Mitä kirjoja/kirjasarjoja noin 7-vuotiaalle pojalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "assi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"assi"

Vieras
Sattuneesta syytä minulla ei itsellä ole kokemusta poikien kirjoista kovinkaan paljon... Mitä kirjoja tai kirjasarjoja tuon ikäiselle pojalle voisi kirjastosta lainata? Tänään lainasin yhden vihreä varis-sarjan kirjan, josta tykkää kovasti, melkein yhteen menoon lukenu kirjan tänään :) Osaa siis hyvin lukea, urheilusta, peleistä, salapoliisijutuista yms. tykkää. suositelkaa mulle kirjoja!

Siskoni lapset tykkäävät kuulemma kovasti mm. Risto Räppääjästä. Omat poikani lukevat lähinnä sarjakuvia. Omasta lapsuudestani muistan jännittävinä mm. perinteiset Viisikot sekä Salaisuus-kirjat.

Kuvakirjoista poikiemme suosikkeja ovat Tatu ja Patu -kirjat - niistä aikuinenkin nauttii.

Anders Jacobssonin ja Sören Olssonin Lasse-kirjat olivat meidän poikien suosikkeja. Saattaisi olla, että sopisi kyllä paremmin yli 8-vuotiaalle, mutta jos osaa lukea hyvin, niin miksei.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Lasse_Andersson

Christ Nöstlingererin Eppu-kirjat voisivat olla sopivampia 7-vuotiaalle. Niistäkin meidän pojat tykkäsivät.

Urpo- ja Turpo kirjat olivat myös tykättyjä. Risto Räppääjä oli varma valinta.

Meille uppoaa kaikki vähänkin dinosauruksiin viittaavat kirjat, Banaani- sarjan kirjat, T. Kallioniemen Konsta- sarja, E. Nuotion Kingi- sarja, Tatu ja Patu- kirjat, Nopoloiden Heinähattu ja Vilttitossu- kirjat...

[QUOTE="aloittaja";24869962]onkohan viisikot liian jännittäviä 7-vuotiaalle?[/QUOTE]
Meidän pojat eivät tykänneet, jäi lukematta. Itse olen lukenut niitä lapsena.

Kapteeni Kalsari kirjoista tykkäsivät paljon, vaikka minä en taas ymmärtänyt niiden päälle ollenkaan.

Lassen ja Maijan etsivätoimisto sarja on nyt meillä suosioissa. Kirjoja esim hotellin arvoitus, teatterin arvoitus, sirkuksen arvoitus jne. ja tosiaan itse lukee, eivät ole liian pitkiä.

meillä poika luki tosiaan yhdessä päivässä / illassa vihreä varis-sarjan kirjan. että pituutta saa kirjassa olla, mutta aihe tietenkin pitää olla ikätasolle sopiva. pitääpä huomenna rientää taas kirjastoon.

Meillä on tyttöjä, joten Merja Jalon ponitalli-sarjaa on 8-vuotias tykännyt lukea. Vaikka onkin heppateemaa, niin arvoituksiahan ne ratkaisevat.
Helsingin kaupunginkirjasto - Sanojen Aika - Hakutulokset

Entäs Fedja-setä?
Fedja-set

"Televisiosta tuttu animaatiosankari, 16-vuotias Kim Possible, seikkailee vauhdikkaassa tarinassa, jonka juoneen voit itse vaikuttaa! Aluksi valitset Kimille vastustajan. Sitten päätät, miten autat Kimiä pelastamaan maailman. Vaaroja riittää: hullu tiedemies koettelee, kaheli geeninero on valmis ottamaan yhteen Kimin kanssa ja kiukkuista kilttihameista skottiakin vastaan täytyy riittää voimia. Luvassa on unohtumaton seikkailu!"
Kim Possible: Kaikki peliin! - Kim Possible - Aku Ankan verkkokauppa

[QUOTE="vvv";24870050]Anders Jacobssonin ja Sören Olssonin Lasse-kirjat olivat meidän poikien suosikkeja. Saattaisi olla, että sopisi kyllä paremmin yli 8-vuotiaalle, mutta jos osaa lukea hyvin, niin miksei.

Lasse Andersson – Wikipedia

Christ Nöstlingererin Eppu-kirjat voisivat olla sopivampia 7-vuotiaalle. Niistäkin meidän pojat tykkäsivät.

Urpo- ja Turpo kirjat olivat myös tykättyjä. Risto Räppääjä oli varma valinta.[/QUOTE]

Ja parin vuoden kuluttua suosittelen tutustuttamaan pojan samoilta kirjailijoilta tulleeseen Bertin päiväkirjat- sarjaan :D Meillä 3-5-luokilla lähes kaikki -sekä tytöt että pojat- luki niitä... ja niiden kanssa sai khyl nauraa vatsalihaksensa romuksi :D

Yhteistyössä