Mitkä on teidän mielestä eineksiä? Siis kaupan valmisruokia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap.

Vieras
Onko esim. purkissa oleva tomaattimurska sinusta eines? Onko se pahasta? Vai tekeekö joku senkin tosiaan itse?

Minä käsitän einekset valmisruokina, eli esim. valmislihapullat ja valmislasagnet, pizzat jne.

wigipedian määrite:
Eines on vähittäiskaupoissa myytävä valmis elintarvike, joka ei ole säilyke tai pakaste. Einekset ovat teollisesti valmistettuja elintarvikkeita, joita on jatkokäsitelty. Osa eineksistä on valmiita syötäväksi sellaisenaan, kuten muun muassa salaatit ja kolmioleivät. Toiset ovat lämmitystä vaille valmiita ruokia, kuten maksalaatikko, lihapullat ja kananuggetit.

Kaikki ne on eineksiä, jotka heitetään mikroon ja syödään suoraan ilman mitään työvaiheita. Puolivalmisteita taas ovat mm. italianpadat ym, joita ei voi syödä sellaisenaan, mutta ovat kuitenkin melko valmista ruokaa.

Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Kaikki ne on eineksiä, jotka heitetään mikroon ja syödään suoraan ilman mitään työvaiheita. Puolivalmisteita taas ovat mm. italianpadat ym, joita ei voi syödä sellaisenaan, mutta ovat kuitenkin melko valmista ruokaa.

no mitäs ne ei einekset ovat?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
wigipedian määrite:
Eines on vähittäiskaupoissa myytävä valmis elintarvike, joka ei ole säilyke tai pakaste. Einekset ovat teollisesti valmistettuja elintarvikkeita, joita on jatkokäsitelty. Osa eineksistä on valmiita syötäväksi sellaisenaan, kuten muun muassa salaatit ja kolmioleivät. Toiset ovat lämmitystä vaille valmiita ruokia, kuten maksalaatikko, lihapullat ja kananuggetit.

Näin minäkin ajattelen.

Turun Eines ;
Kebab 190g
Lihapiirakka 100g
Lihapiirakka 150g
Jättipiirakka 220g
Omenapiirakka 80g
Turkinpiirakka 315g
Sämpylä pyöreä 70g
Sämpylä pitkä 70g
Hampurilainen 145g
Hampurinpihvi 65g
Lihapihvi 60g
Jättilihapihvi 80g
Pippuripihvi 80g
Kebabsuikale
Kasvispiirakka 140g
Salamilihapiirakka 160g
Pitaleipä 90g
Piirakan kuori 80g ja 120g
Kebabkääre
Linnapiirakka 100g

wigipedian määrite:

Näin minäkin ajattelen.
Ja minä.

Alkuperäinen kirjoittaja dask:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
Minusta eineksiä on kaikki mitä syödään.Leivät,makkarat,juustot ym.

No ainakaan virallisesti näin ei ole.

Missä sana eines on virallistettu ? Laissako ? Aikanaan sana eines on joillain murrealueilla tarkoittanut ruokaa yleisemmin. "Mennä eineelle":

Yhteistyössä