[QUOTE="...";26104139]Eli tästä voidaan huomata, että ongelma on enemmän äitien asennoitumisessa, kuin itse tytöissä. Totta kai lapsilla on luonne-eroja, sitä ei voi kiistää.
Itse en ollut mitenkään hankala lapsi, pikkusiskoni ovat voimakastahtoisempia. Mutta sellaisen kuvan vanhempani ovat onnistuneet antamaan, että kaikista meistä on ollut valtavasti iloa. (Vauvakirjat täynnä hulvattomia tempauksia ja juttuja,mitä on möläytelty pienenä.) Olen erittäin hyvissä väleissä äitini kanssa, voin nauraa hänen kanssaan vaikka koko yön keittiössä. Ja niin voivat teini-ikäiset siskonikin, vaikka yrittävät välillä muistaa, että "äiti on nolo"... Veljeni ovat myös herttaisia tapauksia, toki 15-vuotiaat pojat nyt ovat juuri niitä ärsyttäviä yläasteteinejä, joihin meni hermo silloin ja nyt
Omasta tyttärestäni on ollut päivä päivältä vain enemmän iloa, välillä toki kelpaa vain isä, välillä äiti, on kuitenkin oikea pikku aurinko. Todella helppo ja iloinen tapaus. Ehkä myöhemmin pääsemme yhdessä tekemään kaikkia "tyttöjen" juttuja (ja vähän vähemmänkin tyttöjen juttuja). Seuraavasta en tiedä, onko tyttö vai poika, mutta uskon, että ihan yhtä hauskaa tulee olemaan, sukupuolesta riippumatta
Itse pystyt varmasti äitinä vaikuttamaan paljon siihen, millaisella itsetunnolla ja asenteella tyttäresi elämää katsoo, ihan omalla asennoitumisella ja käytökselläsi. Osaat varmasti ajatella, mitä etseet halua tehdä, omien lapsuuden ja nuoruuden kokemustesi perusteella.[/QUOTE]
Eli sun perheessä ei tytöt ainakaan ole kieroja, pitkävihaisia ja muuta ja pojat helppoja äidin palvojia? Mietin vain, että onkohan moni netin "pojat on ihania"-ketjuista ihan provoja ja olen ottanut ne liian vakavasti?