V
Vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:Meillä on lastenhoitaja 3 kertaa vuodessa, kun äitini käy suomessa...hyvin jaksetaan
Tuskin näitä kommentteja tässä pyydettiin??????
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Malviina:Meillä on lastenhoitaja 3 kertaa vuodessa, kun äitini käy suomessa...hyvin jaksetaan
Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä oon sitä mieltä,että pitäisi miettiä tarkkaan asioita,ennenkuin lapsia aletaan suunnitella ja miten monta lasta.
Ja näillä asioilla tarkoitan sitä parisuhdetta,omaa jaksamista ja sitä tukiverkostoa.Ei niitä lapsia pitäisi hankkia ainoastaan sen takia,että lapsia pitää olla
Olen harvinaisen samaa mieltä tästä asiasta!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vittu mitä pellejä:Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä oon sitä mieltä,että pitäisi miettiä tarkkaan asioita,ennenkuin lapsia aletaan suunnitella ja miten monta lasta.
Ja näillä asioilla tarkoitan sitä parisuhdetta,omaa jaksamista ja sitä tukiverkostoa.Ei niitä lapsia pitäisi hankkia ainoastaan sen takia,että lapsia pitää olla
Auttoiko kyseinen kommentti alkuperäistä?
Olette te uskomattomia superäitejä!
Ei varmaankaan auttanut,mutta tosiaan sitä jaksamista pitäisi miettiä ennen kuin lapsia alkaa hommaamaan.
Monella varmasti sama tilanne,ettei ole sitä tukiverkostoa,eikä lapsenhoitoapua...ja moni ei sitä kaipaakkaan eikä varsinkaan valita!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vittu mitä pellejä:Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä oon sitä mieltä,että pitäisi miettiä tarkkaan asioita,ennenkuin lapsia aletaan suunnitella ja miten monta lasta.
Ei varmaankaan auttanut,mutta tosiaan sitä jaksamista pitäisi miettiä ennen kuin lapsia alkaa hommaamaan.
Monella varmasti sama tilanne,ettei ole sitä tukiverkostoa,eikä lapsenhoitoapua...ja moni ei sitä kaipaakkaan eikä varsinkaan valita!
Elämä voi yllättää.Voi tulla monikkoraskauksia,puoliso sairastuu,isovanhemmat muuttaa satojen kilometrien päähän,työttömyyttä.....
ja nää kaikki asiat pitää tietää jo ennen kuin lapsia alkaa tekemään?
Onko sulla oikeasti edes lapsia.
Juu elämä voi yllättää,mutta kyseisessä tapauksessahan ei ole tästä kyse,vaan normaalin arjen pyörittämisestä ja parisuhteenhoitamisesta.
Ja itselläni on kolme lasta!!
No mutta hei....sä oletkin superäiti.
Kun MINÄ pärjään,kun MINÄ jaksan....MINULLAKIN kolme lasta.
Pitäiskö sulle ojentaa mitali?
En ole mitallia vailla
Mutta mun on todellakin PAKKO pärjätä ja jaksaa!
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:Olen useammallekin parille sanonut, että hoidan lapsia mielelläni. En koskaan ole lopulta hoitanut kuin yhden perheen lapsia. Ovatkohan tuttavani sitten olleet minuun pettyneitä? No, syy miksi en ole päässyt muihin perheisiin lapsenvahdiksi on se, etteivät he ole koskaan pyytäneet!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä oon sitä mieltä,että pitäisi miettiä tarkkaan asioita,ennenkuin lapsia aletaan suunnitella ja miten monta lasta.
Ja taas tässä puhuvat ne joilla mummot sun muut ryntää kilvan apuun!!Ei sitä nyt voi parisuhde voida hyvin jos IKINÄ ei olla kahden kesken!!Ei tosiaankaan.ei se hyvä parisuhde ole itsestäänselvyys,sen eteen täytyy tehdä töitä ja olla kahdenkin joskus!
Alkuperäinen kirjoittaja mie:Au pairille täytyy kuussa maksaa vain 250 euroa.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja hohhoijaa:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vittu mitä pellejä:Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä oon sitä mieltä,että pitäisi miettiä tarkkaan asioita,ennenkuin lapsia aletaan suunnitella ja miten monta lasta.
Elämä voi yllättää.Voi tulla monikkoraskauksia,puoliso sairastuu,isovanhemmat muuttaa satojen kilometrien päähän,työttömyyttä.....
ja nää kaikki asiat pitää tietää jo ennen kuin lapsia alkaa tekemään?
Onko sulla oikeasti edes lapsia.
Juu elämä voi yllättää,mutta kyseisessä tapauksessahan ei ole tästä kyse,vaan normaalin arjen pyörittämisestä ja parisuhteenhoitamisesta.
Ja itselläni on kolme lasta!!
No mutta hei....sä oletkin superäiti.
Kun MINÄ pärjään,kun MINÄ jaksan....MINULLAKIN kolme lasta.
Pitäiskö sulle ojentaa mitali?
En ole mitallia vailla
Mutta mun on todellakin PAKKO pärjätä ja jaksaa!
Koko ajan jankutat omaa paremmuuttasi.
Jaa-a,milläköhän tavalla?
Tuskin olen ainoa äiti tälläkään palstalla,joka hoitaa itse lapsensa ja siinä sivussa parisuhteensa,eikä valita.
Pääseeköhän ne yh:t sitten helpommalla kun ei ole sitä parisuhdetta hoidettavana?
