Meillä poika ei ole lukenut kuin Aku Ankkoja, kun taas 2v nuorempi siskonsa lainaa kirjastosta kirjoja ja tykkää lukea niitä. Ostaisin pojalle joululahjaksi jonkuin kirjan josko innostuis lukemaan. Mitkä kirjat olis hyviä tuon ikäiselle?
mutta 8-vuotiaasa on lukenut kaikki kirjat jotka pyörii fudiksen, lätkän tai muun lajin ympärillä. Kirjasarjoja on useita, ne kertoo n. 10-14vuotiaiden poikien elämästä. Yksi sarja on Sakke.
Harry Potter on ehdottomasti paras kirjasarja mitä olen ikinä lukenut, ja minä olen lukenut paljon kirjoja.
Valitettavasti ensimmäinen kirja alkaa vähän tylsästi, joten sellainen, joka ei ole himolukija, saattaa jättää kirjan kesken. Kunhan tarina pääsee vauhtiin, se imee täysin mukaansa.
Ja nämä Kapteeni Kalsarit jne. Jotain "vitsiä" kirjassa pitää olla jotta alkaa kiinnostaa.. Kysele rohkeasti kirjastoista siellä on paras tiemys ja tuntemus (kirjakaupoissa eivät nykyään osaa kuin lyödä hinnan koneeseen).
Meidän kymmenenvuotias lopetteli juri Hobitin ja aloitti Tarun sormusten herrasta.
Samaan aikan ahmii kuin sieni noita R.L.Stinen Goosebumps-kirjoja. :/
Lisäksi kaikki tieteelliset osin kuvitetut teokset kiehtovat, tarkan tutkiskelun alla tällä erää on retkeilijän kiviopas.
Niinjoo ja tietty Aku Ankat sun muut kelpaavat kanssa.