Mites on...

• Viestiketjun aloittaja lapsien sairastelu
  • Ensimmäinen viesti
lapsien sairastelu
Tietääkö kukaan että saako palkalllista vapaata töistä sen 3 päivää per lapsi vai tarkoittaako että 3 päivää ja sit pitää olla välillä töissä? Eli minulla kun on enempi lapsia ja kaikki sit tietty sairastaa peräjälkeensä, niin voiko palkallista vapaata saada esim. 3päivää per lapsi?

Kyllä mä ainakin olen ollut palkallisella sairaslomalla yli kolme päivää lapsen kanssa, kunhan vaan on lääkärin todistus. Voisko joku selittää mikä tuo 3 päivää oikein on kun kaikki sitä kyselee? Ei mulla ole ikinä tullut mitään sanomista vaikka monesti viikonkin olen lasta hoitanut kotona, ja palkan olen saanut. :/

3 päivää voi hoitaa eikä työnantajan ole pakko maksaa siltä ajalta palkkaa. Yleinen käytäntö kuitenkin on, että palkka maksetaan. Onpa hienoa, että löytyy tuollaisia työnantajia, jotka käsittää sen ettei lapsi useinkaan ole terve sen 3 päivän jälkeen. Sinä aikana kun oikeasti pitäisi järkätä hoitaja kotiin, mutta mitä järkeä siinä on kun hoitajan palkkaan menee oma palkka.

Tietääkseni 3 päivän hoitovapaa ei ole lapsikohtainen vaan siinä pitää käydä välillä töissä tai isän jäädä kotiin.

Nelthilta
Meillä voi olla kolme päivää hoitamassa ja palkankin saa, mutta lääkärintodistus täytyy olla. Itse voi kyllä sairastaa pelkällä esimiehen luvalla kolme päivää.

Tämä on kyllä ärsyttävää painostusta: tavoitteena on selvästi, että se toinen vanhempi jäisi kotiin. Työpaikka on miesvaltainen, kuinkas muuten!

Yhteistyössä