Mitenkäs tekisitte? (oon miettinyt koko yön pääni puhki )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja rahankäytön hallintaa:
Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
laskuja on luonnollisesti tässä remontoidessa jäänyt jonkin verran rästiin

muuten asiaa kommentoimatta... mutta ei se mitenkään "luonnollista" ole että remontoidessa jää laskut rästiin. sen verran ja sitä mukaa remontoidaan, kun varaa on, siis laskujen maksun jälkeen. jos ei jää rahaa niin siinä kuussa ei sitten remontoida. ellet nosta kokonaan erillistä remonttilainaa, mutta pois sekin on maksettava ja ajallaan.

Peesaan tätäkin. Ei ole missään nimessä luonnollista että laskuja on jäänyt rästiin. Mitä ihmettä tarkoitat?

Alkuperäinen kirjoittaja peesi:
Alkuperäinen kirjoittaja LLL:
En edes jaksanu lukea kaikkia, mutta täytyy olla itsekkäitä sukulaisia, jos odottavat teiltä lahjaa..

Omat tarpeet tietenkin edelle! teille tulee vauva, teillä on lapsia, te remontoitte, teillä on rahanmenoa jne..
Tässä tilanteessa toimii sananlasku 'jokainen on oman onnensa seppä'

Mä oon samaa mieltä tämän kanssa.

Minulla ei ole edes käyny mielessä et meidän pitäis kaikkia sukulaisia ja siskon lapsia muistaa lahjalla :heart: Kortti riittänee.

muuten asiaa kommentoimatta... mutta ei se mitenkään "luonnollista" ole että remontoidessa jää laskut rästiin. sen verran ja sitä mukaa remontoidaan, kun varaa on, siis laskujen maksun jälkeen. jos ei jää rahaa niin siinä kuussa ei sitten remontoida. ellet nosta kokonaan erillistä remonttilainaa, mutta pois sekin on maksettava ja ajallaan.

Peesaan tätäkin. Ei ole missään nimessä luonnollista että laskuja on jäänyt rästiin. Mitä ihmettä tarkoitat?

tätä en huomannutkaan avauksessa. Mutta ehdottomasti peesi! Laskut maksetaan ensin ja sitten muut, ja jos rahat ei riitä on otettava lainaa tai oltava ilman

Alkuperäinen kirjoittaja hannamaria:

tätä en huomannutkaan avauksessa. Mutta ehdottomasti peesi! Laskut maksetaan ensin ja sitten muut, ja jos rahat ei riitä on otettava lainaa tai oltava ilman

Me olemme joutunu nyt luopumaan monesta ''tarpeellisesta'' et saadaan laskut maksettua ja olen huomannut et miten vähällä sitä pärjää silloinku on pakko.

Miksi kaksostenrattaat pitää ostaa yli kuukautta ennen laskettua aikaa,etenkin kun talvella syntynyttä nyt ei ihan heti sinne ulos voi viedä..
Meillä ainakin vaunut valkattiin yhdessä rattaat ja mies kävi ne sitte ostamassa ku vauva syntynyt.

Nuo varmastikin ovat tarpeellisia hankintoja, mutta voihan niitä vähän lykätäkin. Mutta musta tuota lahjojen hankkimista noin isolle porukalle voisi vähentää, tai sitten ostaa jotain tosi edullista. Meillä esim. hoitopöytää ei ole koskaan ollut, vaikka 3 lasta. Vain hoitoalusta jossain kätevässä paikassa. Hoitopöydän käyttöikä on kumminkin aika lyhyt.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaniljatäti:
Nuo varmastikin ovat tarpeellisia hankintoja, mutta voihan niitä vähän lykätäkin. Mutta musta tuota lahjojen hankkimista noin isolle porukalle voisi vähentää, tai sitten ostaa jotain tosi edullista. Meillä esim. hoitopöytää ei ole koskaan ollut, vaikka 3 lasta. Vain hoitoalusta jossain kätevässä paikassa. Hoitopöydän käyttöikä on kumminkin aika lyhyt.

mä sanoin saman kommentin edellisellä sivulla ja sain vastaukseksi, että sitä ei kysytty, ap tietää että hoitopöytä on pakollinen;)

Meillä on sekä lainaa että on oltu ilman, silti muutamien laskujen eräpäiviä on jouduttu siirtämään. Ei se ole niin kamalaa, kun se on väliaikainen tilanne eikä jatkuvaa toimintaa. Viimeset niistä lähtee maksuun ensi viikolla, joten sitten on takki puhdas taas. =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miksi kaksostenrattaat pitää ostaa yli kuukautta ennen laskettua aikaa,etenkin kun talvella syntynyttä nyt ei ihan heti sinne ulos voi viedä..
Meillä ainakin vaunut valkattiin yhdessä rattaat ja mies kävi ne sitte ostamassa ku vauva syntynyt.

