Mä laittaisin rahani näihin:
1. hyväkuntoiset kaksostenrattaat käytettyinä
2. hyväkuntoinen hoitopöytä käytettynä tai Ikeasta (pakko hankkia - onko?)
3. hyväkuntoinen säilytyskaluste käytettynä tai Ikeasta (voi olla samassa kalusteessa sekä hoitopöytä että lipasto vaatteille)
4. pienet, mutta kivat joululahjat omille lapsille
5. pienet, mutta kivat joululahjat sisaruksen lapsille
6. pienet joulukukat (esim. tulppaanit ovat edullisia) ja -arvat niille, joilla kyläillään jouluna, muille aikuisille vain joulukortit
- aikuisille ihmisille pitää pystyä toivottamaan hyvää joulua "pelkän" kortinkin muodossa
- liesituuletin, hella ja uuni hankitaan sitten joulun jälkeen, kun rahaa taas on (ja ne ovat ehkä tarjouksessa!)
Eiköhän teille noilla hankinnoilla jää vielä hieman budjettia jouluruokiinkin, joten oikein mukavaa pyhien odotusta ja maistuvaa joulua!
hella, uuni (pärjätään vielä vanhoillakin ) ja liesituuletin (sitä ei ole ollutkaan tässä asunnossa ) ja sitten tietysti ne joululahjat (tytölle vasta on ostettu ). Nämä siis joulukuulle. Nyt mä mietin että koska selvää nyt on että listalta jää pois joko liesituuletin tai joululahjat niin kumpi? Koska tilannehan on sellainen, että mulla on sisaruksia yhteensä viisi joista yhdellä on kaksi lasta ja me ollaan aina lahjottu kaikki, huolimatta siitä ollaanko saatu itse lahjoja takaisin päin vai ei. Sen lisäksi on lahjottu mun veljien äiti (siis mun äitipuoli ) ja erikseen vielä isä ja hänen puolisonsa, mun äiti ja mummu nyt ainakin. Eikä ne lahjat oo koskaan olleet mitään halpoja vaan on kerätty astiasarjaa, kirjasarjaa jne joten mulle on kova kynnys sanoa että sori, mutt tänä vuonna ei tipu mitään. :ashamed: Tiedän että ne jo odottaakin niitä lahjoja, kun oon aina hankkinut. Ja sitt mies: sillä on sisaruksia neljä ja niiden lisäksi on lahjottu äiti ja isä kumppaneineen, sekä muistettu yhtä tätiä. Mä en tiedä mitä tehdään. Mä haluaisin tän kodin jouluksi kuntoon, tai ellei jouluksi niin ainakin vauvan syntymää ennen. Mutta jostain on tingittävä: eli tinginkö nyt perheen lahjomisista vai omista tarpeistani? :ashamed: [/quote]