Miten toimia kaverin kanssa, joka on hurahtanut johonkin ja nyt tuputtaa sitä koko ajan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tippii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tippii

Vieras
Joudun lapsieni kautta olemaan tekemisissä naisen kanssa, joka on täysin hurahtanut erilaisiin terveysjuttuihin. Päivittäin tulee siis saarnaa rokotteiden epäterveellisyydestä ja niiden aiheuttamista sairauksista ja siitä, kuinka hiilarit ovat suoraan saatanasta. Jakaa päivittäin useita linkkejä facessa, vauhkoaa aiheesta tavatessamme. Osan naisen ajatuksista jaan, mutta en ole suinkaan niin jyrkästi liikenteessä. Heillä lapset eivät mm. saa ollenkaan karkkia, eivät sokeria, eivät makeutusaineita... Hän syöttää lapsille yliannostusta vitamiinitabletteja, laskee proteiineja ja kieltää hiilarit ym.

Toinen ystäväni aloitti työt jossain ihme ekologisessa kauneus- ja terveysliikkeessä ja nyt sitten puhutaan vaan niistä erilaisista hoidoista ja ihmevempaimista. Tämä poistaa emästä, tämä laite humpsauttaa veteen jotain ja sitä juomalla muutut ihmemieheksi, tätä kun laitat naamaan niin et ikinä rypisty... Yrittää vielä saada minua jonkin laitteen jälleenmyyjäksi, olisi hyviä kontakteja leikkikentän porukoihin. Alkaa tosiaan jo tympiä.

Sanoisin olevani ihan keskivertotallaajaa paremmin selvillä monista terveyteen liittyvistä asioista, olen opiskellut lääketieteitä jonkin aikaa ja vieläkin seuraan kiinnostuneena alaa. Hermot tosiaan alkaa mennä kavereiden vauhkoomisen kanssa ja monet asioista vaikuttavat jopa vaarallisilta, etenkin lapsille. Ystävälleni voin asiasta sanoa, mutta toisen kanssa emme ole niin hyvissä väleissä, että olisin varma miten kannattaisi toimia. Nyt saarnat menevät toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Miten te olette selvinneet hurahtaneiden kavereidenne kanssa? Kai tuo innostus jossain vaiheessa menee ohi?

Tilannehan on se, että ystävälleni, joka minua mm. jälleenmyyjäksi kyselee, olen sanonut, että en oikein allekirjoita noita väittämiä ja en ole kiinnostunut jättämään syömiäni lääkärin määräämiä lääkkeitä ja alkamaa lätkiä savea jalkoihini, mutta ei tunnu menevän perille. Olenkin yrittänyt kääntää jutut aina noista hoidoista pois, kuunnellut hetken ja sitten vaikka keskeyttänytkin.

Tämän tuoreemman tuttavuuden kanssa tilanne on erilainen. Tietää opinnoistani ja siksi kuvittelee minun olevan todella innoissani hiilareista ja muusta. Voinkin aiheesta hetken jutella, mutta sellaista vauhkoomista en ymmärrä. Hänestä maailmassa on vain yksi tapa elää ja se on ainoa oikea.

ystäväni hurahti Partylite-konsultiksi ja jokainen keskustelu liittyy Partyliteen tai sitten siihen miten saisi järjestettyä meillä jotkut kutsut ja miten minä saisin vallan mahdottoman ihanan emännänlahjan. Voi helvetin perse...ei kiinnosta ja olen sen sanonut. Alkanut kyllä välit viilenemään.

Maalaisjärjellä ajatellen matalahiilihydraattidieetti ei todella ole hyvästä lapsille. Lapset kasvavat ja liikkuvat jatkuvasti, ja todella tarvitsevat energiaa suhteessa enemmän kuin aikuiset. Hitaasti imeytyvät hiilarit tietysti jotain iloa tuovat, mutta enpä laittaisi lastani millekään karppidieetille. Kehittyvät aivot tarvitsevat 1) rasvaa 2) sokeria, olipa se peräisin leivästä tai mehusta.

Musta aikuiset saa syödä mitä lystäävät, mutta lapsien kohdalla ei kannattaisi ryhtyä kaiken maailman muotivillityksiin. Syövät vielä vitamiinitabletteja yliannostuksella, koska äiti oli jostain lukenut, että se on terveellistä.

Yhteistyössä