Mä en tiedä, onko olemassa mahdollisuutta että mies käy ostamassa.. Ja toivon että tammikuusta tulee leuto, sillä neitiä on kuitenkin kuljetettava eskariin, oli vauvaa tai ei. :)

hei neitinasu. ilman muuta jätät joululahjat väliin. ostat omalle lapsellesi lahjan, et muille. sitten maksat laskut, ostat liesituulettimen ja muut tarpeelliset hankinnat. tai jätät ne joulun jälkeiseen aikaan, voit saada paljon halvemmalla tammikuun lopulla. kuukauden pari elää vähän vaatimattomammissakin oloissa...

Alkuperäinen kirjoittaja no höh:
hei neitinasu. ilman muuta jätät joululahjat väliin. ostat omalle lapsellesi lahjan, et muille. sitten maksat laskut, ostat liesituulettimen ja muut tarpeelliset hankinnat. tai jätät ne joulun jälkeiseen aikaan, voit saada paljon halvemmalla tammikuun lopulla. kuukauden pari elää vähän vaatimattomammissakin oloissa...

Laskut on kyllä listaykkösenä, mutt muuten suunnitelma on hyvä. :D Nää vaatimattomat olot on jatkuneet nyt sitä verta monta kk ett nyt ois kiva saada jo jotain vähän oikeasti valmiiksi. Sitä varten on kiristetty viikkobudjettia, oltu ilman mitään ylellisyyksiä, ei olla käyty missään.. Joten nyt ois syytä alkaa näkymään tuloksia. ;)

ihan ystävällisesti kysyn, kun moni sulle on sanonu ajatuksen että ei kai aikuisille ihmisille tartte velvollisuudesta lahjoja ostaa, ja kumminkin sanoit jossain kohtaa että "lahjat on budjetoitu, ei tässä ihan sentin päällä mennä" tms, niin mikä sitten on ongelma?

Munkaan mielestä ei ole 'luonnollista', että laskut on myöhässä.
Ja kysymykseen, joulu on vaan kerran vuodessa, joten ehdottomasti jättäisin liesituulettimen ostamatta, ja ostaisin kaikille joululahjat. Tosin minun sukulaiset jopa arvostavat ostamiani lahjoja (tai ainakin hyvin esittävät).

ihan ystävällisesti kysyn, kun moni sulle on sanonu ajatuksen että ei kai aikuisille ihmisille tartte velvollisuudesta lahjoja ostaa, ja kumminkin sanoit jossain kohtaa että "lahjat on budjetoitu, ei tässä ihan sentin päällä mennä" tms, niin mikä sitten on ongelma?

Niin lasten lahjat. Aikuisten ei. Kuviteltiin että niihinkin ois varaa, mutta ei ole ellei jätetä jotain omaa hankintaa väliin (joka on siis päätetty, mikä hankinta se väliinjäävä olisi sitten jos näin valittaisiin ). Mietin, oonko liian itsekäs jos ostan itselleni liesituulettimen, mutta en perheelle lahjoja niinkuin aiemmin.. En tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Ja yks vaihtoehto on musta siirtää se säilytyskalusteen hankinta tammikuulle, kai ne tavarat voi hetken olla muuallakin, tai raivaat vaikka omasta tai miehen vaatekaapista tilaa (kausivaatteet vaikka varastoon)

Ei oo mahdollista. Meillä on siis remontti alakerrassa kesken, ja niin kauan kun siellä ei ole valmista meillä ei ole itseasiassa kuin yksi vaatekaappi (jossa on mun sekä miehen vaatteet, lakanat ja pyyhkeet mitkä on käytössä ). Eli jaetaan jo kimppaan ihan tasan viisi hyllyä....

Sulla ei olis mitään vaikeuksia, jollet tolla jatkuvalla EI SE KÄY-asenteella tekis itsellesi ongelmia!!
Vaatteet ja muut kamat voi olla vaikka pahvilaatikossa pari kuukautta, siihen ei kenenkään maailma kaadu. Nimimerkillä kokemusta on, pisisn aika puol vuotta ja hyvin toimi!

Kaksostenrattaita saa käytettynä ja hyväkuntoisina ihan satasella. Ikeassa on hoitopöytiä ja seinään kiinnitettäviä tasoja pilkkahintaan!
Älä tee elämästäs niin vaikeaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Ymmärryksensydän:
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Ja yks vaihtoehto on musta siirtää se säilytyskalusteen hankinta tammikuulle, kai ne tavarat voi hetken olla muuallakin, tai raivaat vaikka omasta tai miehen vaatekaapista tilaa (kausivaatteet vaikka varastoon)

Ei oo mahdollista. Meillä on siis remontti alakerrassa kesken, ja niin kauan kun siellä ei ole valmista meillä ei ole itseasiassa kuin yksi vaatekaappi (jossa on mun sekä miehen vaatteet, lakanat ja pyyhkeet mitkä on käytössä ). Eli jaetaan jo kimppaan ihan tasan viisi hyllyä....

