"Pinja"
Ensimmäiseen kappaleen sen verran, että olen mäkin asioita tarkasteleva tutkijaluonne, mutta osaan myös suhtautua kriittisesti lukemaani enkä sokeana usko kaikkea lukemaani. Ehkä sun pitäisi opetella samaa.Alkuperäinen kirjoittaja Tyttärenmatkassa;26071917:Ymmärrän, että ketju kuulostaa varmasti kamalalta. Olen aina ollut asioita tarkasteleva tutkijaluonne. Otan aika kirjaimellisesti netissä kirjoitetut asiatkin.
En kuitenkaan keksi näitä asioita omasta päästäni. Keskusteluissa ihan oikeasti sanotaan paljon useammin, että tytöt on hankalampia teinejä, että tytöt tappelevat pukemisen kanssa... Jopa ylen Akuutti uutisoi, että äiti on tyttären IKUINEN harjoitusVASTUS. Kuulostaako tämä muka erityisen ihanalta asialta? Kysyin asiasta neuvolassa ja he sanoivat, että "niin, äiti-tytär suhteet ovat USEIN vaikeita".
Minua suoraan sanoen vain pelottaa: jos tyttären kasvatus on tuhoon tuomittu yritys alusta asti jonkin psykologisen tosiseikan takia, kuulostaa kyllä vähän masentavalta. Halusin täältä hakea niitä tytön kasvatuksen hyviä puolia, mutta harva vastasi.
Noihin muihin kappaleisiin totean sen verran, että eiköhän olisi ollut parempi jättää lapset kokonaan tekemättä jos olet noin pihalla todellisesta elämästä. Et vaikuta henkisesti kovin terveeltä ihmiseltä. Tässä on moni kertonut omien tyttäriensä ihanuudesta, mutta hienosti ohitat nuo kirjoitukset ja intät vain tuota omaa ihmeellistä päähänpinttymääsi.