Alkuperäinen kirjoittaja Hankey:Alkuperäinen kirjoittaja jaa:Olen useammallekin parille sanonut, että hoidan lapsia mielelläni. En koskaan ole lopulta hoitanut kuin yhden perheen lapsia. Ovatkohan tuttavani sitten olleet minuun pettyneitä? No, syy miksi en ole päässyt muihin perheisiin lapsenvahdiksi on se, etteivät he ole koskaan pyytäneet!
Luulen, että tuttavat pelkäävät jäävänsä kiitollisuuden velkaan tai sitä että heidän pitään vastavuoroisesti ottaa sinun lapsesi hoitoon. Monikaan ei kyllä raaski loppujen lopuksi antaa lapsiaan hoitoon vaikka ei ystävän taka-ajatuksia pohtisikaan.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras kans:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä oon sitä mieltä,että pitäisi miettiä tarkkaan asioita,ennenkuin lapsia aletaan suunnitella ja miten monta lasta.
Ja taas tässä puhuvat ne joilla mummot sun muut ryntää kilvan apuun!!Ei sitä nyt voi parisuhde voida hyvin jos IKINÄ ei olla kahden kesken!!Ei tosiaankaan.ei se hyvä parisuhde ole itsestäänselvyys,sen eteen täytyy tehdä töitä ja olla kahdenkin joskus!
No meillä ei ole mummot eikä sun muut ole koskaan rynnänneet kilvan apuun. Itse ollaan lapsi hoidettu. Suosittelen ajattelemaan järjen kanssa asioita myös perhesuunnittelussa. Välillä tuntuu että "minä haluuuun" on riittävä peruste. Sitten kun niitä lapsia on iso liuta niin sitten yhtä äkkiä "minä haluuun" taas jotain muuta (parisuhteen hoitoa tms). Kyllä lapsia VOI olla, niitä VOI itse hoitaa ja siinä samalla VOI samalla hoitaa jopa parisuhteensa!
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Meille olisi myös lastenhoitoapu enemmän kuin tarpeen ja harmittaa kun kaikki ehdottelevat ainoastaan MLL:n lastenhoitajia.......Tietystihän sitä voisi ajatella ettei kaikki hoitajat sellaisia ole, mutta minulle ainakin lapseni ovat niin tärkeitä että ajattelen vain heidän parastaan! :heart:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:ryhdyin pohtimaan Lumi-Marjan kommenttia siitä, että hän on pettynyt lastenhoitoapua lupailleisiin kavereihinsa. Tuli vaan mieleeni, että onkohan heitä tarpeeksi suoraan ja selvästi edes pyydetty?
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Meillä yhteistä aikaa on iltaisin, kun lapset jo nukkuu.
Yhdessä käytiin ulkona viimeeksi viime vuoden heinäkuussa, ja sitä ennen edellisen vuoden heinäkuussa.
Ja silti väitän, että parisuhde on kunnossa. Paremmassa kunnossa kuin monella sellaisella, jolla on huomattavasti enemmän yhteistä aikaa miehensä kanssa. Nämä ovat osittain asennekysymyksiä, väittäisin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja vieras kans:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja piitu pipari:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Mä oon sitä mieltä,että pitäisi miettiä tarkkaan asioita,ennenkuin lapsia aletaan suunnitella ja miten monta lasta.
No meillä ei ole mummot eikä sun muut ole koskaan rynnänneet kilvan apuun. Itse ollaan lapsi hoidettu. Suosittelen ajattelemaan järjen kanssa asioita myös perhesuunnittelussa. Välillä tuntuu että "minä haluuuun" on riittävä peruste. Sitten kun niitä lapsia on iso liuta niin sitten yhtä äkkiä "minä haluuun" taas jotain muuta (parisuhteen hoitoa tms). Kyllä lapsia VOI olla, niitä VOI itse hoitaa ja siinä samalla VOI samalla hoitaa jopa parisuhteensa!
AHHAA...LAPSI!! siis vain YKSI lapsi? Se selittiki jo.Taitaa olla viä aika pienikin.No,onnea ja menestystä,kyllä se tämä teillekkin eteen tulee vielä =)
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Meillä yhteistä aikaa on iltaisin, kun lapset jo nukkuu.
Yhdessä käytiin ulkona viimeeksi viime vuoden heinäkuussa, ja sitä ennen edellisen vuoden heinäkuussa.
Ja silti väitän, että parisuhde on kunnossa. Paremmassa kunnossa kuin monella sellaisella, jolla on huomattavasti enemmän yhteistä aikaa miehensä kanssa. Nämä ovat osittain asennekysymyksiä, väittäisin.
Meillä ainakin se iltaisin omaa aikaa ei onnistu,koska aina joku lapsista valvottaa.Nukkumaan minä pääsen yleensä yhden-kahden aikaan vasta. Eli on meitäkin joiden lapset eivät mene nukkumaan niinkuin kauniissa ja rohkeissa..
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:Meillä yhteistä aikaa on iltaisin, kun lapset jo nukkuu.
Meillä ainakin se iltaisin omaa aikaa ei onnistu,koska aina joku lapsista valvottaa.Nukkumaan minä pääsen yleensä yhden-kahden aikaan vasta. Eli on meitäkin joiden lapset eivät mene nukkumaan niinkuin kauniissa ja rohkeissa..
Oli meilläkin tuollainen aika, mutta ei se kauan kestä. Paitsi jos lapsia on useampi, kaikki vuoden välein tms syntyneitä...meillä on vaan nuo 4 v ja 2 v, ja enempää tuskin tulee ennen kun nuorempikin on eskarissa. Nimenomaan siitä syystä, että en halua itselleni suurempaa taakkaa mitä jaksan kantaa :|