Sulla ei olis mitään vaikeuksia, jollet tolla jatkuvalla EI SE KÄY-asenteella tekis itsellesi ongelmia!!
Vaatteet ja muut kamat voi olla vaikka pahvilaatikossa pari kuukautta, siihen ei kenenkään maailma kaadu. Nimimerkillä kokemusta on, pisisn aika puol vuotta ja hyvin toimi!

Kaksostenrattaita saa käytettynä ja hyväkuntoisina ihan satasella. Ikeassa on hoitopöytiä ja seinään kiinnitettäviä tasoja pilkkahintaan!
Älä tee elämästäs niin vaikeaa!

Anteeksi mutt mistä sä tiedät mistä mä olen ostamassa, ja mitä? Tiedoksi, että vauvan vaatelipasto on ikeasta hintaan 59 euroa, hoitopöytä satasen pintaan samasta paikassa, kaksosten rattaita oon katsonut käytettynä huutonetistä. Ja meillä on ollut nyt tätä laatikkoelämää juhannuksesta asti, joko mä saisin toivoa jotain muuta? :whistle:

mietin et suostusko se sun tyttö seisoon seisomalaudalla?
Mua ihmetyttää tällä palstalla se et ei ymmärretä et jollekki jokun (pikkujuttu) voi kokonaisuudessa olla iso tekijä.. (esim. se hoitopöytä koirien kanssa).. sitä sit liisitään jostain muusta (esim. siitä hyppykiikusta, mitä ilman joku ei olisi pärjännyt).
ja ap:kin ajattelee myös eteenpäin tehdessään hankintoja esim. laatikollinen hoitopöytää ei menetä "arvoaan" kun lapsi kasvaa

ja mitä tuohon laskujen maksuun tulee, niin minusta sillon toimitaan ok, kun huolehditaan esim. laskun päivämäärän siirtämisestä.. jos tiedetään et seuraavassa kuussa on helpompaa!
ok.. joku sanoo et mitä sit hommataan niitä laskuja, jos ei pystytä maksamaan..

ehdottomasti jätät lahjat hankkimatta siskoille ym. Jos rahat on vähissä, niin kyllä nyt hyvänen aika käyttäisin ne oman perheen hankintoihin, enkä lähtisi jakamaa rahoja siskoille ym. joululahjoihin!

vaikka odottavatkon, mutta selitätte tilnateen, että nyt ei rahat riitä millään kaikkeen! Kyllä nyt jokainen ymmärtää ihan varmasti!

Ehdottomasti jätätte lahjat sukulaisille ostamatta! Meillä ei osteta lahjoja aikuisille ollenkaan vain lapsille.
Hankitte ne tärkeimmät nyt ja ne joita ette nyt akuutisti tarvitse voitte siirtää eteenpäin. ei se niin vaikeaa ole!

Alkuperäinen kirjoittaja zuku:
mietin et suostusko se sun tyttö seisoon seisomalaudalla?
Mua ihmetyttää tällä palstalla se et ei ymmärretä et jollekki jokun (pikkujuttu) voi kokonaisuudessa olla iso tekijä.. (esim. se hoitopöytä koirien kanssa).. sitä sit liisitään jostain muusta (esim. siitä hyppykiikusta, mitä ilman joku ei olisi pärjännyt).
ja ap:kin ajattelee myös eteenpäin tehdessään hankintoja esim. laatikollinen hoitopöytää ei menetä "arvoaan" kun lapsi kasvaa

Kyll toi tyttö ihan kävelee (6 v) mutt toi pikkumies puoltoista on se juttu. JA luulen ettei ihan ymmärrä vielä seisomalaudankaan päälle... =)

Ei kai se jouluilo tule siitä, että annetaan kalliita lahjoja!
Kyllä mä tuossa tilanteessa sanoisin, että lahjoja ei nyt tipu, kun oma tilanne on tämä. Jos ei ymmärrä, niin omapa on mokansa.
Tai jos jostain antaakin, niin jotain pientä vaan.
Meillä ei muisteta aikuiseten kesken ollenkaan eikä edes sukulaisten lapsia itse asiassa. Asia on melemmin puolin sovittu eikä kukaan vedä moisesta hernettä nenään.
Meillä on viisi lasta ja ne ovat etusijalla. Varaa ei ole ostaa muille mitään ja tiedän, ettei osalla sukulaista ole varaa ostaa meidän lapsikatraalle mitään, että reilu peli molemmin puolin.

Yhteistyössä