. Mutta lapsen kuolemaa ei kukaan voi ikinä ennakoida periaatteen tasolla - minusta tämän asian vetäminen ketjuun on vähintään kyseenalaista, jollei hävytöntä..
Niin, tässä maailmassa tänä aikana, ei taida saada puhua kuoleman mahdollisuudesta. Kuolemaa ei ole, ennen kuin se osuu omaan lähipiiriin. Kuolema on tabu. En ymmärrä, miksi kuoleman esille ottaminen on hävytöntä, joidenkin on täytynyt oppia ottamaan huomioon, että niinkin voi elämässä käydä.

Autoesimerkkiäsi käyttäen, ymmärtääkseni tämän periaatteen omaavat ovat julistaneet, että olisivat periaatteensa mukaisesti sitten ilman sitä autoa.

Minun pointtini on just siinä, että ihmettelen miksi julistaa ehdottomuuksia asioista, joita ei voi ennalta täysin tietää.
[/quote]

Eli tähän viitaten minun pitänee ensimmäistä lasta puuhatessani julistaa miehelleni, että "älä sitten luule, että jäät ainoaksi siementäjäksi, koska luin kaks+:lla, että sä voit heittää veivis ja tää kersa kuolla, et sitten mun on etsittävä uus hedelmöittäjä - voisit alkaa varmuuden vuoks jo kattelee sopivaa; vaikka vähän ittes näköstä ja olosta kaveria"???

Siis joillekin tuntuu olevan niin hlvtn mahdoton ymmärtää, et ihminen mielessään päättää tehdä lapsia vaan yhden kanssa. Ilman, että kirjottaa muistiin varauksen miehen ja yhteisten lasten kuolemasta! Joillakin on oikeasti muutakin elämää kun lasten teko ja kaikki eivät koe tarvetta sinetöidä sitä sadatta parisuhdettaan yhteisellä lapsella. Kyllä sen miehen pitää pysyä vierellä ilmankin tai muuten on huonosti asiat jo niitä olemassa olevia lapsia ajatellen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rosalee:
Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Miksei steriloitua naista (saati miestä kukaan ala syyttämään, että "oletpa naivi kun ajattelet noin"?

Koska se ajatus on sterilisaation myötä viety pidemmälle ja mahdolliset tulevat raskaudet miltei 100% estetty.
Yhtä lopullinen se päätös voi olla vaikka johtoja ei ole katkaistukaan. :headwall:

Johan sua nyt kismittää kaikki mun kommentit. :D
Tuo ei ollu edes sinulle osoitettu.
Sinulla on mielipiteesi ja minulla myös oikeus omaani, vaikkei se menekään yksiin sinun mielipiteesi kanssa. Eikös?
Jos vaikka rauhottuisit etkä turhaan paukuttais sitä päätäs seinään :whistle: :D
 
Edelleen vain yhdelle. Ihan samalla linjalla kuin 6 vuotta sitten.
Toukokuussa menee piuhat poikki ja silloin tämänkin ketjun vastaväittäjät saavat todisteen että olen pysynyt periaatteessani ja mieli ei ole muuttunut. :)

Mikä on muiden vastaajien tilanne? Löytyi tällainen ketju jossa oon tainnu kirjoitella aikoinaan aika hormonihuuruissa :D
 
"muumimamma"
Mä odotan viidettäni elämäni miehelle, täö ainoa meidän yhteinen. Ennestään mulla yksi lapsi ekalle miehelle ja kolme seuraavalle. Eli kolmen eri miehen kanssa lapsia. Ei voi mitään että elämässä sattuu ja tapahtuu. Erolle ei aina voi mitään, onneks oon lopulta löytänyt sen oikean. Jokainen lapsi on kuitenkin siunaus :)
 
"Villiruusu"
Valehtelette! Kyllähän nyt näitä perheitä on nähty, joissa kaikki lapset eri näköisiä...

Ja minulla on lapsia vain yhdelle miehelle. Ja niin tulee olemaan tulevaisuudessakin. Hävettäis jos olisi useammalle. Sellainen perhekäsitys minulla...
 

Yhteistyössä